معرفی کامل انواع روش های پاکسازی صورت یا فیشال

تحریریه آدینا
تحریریه آدینا
11:42، 1401/01/20
معرفی کامل انواع روش های پاکسازی صورت یا فیشال
1 رای    میانگین 5/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!

معرفی کامل انواع روش های پاکسازی صورت یا فیشال


 پوست به صورت طبیعی هر 30 روز یک بار خود را احیاء می‌کند و با از بین رفتن پوست قدیمی، برای خود پوست جدید می‌سازد. این فرآیند زمانی اتفاق می‌افتد که سلول‌های مرده لایه خارجی پوست یا اپیدرم به شکل پوسته می‌ریزد و با سلول‌ها جدید جایگزین می‌شود.

 شاید برای شما سوال باشد که پوست‌های مرده چگونه از بدن جدا می‌شود که شما آن‌ها را نمی‌بینید؟ در واقع سلول‌های مرده پوست با فعالیت‌های عادی روزانه مثل پوشیدن و درآوردن لباس‌ها جدا می‌شوند. اما راه دیگری برای از بین بردن سلول‌های پوستی مرده مثل لایه برداری و پاکسازی صورت وجود دارد که طی این فرآیندها، سلول‌های مرده‌ لایه سطحی پوست، سریع‌تر پاکسازی و حذف می‌شوند. همراه ما باشید تا هرچه بیشتر و بهتر با پاکسازی صورت آشنا شویم. همچنین برای آموزش حرفه ای و یادگیری مراقبت های پوستی و آشنایی با انواع انواع تونرها، لایه بردارها و ماسک ها می توانید در دوره مراقبت از پوست آدینا شرکت کنید.

پاکسازی صورت چه فرآیندی است؟

همان‌طور که می‌دانید پوست به ویژه پوست صورت یکی از نقاط مهم و حساس است که توجه به آن ضروری است. از این‌رو نیاز است تا به زیبایی و طراوت آن اهمیت داد. پاکسازی صورت از جمله راهکارهای مؤثر و تاثیرگذار برای مراقبت و زیبایی پوست صورت محسوب می‌شود که نقش مهمی در زیبایی و جذابیت فرد دارد.

از این‌رو برای برخورداری از پوستی جوان و چهره‌ای زیبا، لازم است پاکسازی صورت را به طور مداوم انجام داد. البته تنها فایده استفاده از روش‌های پاکسازی صورت صرفا برای زیبایی و جذابیت نیست؛ بلکه با استفاده از پاکسازی صورت لایه‌هایی از پوست رویی جدا شده و بر همین اساس، زمینه مناسب برای رسیدن اکسیژن لازم به لایه‌های زیرین پوست فراهم می‌شود. از این‌رو طراوت و تازگی پوست را به دنبال دارد.

بیشتر بخوانید: تفاوت آبرسان و مرطوب کننده چیست؟

پاکسازی صورت چیست؟

پاکسازی صورت چیست؟

پاکسازی صورت به روش‌های گوناگونی مانند آرایشگاهی، کلینیکی و خانگی انجام می‌شود که هر یک، فرایند مخصوص به خود را دارد. در ادامه، در خصوص هر یک از روش‌های پاکسازی صورت نکاتی برای شما بیان خواهیم کرد.

پاکسازی صورت با چه هدفی انجام می گیرد؟

پیش از آن که روش‌های متنوع پاکسازی صورت را برای شما شرح دهیم بهتر است بدانیم هدف از پاکسازی پوست چیست و به طور کلی چه فایده‌ای برای پوست شما دارد؟

همان‌طور که گفته شد، فیشال صورت نقش مهمی در تمیزی، جوان ماندن، زیبایی و لطافت پوست دارد. همچنین، تمیزی پوست به شفاف شدن و صاف شدن مطلوب‌تر پوست صورت کمک زیادی می‌کند.

علاوه بر تازگی و شفافیت پوست، لایه برداری باعث پاک کردن و از بین بردن آلودگی‌های نشسته بر روی سطح پوست و تنفس آن می‌شود. البته ناگفته نماند که از فواید پاکسازی صورت برای پوست‌های چرب نباید غافل شد؛ چراکه عدم مراقبت از پوست‌های چرب، موجب ابتلا به آسیب‌ها و مشکلات پوستی مانند جوش، چین و چروک و لک خواهد شد.

روش های پاکسازی پوست

در ادامه با انواع روش‌های پاکسازی پوست آشنا می‌شویم:

پاکسازی خانگی

 پاکسازی صورت به صورت خانگی یکی از روش‌های پاکسازی است که می‌توانید به‌سهولت و راحتی در خانه انجام دهید. شما می‌توانید از روش‌های مختلفی که در سایت‌های معتبر و مجله‌های پزشکی ارائه شده‌اند، بهره ببرید تا پوستی شفاف و زیبا داشته باشید. البته بد نیست بدانید که پاکسازی صورت در خانه هزینه کمتری نسبت به سایر روش‌های پاکسازی دارد.

پاکسازی آرایشگاهی

 یکی دیگر از روش‌های پاکسازی صورت، پاکسازی صورت در آرایشگاه و مراکز سلامت پوست یا اسپاها است. در این روش بیشتر از دستگاه بخور مخصوص، ماساژ و کرم پاکسازی صورت استفاده می‌شود که می‌تواند پوست شما را کاملا شفاف و زیبا کند. استفاده از ابن روش پاکسازی بهتر از روش پاکسازی خانگی است.

بیشتر بخوانید: نکاتی برای جلوگیری از تاثیر آلودگی هوا بر پوست شما

پاکسازی صورت چگونه انجام می‌شود؟

پاکسازی صورت چگونه انجام می‌شود؟

پاکسازی حرفه ای در کلینیک

 یکی دیگر از روش‌های پاکسازی صورت، پاکسازی در کلینیک است که توسط متخصص پوست یا تکنسین‌های دارای مدرک انجام می‌شود. پاکسازی پوست حرفه ای کلینیکی با ابزارها و موادی انجام می‌شود که استفاده از آن‌ها تنها برای پزشکان و کادر درمانی مجاز است. این روش‌های پاکسازی پوست نباید در محیط خارج از مطب یا کلینیک انجام شوند.

مراقبت های بعد از پاکسازی صورت

بعد از پاکسازی پوست چگونه مراقب پوستمان باشیم؟ در ادامه چند راهکار ساده و کاربردی معرفی کرده‌ایم:

از دستکاری پوست و کندن جوش‌ها پرهیز کنید

یکی از توصیه‌هایی که لازم است همواره به آن دقت کنید، این است که به پوست‌تان کاری نداشته باشید و به جوش‌ها دست نزنید. به عبارتی کندن و تخلیه جوش‌های ریز و مزاحم سرسیاه و سرسفید اگرچه وسوسه انگیز است، اما می‌تواند به پوست شما آسیب بزند. اگر تمایل دارید که پاکسازی صورت شما نتیجه‌بخش باشد و پوستی زیباتر از همیشه داشته باشید، از این کار پرهیز کنید. در طی فرایند پاکسازی اگر جوشی امکان تخلیه شدن داشته باشد، آرایشگر و یا تکنسین به شما گوشزد خواهد کرد.

از آرایش سنگین خودداری کنید

یکی دیگر از نکاتی که برای پاکسازی صورت باید به آن توجه داشته باشید آن است که در جریان پاکسازی پوست، لایه‌ و پوست مرده شما از روی صورت برداشته می‌شود. از این‌رو تخلیه ضایعات و اگزوفولیشن پوست ممکن است باعث قرمزی آن شود. اما لازم نیست شما از قوی‌ترین کانسیلرها یا کرم‌های سفیدکننده برای پنهان کردن آن استفاده کنید. به عبارتی استفاده از کرم‌های گوناگون و یا به اصطلاح آرایش کردن، اثر پاکسازی صورت شما را از بین خواهد برد.  

با پوست خود مهربان باشید

بعد از عملیات پاکسازی پوست باید دقت داشته باشید که پوست شما بسیار حساس است. از این‌رو لازم است کمی مهربان‌تر و لطیف‌تر با پوست خود برخورد کنید. به بیانی شفاف‌تر سرم‌ها و ابزار استفاده شده و همچنین ماساژ صورت باعث می‌شوند که سدهای محافظتی طبیعی پوست از بین بروند. به همین دلیل بهتر است علاوه بر برخورد مناسب با پوست خود برای شست‌وشو از یک شوینده آبرسان ملایم استفاده کنید.

مراقبت های بعد از پاکسازی صورت

مراقبت های بعد از پاکسازی صورت

از تونرها استفاده نکنید

همان‌طور که می‌دانید تونرها نوعی ماده شوینده برای شستن پوست هستند که قوی‌تر از شوینده‌های صابونی عمل می‌کنند. اگرچه تونرها می‌توانند آلودگی موجود در منافذ پوستی را پاک کنند اما بهتر است بعد پاکسازی صورت از ان استفاده نکنید. تونرهای برپایه‌ الکل می‌توانند بعد از پاکسازی به پوست شما آسیب بزنند؛ به همین دلیل بهتر است از تونر پرهیز کنید.

از آفتاب دوری کنید

همان‌طور که می‌دا‌نید نور خورشید برای پوست مفید است، اما قرار گرفتن بیش از حد در معرض آفتاب، نه‌تنها پوست شما را دچار سوختگی می‌کند، بلکه ممکن است لک و کک‌ومک‌هایی روی پوست شما ایجاد کند. همچنین بهتر است بعد از انجام فرایند پاکسازی صورت از آفتاب دوری کنید. به عبارتی بعد از انجام این کار تا چند روز به استخرهای روباز یا لب ساحل نروید، زیرا پوست شما نسبت به اشعه‌های مضر آفتاب حساس‌تر و آسیب‌پذیرتر شده‌اند.

بیشتر بخوانید: چرا باید با بخور صورت آشتی کنیم؟

جمع بندی

پوست یکی از نقاط حساس بدن است که لازم است به آن توجه شود. در این میان پوست صورت بیشتر از سایر نقاط در معرض انواع آلودگی‌ها قرار دارد. به همین دلیل، استفاده از لایه‌بردارها می‌تواند تا حدودی از حجم این آلودگی‌ها بکاهد. پاکسازی صورت یکی از راهکارهای مناسب برای داشتن پوستی شاداب و سلامت است که می‌توانید با روش‌های مختلفی آن را تجربه کنید. در این مقاله، درباره پاکسازی صورت و انواع روش‌های آن صحبت کردیم. نظر شما درباره این موضوع چیست؟ تجربیات خود را با ما و سایر دوستانمان در میان بگذارید. شنیدن نظرات شما باعث افتخار ماست!

 

تحریریه آدینا
تحریریه آدینا

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت مدرسه زیبایی آدینا مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف

رشته‌های تحصیلی پیشنهادی