فیبروز ابرو چیست؟

محبوبه معصوم نیا
14:39، 1401/01/30
فیبروز ابرو چیست؟
1 رای    میانگین 5/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!

فیبروز ابرو چیست؟


یکی از مشکلات دائمی در آرایش و زیبایی، مشکل قرینه بودن ابروها و پر کردن نواقص آن است. همین مسئله گاهی زمان زیادی از خانم‌ها می‌گیرد. اما امروزه و به لطف متدهای جدید آرایشی، می‌توانید برای همیشه مشکل ابروهایتان را حل کنید. یکی از این روش‌ها که امروزه بسیار پرکاربرد و محبوب شده است، فیبروز ابرو نام دارد. برای آشنایی بیشتر با این روش، با ما همراه باشید. همچنین برای آموزش و یادگیری حرفه ای طراحی و اجرای میکروبلیدینگ ابرو می توانید در دوره میکروبلیدینگ ابرو آدینا شرکت کنید.

فیبروز ابرو چیست؟

فیبروز ابرو یکی از جدیدترین تکنیک‌های آرایشی برای اصلاح فرم ابروها است که آرایشگران برای اجرای آن بااستفاده از سوزن‌های نازک و یک‌بار مصرف، حالتی شبیه به هاشور در ابروها ایجاد می‌کنند.

فیبروز ابرو

این هاشورهای مویی و بسیار نازک به شما کمک می‌کنند تا ابروهایتان را پرتر از قبل نشان دهید و نواقص آن را اصلاح کنید.
بسیاری از متخصصان بااستفاده از سیستم فیبروز ابرو می‌توانند به شما کمک کنند تا ابروهایتان را قرینه کنید و ظاهر زیباتری داشته باشید.
این روش نیمه‌دائمی است و پس از گذشت مدت زمانی خاص، کم‌کم محو خواهد شد.

کاربرد فیبروز ابرو

فیبروز ابرو نسبت به سایر روش‌های آرایشی دائمی یا نیمه‌دائمی ابرو، کمرنگ‌تر و طبیعی‌تر است. هدف از این روش این است که بدون جلب توجه بیننده و بدون آنکه تغییری محسوس یا مصنوعی در ظاهر ابرو ایجاد شود، نواقص آن رفع شود.
در این روش با استفاده از قلمی ظریف، رتشه‌هایی از مو درمیان ابرو کشیده می‌شود و درنهایت ظاهر ابروها را بهتر نشان می‌دهد.
ظاهری که درنتیجه فیبروز ابرو ایجاد می‌شود، شکلی پودری مانند و طبیعی است و کسانی که دوست دارند فیبروز ابرو دخترانه و درکل ظاهری دخترانه در ابرو داشته باشند می‌توانند از این تکنیک استفاده کنند.

مراحل انجام فیبروز ابرو

فیبروز ابرو چه مراحلی دارد؟ در ادامه با هم مرور می‌کنیم:

  1.  ترسیم فرم ابرو
    در اولین مرحله آرایشگر با توجه به فرم صورت شما و شکل فعلی ابروهایتان، اقدام به طراحی ابرو می‌کند.
  2.  ترکیب رنگ و جاگذاری مواد
    در این مرحله آرایشگر مواد رنگی که قرار است به پوستتان تزریق شوند را آماده می‌کند تا برای اقدام اصلی، یعنی مرحله تزریق آماده شود. اگر می‌خواهید که فیبروز ماندگارتری داشته باشید، از آرایشگر درخواست فیبروز ابروی مشکی کنید.
    رنگ مشکی نسبت به سایر رنگ‌ها ماندگاری بیشتری روی پوست شما خواهند داشت.
    در همین حین، بخش‌های پیشانی و اطراف ابرو با استفاده از کرم یا ژل بی‌حس‌کننده موضعی بی‌حس می‌شوند تا درحین کار دردی احساس نکنید.
  3.  تمیز کردن اطراف ابرو
    آرایشگر قبل از انجام کار باید ابروهای شما را از موهای زائد پاک کند و با ماده ضدعفونی‌کننده از تمیز بودن اطراف ابرو هم مطمئن شود تا به‌لحاظ عفونی مشکلی ایجاد نشود.
  4.  تزریق مواد
    در این مرحله مواد رنگی توسط سوزن‌های بسیار ریز وارد لایه‌های سطحی پوست شما خواهند شد تا ابروی شما پر شود. این کار وقت زیادی از شما نخواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: کانتور چشم چیست؟

فیبروز ابرو


فرق فیبروز ابرو با میکروبلیدینگ چیست؟

حق دارید که با شنیدن اسم این تکنیک‌ها، کمی گیج شوید و نتوانید تفاوت میان آن‌ها را به‌درستی تشخیص دهید. اما نگران نباشید. با مطالعه موارد زیر، متوجه تفاوت میان دو متد فیبروز ابرو و میکروبلیدینگ خواهید شد.

  1.  اولین تفاوت میان فیبروز ابرو و میکروبلیدینگ در روش انجام آن است. فیبروز ابرو با دستگاه دستی انجام می‌شود، اما دستگاه میکروبلیدینگ برقی است.
  2.  فیبروز ابرو ظاهری طبیعی‌تر نسبت به میکروبلیدینگ دارد.
  3.  درد فیبروز ابرو از میکرو بلیدینگ کمتر و قابل تحمل‌تر است.
  4.  ماندگاری فیبروز ابرو از میکروبلیدینگ کمتر است.
  5.  دوره نقاهت و مراقبت پس از فیبروز بسیار کوتاه‌تر از میکروبلیدینگ است.
  6.  این تکنیک برای همه انواع پوست‌ها مناسب است و محدودیتی در فیبروز ابرو پوست چرب وجود ندارد؛ اما میکروبلیدینگ برای پوست‌های چرب مناسب نیست.
  7.  شما در تعداد اجرای میکروبلیدینگ با محدودیت مواجه هستید؛ اما در فیبروز ابرو این محدودیت وجود ندارد.

مزایا و فواید فیبروز ابرو چیست؟

فیبروز ابرو فوایدی دارد که در ادامه با تعدادی از آن‌ها آشنا می‌شویم:

  • درد کمتر نسبت به سایر روش‌های ترمیم و زیبایی دائمی ابرو
    فیبروز ابرو در مقایسه با سایر روش‌های ترمیم آن، درد کمتری دارد و شما حین انجام آن اذیت نخواهید شد. علت این مسئله، کمتر تهاجمی بودن روش انجام این کار است.
  •  بهبود تقارن و شکل ابرو
    یکی از محاسن مهم فیبروز ابرو، نتیجه بهتر و طبیعی‌تر کار است. در این روش احتمال آنکه تقارن ابروها بهتر از آب دربیاید بسیار بیشتر از سایر روش‌ها است. به همین دلیل بسیاری از خانم‌ها ترجیح می‌دهند فیبروز ابرو را برای بهبود ظاهر ابروهایشان انتخاب کنند.
  •  زمان کم
    درحالیکه بسیاری از روش‌های اصلاح فرم ابرو به زمان زیاد و مراقبت‌های اولیه نیاز دارند، فیبروز ابرو به‌سرعت انجام می‌شود و به مراقبت طولانی‌مدت هم نیاز نخواهد داشت.

عوارض و معایب فیبروز ابرو

هر روش زیبایی در کنار فوایدی که دارد، عوارض احتمالی هم خواهد داشت. عوارض احتمالی فیبروز ابرو عبارت است از:

  •  احتمال وجود عوارضی مانند قرمزی، التهاب و حساسیت موقت در محل انجام فیبروز برای مدتی کوتاه
  •  خارش و سوزش
  •  کبودی پوست
  •  تورم بعد از انجام کار
  •  پوسته‌پوسته شدن ابروها مدتی کوتاه بعد از انجام فیبروز ابرو

فیبروز ابرو چقدر ماندگاری دارد؟

از آنجایی که در فیبروز ابرو جوهر به لایه‌های سطحی پوست تزریق می‌شود، ماندگاری آن بیش از هرچیزی به میزان چربی پوست بستگی دارد. مشخص است که هرچقدر پوستتان چربی بیشتری دارد، رنگ تزریق شده زودتر محو خواهد شد.
می‌توان به‌صورت میانگین مدت‌زمان ماندگاری فیبروز را بین ده ماه تا یک‌ سال تخمین زد.
فیبروز ابرو بعد از یک هفته به شکل اصلی خود نزدیک می‌شود و حدودا یک ماه پس از انجام این عمل، شاهد نتیجه نهایی آن خواهید بود.

بیشتر بخوانید: انواع سایه چشم را می‌شناسید؟

فیبروز ابرو

هزینه فیبروز ابرو

فیبروز ابرو نسبت به نوع درخواستی و البته مواد به‌کاررفته در آن متغیر خواهد بود. البته باید بدانید که چون این تکنیک نسبت به سایر تکنیک‌های اصلاح ابرو جدیدتر است، هزینه بیشتری هم نسبت به میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتتیشن خواهد داشت.

فیبروز ابرو در بارداری

اصل اساسی و کلی درمورد تمام اقدامات زیبایی این است که در دوره بارداری به‌علت حساسیت وضعیت سلامتی مادر و جنین، از هر نوع عمل زیبایی، چه به‌صورت سرپایی و چه به صورت تهاجمی دوری کنید.
در روش فیبروز ابرو هم بهتر است که این کار را به بعد از زایمان موکول کنید. در دوره بارداری بدن شما تغییرات هورمونی وسیعی را تجربه خواهد کرد که همین مسئله باعث می‌شود بدنتان رنگ‌دانه‌های فیبروز را قبول نکند.
از طرفی ممکن است جوهر فیبروز برای سلامتی جنین خطرناک باشد و موجب سقط آن شود. به همین دلیل باید انجام آن را به دوره بعد از زایمان موکول کرد.

فیبروز ابرو برای صورت گرد

هدف اصلی در فیبروز ابرو برای صورت گرد اصلاح فرم ابرو و در کنار آن، اصلاح فرم صورت است.
کافیست با استفاده از فیبروز، به ابروهایتان زاویه دهید تا این زاویه نمای کلی صورت شما را از حالت گرد خارج کند و آن را زاویه‌دار نشان دهد.
در این حالت بهتر است به ابروهایتان کمی حالت قوسی شکل بدهید تا صورتتان استخوانی‌ به‌نظر برسد.

فیبروز برای ابروهای پهن

این روزها همه دوست دارند ابروهای پهن و پر داشته باشند. ابروهای پهن سن شما را کمتر از حد معمول نشان می‌دهد و به‌همین دلیل پرطرفدار شده است. فیبروز ابروهای پهن تکنیکی ساده دارد و آرایشگر صرفا با پیروی از شکل طبیعی ابروی شما، آن را پرتر از قبل خواهد کرد.

موارد منع استفاده از فیبروز ابرو

اگر یکی یا چند مورد از موارد زیر توصیف‌کننده وضعیت شما بود، از گروه‌هایی هستید که مانعی جدی برای فیبروز دارند و باید آن را از برنامه خود خط بزنید:

  •  حساسیت به رنگدانه‌های آرایشی.
  •  ابتلا به دیابت و مصرف انسولین.
  •  ابتلا به بیماری‌های ویروسی مانند هپاتیت و ایدز
  •  آکنه شدید

بیشتر بخوانید: با انواع آرایش چشم آشنا شوید

فیبروز ابرو

حساسیت به فیبروز ابرو

از آنجایی که در فیبروز ابرو چیزی خارج از بدن وارد آن می‌شود، احتمال آنکه پوستتان واکنشی آلرژیک نشان دهد بالاست. البته فیبروز جزو بی‌خطرترین روش‌های اصلاح فرم ابرو محسوب می‌شود. اما باز هم بااین‌حال بهتر است قبل از کار از آرایشگر بخواهید که از شما تست حساسیت بگیرد تا درصورت بروز هرنوع واکنش پوستی، از قبل متوجه آن شوید.
همچنین موارد زیر می‌توانند پوست شما را به‌صورت بالقوه درخطر واکنش‌های آلرژیک نسبت به رنگدانه‌های فیبروز ابرو قرار دهد:

  • اگزما و مشکلات پوستی مشابه
  •  آکنه
  •  بارداری و شیردهی
  • حساسیت شدید پوست
  •  چربی بیش‌ازحد پوست
  •  داشتن سابقه آلرژیک
  •  سابقه اسکارهای هایپرتروفیک یا کلوئید
  • سابقه فیبروز یا سایر روش‌های ترمیم ابرو

جمع‌بندی

فیبروز ابرو و روش‌های مشابه آن، کاری در جهت اصلاح شکل و فرم ابروهای شماست و درنهایت نمایی خوشایند ایجاد خواهد کرد. به‌خاطر داشته باشید که حتما قبل از انجام این عمل، از معتبر بودن مدرک دوره متخصص زیبایی و استریل بودن محیط آرایگاه اطمینان حاصل کنید.
همچنین مسئله مراقبت از پوست، قبل و بعد از عمل فیبروز می‌تواند در پیشگیری از مشکلات پوستی و همچنین ماندگاری فیبروز ابرو بیار موثر باشد. به همین دلیل حتما توصیه‌های آرایشگر را درزمینه مراقبت از پوستتان جدی بگیریدو دستورالعمل‌ها را رعایت کنید تا مشکلی برایتان ایجاد نشود.
اگر داروی خاصی مصرف می‌کنید، قبل از اقدام به فیبروز با پزشکتان مشورت کنید تا احتمال منع پزشکی را بررسی کرده باشید و حتما از آرایشگر بخواهید که قبل از کار، بخشی از رنگ را روی پوستتان تست کند تا مطمئن شوید که نسبت به آن واکنش آلرژیک نشان نخواهید داد. با آموزشگاه آرایشگری آدینا به رسیدن فکر کن!

محبوبه معصوم نیا

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت مدرسه زیبایی آدینا مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف

رشته‌های تحصیلی پیشنهادی