۶ نوع ماساژ صورت در خانه برای ۶ کاربرد مختلف

محبوبه معصوم نیا
13:52، 1401/01/30
۶ نوع ماساژ صورت در خانه برای ۶ کاربرد مختلف
1 رای    میانگین 5/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!

۶ نوع ماساژ صورت در خانه برای ۶ کاربرد مختلف


شما با شنیدن کلمه ماساژ یاد چه چیزی می‌افتید؟ آیا شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که فکر می‌کنند ماساژ صرفا خاصیت آرامبخشی دارد؟ باید بگوییم که در اشتباهید! ماساژ جدا از احساس خوبی که به شما می دهد، فواید جذابی دارد که در این مقاله با آن آشنا می‌شوید. برای آنکه بدانید ماساژ صورت چه فوایدی دارد و چطور می تواند به بهبود پوستتان کمک کند، با ما همراه باشید. همچنین برای آموزش حرفه ای و یادگیری مراقبت های پوستی و آشنایی با انواع انواع تونرها، لایه بردارها و ماسک ها می توانید در دوره مراقبت از پوست آدینا شرکت کنید.

ماساژ دادن صورت چه تاثیری دارد؟

ماساژ در حالت کلی می‌تواند خستگی را از تن شما بیرون کند و به شما احساس سبکی و راحتی ببخشد. این کار با افزایش جریان خون در ناحیه موردنظر به شما کمک می‌کند آرام شوید و کسالت را از خودتان دور کنید.

ماساژ صورت

ماساژ صورت هم از این قاعده مستثنی نیست. متخصصان معتقدند که ماساژ روزانه صورت علاوه‌بر خاصیت آرامبخشی با تحریک کلاژن سازی پوست می‌تواند برای داشتن پوستی شاداب و باطراوت به شما کمک کند.
تنها کاری که باید انجام دهید این است که یاد بگیرید چطور صورتتان را ماساژ دهید و آن را به‌صورت منظم تکرار کنید. به‌این ترتیب بدون صرف هزینه‌ای خاص خواهید توانست نتیجه‌ای شگفت‌انگیز بگیرید.

انواع ماساژ صورت

قبل از آنکه ماساژ تخصصی صورت را بهتر بشناسید، خوب است که با انواع آشنا شوید. موارد زیر، معروف‌ترین و مهم‌ترین تکنیک‌های ماساژ صورت هستند که در تمام مراکز مراقبت پوستی و کلینیک‌های اسپا اجرا می‌شوند:

ماساژ سوئدی

ماسورها برای اجرای ماساژ سوئدی از روش‌های فشاری همراه با ضربات آرام بر سطح ماهیچه‌های صورت کمک می‌گیرند. احتمالا این نوع ماساژ را در ویدئوهای مراکز تخصصی پوست دیده باشید.

ماساژ شیاتسو

اصلی‌ترین تکنیک در ماساژ شیاتسو، فشار انگشتان روی نقاط خاص صورت است. این نوع ماساژ به شما کمک می‌کند تا ماهیچه‌های مسدود شده را باز کنید.

ماساژ درمانی

اگر برای از بین بردن درد و گرفتگی در عضلات به ماساژورها مراجعه کنید، احتمالا از تکنیک ماساژ درمانی برای بهبود و تسکین دردهایتان استفاده می‌کنند. آن‌ها در این روش با استفاده از ضربات آرام و فشارهای کنترل شده روی موضع تحت درمان، انقباض عضلات را از بین می‌برند تا درنهایت احساس بهتری داشته باشید.

طب فشاری

متخصصین طب فشاری با شناسایی نقاط حساس عصبی و تحری آن مناطق تلاش می‌کنند تا درد در بدن را کاهش دهند. این متد می‌تواند در ماساژ صورت هم اجرا شود.

بیشتر بخوانید: معرفی کامل انواع روش های پاکسازی صورت یا فیشال

ماساژ صورت


مراحل ماساژ صورت

  1.  آماده کردن پوست برای اجرای ماساژ صورت. در این مرحله پوستتان را از هر نوع آلودگی پاک کنید و مرطوب کننده مناسب پوستتان را بزنید.
  2.  دست‌هایتان را بشویید و موها را از صورتتان کنار بزنید.
  3.  صورتتان را بخور دهید. این کار به جذب بهتر روغن ماساژ کمک می‌کند.
  4.  بهترین روغن ماساژ برای صورت، مناسب‌ترین روغن با نوع پوست شماست. بعد از شناسایی و انتخاب نوع روغن، مقدار مناسبی از آن را کف دستتان بریزید و ماساژ را شروع کنید.
  5.  از انگشتتان برای اجرای حرکات دایره‌ای استفاده کنید. حرکات انگشتتان باید آرام و یکنواخت باشد. اگر هدفتان از ماساژ صورت سفت کردن پوست و عضلات آن است، می‌توانید فشار را عمیق‌تر کنید.
  6.  برای جلوگیری از بروز آکنه در پوست‌های حساس و مستعد جوش، فشاری زیادی به پوست وارد نکنید.

فواید ماساژ صورت

ماساژ صورت می‌تواند در زمینه‌های زیادی به پوست شما کمک کند و طراوت را به صورتتان برگرداند. این کار با دور کردن خستگی و افزایش گردش خون در عضلات صورت انجام می‌شود.
شما می‌توانید حتی اگر دوست داشتید، با مراجعه به مراکز زیبایی پوست و استفاده از کمک متخصصین ماساژ، از فواید آن بهره ببرید. چه کادویی بهتر از ماساژ صورت بعد از یک روز سخت کاری؟
موارد زیر مهم‌ترین فواید ماساژ صورت هستند:

  • بهبود گردش خون

افزایش گردش موضعی خون مهم‌ترین فایده ماساژ است. اگر به‌صورت منظم از ماساژ صورت استفاده کنید، می‌توانید پوست درخشنده و سالمی داشته باشید.

  • کاهش استرس

ماساژ صورت می‌تواند موجب آرامش بیشتر شما شود. این مسئله به‌دلیل فعال شدن سیستم سمپاتیک عصبی اتفاق می‌افتد.

  • دفع سموم

ماساژ صورت مایع لنفاوی تحت فکی را تحریک و کمک می‌کند که سم از صورت و پوستتان دفع شود. به همین دلیل متخصصین معتقدند که ماساژ صورت برای جوش مفید است و کمک می‌کندتا تعداد آن کاهش یابد.

  • خاصیت ضدپیری

ماساژ صورت برای رفع چین و چروک بسیار موثر است. ضربات آرامی که طی ماساژ به عضله وارد می‌شود با تحریک کلاژن و سفت‌تر کردن بافت ماهیچه‌ای، باعث می‌شود که چین و چروک صورت کاهش یابد.

بیشتر بخوانید: ۱۵ ماسک خانگی همه کاره برای از بین بردن انواع جوش

ماساژ صورت


طریقه ماساژ صورت برای از بین بردن چروک

اگر خواهان کاهش چروک در صورت هستید، کافیست نوع ماساژ مناسب آن را بشناسید. برای این کار باید با انگشتتان ضربات ملایم و فشار ثابتی را به پوستتان وارد کنید.
این کار باعث شل شدن عضلات و تحریک کلاژن‌سازی در پوست می‌شود. درنتیجه پس از مرور زمان پوستتان محکم خواهد شد و ظاهر آن بهبود پیدا می‌کند.
البته لازم است که در کنار آن از عواملی که باعث افزای شچرومک پوست می‌شوند هم دوری کنید. از دوری از سیگار تا محافظت ار پوست دربرابر اشعه ماورا بنفش.

ماساژ صورت برای جلوگیری از افتادگی پوست

یکی از راه‌هایی که به شما کمک می‌کند تا از افتادگی پوست جلوگیری کنید، استفاده از ماساژور دستی است. ماساژ صورت با ماساژور دستی باعث افزایش استحکام عضلات فک و گونه می‌شود و درنهایت می‌تواند جلوی افتادگی پوستتان را بگیرید.

ماساژ صورت برای جوانسازی

اگر دنبال کند کردن روند پیری و جوان‌سازی صورتتان هستید، می‌توانید از ماساژ صورت کمک بگیرید. کافیست نوعی از ماساژ که برایتان لذت‌بخش‌تر است و با آن راحت‌تر هستید را انتخاب کنید و همراه با روغن مناسب کار را شروع کنید.
این کار را چندبار در هفته تکرار کنید تا به نتیجه مناسب برسید.

ماساژ صورت برای آرامش

بهترین راه برای آرامبخشی به صورت این است که از یک ماساژور حرفه‌ای کمک بگیرید. ماساژورها با ارائه حرکات موزون روی پوست صورت به شما کمک می‌کنند تا آرامش بگیرید و خستگی‌های روزانه از تنتان خارج شود.
البته خودتان هم می‌توانید با تماشای عکس مراحل ماساژ صورت و شناسایی نقاط حساس پوست و کمی تمرین، ماساژ حرفه‌ای صورت را یاد بگیرید.

ماساژ صورت برای کلاژن‌سازی

اگر خواهان کلاژن‌سازی بیشتر هستید، باید قبل از هرچیزی با بخور منافذ پوستتان را باز کنید. بااین کار ضمن دفع آلودگی‌ها و سموم، برای ادامه کار آماده خواهید شد.
بعد از بخور و لایه‌برداری از پوست، با فشار ملایم به پوست و ماساژ دایره‌ای روی آن، به افزایش گردش خون و تحریک کلاژن‌سازی کمک کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا عضلات صورتتان را ترمیم کنید و حالت ارتجاعی را به پوستتان برگردانید.

ماساژ صورت برای شادابی و زیبایی

مهم نیست که چه روشی را برای ماساژ صورتتان انتخاب می‌کنید. ماساژ منظم صورت می‌تواند نقش بسیار مهم و تعیین‌کننده‌ای در حفظ زیبایی پوست و شادابی صورت داشته باشد.
اگر این کار را با روغن‌های ترمیم‌کننده و مغذی انجام دهید می‌توانید درنهایت پوستی شفاف و روشن به اضافه منافذی متعادل و صورتی شاداب داشته باشید.

بیشتر بخوانید: راهنمای جامع فیشال صورت

جمع‌بندی

ماساژ صورت می‌تواند به شما کمک کند تا بدون استفاده از محصولات مراقبتی گران‌قیمت و تکنیک‌های ترمیم پوست با هزینه‌های سرسام‌آور، پوستی شفاف، شاداب و صورتی زیباتر داشته باشید.
این کار با جوان‌سازی پوست، کاهش تنش‌های عضلانی و افزایش آرامش درنهایت پوستی زیبا و شاداب خواهد ساخت که از دیدن آن لذت خواهید برد.
کافیست برنامه ماساژ را به‌صورت هفتگی در روتین مراقبت از پوست خود بگنجانید تا طی مدتی کوتاه، تاثیر شگفت‌انگیز آن را در زیبایی و سلامت خود احساس کنید.

محبوبه معصوم نیا

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت مدرسه زیبایی آدینا مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف

رشته‌های تحصیلی پیشنهادی