هر آنچه باید راجع به موس مو بدانیم

تحریریه آدینا
تحریریه آدینا
13:57، 1401/02/08
هر آنچه باید راجع به موس مو بدانیم
1 رای    میانگین 5/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!

هر آنچه باید راجع به موس مو بدانیم


از ظاهر و فرم موهایتان راضی نیستید و به‌دنبال ابزاری برای پرپشت و براق نشان دادن موهایتان می‌گردید؟ این روزها ابزارهای زیادی برای کمک به شما وجود دارند و موس مو یکی از آن‌ها است. اگر تا به حال اسم موس مو به گوشتان نخورده است یا با آن کار نکرده‌اید، وقت آن رسیده است که این وسیله کاربردی را بهتر بشناسید. با ما همراه باشید. همچنین برای آموزش حرفه ای و یادگیری مفاهیم ویتامینه مو به صورت عملی و تئوری می توانید در دوره مراقبت از مو آدینا شرکت کنید.

موس مو چیست؟

وقتی از موس مو صحبت می‌کنیم، اولین سوالی که از ما پرسیده می‌شود این است: «موس مو چیکار می‌کنه؟» یا «آیا صرفا موس مو فر کننده است؟»

درواقع کارایی این محصول بیش از هرچیزی مورد ابهام است. هنوز هم بسیاری از افراد دقیقا نمی‌دانند موس مو برای چیست یا چه کاری انجام می‌دهد و چه برتری نسبت به سایر لوازم آرایشی مو دارد؛ غافل از اینکه جواب ساده‌تر از این حرف‌هاست. موس مو نه صرفا حالت‌دهنده است و نه صرفا به موهایتان حجم می‌دهد. حتی صرف فیکس کردن مدل مو هم کار تخصصی موس نیست؛ برتری این ابزار آرایشی مو در این است که تنها وسیله‌ای محسوب می‌شود که همه این ویژگی‌ها را در خود جمع کرده است.

شما به‌ندرت می‌توانید محصول آرایشی مویی پیدا کنید که بتواند همزمان همه عملکردهای مورد انتظارتان را در خود جمع کرده باشد. این تخصصی‌ترین و مهم‌ترین ویژگی موس مو است. این محصول آرایشی که معمولا به شکل فوم (کف مانند) تولید می‌شود، به شما کمک می‌‌کند تا ساده‌تر به موهایتان حالت دهید و حالت آن را حفظ کنید. درواقع موس مو بهترین ابزار برای آن است که در سریع‌ترین شکل ممکن، مدل موی دلخواهتان را درست کنید.

موس مو چیست

موس مو چیست

موس مو برای موهای فر

اگر موی فر دارید، موس مو بهترین چیزی است که می‌توانید برای بهتر نشان دادن موهایتان بخرید. این محصول به شما کمک می‌کند تا حلقه‌های فر موهای شما بهتر و منظم‌تر دیده شوند و ظاهر بسیار جذابی بگیرند. همچنین موس کمک می‌کند تا ساده‌تر موهایتان را مدیریت کنید و اگر موهای نامنظمی دارید، آن‌ها را منظم نشان دهید. کافیست موس مناسب با جنس موهایتان را انتخاب کنید تا از کارایی این ابزار آرایشی لذت ببرید. اگر موهای چربی دارید، حتما دقت کنید که مدل انتخابی‌تان بر پایه آب و بدون روغن باشد تا موهایتان را درخشان و خشک نشان دهد.

موس مو برای موهای کم پشت

فرقی ندارد که موهایتان فر باشد یا صاف؛ درهرصورت می‌توانید از موس کمک بگیرید تا شکل نهایی موهایتان زیباتر به‌نظر برسد. موس مو برای موهای کم‌پشت و نازک هم گزینه‌ای عالی است. این محصول آرایشی به شما کمک می‌کند تا موهایتان را پرپشت‌تر و پرتر از قبل نشان دهید. کافی‌ست کمی از موس را روی قسمت‌های بین ریشه تا مناطق میانی ساقه بزنید تا نتیجه شگفت‌انگیز آن را ببینید. موس مو می‌تواند موهایتان را از خشکی دربیاورد و ظاهری نرم، لخت و مخملی به آن ببخشد. حتی مدل‌های جدیدتر موس، با ایجاد لایه‌ای اضافه روی موها، از آن در برابر حرارت بالا و دما محافظت می‌کند.

بیشتر بخوانید: مردانساژ چیست و چه نقشی در رنگ پذیری موهای شما دارد؟

موس مو برای آقایان

موس مو برای آقایان هم گزینه مناسبی است. همانطور که این محصول به خانم‌ها کمک می‌کند تا موهایشان را زیباتر و نرم‌تر نشان دهند، آقایان هم می‌توانند از همان فواید بهره‌مند شوند. این محصول به آقایان کمک می‌کند تا حس بهتری از لمس موهایشان بگیرند و درعین‌حال به آن حالت دهند یا حتی موهایشان پرپشت‌تر به نظر برسد. اصول استفاده از موس مو در آقایان هم درست مانند استفاده از آن در خانم‌ها است و تفاوت خاصی ندارد.

طریقه زدن موس به مو

اصول کلی استفاده از موس مو به این شکل است:

اول موهایتان را بشویید یا با اسپری آب آن را خیس و نم‌دار کنید. حالا وقت آن رسیده است که فوم را به موهایتان بزنید. مقدار مناسبی از موس را روی دستتان بریزید و از ریشه‌ها شروع کنید. با استفاده از نوک انگشتان دست، موس را همه‌جای مویتان پخش کنید و مطمئن شوید که مواد به‌خوبی و به‌صورت یکسان در همه قسمت‌های مو پخش شده است.

برای انتهای کار باید موهایتان را خشک کنید تا حالت ثابتی به‌خود بگیرد. سشوار را روی درجه حرارت ملایم تنظیم کنید و به همه قسمت‌ها بکشید. قبل از هرچیزی به‌صورت غیرمستقیم ریشه را خشک کنید و بعد سراغ ساقه‌ها بروید. اگر می‌خواهید که موهایتان حالت بگیرد و ساعت‌ها در همان حالت باقی بماند، کافی‌ست ابتدا فرم دلخواهتان را ایجاد کنید و بعد از آن روی موهایتان موس بزنید. بعد از مالیدن موس مو، نوبت به سشوار می‌رسد تا مو در همان حالت خشک شود.

طریقه زدن موس به مو

طریقه زدن موس به مو

جایگزین موس مو

اگر موهای بسیار خشکی دارید و فکر می‌کنید که ممکن است استفاده از موس مو، موهایتان را بیش‌ازحد خشک کند، بهتر است که از کرم فر کننده مو استفاده کنید. این محصول بیشتر از موس مو به شما کمک خواهد کرد و مخصوص کسانی است که موهایشان بیشتر از آنکه فر باشد، حالت وز یا شکننده دارد. کرم مو کمک می‌کند تا موهایتان به اندازه کافی آب داشته باشند و از ایجاد موخوره جلوگیری می‌کند.

یکی دیگر از جایگزین‌های موس مو، اسپری فیکساتور است. اسپری‌های فیکس هم کمک می‌کنند تا موهایتان برای ساعت‌های طولانی حالت خود را حفظ کنند و دفرمه نشوند. البته نباید از اسپری فیکس انتظار پرتر نشان دادن مو یا نرم‌کنندگی داشته باشید و صرفا همان ثابت نگه داشتن حالت مو را برایتان عملی خواهد کرد. همانطور که قبلا هم اشاره کردیم، موس مو تنها محصول آرایشی است که چند کار را باهم انجام می‌دهد.

موس مو چه مارکی خوبه؟

بعید است از محصولات آرایشی حرف زده شود و کسی دنبال بهترین مارک آن محصول نباشد. احتمالا بسیاری از شما هم برایتان سوال بوده که بهترین مارک موس مو چیست. اگر پیگیر محصولات آرایشی و بهداشتی مو باشید، حتما نام‌های معتبری را می‌شناسید که سال‌هاست در زمینه تولید محصولات آرایشی و مراقبتی مو فعالیت کرده‌اند.

اکثر این برندها، لاین تولید موس مو هم دارند و شما می‌توانید به‌سادگی و با یک جستجوی ساده، موس موی برند موردعلاقه خود را انتخاب کنید. برندهای تافت، کریستال، نیوآ، نلی، سایوس، لیزاپ، یانسی و آمور از برندهای مطرحی هستند که می‌توانید به‌سادگی موس موی تولیدی‌شان را در بازار ایران پیدا کنید. اگر مشتاق هستید که موس مو ایرانی را در گزینه‌های خریدتان داشته باشید، می‌توانید محصول موردنظرتان را از برندهای آیلت و باژه انتخاب کنید.

البته باید دقت کنید که صرف برند، ملاک شما برای انتخاب موس مو نباشد و قبل از آن حتما مسائلی مانند نوع مو و جنس آن را هم درنظر بگیرید.

بیشتر بخوانید: آموزش روش های رنگ کردن موی سفید در خانه

بهترین مارک موس مو

بهترین مارک موس مو

و در آخر

موس مو صرفا ابزاری برای زیباتر نشان دادن و حفظ حالت موها نیست. این محصول آرایشی، درواقع نوعی محصول مراقبتی هم محسوب می‌شود که به شما کمک می‌کند موهایتان را دربرابر حرارت بالا یا خشکی و وز شدن مو ایمن کنید. این محصول بر پایه آب و چربی تولید می‌شود. کافی‌ست با شناختن جنس و نیاز موهایتان، یکی از این دو را انتخاب و برای جشن‌ها و میهمانی‌هایتان استفاده کنید.

فراموش نکنید که حتما قبل از استفاده از موس، موهایتان را خوب بشویید و زمانی که موها نم‌دار هستند، آن را به موهایتان بکشید. به‌این‌ترتیب می‌توانید نتیجه بهتری از استفاده از آن بگیرید. ویدئوهای آموزش استفاده از موس مو و انواع تکنیک‌های حالت‌دهی به مو با استفاده از این محصول آرایشی به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید به‌صورت حرفه‌ای‌تری از آن استفاده کنید. کافی‌ست کمی تمرین کنید تا در آن حرفه‌ای شوید.

تحریریه آدینا
تحریریه آدینا

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت مدرسه زیبایی آدینا مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف

رشته‌های تحصیلی پیشنهادی