10 نکته برای تشخیص لوازم‌آرایش اصل از تقلبی

تحریریه آدینا
تحریریه آدینا
22:46، 1401/01/03
10 نکته برای تشخیص لوازم‌آرایش اصل از تقلبی
1 رای    میانگین 5/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!

10 نکته برای تشخیص لوازم‌آرایش اصل از تقلبی


برای فریب‌دادن مشتریان، جعل‌کنندگان از بسته‌بندی محصول مارک‌دار کپی‌های دقیق یا نزدیک می‌سازند و آن را با مقاومت در برابر قیمت‌گذاری در بازار عرضه می‌کنند. بر کسی پوشیده نیست که برندهای گران‌قیمت لوازم آرایشی و عطری اغلب قربانی بیماری‌های تقلبی می‌شوند که در بازارهای محلی و حتی آنلاین موجود است. علاوه بر فریب‌دادن شما، این محصولات تقلبی می‌توانند به پوست شما آسیب جدی وارد کنند. چند نکته وجود دارد که مصرف‌کنندگان می‌توانند قبل و بعد از خرید انجام دهند تا کالاهای آرایشی اصلی را از تقلبی تشخیص دهند. در این مقاله تفاوت لوازم آرایشی اصلی و تقلبی را بررسی کرده‌ایم و راه‌های تشخیص آن را بیان کرده‌ایم. اگر دوست دارید فرق لوازم آرایشی اصل و تقلبی را بدانید مطالعه این مقاله از مدرسه زیبایی آدینا را از دست ندهید پس با ما همراه شوید. برای آموزش و آشنایی با مباحث گریم و خودآرایی می توانید در دوره خودآرایی مدرسه زیبایی آدینا شرکت کنید.

راه‌های تشخیص لوازم‌آرایش اصل

لوازم آرایش

بیشتر بخوانید: کانسیلر چیست و چه کاربردی دارد؟

بازار پر از محصولات جعلی و تقلبی است و کاملاً محتمل است که شما نیز در یک مقطع زمانی فریب محصولی را خورده باشید که به طور قانع‌کننده‌ای معتبر به نظر می‌رسد، زیرا امروزه تشخیص لوازم‌آرایش اصل کمی دشوارتر شده است. محصولات تقلبی می‌توانند برای پوست شما مضر باشند، زیرا اغلب با استفاده از مواد شیمیایی نسبتاً خشن‌تر، موادی باکیفیت ارزان‌تر ساخته می‌شوند و هیچ معیار کنترل کیفیتی را رعایت نکرده‌اند. در اینجا یک راهنمای سریع در مورد چگونگی پیداکردن تفاوت بین یک محصول اصلی و یک محصول تقلبی به‌راحتی وجود دارد. مهم نیست که تقلید چقدر خوب باشد، بسته‌بندی محصول تقلبی هرگز نمی‌تواند با بسته‌بندی اصلی مطابقت داشته باشد. همیشه یک تفاوت جزئی، اگرنه یک تفاوت بزرگ، بین این دو وجود خواهد داشت،.بنابراین مراقب تفاوت‌هایی مانند موارد زیر باشید:

  • مات یا براق بودن پرداخت بیرونی بسته‌بندی
  • سبک فونت و اندازه متن
  • هولوگرافیک بودن یا نبودن پایان متن چاپ شده
  • تفاوت اندازه بسته‌بندی کلی

1. بارکد محصول

بارکد

 محصول تقلبی فاقد شماره سریال یا بارکد است. معمولاً بارکد در قسمت پایین بسته‌بندی مهر یا چاپ می‌شوند. بارکد موجود در محصولات تقلبی نمی‌تواند با کشور سازنده اعلام شده بر روی بسته‌بندی مطابقت داشته باشد بنابراین این یک راه برای تشخیص صحت بارکد به‌حساب می‌آید. توجه کنید: ۲ الی ۳ رقم اول موجود در بارکدها نشان‌دهنده کشور سازنده و یا مبدأ محصول است. سایر اعداد موجود در این بارکد نیز نشان‌دهنده کد شرکت، کد محصول و کد کنترل محصول هستند. هم روی بسته‌بندی و هم روی محصول باید شماره سریال یکسان باشد. علاوه بر این، بسته‌بندی اصلی حاوی اطلاعات دقیقی در مورد ترکیبات آرایشی و بهداشتی است و اغلب با دستورالعمل‌هایی به چندین زبان همراه است. اگر اطلاعات روی بسته‌بندی بسیار کمیاب باشد، محصول یک کلون جعلی است. اصالت کالا با بارکد را به‌راحتی می‌توان پیدا کرد.

2. لیبل محصول

تولیدکنندگان لوازم آرایشی تقلبی عاشق اختراع رنگ‌های جدید و دادن اسامی و اعدادی هستند که در محصول اصلی وجود ندارد. به‌راحتی می‌توان در وب‌سایت رسمی این برند بررسی کرد که محصول اصلی شامل چه رنگ‌هایی است، همچنین در سایت تاریخ انقضا لوازم آرایشی را چک کنید زیرا داشتن تاریخ انقضا در سلامت محصول بسیار مهم است. لیبل‌های هر محصول منحصربه‌فرد است و برای خود آن محصول است؛ بنابراین برای تشخیص لوازم آرایش اصل به لیبل کالا حتماً توجه کنید.

3. کد اصالت محصول

داشتن کد اصالت محصول یکی از راه‌های تشخیص لوازم‌آرایش اصل است. معمولاً کد اصالت محصول به‌منظور واردات و صادرات ته بسته‌ بندی مانند بسته بندی ساعت سیکو یا لوازم آرایش فندی مهر یا چاپ می‌شوند. محصولاتی که به طور غیرقانونی ساخته شده‌اند این را ندارند یا جعلی دارند. معمولاً جزئیات کمتری دارند و بارکد ندارند. کد اصالت محصول معمولاً مستقیماً در پایین ظرف لوازم‌آرایش یا جایی نزدیک به آن چاپ می‌شود. همچنین می‌توانید سعی کنید آن را دربسته بندی محصول پیدا کنید. قسمتی روی این برچسب وجود دارد که با خراشیدن آن می‌توانید یک کد ۱۶ رقمی را مشاهده کنید. این کد را می‌توانید به شماره ذکر شده در برچسب اصالت کالا ارسال کنید. تا اطلاعات مربوط به محصول را به شما بدهد.

4. بافت محصول

برای تشخیص لوازم آرایشی اصل توجه به بافت و شکل محصول بسیار مهم است. بافت محصول را با کشیدن انگشتان روی آن یا مالیدن آن بین انگشتان خود مقایسه کنید. محصولات اصلی هرگز در لمس گچی و خشن ظاهر نمی‌شوند. اگر محصولی براق است، به‌احتمال زیاد این مدل دارای تکه‌هایی از زرق‌وبرق و درخشندگی چسبنده است. برخی از محصولات اصلی لوگوی خود را بر روی خود محصول حک می‌کنند، فرایندی که کپی‌کردن محصولات تقلبی بسیار دشوار و گران است.

بیشتر بخوانید: میکاپ آرتیست خودتان باشید {آشنایی با هنر خودآرایی}

5. کیفیت بسته‌بندی

برخی تقلبی‌های مؤثر تشخیص تفاوت‌ها را دشوار می‌کنند، اما این کار اغلب نسبتاً آسان است. به رنگ، عطر، بافت، فونت، ابعاد و وزن نگاه کنید. بدیهی است که انجام این کار به‌صورت حضوری بسیار ساده‌تر از آنلاین است. همچنین مراقب اشتباهات املایی دربسته بندی محصول باشید.اشتباهات گرامر بوی کار غیرحرفه‌ای را می‌دهد و یکی از مشخص‌ترین نشانه‌های لوازم آرایشی تقلبی است.

6. قیمت محصول

یکی از بارزترین راه‌های تشخیص لوازم آرایشی اصل از تقلبی در قیمت آن‌هاست. سازندگان محصولات تقلبی اغلب تمایل دارند با ارائه محصولات با قیمت بسیار پایین، خریداران را فریب دهند. درحالی‌که ممکن است این محصول با قیمت پایین بسیار وسوسه‌انگیز به نظر برسد، اما در نهایت به پوست خود آسیب می‌رسانید که اصلاً ارزش صرفه‌جویی را ندارد. همیشه می‌توانید محدوده قیمت محصول را در وب‌سایت‌های معتبر و فروشگاه‌های مجاز بررسی و تأیید کنید.

7. اطلاعات چاپ شده روی محصول

برای تشخیص لوازم آرایشی اصل برچسب برند خود را بشناسید. هر زمان که لوازم آرایشی می‌خرید، به بسته‌بندی آن توجه زیادی داشته باشید. جعل‌کنندگان اغلب از رنگ‌ها و انواع فونت‌هایی استفاده می‌کنند که مشابه نسخه اصلی هستند. بااین‌حال، معمولاً تفاوت‌های قابل‌مشاهده‌ای در اندازه، آرم و طرح رنگ بسته‌بندی وجود دارد. تفاوت ممکن است به کوچکی یک تغییر در فونت متن باشد. بادقت نگاه کنید و اگر ضعیف به نظر می‌رسد، فاقد مارک یا لوگو است، گرافیک یا نامی مشابه دارد اما کاملاً یکسان نیست، ممکن است تقلبی باشد. اگر کاربر معمولی هستید و چشم تیزبین دارید، ممکن است بتوانید در یک‌لحظه آن را تشخیص دهید. اگرنه، برای بررسی به وب‌سایت رسمی برند مراجعه کنید.

8. بچ نامبر

یکی دیگر از روش‌های تشخیص لوازم‌آرایش اصل از تقلبی استعلام از طریق سری ساخت یا بچ نامبر است.«بچ کد خوان» کد شناسایی مختص به یک سری از محصولات آرایشی است.

9. زبان روی جلد محصول

اغلب اوقات، لوازم آرایشی ساختگی فونت تیره‌تر و رنگ براق بیشتری روی بسته‌بندی دارند. درحالی‌که اکثر برندها با رنگ‌های مات و رنگ‌های ساده عرضه می‌شوند، برندهای تقلبی ظاهری نسبتاً صیقل‌نشده با نام‌های تجاری نقاشی شده به‌جای نام‌های حکاکی شده نشان می‌دهند. اگر شما یک ناظر دقیق باشید، متوجه تفاوت ظریف در فونت‌ها نیز خواهید شد. فونت‌های محصولات واقعی پررنگ و واضح هستند و با حروف نه خیلی دور و نه خیلی نزدیک به هم قرار می‌گیرند. درحالی‌که در لوازم آرایشی تقلبی، فونت‌ها سبک‌تر و به‌سختی خوانده می‌شوند و فاصله زیادی بین حروف وجود دارد. گاهی اوقات، هرچند به‌ندرت، تغییرات املایی جزئی نیز وجود دارد.

10. در و پوشش محصول

پلاستیک‌های بی‌کیفیت، رنگ‌های محو شده، آینه‌های نامناسب و غیره نشانه‌های واضحی از ساختگی بودن محصول هستند. حتی در برخی موارد نام محصولات به‌درستی نوشته نمی‌شود؛ بنابراین، قبل از خرید، مراقب همه این موارد باشید. در و پوشش محصول بارزترین و اولین نقطه تماس در هنگام افشای اصالت آن است. اگر قبلاً همان محصول را از برند خریداری کرده‌اید، می‌توانید یک بازی تفاوت را انجام دهید تا ببینید آیا همه چیز دقیقاً یکسان است یا خیر. اگر این کار را نکرده‌اید، می‌توانید آن را با تصویری از وب‌سایت رسمی آن‌ها مقایسه کنید.

بیشتر بخوانید: هر آنچه باید راجع به کرم پودر بدانید

نکات مهم در خرید لوازم‌ آرایش

برندهای محبوب لوازم آرایشی در معرض تهدید محصولات تقلبی و جعلی هستند. این فقط در مورد فریب خوردن برای خرید یک محصول اشتباه نیست، بلکه می‌تواند آسیب جدی به پوست یا سلامت شما وارد کند.جعل‌کنندگان از بسته‌بندی محصولات با برندهای معروف استفاده می‌کنند تا مشتریان را فریب دهند تا محصولات تقلبی، نامرغوب یا بد کیفیت آن‌ها را با فروش ارزان‌تر از اصل آن‌ها بخرند، اما چند نکته مهم در خرید لوازم‌آرایش وجود دارد:

فروشندگان مجاز را انتخاب کنید

 سعی کنید لوازم آرایشی موردعلاقه خود را از فروشندگان مجاز یا کسانی که اصالت را تضمین می‌کنند، خریداری کنید. آنها یک صورت‌حساب مناسب برای خرید شما به شما می‌دهند. اگر مشکلی در مورد کالایی که خریداری کرده‌اید وجود دارد، همیشه می‌توانید به عقب برگردید و شکایت کنید.

به بسته‌بندی دقت کنید

 همیشه به بسته‌بندی دقت کنید. جعل‌کنندگان می‌توانند یک کپی بسیار نزدیک تولید کنند، اما عمدتاً نمی‌توانند آن را کامل کنند. معمولاً تفاوت‌های قابل‌مشاهده‌ای در اندازه، لوگو و رنگ‌های مورداستفاده دربسته بندی وجود دارد. این تفاوت ممکن است به‌اندازه متن مورداستفاده یا تغییر جزئی در لوگو کوچک باشد. یک کاربر معمولی با چشم تیزبین ممکن است در یک نمونه آن را تشخیص دهد. اگر کسی مطمئن نیست، به وب‌سایت رسمی برند بروید و تصاویر را با محصولاتی که دارید مقایسه کنید.

لوازم آرایش اصل

به دنبال علائم احراز هویت باشید

 برندها بادقت بسته‌بندی محصول خود را طراحی می‌کنند و علائم احراز هویت را درج می‌کنند تا مشخص شود که محصول اصلی و دست‌کاری نشده است. به دنبال ویژگی‌هایی مانند هولوگرام امنیتی، برچسب‌های مهر زنی داغ، برچسب‌های بارکد، بسته‌بندی مهروموم شده، پوشش پلاستیکی، شماره سریال، و غیره باشید. هرگز محصولی را که به نظر می‌رسد قبلاً باز شده است نپذیرید. این ویژگی‌ها به‌طورکلی در محصولات آرایشی تقلبی وجود ندارد. برچسب‌های لکه‌دار نیز نشان‌دهنده تقلبی بودن محصول است.

به سازگاری در بافت و رنگ دقت کنید

 مراقب ناهماهنگی در بافت، بو و رنگ محصول باشید. این‌ها نشانگر تقلبی یا اصلی بودن محصول هستند. یک برند معتبر هرگز کیفیت را به خطر نمی‌اندازد.

خطرات استفاده از لوازم‌آرایش تقلبی

لوازم‌آرایش تقلبی در فضاهای غیر استریل ساخته می‌شوند. آن‌ها نیازی به رعایت استانداردهای ایمنی بالاتر از محصولات قانونی ندارند. شما هرگز نمی‌دانید چه موادی در آن‌ها وجود دارد. به‌عنوان‌مثال، در برخی از لوازم آرایشی موادی مانند آرسنیک و سرب وجود دارد. استفاده مداوم از چنین لوازم آرایشی می‌تواند منجر به مسمومیت شود. سایر عواقب احتمالی شامل بثورات پوستی، آکنه، درماتیت، اگزما، باکتری‌ها و پوسته‌پوسته شدن است. اگر آلرژی دارید، مهم است که مراقب باشید. زیرا این مواد می‌تواند حساسیت‌زا باشد، پس در خرید چنین محصولاتی دقت کنید.

با خرید لوازم‌آرایش تقلبی به‌غیراز حمایت از محصولات تقلبی، شما خود را در معرض برخی از خطرات سلامتی نیز قرار می‌دهید. لوازم‌آرایش تقلبی می‌تواند حاوی مواد شیمیایی خطرناکی باشد. این محصولات می‌توانند حاوی سرب، آرسنیک، جیوه و سایر مواد ناشناخته باشند که می‌تواند منجر به مشکلات جدی شود. آنها نه‌تنها باعث ایجاد مشکلات پوستی می‌شوند، بلکه بسیاری از این عملیات بوتلگ آرایش خود را در شرایط غیربهداشتی تولید می‌کنند، به این معنی که محصولات مملو از باکتری‌های ناخواسته هستند. ترکیبی از اینها می‌تواند باعث ایجاد بثورات، عفونت و جای زخم دائمی شود. علاوه بر این، واکنش‌ها فوراً نشان داده نمی‌شوند و ممکن است روزها طول بکشد، به این معنی که می‌توانید بدون اینکه متوجه شوید آرایش خطرناکی انجام دهید.

بیشتر بخوانید: با رژ گونه زیباتر شوید

جمع‌بندی

لوازم‌آرایش تقلبی می‌تواند آسیب‌رسان باشد و به‌عنوان یک مشتری آگاه، باید بتوانید تفاوت بین تقلبی و واقعی را تشخیص دهید. بیایید به نکاتی برای متمایزکردن لوازم آرایشی واقعی از تقلبی نگاه کنیم و ببینیم چگونه از فریب خوردن لوازم آرایشی تقلبی جلوگیری کنیم. اول‌ازهمه این محصولات مملو از مواد شیمیایی مضر هستند و دستورالعمل‌های کیفیت محصول اصلی را رعایت نمی‌کنند. این مواد شیمیایی می‌توانند زیبایی شما را از بین ببرند و استفاده طولانی‌مدت از آنها می‌تواند مشکلات جدی مربوط به‌سلامتی و پوست را ایجاد کند؛ بنابراین مراقب چنین پیشنهادهای سودآوری باشید و به‌جای خرید آنلاین یا از فروشگاهی در نزدیکی، مطمئن شوید که آن را از فروشگاه شرکتی خریداری کرده‌اید. در نهایت اگر از محصولات خارجی استفاده می‌کنید استعلام بارکد محصولات خارجی را بگیرد تا از اصل بودن محصول مطمئن شوید.

تحریریه آدینا
تحریریه آدینا

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت مدرسه زیبایی آدینا مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف

رشته‌های تحصیلی پیشنهادی