با انواع شینیون عروس آشنا شوید

تحریریه آدینا
تحریریه آدینا
19:50، 1401/01/31
با انواع شینیون عروس آشنا شوید
2 رای    میانگین 5.0/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!

با انواع شینیون عروس آشنا شوید


تا کنون سعی کردید موهای خود را با فرم و حالت خاصی ببندید که به زیبایی شما اضافه کند؟ یا برای مراسم ویژه مانند عرسی و تولد به آرایشگر برای درست کردن موهای خود مراجعه کرده‌اید؟ به زبان ساده‌تر، آیا تا کنون شینیون مو را تجربه کردید؟ همان طور که می‌د‌انید شینیون مو برای بستن و مدل دادن به مو ها به کار می‌رود. به‌عبارتی، شما می‌توانید برای داشتن موهای زیبا -چه بلند و چه کوتاه- از انواع شینیون استفاده کنید و زیبایی خیره‌کننده‌ای به موهای خود ببخشید. در این مقاله قرار است در خصوص انواع شینیون -خصوصا شینیون عروس- نکاتی را بیان کنیم. پس تا انتهای مقاله ما را همراهی کنید. اگر می خواهید به صورت حرفه ای با مباحث شینیون آشنا شوید، می‌توانید در دوره شینیون مو مدرسه زیبایی آدینا ثبت نام کنید. 

شینیون عروس

همان طور که گفته شد و شما نیز می‌دانید شینیون برای زیبایی هرچه بیشتر موها به کار می‌رود. در واقع بستن و مدل دادن به موها، شینیون نام دارد که توسط آرایشگر و یا افرادی که توانایی انجام اآن را دارند، انجام می‌شود. شینیون رده سنی خاصی ندارد، اما شما شاید بیشترین و زیباترینِ آن‌ها را برای شینیون عروس‌ دیده‌اید. شینیون بچه گانه نیز می‌تواند برای بستن و مدل دادن به موهای کودک گزینه خوبی باشد. به طور کلی مدل‌های مختلفی برای مدل دادن به موها و شینیون وجود دارد.

شینیون عروس

شینیون عروس

در گذشته مدل موهای اغراق‌شده‌ای برای شینیون انتخاب می‌شد که امروز دیگر مد نیست. این روزها برخلاف گذشته مدل‌های ساده‌تر و طبیعی‌تر بیشتر مورد پسند هستند که به شینیون اروپایی شناخته می‌شوند. به عبارتی امروزه می‌توانید انواع مدل شینیون باز، بسته و نیمه باز را ببینید که در بالا یا پایین و پشت گردن کار می‌شوند و سادگی و طبیعی بودن خاصی دارند. در ادامه قصد داریم تعدادی از شینیون‌ها را به شما معرفی کنیم.

انواع شینیون عروس

شینیون عروس چه انواعی دارد؟ 

شینیون عروس اروپایی

یکی از به‌روزترین شینیون های عروس مربوط به شینیون اروپایی است که طبق اصل سادگی و طبیعی بودن طراحی می‌شود. به عبارتی در این مدل شینیون عروس سعی می‌شود، از پروتز و اکستنشن کمتری استفاده شود تا موها حالت طبیعی خود را حفظ کنند. این نمونه از شینیون عروس به گونه‌ای است که در اکثر مواقع موها در پایین و روی گردن بسته می ‌شوند. همچنین، از مدل‌های باز و نیمه باز و آزاد و شلخته بیشتر استفاده می‌شود.

نکته مهمی که در این نوع شینیون عروس وجود دارد، این است که آرایش موی عروس اروپایی در انواع مدل‌های باز و بسته و نیمه باز با توجه به فرم صورت و ویژگی‌های ظاهری انجام می‌شود که تشخیص آن به عهده آرایشگری است که در این زمینه مهارت لازم دارد. در نظر داشته باشید که اگرچه شینیون اروپایی ساده‌ترین مدل شینیون است، اما در عین سادگی بسیار طبیعی و شیک است.

شینیون نیمه باز

نمونه‌ای دیگر از شینیون عروس، شینیون باز و نیمه باز است که بیشتر برای افرادی مناسب است که موهای بلندی دارند. در واقع اگر موهای شما بلند است، می‌توانید از این شینیون عروس برای فرم دادن به موهای خود استفاده کنید. همچنین برای حالت دار شدن موها در مدل باز و نیمه باز، اغلبِ موها فر درشت یا ریز داده می‌شوند. در مدل شینیون عروس نیمه باز، بخشی از موها بسته و بخش دیگری از آن‌ها باز است. 

شینیون عروس با تاج

قطعا شما عروس‌های مختلفی را با تاج دیده‌اید و از تاثیر تاج در زیبایی خبر دارید. تاج یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار در شینیون عروس است که از گدشته تا کنون وجود داشته و از آن برای زیبایی بخشیدن به آرایش مو استفاده می‌شود. استفاده از تاج می‌تواند با انواع مختلف شینیون عروس همراه شود و زیبایی آن را دوچندان کند. برای مثال، شما می‌توانید از شینیون عروس با تاج برای آرایش موی بسته، باز و یا نیمه باز و حتی اروپایی استفاده کنید.

شینیون عروس باز

شینیون باز یکی دیگر از انواع شینیون عروس است که بیشتر برای موهایی استفاده می‌شود که بلند هستند. به عبارتی پیشنهاد ما به افرادی که موهای بلندی دارند، انتخاب شینیون عروس باز است. اگرچه آرایش مو بسته نیز زیبایی و جذابیت خاص خود را دارد، اما باز هم بهتر است شما با توجه به ویژگی‌های ظاهری خود از بین مدل‌های متنوع، مدل شینیون مورد علاقه‌تان را انتخاب کنید.

در این شینیون شما می‌توانید برای تزئین موهای خود از گیره، کش مو، تاج، بافت مو و... استفاده کنید. همچنین توجه داشته باشید که شینیون عروس با کلاه در این نمونه از شینیون عروس بیشتر دیده می‌شود. شینیون عروس با کلاه نیز امروزه طرفداران زیادی دارد و به یکی از مدل‌های ترند تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: معرفی انواع مدل موی عروس

شینیون عروس اروپایی

شینیون عروس با موی کوتاه

یکی دیگر از انواع شینیون‌های عروس، شینیون با موی کوتاه است. در این نمونه از شینیون عروس ممکن است کمی کار آرایشگر و یا انتخاب مدل مو از بین مدل‌های موجود برای فرد سخت باشد و دلیل آن صرفا کوتاه بودن موهای شخص باشد. اما توجه داشته باشید که کوتاه بودن مو به هیچ وجه دلیل بر عدم زیبایی شینیون نخواهد بود و حتی ممکن است در برخی اوقات زیباتر از شینیون‌های اروپایی شود.

شینیون عروس با موی مشکی

همان‌طور که می‌دانید امروزه تنوع رنگی بالایی برای موها وجود دارد که هر یک زیبایی مخصوص به خود را دارند. اما امروزه شینیون عروس با موی مشکی یکی از نمونه‌های شینیون عروس است که طرفداران مخصوص به خود را دارد. همچنین این شینیون زیبایی خاصی دارد که می‌تواند جذاب و خیره کننده باشد. در ادامه فاکتورهای مهم در انتخاب مدل شینیون را برای شما شرح خواهیم داد تا راحت‌تر بتوانید شینیون مخصوص به خود را انتخاب کنید.

فاکتورهای مهم در انتخاب مدل شینیون مو عروس

در انتخاب مدل شینیون عروس، به چه عواملی باید دقت کنیم؟ فاکتورهای مهم در انتخاب شینیون عروس را در ادامه با هم مرور می‌کنیم:

  • بر اساس فرم صورت

یکی از فاکتورهای مهم در انتخاب مدل شینیون عروس، توجه به فرم صورت است. در واقع شینیون تخصصی عروس  با در نظر گرفتن حالت صورت انجام می‌شود. صورت گرد برای شینیون‌های بسته چندان مناسب نیست و باعث می‌شود صورتشان گردتر دیده شود. برای این فرم صورت مدل‌های شینیونی مناسب است که بخشی از موها، اطراف صورت آزاد باشند و تا حدی گوش ها و گونه ها را بپوشانند تا چهره کمی کشیده‌‌تر به نظر برسد.

صورت مربعی ایجاب می‌کند تا به هیچ عنوان نباید موها را به صورت منظم و مرتب اطراف صورت نریزید. بهترین مدل مو برای این فرم صورت این است که، موها از چپ به راست بطور طبیعی در اطراف صورت ریخته شوند؛ زیرا در این حالت پیشانی تا حدی پوشانده می شود و عرض پیشانی کمتر جلوه می‌کند. صورت مثلثی یا قلبی شکل نیز شینیون عروس مخصوص به خود را می‌طلبد چرا که در این فرم صورت عرض پیشانی بیشتر از بخش چانه است. در نظر داشته باشید که صورت بیضی شکل زیباترین حالت چهره برای آرایش مو است که تقریبا انتخاب را برای عروس‌ خانم‌ها در هر نوع مدل شینیون باز می‌گذارد. پس سعی کنید به فرم صورت خود دقت کنید تا شینیون زیبایی را برای خود داشته باشید.

  • بر اساس استایل لباس عروس

لباس عروس و شکل آن یکی دیگر از مواردی است که در نوع شینیون عروس تاثیر دارد. به عوان مثال اگر روی لباستان تزئینات سنگین کار شده است، بهتر است مدل شینیونتان ساده باشد و اگر لباستان ساده است به شما پیشنهاد می کنیم با انتخاب مدل‌های موی پر تزئینات، به زیبایی خود اضافه کنید.

  • بر اساس کوتاهی یا بلندی مو

موی کوتاه یا بلند یکی دیگر از عواملی است که تعیین می‌کند چه نوع شینیونی داشته باشید. البته این مورد را میتوان یا اضافه کردن مو و یا کم کردن آن جبران کرد. اما بازهم لازم است به این مورد در شینیون عروس توجه داشته باشید.

  • بر اساس شرایط و محل برگزاری مراسم

یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار در شینیون عروس توجه به محل و شرایط برگزاری مراسم است. برخی مراسمات به گونه‌ای است که هر چه موهای شما بیشتر بسته باشد، راحتی بیشتری برای شما دارد و برخی دیگر به گونه‌ای است که نیاز است حتما از شینیون‌های اروپایی استفاده کنید تا سادگی و راحتی را به دنبال داشته باشد.

بیشتر بخوانید: ماسک مو چیست و چه کاربردی دارد؟

جمع بندی

همان‌طور که گفته شد و شما نیز می‌دانید شینیون نمونه‌ای از آرایش مو است که زیبایی چشم نوازی را برای فرد ایجاد می‌کند. شینیون عروس دارای انواع مختلفی می‌باشد که در این مقاله در خصوص آن‌ها نکاتی را بیان کردیم. امیدواریم استفاده از این مقاله برای شما مفید بوده باشد. اما نظر شما درباره شینیون عروس و انواع چیست؟ آن را با ما و سایر دوستانمان در میان بگذارید.

تحریریه آدینا
تحریریه آدینا

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت مدرسه زیبایی آدینا مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف

رشته‌های تحصیلی پیشنهادی