آشنایی با روش‌های صاف کردن مو

تحریریه آدینا
تحریریه آدینا
11:06، 1401/02/15
آشنایی با روش‌های صاف کردن مو
1 رای    میانگین 5/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!

آشنایی با روش‌های صاف کردن مو


دقت کرده‌اید که همیشه کسانی که موهای لخت و صاف دارند دنبال فر کردن موهایشان هستند و صاحبان موی موج‌دار و فر می‌خواهند روشی برای لخت و صاف کردن مو پیدا کنند؟ همیشه همینطور بوده است! اگر شما هم جزو گروه دوم هستید، این مقاله مخصوص شماست. قرار است با شما از روش‌های صاف کردن مو صحبت کنیم. با ما همراه باشید. همچنین برای آموزش حرفه ای و یادگیری کامل درباره کراتین مو و آشنایی با کراتین تراپی، پروتئین تراپی، و کلاژن تراپی می توانید در دوره پیشرفته کراتین آدینا شرکت کنید.

صاف کردن موی فر

موج مو یکی از جذابیت‌های بصری محسوب می‌شوند و همیشه پرطرفدارند. البته که همیشه این فرهای جذاب و زیبا آنقدرها هم که به‌نظر می‌رسند بی‌دردسر نیستند.

گاهی شستشو و نگه‌داری از موی فر بسیار سخت و طاقت‌فرسا است. علاوه‌براین، بسیاری از افراد دوست دارند برای مدتی تغییراتی در ظاهر خود ایجاد کنند و از آنجایی که ما برای ایجاد تغییر، دیواری کوتاه‌تر از موی سرمان پیدا نمی‌کنیم، اولین گزینه‌ای که مطرح می‌شود، ایجاد تغییر در ظاهر آن است.

اگر قصد صاف کردن مو دارید و دوست دارید موهایی لخت و براق داشته باشید، راهکارهای زیادی پیش رویتان قرار دارد. طیف متنوعی از راهکاریی که می‌توانند بسیار کوتاه یا نیمه‌دائمی باشند و در خانه یا آرایشگاه انجام شوند.

برای آشنایی بیشتر با این روش‌ها و بررسی مزیت و معایب هر کدام از آن‌ها با ما همراه باشید.

صاف کردن مو

صاف کردن دائمی مو

روش‌های صاف کردن مو به‌صورت دائمی بیشتر به انواع پرداخت‌های شیمیایی اطلاق می‌شود که برای صافی طولانی‌مدت ساقه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. مواد شیمیایی در این روش، بافت موی شما را تغییر می‌دهند تا درنهایت ظاهری صاف داشته باشند.

البته اصطلاح دائمی به‌معنای همیشگی نیست. این نکته را به‌خاطر داشته باشید که در اصطلاحات آرایشی معمولا به روش‌های طولانی‌مدت و نیمه‌دائمی، دائمی گفته می‌شود.

روش‌های دائمی صاف کردن مو هم از این قاعده مستثنی نیستند و درواقع اثر آن برای چندین ماه باقی می‌ماند؛ نه همیشه.

چند تکنیک معروف در صافی دائمی مو مورد استفاده قرار می‌گیرد که کراتینه کردن و استفاده از تکنیک‌های حرارتی از مهم‌ترین آن‌ها است. در ادامه با این روش‌ها آشنا خواهید شد.

صاف کردن مو با کراتینه

کراتینه کردن یکی از روش‌های صاف کردن مو با اتو و سشوار و درواقع روشی شیمیایی است که می‌تواند بین 6 ماه تا یک سال به مو حالت صاف و لخت ببخشد. این روش علاوه‌بر صافی، مو را درخشان نشان می‌دهد و می‌تواند باعث کاهش موخره و آسیب‌دیدگی ساقه هم شود.

در این روش آرایشگر پس‌ازآنکه مو را شست، مواد کراتینه را روی مو ماساژ می‌دهد و این مواد حدود نیم‌ساعت باقی می‌مانند. بعد از گذشت نیم‌ساعت مو اتو می‌شود تا مواد کاملا به خورد ساقه‌ها بروند و تمام.

از مزایای کارتینه کردن مو می‌توان به نرم شدن ساقه، صاف و براق شدن مو، طولانی‌مدت بودن نتایج نسبت به سایر روش‌ها، قوی‌تر نشان دادن مو و تقویت آن اشاره کرد.

اما اگر بخواهید از عوارض صاف کردن مو با کراتینه بدانید، باید موارد زیر را مدنظر قرار دهید:

  • مواد شیمیایی خطرناکی که در بعضی از فرمولاسیون کراتینه مو مورداستفاده قرار می‌گیرند، می‌توانند به‌صورت بالقوه برای سلامت مضر باشند. فرمالیدهید یکی از این مواد خطرناک است که استنشاق آن به ریه آسیب خواهد رساند.
  • کراتینه کردن مو برای زنان باردار مضر است و توصیه نمی‌شود.
  • نگهداری از مو بعد از کراتینه کردن آن تاثیر زیادی روی ماندگاری اثر آن دارد. نوع آب مصرفی در شستشوی سر، شامپو و ماسک باید به‌دقت مورد بررسی قرار بگیرند.

بیشتر بخوانید: صفر تا صد بوتاکس مو

صاف کردن مو دائمی

صاف کردن مو با ریباندینگ

ریباندینگ درواقع جدیدترین روش صاف کردن مو به‌صورت دائمی محسوب می‌شود. این روش در سالن انجام می‌شود و به تخصص بالایی نیاز دارد.

ریباندینگ به‌معنای تغییر نوع فولیکول مو است و همه افراد توصیه نمی‌شود. برای ریباندینگ باید موی کاملا سالمی داشته باشید و اثری از دکلره در آن نباشد. هزینه ریباندینگ حدودا سه‌برابر کراتینه است و به همین دلیل نسبت به کراتینه، روش کمتر محبوبی برای صاف کردن مو محسوب می‌شود.

صاف کردن مو در خانه

روش‌های موقت زیادی برای صاف کردن مو وجود دارد که اکثر آن‌ها و به‌راحتی د رخانه قابل انجام هستند. این روش‌ها شامل استفاده از اتوی مو، سشوار، مواد طبیعی یا صاف کردن مو با برس حرارتی هستند که در ادامه آن‌ها را بیشتر خواهید شناخت.

صاف کردن مو با اتوی مو

برای صاف کردن مو با اتوی مو، باید قبل از هرچیزی موهایتان را به‌خوبی بشویید و خشک کنید. بعد از اینکه تمام گره‌های مویتان را باز کردید، از یک ماسک یا اسپری برای محافظت از موهایتان دربرابر حرارت بالا استفاده کنید.

بعد از آنکه مطمئن شدید تمام موی شما با اسپری کاور شده است، آن‌ها را خشک و به آرامی اتو کشیدن را شروع کنید. برای اینکه کارتان راحت‌تر انجام شود، موها را دسته‌بندی کنید و اتو را از بالا به پایین بکشید.

یادتان باشد که هر منطقه از مو نباید بیش از چند ثانیه زیر کفه اتو ثابت باقی بماند.

دمای اتوی مو باید با توجه به میزان ضخامت ساقه، تنظیم شود. کمترین محدوده دمایی متعلق به موی نازک و بیشترین دما مخصوص موی ضخیم است.

صاف کردن مو با سشوار

برای صاف کردن مو با سشوار هم باید درست مثل استفاده از اتو، حتما موی خود را به‌خوبی بشویید. بعد از آنکه مو نیمه‌خشک و آب آن گرفته شد، با استفاده از اسپری یا ماسک مو، از ساقه دربرابر حرارت محافظت کنید.

برای سشوار کشیدن هم باید مو را تقسیم کنید تا کار راحت‌تر انجام شود. می‌توانید از برس‌های گرد مخصوص سشوار استفاده کنید تا بتوانید به مو حالت هم بدهید.

بعد از آنکه همه قسمت‌های مو خشک و صاف شد و مطمئن شدید که کار تمام شده است، می‌توانید باد سرد سشوار را روی موهایتان بگیرید تا صافی آن تثبیت شود.

بیشتر بخوانید: آشنایی با انواع ماسک موی خانگی

صاف کردن موی فر

صاف کردن موی فر

صاف کردن مو با مواد طبیعی

از آنجایی که صاف کردن مو با مواد شیمایی می‌تواند به‌صورت بالقوه منجر به آسیب‌دیدگی مو و حتی بروز مشکلاتی برای سلامتی شود، همیشه انتخاب مواد طبیعی گزینه بهتری محسوب می‌شود.

البته استفاده از این مواد مانند مواد شیمیایی تاثیرگذار نیست، اما می‌تواند به‌صورت موقت ظاهر زیبایی به مو ببخشد.

می‌توانید برای صاف کردن مو با مواد طبیعی و در خانه، از ترکیبات زیر کمک بگیرید:

  • شیر و عسل

چربی شیر به بافت کراتین مو کمک می‌کند و عسل هم به‌عنوان آبرسانی قوی، منجر به بازسازی مو خواهد شد. ترکیب این دو ماده باهم، تاثیر مثبتی در صاف کردن مو خواهد داشت.

  • موز، ماست و روغن

موز ترکیبات پروتئینی صاف‌کننده‌ای درخود دارد که از آن ماده‌ای عالی برای صاف کردن موی خشک و وز می‌سازد. می‌توانید از موز به‌عنوان صاف‌کننده‌ای طبیعی در خانه استفاده کنید. کافیست یک قطعه موز را له و یک قاشق ماست، عسل و روغن به آن اضافه کنید. این ترکیب را روی سرتان بمالید و بعد از نیم ساعت بشویید.

  • تخم‌مرغ و روغن زیتون

برای صاف کردن مو با روغن زیتون کافیست یک یا دو تخم‌مرغ را با چند قاشق روغن زیتون مخلوط کنید و اجازه دهید که بیست دقیقه روی سرتان باقی بماند و سپس مو را آبکشی کنید.

  • روغن نارگیل و آب لیمو

روغن نارگیل و آبلیمو یکی دیگر از ترکیبات پیشنهادی ما برای صاف کردن مو در خانه است. برای بهره بردن از این ترکیب کافیست آب یک لیموی تازه را بگیرید و با روغن یا شیر نارگیل مخلوط کنید. این ترکیب را روی سرتان بمالید و اجازه دهید چند دقیقه باقی بماند.

این ترکیب با نرم کردن مو، به شما کمک می‌کند تا آن را به‌سادگی در خانه صاف کنید.

بیشتر بخوانید: با اوزون تراپی مو آشنا شوید

و در آخر

صاف کردن مو با تکینک‌های مختلفی انجام‌پذیر است. امروزه با پیشرفت روش‌های آرایشی، طیف وسیعی از انتخاب دربرابر شما قرار دارد که می‌توانید نسبت به بودجه مدنظرتان و همچنین انتظاری که از صافی دارید، یکی را انتخاب کنید.

دقت کنید که برای صاف کردن مو با روش‌های نیمه دائمی و آرایشگاهی، حتما از کیفیت آرایشگاه و مواد مورداستفاده در آن مطمئن شوید تا ریسک آسیب به سلامت و مو در شما کاهش پیدا کند.

تحریریه آدینا
تحریریه آدینا

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت مدرسه زیبایی آدینا مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف

رشته‌های تحصیلی پیشنهادی