مردانساژ چیست و چه نقشی در رنگ پذیری موهای شما دارد؟

تحریریه آدینا
تحریریه آدینا
18:47، 1401/03/27
مردانساژ چیست و چه نقشی در رنگ پذیری موهای شما دارد؟
1 رای    میانگین 5/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!

مردانساژ چیست و چه نقشی در رنگ پذیری موهای شما دارد؟


حتما شما هم موقع رنگ کردن موهای خود یا دیگران با تارهای سفید سمجی که بنظر می‌رسد اصلا دوست ندارند تغییر رنگ بدهند مواجه شده‌اید. علت این سماجت متفاوت بودن ساختار موهای سفید با موهای دیگر است. وقتی مو سفید می‌شود هم ملانوسیت خود را از دست می‌دهد و هم چربی و رطبوت آن از بین می‌رود. به همین جهت موهای سفید معمولا ضخیم‌تر و خشن‌تر هستند.همین امر باعث می‌شود رنگ کردن آن‌ها هم کار سخت‌تری باشد. اما نباید تسلیم شد. برای وادار کردن موهای سفید به تغییر رنگ فقط به کمی صبر و حوصله و دانستن چند روش آماده سازی ساده نیاز دارید. یکی از معروف‌ترین تکنیک‌های آماده‌سازی موی سفید برای رنگ کردن، مردانساژ است. اگر مایلید به جواب سوال "چگونه موهای سفید را رنگ روشن بزنیم؟" برسید، درادامه با ما همراه باشید تا با توضیح روش‌های آماده سازی مو برای رنگ پذیری به پرسش شما پاسخ دهیم. همچنین برای آموزش حرفه ای و یادگیری مبانی رنگ مو و نحوه رسیدن به رنگ مورد نظر به صورت عملی می توانید در دوره مبانی رنگ مو آدینا شرکت کنید.

مردانساژ چیست؟

مردانساژ شیوه‌ای است که به کمک آن موهای سفید و مقاوم برای پذیرش رنگ دانه آماده می‌شوند. این روش بیشتر برای کسانی که کمتر از بیست درصد موی سفید دارند بکار می‌روند. اگر بیش از بیست درصد موهاتان سفید شده است این شیوه کمک چندانی به رنگ پذیری موهای شما نخواهد کرد. اما به جای آن می‌توانید از روش دیگری که به آن شامپو شیمیایی هم گفته می‌شود استفاده کنید. اگر با انجام تمام این کارها باز هم موهای سفیدتان پوشانده نشد می‌توانید از روش پیگمنت تراپی یا رنگدانه مصنوعی بهره ببرید.

مردانساژ چه تاثیری در رنگ پذیری موها دارد؟

از تکنیک‌های مقدماتی تنها برای روشن کردن موهای سفید استفاده می‌شود.

 از تکنیک‌های مقدماتی تنها برای روشن کردن موهای سفید استفاده می‌شود.

به کمک این روش کوتیکول یا پولک‌های مو پیش از رنگ شدن باز می‌شوند و رنگ راحت‌تر به ساختار مو نفوذ می‌کند. این روش تنها برای روشن کردن موهای سفید بکار می‌رود. اگر می‌خواهید رنگ موهای خود را تیره کنید می‌توانید از رنگ‌های گروه طبیعی، که با حرف N مشخص می‌شوند، یا از گروه اکسترا extra که قوی‌تر هستند رنگی انتخاب کنید. این رنگ باید شماره‌ای بین یک تا پنج داشته باشد. در این صورت نیازی به انجام مراحل مقدماتی نخواهید داشت.

مواد لازم برای مردانساژ

برای به دست آوردن بهترین نتیجه از مردانساژ برای موهای سفید باید ابتدا به ضخامت و جنس موهای سفیدتان توجه کنید. اگر موهای شما ضخیم و هستند معمولا دیر و سخت رنگ می‌گیرند اکسیدان 12 درصد برای شما مناسب است. اما اگر موهای معمولی یا نازکی دارید بهتر است از اکسیدان 9 درصد استفاده کنید. تنها وسیله دیگری که برای اجرای این تکنیک لازم خواهید داشت یک شانه و مقداری پنبه یا حوله یکبار مصرف است.

اما اگر میزان سفیدی موی شما بیش از بیست درصد باشد و نیاز به روش دیگری دارید. در این شیوه موادی مثل شامپو بچه، پودر دکلره و اکسیدان 6 درصد هم مورد نیاز خواهد بود که در ادامه به تفصیل توضیح داده خواهد شد.

بیشتر بخوانید: رنگ موی مناسب شما چیست؟

مراحل انجام مردانساژ برای موهای سفید

پس از آغشته کردن موها به اکسیدان حدود ده دقیقه موها را به دقت شانه بزنید.

پس از آغشته کردن موها به اکسیدان حدود ده دقیقه موها را به دقت شانه بزنید.

اگر تنها موهای کنار شقیقه‌تان سفید شده است و چند تار موی سفید هم در میان سرتان دارید بهتر است پیش از رنگ کردن، روش مردانساژ موی سفید را اجرا کنید تا نتیجه نهایی رنگی یکدست و درخشان از آب دربیاید. طرز تهیه مردانساژ به این صورت است که ابتدا اکسیدان 12 یا 9 درصد را روی ریشه مو می‌زنید. بعد از آنکه ریشه موهای سفید به اکسیدان آغشته شد باید برای حدود ده دقیقه شروع به شمانه زدن موها کنید. پس از ده دقیقه مواد گیر کرده در شانه را پاک کنید و باز برای 25 الی 30 دقیقه به شانه کردن ادامه دهید. انقدر این کار را تکرار کنید تا دیگر اکسیدان روی شانه جمع نشود. بعد موها را با پنبه یا حوله یکبار مصرف پاک کنید. دقت کنید در این مرحله نباید موها را بشویید یا آب بکشید. بعد از پاک کردن کامل اکسیدان باقی‌مانده، مو برای رنگ پذیری آماده است. بهتر است پس از انجام مردانساژ از اکسیدان 6 درصد برای رنگ کردن موها استفاده کنید. توجع داشته باشید ترکیب رنگ مو برای موهای سفید با ترکیب رنگ موی عادی کمی متفاوت است.

شامپو مردانساژ برای موهای با درصد سفیدی بیشتر

اگر موهای شما بیش از بیست درصد سفید شده است دیگر روش قبلی جوابگوی نیازتان نخواهد بود. می‌توانید به جای آن از روش شامپو مردانساژ که به آن شامپو شیمیایی هم می‌گویند استفاده کنید. از این روش برای شوک دادن به موهای سفید استفاده می‌شود. همچنین اگر بخواهید رنگ موهایی مثل فندقی براق، شرابی براق یا قرمز براق داشته باشید و به موها پایه 4 یا 5 بدهید، یا اگر رنگ فعلی موهاتان را نمی‌پسندید و می‌خواهید رفله‌ها دکلره قبل را از بین ببرید استفاده از این تکنیک توصیه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اکسیدان چیست و چه اکسیدانی مناسب موی شماست؟

برای داشتن موهای به رنگ قرمز براق هم می‌توان از تکنیک شامپو مردانساژ استفاده کرد.

برای داشتن موهای به رنگ قرمز براق هم می‌توان از تکنیک شامپو مردانساژ استفاده کرد.

مردانساژ با شامپو در واقع یک دکلره قوی است که از ریشه تا نوک مو زده می‌شود. در این شیوه به مواد دکلره اجازه داده می‌شود ده دقیقه روی مو استراحت داشته باشند. به این ترتیب کوتیکول مو باز شده، بی رنگ می‌شود و پس از آن مو آماده رنگ پذیری خواهد بود. اما اگر بخواهید این کار را به شکلی حرفه‌ای‌تر انجام دهید باید به سراغ ترکیب اکسیدان با شامپو بروید. می‌توانید یک پیمانه شامپو بچه، یک پیمانه دکلره و یک پیمانه اکسیدان 6 درصد را با هم مخلوط کرده، موها را به چهار قسمت تقسیم کنید و از پشت سر، به فاصله یک سانتیمتر از ریشه مو، مواد را به موها بزنید و بعد هم باقی مانده مواد را روی ریشه مو قرار دهید و ده دقیقه صبر کنید. سپس موها را آبکشی و خشک کنید. دقت داشته باشید به دلیل خاصیت اسیدی بالا این مواد نباید بیش از ده دقیقه روی سر باقی بمانند. به کمک این شیوه شما می‌توانید موها را تا پایه 7 یا بالاتر هم روشن کنید.

بهترین شامپوهای شیمیایی یا مردانساژ

گفتیم که در تکنیک مردانساژ یا شامپو شیمیایی موادی روی مو قرار می‌گیرند که خاصیت اسیدی دارند و کمی بی دقتی در بکار بردن آن‌ها ممکن است باعث ایجاد آسیب جدی به موها شود. از طرفی محبوبیت این تکنیک‌ها سبب شده تولید کنندگان به فکر تهیه محصولاتی بیفتند که هم  کارایی این تکنیک‌ها را داشته باشند و هم آسیب کمتری به موها وارد کنند. یکی از محبوب‌‌ترین محصولات در این زمینه انواع شامپو شیمیایی یا مردانساژ مو هستند که به صورت آماده به بازار عرضه می‌شوند. اگر شامپو شیمیایی را از برند و نوع مناسب تهیه کنید درصد مواد اسیدی آن بسیار پایین خواهد بود. علاوه بر این در ترکیبات این شامپوها از مواد مغذی، ویتامینه و تقویت کننده مو هم استفاده می‌شود که می‌تواند برای سلامت موها مفید باشد. از دیگر خواص این شامپوها حفظ رطوبت مو و درخشان‌تر کردن رنگ مو است. این شامپوها در طیف‌های رنگی مختلف به بازار عرضه می‌شوند و حق انتخاب نامحدودی به شما می‌دهند.

بیشتر بخوانید: ماسک مو چیست و چه کاربردی دارد؟

خرید شامپو شیمیایی از برندهای معتبر علاوه‌بر زیبایی رنگ می‌تواند به سلامت موهای شما هم کمک کند.

خرید شامپو شیمیایی از برندهای معتبر علاوه‌بر زیبایی رنگ می‌تواند به سلامت موهای شما هم کمک کند.

کلام آخر

برای اینکه بتوانید موهای سفید را با رنگ بپوشانید باید قبل از رنگ کردن مراحل مقدماتی را به درستی انجام دهید و موهای سفید را برای رنگ پذیری آماده کنید. آموختن روش صحیح مردانساژ مو تاثیر بسزایی در رسیدن به نتیجه مطلوب خواهد داشت. به یاد داشته باشید انتخاب درصد اکسیدان بالاتر از حد نیاز یا قرار دادن مواد روی موها بیشتر از زمان لازم به هیچ وجه باعث تسریع روند رنگ پذیری موهای سفید نمی‌شود و حاصلی بجز آسیب دیدن موها در بر نخواهد داشت. پس در انجام مراحل کار و انتخاب مواد دقت کنید.

 

تحریریه آدینا
تحریریه آدینا

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت مدرسه زیبایی آدینا مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف

رشته‌های تحصیلی پیشنهادی