معرفی انواع موی بلوند

تحریریه آدینا
تحریریه آدینا
15:11، 1401/02/06
معرفی انواع موی بلوند
1 رای    میانگین 5/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!

معرفی انواع موی بلوند


رنگ بلوند از آن رنگ‌هایی است که هر خانمی حداقل یک‌بار در زندگی هوس داشتن آن را کرده است. اگر شما هم جزو آن‌دسته از افرادی هستید که دوست دارید برای تغییر رنگ، موی بلوند داشته باشید، تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید. ما در این نوشته با شما از انواع موی بلوند صحبت خواهیم کرد. همچنین برای آموزش حرفه ای و یادگیری انواع هایلایت مو به صورت عملی می توانید در دوره پیشرفته رنگ و لایت مو آدینا شرکت کنید.

 رنگ موی بلوند

رنگ موی بلوند به گروه اصلی رنگ‌هایی گفته می‌شود که شامل رنگ‌هایی از طیف پلاتینی و یخی تا بلوند طلایی را است. این گروه از رنگ‌ها شامل موی بلوند تنباکویی، خاکستری، پلاتینی، طلایی، عسلایی، کاراملی، رزگلد، بروند، وانیلی، کره‌ای، مرواریدی، شامپاینی، کرم، توت‌فرنگی و یخی هستند.

اگر دوست دارید موهایتان را بلوند کنید، طیف وسیعی از انتخاب پیش‌رویتان قرار دارد. شما می‌توانید نسبت به سلیقه و نوع موهایتان، این کار را انجام دهید. البته به شما حق می‌دهیم که در انتخاب نوع رنگ موردنظرتان گیج شوید، اما با استفاده از قاعده کلی زیر انتخاب برایتان راحت‌تر خواهد شد.

اولین قانون این است که رنگ پوستتان را درنظر بگیرید. رنگ موردنظرتان باید نسبت به تیره یا روشن بودن پوست انتخاب شود تا بهترین جلوه را روی موهایتان داشته باشد.

قانون بعدی، توجه به رنگ چشم است. هر رنگ بلوند یا یک رنگ چشم خاص جلوه بیشتری خواهد داشت.

نکته بعدی این است که حتما با کمک گرفتن از یک رنگ‌کار ماهر ترکیب درست و اصولی رنگ موردنظرتان را انتخاب کنید تا نتیجه نهایی به همان صورتی باشد که دوست داشتید.

طیف رنگ‌های زیر، محبوب‌ترین انواع بلوند هستند که با انتخاب آن‌ها می‌توانید تغییراتی جذاب در ظاهرتان ایجاد کنید.

موی بلوند روشن

موی بلوند روشن

موی بلوند روشن

موی بلوند روشن به هر تناژ رنگی که در طیف روشن‌تر بلوند قرار می‌گیرد گفته می‌شود. بلوند وانیلی، بلوند پلاتینه، خاکستری، سفید، شامپاینی، نقره‌ای و هررنگی که در این طیف قرار می‌گیرد، همان بلوند روشن است.

برای انتخاب موی بلوند روشن حتما به رنگ پوستتان دقت کنید. بلوند روشن معمولا با رنگ‌های روشن پوست تا متوسط بیشتر سازگار است. اگر ته‌رنگ پوستتان صورتی است، بهترین کاندیدا برای انتخاب رنگ‌های سرد بلوند هستید.

تبدیل رنگ مو به بلوند روشن، می‌تواند موهایتان را به‌شدت آسیب‌پذیر سازد و درمعرض آسیب دائمی قرار دهد. به‌همین دلیل حتما بعد از دکلره مو به‌خوبی از آن مراقبت کنید.

توصیه ما این است که بدون کمک آرایشگر و درمنزل موهایتان را بلوند روشن نکنید. این کار به مهارت زیادی نیاز دارد و اگر ندانید که از چه ترکیب رنگی استفاده کنید، احتمال دارد که به موهایتان آسیب جدی بزنید.

موی بلوند استخوانی

اگر دنبال ترکیب رنگ موی بلوند با ریشه تیره هستید و درعین‌حال پوست روشنی دارید، پیشنهاد ما به شما موی بلوند استخوانی است. این رنگ مو چیزی بین بلوند و بژ است و در دسته خانواده بلوند یخی قرار می‌گیرد.

این رنگ متفاوت و زیبا می‌تواند جلوه‌ای خاص به صورتتان ببخشد. بلوند استخوانی مانند سایر تناژهای بلوند روشن، بیشتر از هرچیزی با رنگ پوست روشن سازگار و متناسب است.

رنگ موی بلوند استخوانی هم یکی از آن رنگ‌هایی است که می‌توانید بدون دکلره اجرا کنید. البته این کار در سه مرحله و به فاصله چند روز از یکدیگر انجام می‌شود و ممکن است که فرآیند آن برایتان کمی خسته‌کننده و سخت باشد.

اجرای بلوند استخوانی با دکلره راحت‌تر و بدون دردسر است و کافیست بتوانید رنگ پایه موهایتان را به 8 یا 9 برسانید و با شامپوی ضدزردی آن را بشویید. به‌این‌ترتیب بعد از چند روز موی بلوند استخوانی جذابی خواهید داشت.

خوب است برای مراقبت از این رنگ مو، هرچندوقت‌ یک‌بار از شامپوی ضدزردی استفاده کنید. 

بیشتر بخوانید: لمه مو چیست و چه کاربردها و مزایایی دارد؟

موی بلوند استخوانی

موی بلوند اروپایی

اصطلاحی که اخیرا زیاد در صنعت رنگ مو از آن استفاده می‌شود و احتمالا شما هم آن را شنیده باشید، بلوند اروپایی است. البته نکته مهمی که بسیاری از افراد را به اشتباه می‌اندازد این است که بلوند اروپایی رنگ خاصی است، اما اصطلاحا در بعضی از صفحات یا متن‌های آموزشی، از بلوندهای روشن و بی‌نقص یا بدون زردی بلوند اروپایی گفته می‌شود.

اما درهرصورت اگر خودتان آنقدر حرفه‌ای شوید که بتوانید رنگ موی بلوند را بدون نقص و عالی اجرا کنید، توانسته‌اید همان چیزی که بسیاری به‌عنوان بلوند اروپایی می‌شناسند را به‌دست بیاورید.

برای داشتن یک بلوند بی‌نقص، دو نکته را مدنظر قرار دهید: اولا حتما از مواد اولیه باکیفیت و با کمترین درصد آمونیاک استفاده کنید و ثانیا حتما از یک آرایشگر و متخصص رنگ‌موی مجرب و حرفه‌ای کمک بگیرید.

موی بلوند برای پوست سبزه

تا اینجا هر رنگ بلوندی که مورد بحث قرار گرفت، بیشتر مناسب پوست روشن تا متوسط بود. اما قرار است در ادامه بیشتر با انواع رنگ موی بلوند که برای پوست‌های سبزه و تناژ گرم مناسب‌تر است، حرف بزنیم.

فراموش نکنید که هدف نهایی از انتخاب رنگ مو، اصلاح کلی ظاهر صورت است و به‌همین دلیل باید رنگی را انتخاب کنید که مکمل و متناسب با رنگ پوست باشد. اگر رنگ پوست سبزه‌ای دارید و دنبال رنگ بلوند مناسبی برای پوستتان هستید، رنگ‌های زیر بیش از هرچیزی مناسب شما خواهد بود.

  • بلوند طلایی
  • بلوند هلویی
  • بلوند مسی
  • بلوند عسلی
  • بلوند کره‌ای

اگر اخیرا پوستتان را برنزه کرده‌اید، می‌توانید از همین طیف رنگ بالا برای موهایتان استفاده کنید. یادتان باشد که هر نوع مو بلوند با پوست برنزه سازگار نیست و ممکن است جلوه جذابی به ظاهرتان ندهد. به‌همین دلیل برای انتخاب رنگ بلوند موهایتان نهایت دقت و وسواس را به خرج دهید.

موی بلوند کوتاه

یکی از کارهای جذابی که می‌توانید برای موهای کوتاهتان انجام دهید این است که آن‌ها را بلوند کنید. اگر بتوانید رنگ بلوند مناسبی برای موهایتان انتخاب کنید، خواهید توانست ظاهری زیبا برای خودتان دست‌وپا کنید.

پیشنهاد ما برای بلوند کردن موهای کوتاه این است که از تکنیک‌های مختلف آمبره، سامبره، بالیاژ و انواع هایلایت برای عمق بخشیدن به موهای کوتاهتان استفاده کنید.

بهترین کار برای بلوند کردن موی کوتاه این است که اجازه دهید ریشه تیره باقی بماند و هرچه به انتها می‌رسید، رنگ را روشن‌تر کنید. به‌این‌ترتیب یک ترکیب استثنایی و بسیار جذاب خواهید داشت که لذت داشتن موهای کوتاه را برایتان چندبرابر می‌کند.

اگر هم دوست داشتید تغییری اساسی در موهایتان ایجاد می‌کنید، می‌توانید از موی بلوند با اکستنشن استفاده کنید و موهایتان علاوه‌بر تغییر رنگ، تغییر سایز هم بدهند. چه چیزی از این بهتر؟

بیشتر بخوانید: معرفی انواع شینیون موی کوتاه

موی بلوند کوتاه

موی بلوند کوتاه

موی بلوند بدون دکلره

کسانی که به‌صورت طیبعی موهای روشن‌تری دارند، بهترین کاندیدا برای بلوند کردن مو بدون دکلره هستند. این سوال همیشه برای بسیاری از خانم‌ها وجود دارد که آیا می‌توانند موهایشان را بدون دکلره و آسیب زیاد بلوند کنند یا نه.

جواب شما مثبت است. البته باید بدانید که آسیب کار بدون دکلره، کمتر از کار با دکلره نیست؛ چون درهرصورت اگر می‌خواهید که پایه مو را به 8 یا 9 برسانید، باید رنگدانه‌های مو را تخلیه کنید و این کار ملزم آسیب رساندن به بخشی از بافت مو است.

برای بلوند بدون دکلره به اکسیدان‌های درصد بالا یا رنگ 000 نیاز دارید. هرچقدر که پایه موردنظرتان روشن‌تر بود، باید از اکسیدان درصد بالاتر استفاده کنید.

اگر قصد دارید از رنگ موی 000 برای بلوند شدن موهایتان استفاده کنید، بهتر است بین رنگ کردن مو و ترکیب رنگ موی بلوند، چند روز فاصله ایجاد کنید تا موهایتان کمی استراحت کند.

در آخر

رنگ موی بلوند همیشه وسوسه‌برانگیز است که می‌تواند حال و هوای خودتان را هم عوض کند و شما را از یکنواختی خارج کند. اگر دوست دارید رنگ موهایتان را اساسی عوض کنید و در تصمیم‌گیری روی نوع رنگ مو مردد هستید، حتما با یک آرایشگر کاربلد و حرفه‌ای مشورت کنید. مطمئن باشید که همیشه آرایشگران رنگ موی بلوند جدید برای پیشنهاد در چنته دارند که می‌تواند شما را شگفت‌زده کند. علاوه بر این اگر می خواهید به صورت حرفه ای با مباحث شینیون آشنا شوید، می‌توانید در دوره شینیون مدرسه زیبایی آدینا ثبت نام کنید. 

تحریریه آدینا
تحریریه آدینا

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت مدرسه زیبایی آدینا مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف

رشته‌های تحصیلی پیشنهادی