آموزش کشیدن انواع خط چشم باتوجه به فرم چشم ها

تحریریه آدینا
تحریریه آدینا
12:37، 1401/04/04
آموزش کشیدن انواع خط چشم باتوجه به فرم چشم ها
1 رای    میانگین 5/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!

آموزش کشیدن انواع خط چشم باتوجه به فرم چشم ها


قبل از رفتن به مهمانی، تصمیم گرفته‌اید با کشیدن خط چشم، به آرایشتان ظاهری زیباتر ببخشید اما آنقدر کشیدید و پاک کردید که دیگر حس می‌کنید پشت پلک‌هایتان در حال زخم شدن است. این ماجرا برایتان آشنا نیست؟ کشیدن خط چشم یکی از آن تکنیک‌های آرایشی است که درعین بدقلقی، تاثیر زیادی در آرایش دارد. اگر شما هم با شنیدن اسم انواع خط چشم گیج می‌شوید و نمی‌دانید که کدام‌یک بیشتر با شما سازگار است، با ما در این مقاله همراه باشید تا با آموزش کشیدن انواع خط چشم آشنا شوید. علاوه بر این برای آموزش و آشنایی با مباحث گریم صورت می توانید در دوره خودآرایی مدرسه زیبایی آدینا شرکت کنید.

فرم چشم‌ها چه تاثیری در کشیدن خط چشم دارد؟

استفاده از خط چشم خوب می‌تواند تاثیر زیادی در ظاهر شما داشته باشد. خط چشم چشم‌هایتان را بزرگ‌تر نشان خواهد داد و به چشم‌ها ظاهری بانشاط می‌بخشد.

البته نمی‌توان منکر شد که کشیدن خط چشم کمی سخت است. اما واقعا علت اینکه گاهی خط چشم به چشممان نمی‌نشیند چیست؟ آیا واقعا از میان انواع خط چشم حتی یکی از آن‌ها هم قرار نیست به ما ظاهری خوشایند ببخشند؟

جواب سوالتان در مسئله‌ای مهم پنهان شده است؛ فرم چشم‌ها. فرم‌ چشم‌های شما تعیین‌کننده‌ترین فاکتور در مدل خط چشم و آرایش آن است. تکنیک خط چشم باید با فرم چشم‌های شما هماهنگ باشد و درغیراینصورت ممکن است نتیجه دلخواه را به‌دست نیاورید.

قاعده‌ای مهم در آرایش، مخصوصا آرایش روزمره، وجود دارد و آن هم این است که هدف نهایی شما از آراستن صورتتان، باید اصلاح فرم آن و زیباتر نشان دادن اجزا باشد. حالا به جواب این سوال فکر کنید: اگر قرار باشد خط چشم، ظاهر چشمتان را اصلاح کند و آن را زیباتر به‌نظر برساند، چطور ممکن است که بدون درک مدل چشم و خط مناسب با آن به نتیجه دلخواه برسید؟

فکر می‌کنم تا اینجا متوجه این نکته شده باشید که تا چه اندازه مدل چشم شما در انتخاب خط مناسب و آرایشی که بتواند آن را زیباتر به‌نظر برساند، تاثیرگذار است.

برای اینکه انواع خط چشم مناسب فرم چشم‌هایتان را پیدا کنید با ما در ادامه همراه باشید.

انواع خط چشم

انواع خط چشم

چشم‌های با فاصله زیاد

اگر چشم های فاصله‌دار دارید، باید هدف اصلی خود از آرایش چشم را اصلاح فاصله و نزدیک‌تر نشان دادن چشم‌ها تعریف کنید. برای این منظور باید خطی پررنگ در قسمت داخلی چشمتان بکشید و تا جایی که امکان دارد، خط را به بینی‌تان نزدیک کنید.

این کار کمک می‌کند تا فاصله میان چشمانتان کم شود و ظاهری بهتر پیدا کند. در انتها برای برجسته کردن قسمت‌های خارجی و پایینی چشم هم مداد یا خط چشمی نازک بکشید.

بیشتر بخوانید: آموزش روش درست و اصولی پاک کردن آرایش چشم

چشم‌های نزدیک به هم

اگر فاصله چشم‌هایتان نسبت به سایر چشم‌ها کمتر است، باید دقیقا کاری برعکس چشم‌های با فاصله انجام دهید.

هدف نهایی از خط چشم چشم‌های نزدیک به هم این است که این چشم‌ها کمی دورتر دیده شوند. به‌این ترتیب کشیدن خط چشم را به قسمت‌های بیرون محدود و با کشیده‌تر کردن انتهای خط چشم در امتداد چشم‌ها، ظاهر آن را اصلاح کنید.

چشم‌های کوچک و ریز

احتمالا با منطقی که تابحال از آن با شما حرف زدیم، فهمیده‌اید که هدف از انواع خط چشم مناسب چشم‌های کوچک و ریز چیست. بله! شما باید درنهایت ظاهر چشمتان را بزرگ‌تر از اندازه واقعی آن نشان دهید.

فرقی نمی‌کند که انواع خط چشم ساده را برای آرایش چشمتان انتخاب می‌کنید یا انواع خط چشم گربه‌ای، برای کشیدن خط چشم‌های کوچک باید قاعده‌ای مهم را رعایت کنید تا ظاهر نهایی چشمتان درشت‌تر به‌نظر برسد.

به همین دلیل باید با انواع خط چشم ماژیکی یا مایع، خطی پهن روی پلکتان بکشید. هرچه به سمت گوشه خارجی چشم نزدیک‌تر می‌شوید، پهنای خط را افزایش دهید تا درنهایت خط چشمی زیبا داشته باشید.

چشم‌های درشت

افراد دارای چشم‌های درشت بیش از هر کس دیگری به این نیاز دارند که چشم‌هایشان را با استفاده از خط چشمی پهن و کلفت، کوچک نشان دهند. این کار باعث می‌شود تا چشم‌هایتان ظاهری زیباتر و طبیعی‌تر داشته باشد.

پس فراموش نکنید که برای کشیدن انواع خط برای چشم‌های درشت و گرد، قاعده مهم خط چشم پهن را رعایت کنید. می‌توانید بسته به فرم چشم‌هایتان، خط چشمی گرد یا گربه‌ای بکشید. این کار به مدل چشم شما بستگی دارد.

برای چشم‌های کشیده و گربه‌ای از خط چشم ساده‌تر و بدون دنباله استفاده کنید و برای چشم‌های گرد، خطوط چشمتان را امتداد دهید تا ظاهری کشیده‌تر ایجاد شود.

انواع خط چشم برای چشم درشت

انواع خط چشم برای چشم درشت

چشم‌های بادامی

اگر چشم‌های بادامی دارید که خوش به‌حالتان! انواع خط چشم دخترانه و زنانه با صورت و ظاهر شما سازگار هستند؛ چون زیبایی طبیعی چشمانتان دستتان را برای هرنوع آرایشی باز می‌گذارد.

شما می‌توانید بنا بر سلیقه خود، خط چشم گربه‌ای یا ساده بکشید و مطمئن باشید که نتیجه کار جذاب خواهد بود. البته قاعده پهن کردن خط در بخش‌های انتهایی چشم همچنان درمورد شما هم صدق می‌کند و می‌تواند نتیجه زیباتری را به همراه داشته باشد.

بیشتر بخوانید: همه چیز در مورد لیفت مژه

چشم‌های فرو رفته

در میان همه افراد و هر مدل چشم، افرادی که چشم‌های گود یا فرو رفته دارند باید بیشتر در کشیدن خط چشم خود محتاط باشند. خطوط چشم پهن یا بیش از اندازه سیاه می‌تواند باعث ریزتر و گودتر نشان دادن چشم آن‌ها شود.

کافیست خط چشمی با براش نازک بخرید و خط چشمی با ظرافت بکشید. این کار باعث می‌شود که درنهایت چشمتان علاوه‌بر آراستگی و زیبایی، ظاهر اصلاح شده‌ای هم خواهد داشت.

دقت کنید که اگر اطراف چشم‌هایتان کبودی دارد، حتما قبل از آرایش چشم از کانسیلر استفاده کنید تا درنهایت ظاهر زیباتری داشته باشید.

چشم‌های با پلک افتاده

پلک‌های افتاده برای بسیاری از بانوان مسئله‌ای مهم و دردسرساز در زیبایی به‌حساب می‌آیند. البته این مسئله کاملا سلیقه‌ای است و بسیاری دیگر از بانوان با ظاهر افتاده پلک خود هیچ مشکلی ندارند.

اما نکته مهمی که باید در رسم انواع خط چشم برای پلک‌های افتاده مدنظر قرار بگیرد این است که خط چشم این دسته از افراد باید آنقدر بزرگ باشد که با پلک زدن و باز کردن چشم، پنهان نشود.

به‌این‌ترتیب برای کشیدن انواع خط چشم دخترانه یا زنانه قاعده مهم خط پهن را رعایت کنید تا درنهایت ظاهر زیباتری داشته باشید. البته این مسئله را هم مدنظر قرار دهید که برای آرایش چشم‌هایی که پلک افتاده دارند، به کشیدن خط در پلک پایین یا گوشه پایینی چشم نیازی نیست.

این کار باعث می‌شود که چشم شما کوچکتر از حد عادی نشان داده شود. تنها زمانی می‌توانید از خط چشم پهن در قسمت پایینی چشمتان استفاده کنید که چشم‌های درشتی داشته باشید. درغیراینصورت، ظاهر نهایی کار چندان جذاب نخواهد بود.

انواع خط چشم برای چشم با پلک افتاده

انواع خط چشم برای چشم با پلک افتاده

بیشتر بخوانید: همه آنچه باید درباره آرایش فانتزی بدانید

جمع‌بندی

در این مقاله تلاش کردیم تا با آموزش انواع خط چشم متناسب با فرم چشم‌های شما، کمک کنیم تا کمی بیشتر از این تکنیک آرایشی و جزئیات آن بدانید.

کافیست کمی با اصولی که در این آموزش فرا گرفته‌اید، تمرین کنید تا بتوانید خط چشمی اصولی، درست و بی نقص بکشید. به‌این‌ترتیب دیگر کشیدن خط چشم برایتان پروسه‌ای زمان‌بر و اعصاب‌خوردکن نخواهد بود.

تحریریه آدینا
تحریریه آدینا

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت مدرسه زیبایی آدینا مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف

رشته‌های تحصیلی پیشنهادی