همه چیز در مورد شیدینگ چشم

تحریریه آدینا
تحریریه آدینا
19:41، 1401/02/22
همه چیز در مورد شیدینگ چشم
1 رای    میانگین 5/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!

همه چیز در مورد شیدینگ چشم

شیدینگ یکی از روش‌های نیمه دائمی طراحی ابرو، لب و سایه چشم به سبکی جدید است که به آن سایه پودری نیز گفته می‌شود. با آدینا همراه شوید تا بیشتر در مورد شیدینگ چشم بدانید.


اینروزها توجه کردن و اهمیت دادن به ظاهر و زیبایی بیشتر از پیش اوج گرفته است. به همین دلیل روش‌های آرایشی و متدهای زیادی برای رسیدن به این هدف شکل گرفته است. اما آیا تا کنون شما چیزی راجب شیدینگ چشم شنیده‌اید؟ شیدینگ نام یکی از این تکنیک‌هایی است که برای زیبایی و جذابیت صورت به کار می‌رود. در واقع شیدینگ یکی از روش‌های نیمه دائمی طراحی ابرو، لب و سایه چشم به سبکی جدید است که به آن سایه پودری نیز گفته می‌شود.  

اگرچه شاید اسم این تکنیک برای شما ناشناخته باشد اما بهتر است بدانید این روش مورد استقبال بسیاری از خانم‌هایی قرار گرفته است که به دنبال زیباتر کردن ابروها و لبها یا تیره‌تر کردن پشت پلک خود هستند و از طرفی تمایل دارند این تغییرات به صورت‌ طبیعی انجام شده و چهره آن‌ها را مصنوعی نسازد. برای آموزش اصولی و حرفه ای میکاپ می توانید در دوره آموزش میکاپ مدرسه زیبایی آدینا شرکت کنید.

شیدینگ چشم چیست؟

پیش از هر چیز بیایید در خصوص شیدینگ بیشتر بدانیم. شیدینگ در اصل به معنی سایه زدن است که آرایشی نیمه دائمی برای طراحی ابروها، لب‌ها یا پشت پلک بالایی را به وجود می‌آورد. اما مزیت این تکنیک در طبیعی بودن آن است و این ویژگی باعث شده تکنیک شیدینگ در بین بانوان از محبوبیت خاصی برخودار باشد. شاید برای شما سوال شده باشد که شیدینگ با تتو چه تفاوتی دارد؟ با توجه به نظرات متخصصان زیبایی و آرایش تتو جز روش‌های سنتی برای زیبایی چشم، ابرو و لب است که دیگر مثل قبل طرفدار چندانی ندارد این در حالی است که افرادی که همچنان به دنبال روش دائمی هاشور ابرو هستند، امروزه میکروپیگمنتیشن و یا همان شیدینگ را انتخاب می‌کنند. 

شیدینگ چشم چیست؟

شیدینگ چشم چیست؟

حالا که به طور تقریبی متوجه شدید میکرو شیدینگ چشم چیست بهتر است با روش این کار و نتیجه‌ای که به همراه دارد نیز آشنا شوید. روش کار طراحی در میکروشیدینگ به این صورت است که سایه‌ای در ابرو، پشت چشم یا لب‌ها ایجاد می‌شود که بر اساس آن فرم لب‌ها، چشم‌ها و ابروها تغییر کرده و برجسته می‌شوند. بهتر است بدایند که با استفاده از شیدینگ چشم نه تنها می‌توان به چشم خود حالت بسیار زیبایی را داد؛ بلکه می‌توان به درشت نشان دادن چشم نیز کمک کرد. به عبارتی انجام میکروشیدینگ برای چشم علاوه بر خلق کردن زیبایی بی‌حد و اندازه برای چشم فرد، او را از کشیدن خط چشم به صورت روزانه بی‌نیاز می‌کند و موجب پر تر به نظر رسیدن مژه‌ها نیز می‌شود.

به همین دلیل شیدینگ چشم روشی بسیار خاص و جدید است که این روزها استفاده از آن بسیار مورد استقبال همگان قرار گرفته است. این روش به صورت سایه‌ی چشم، خط چشم و همچنین به صورت تلفیقی قابل اجرا است. اگر شما نیز از آن دسته افرای هستید که از پوستی حساس برخوردار می‌باشید و یا آستانه درد شما پایین است بهترین گزینه برای تاتوی چشم، شیدینگ چشم می‌باشد.

انواع شیدینگ چشم

حالا که با شیدینگ چشم آشنا شدیم بهتر است با انواع آن هم آشنا شویم. میکروپیگمنتیشن دارای مدل‌های مختلفی می‌باشد که هر کدام از این مدل‌ها دارای زیبایی مختص به خود می‌باشد. انواع شیدینگ چشم عبارت است از:

  • شیدینگ چشم ساده

تاتو ساده چشم از رایج‌ترین نوع شیدینگ چشم است که به صورت یک خط نازک بالای مژه‌ها کشیده و تاتو می‌شود. این نمونه از شیدینگ برای اکثر چشم‌ها قابل اجرا است و برای افرادی که دارای پلک‌های افتاده و یا خسته هستند می‌تواند گزینه بسیار خوب و زیبایی باشد.

  • شدینگ بن مژه

افرادی که قصد دارند حالت چشم خود را حفظ کنند و همراه با آن چشم‌های زیباتری داشته باشند بهتر است از شیدینگ بن مژه استفاده کنند. به عبارتی با استفاده از شیدینگ بن مژه می‌توان مژه‌های خود را پر پشت‌تر و پر رنگ‌تر نشان داد.

  • سایه چشم پودری یا تاتو شیدینگ چشم

تاتوی شیدینگ چشم به صورت سایه پودری یکی از روش‌های جدید و پرطرفدار کشیدن سایه چشم به صورت دائمی است. این روش به گونه‌ای است که در پایین چشم تراکم بیشتری را نسبت به بالای آن مشاهده خواهیم کرد. توجه داشته باشید که تاتو شیدینگ چشم برای افرادی که تاتوهای قدیمی دارند و از آن خسته شدن یا افرادی که علاقه زیای به سایه چشم‌های دائم دارند مناسب می‌باشد.

  • بُن مژه

همان‌طور که می‌دانید به تاتوهای ریز و همرنگ مژه که به گونه‌ای طبیعی در چشم جلوه می‌کنند، بُن مژه می‌گویند. استفاده از بن مژه برای افرادی مناسب است که مژه‌های کم پشت دارند و یا به هر دلیلی دارای مژه نیستند مناسب است.

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره رنگ ابرو

شیدینگ پودری چشم

همان‌طور که گفته شد در شیدینگ، سایه‌ای در ابرو، پشت چشم یا لب‌ها ایجاد می‌شود که بر اساس آن فرم لب‌ها، چشم‌ها و ابروها تغییر کرده و برجسته می‌شوند. بهتر است بدانید که در شیدینگ چشم سایه ایجاد شده توسط میکروشیدینگ ایجاد میشود و به همین دلیل به آن سایه پودری هم گفته می‌شود و آن را از روش‌های آرایشی نیمه دائمی می‌دانند.

میکرو شیدینگ چشم

همان‌طور که گفته شد میکروشیدینگ یکی از جدیدترین روش‌های طراحی برای بخش‌هایی مانند ابرو، لب و چشم است که امکان سایه زنی را فراهم می‌کند. میکروشیدینگ چشم به صورت سایه چشم، خط چشم و همچنین به صورت تلفیقی قابلیت اجرا دارد. در نظر داشته باشید که به کارگیری شیدینگ سایه چشم جدا از آن که سایه ملایم و زیبایی را برای شما ایجاد می‌کند موجب درشت‌تر و زیباتر به نظر رسیدن چشم شما می‌شود. توجه داشته باشید که این تکنیک ابزارهای مخصوص به خود را دارد که سوزن شیدینگ چشم نیز از ابزارهای این تکنیک می‌باشد.

آموزش شیدینگ چشم

شیدینگ چشم، لب و یا ابرو تکنیکی است که بیشتر در سالن‌های زیبایی از آن استفاده می‌شود و کمتر کسی است که خارج از آرایشگاه و بدون کمک آرایشگر این تکنیک را برای خود اجرا می‌کند. اما به طور خلاصه اگر بخواهید بدانید که شیدینگ چشم چگونه انجام می‌شود مراحل زیر را دنبال کنید.

  • اولین مرحله برای شیدینگ چشم آماده کردن مشتری است. ارائه مشورت به مشتری و آگاهی دادن در خصوص انتخاب مدل و رنگ مناسب از جمله نکاتی است که باید پیش از شروع کار به مشتری داده شود. همچنین توجه داشته باشید که در این آرایش برخلاف سایر آرایش‌ها انتخاب مدل مناسب بسیار حائز اهمیت است؛ چرا که نتیجه نهایی تاثیر زیادی در زیبایی چشم‌ها و گیرایی آن دارد.
  • دومین مرحله مربوط به قرینه سازی است که مرحله‌ای مهم و حساس است. به عبارتی در این مرحله نقطه گذاری قسمت‌های مهم انجام می‌شود. معیار قرینه سازی در میکروشیدینگ چشم، تشخیص فاصله ابروها و برآمدگی پلک‌ها می‌باشد.
  • مرحله سوم از این تکنیک مربوط به استفاده از بی حسی است. در این روش همانند روش‌های تتو از بی‌حس کننده پدی یا پمادی استفاده می‌شود تا مشتری در حین انجام شیدینگ هیچ گونه دردی را احساس نکند. استفاده از بی حس کننده‌ها قوانین مخصوص به خود را دارد که آرایشگر و یا تکنسین شما آن را اجرا خواهد کرد.
  • انتخاب نوع سوزن در مرحله پنجم قرار دارد که معمولا از سوزن سه سر گرد برای میکروشیدینگ استفاده می‌شود. دلیل این امر آن است که سوزن سه سر گرد پخش رنگ خوبی دارد و با استفاده از سه سر سوزن فشار دستگاه روی سه سوزن اعمال می شود.
  • در مرحله بعدی سوزن انتخاب شده در دستگاه مخصوص این تکنیک قرار رفته و میزان عمق کاشت و سرعت آن با استفاده از دکمه‌های قرار گرفته روی دستگاه تنظیم می‌شود.
  • در مرحله آخر شیدینگ چشم، آرایشگر فعالیت خود را شروع کرده و پس از اتمام آن شما می‌توانید نتیجه نهایی را مشاهده کنید.

عوارض شیدینگ چشم

عوارض شیدینگ چشم

عوارض شیدینگ چشم

لازم است بدانید که در روش شیدینگ چشم عوارض به خصوصی چشم و یا پوست شما را تهدید نمی‌کند.  و حتی می‌تواند به عنوان تکنیکی هوشمندانه برای افرادی که دارای پوست حساس هستند به کار رود. اما نکته‌‌ای که وجود دارد آن است که کارشناسان معتقدند عوارض جانبی میکروشیدینگ تقریبا با عوارض میکروبلیدینگ مشابه است و این عوارض تنها در صورتی به وجود می‌آیند که به افراد غیر متخصص و ناشی مراجعه کنید.  

باید توجه داشته باشید که انتخاب میکروشیدینگ کار متخصص‌، حرفه‌ای و مقید به رعایت اصول بهداشتی در کار خود‌، بسیار مهم است و باید آن را جدی بگیرید.

قیمت شیدینگ چشم

قیمت شیدینگ چشم در سالن‌های زیبایی و آرایشگاه‌های متنوع متفاوت است و هر آرایشگری بسته به تخصص خود و موادی که استفاده می‌کند هزینه‌های مختلفی را اخذ می‌کند.  

بیشتر بخوانید: آشنایی با مداد چشم

جمع بندی

همان‌طور که گفته شد، امروزه تکنیک‌های وناگونی رواج یافته است که در زیبایی چشم‌ها، ابروها و لب‌ها تاثیرگذار است. یکی از این‌ تکنیک‌ها مربوط به شیدینگ چشم است. شیدینگ چشم یک تکنیک سایه زدن برای آرایش نیمه دائم پوست است که قادر است چشمانی زیبا و برجسته را برای فرد خلق کند. در این مقاله به طور مفصل در خصوص شیدینگ چشم، فواید و عوارض آن و... نکاتی را بیان کردیم. امیدواریم استفاده از این مقاله برای شما مفید بوده باشد. همچنین ما از شنیدن پیشنهادات شما در خصوص این موضوع خوشحال خواهیم شد. پس حتما نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

 

تحریریه آدینا
تحریریه آدینا

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت مدرسه زیبایی آدینا مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف

رشته‌های تحصیلی پیشنهادی