آشنایی با مداد ابرو

مهنوش مختاری
مهنوش مختاری
19:24، 1401/02/19
آشنایی با مداد ابرو
1 رای    میانگین 5/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!

آشنایی با مداد ابرو


یکی از مهم‌ترین شاخص‌ها در زیبایی چهره، ابروهایی زیباست. بهترین ابزار برای آرایش ابرو و افزودن نمای زیبا به آن، مداد ابرو است. در ادامه این مجله آدینا قصد داریم تا با کاربرد این وسیله بیشتر آشنا شده و جزئیات مربوط به آن را بیشتر باز کنیم. همچنین برای آموزش حرفه ای مفاهیم اصلاح و طراحی ابرو به صورت عملی می توانید در دوره طراحی و اصلاح ابرو آدینا شرکت کنید.

مداد ابرو چیست و چه انواعی دارد؟

مداد ابرو وسیله‌ای برای فرم بخشیدن به حالت ابروها و زیباتر کردن آن است. این ابزار آرایشی انواع گوناگونی دارد که در زیر با آن‌ها آشنا خواهیم شد.

مداد ابرو ماژیکی

مداد ماژیکی یا ماژیک ابرو برای افرادی که ابروهایی کم‌پشت یا روشنی دارند، انتخاب مناسبی است. بعلاوه، ماژیک ابرو بهترین وسیله برای آن دسته از افرادی است که چشمانی بسیار حساس دارند.

خوبی این وسیله آن است که سر ظریف و باریکی دارد؛ بنابراین، به سادگی این امکان را به شما می‌دهد تا جاهای خالی ابروهایتان را به طبیعی‌ترین شکل ممکن پر کنید تا ابروهایی قرنیه و زیبایی داشته باشید.

از نقاط مثبت ماژیک ابرو این است که به هیچ‌وجه باعث چسبندگی روی ابروها نمی‌شود و از طرفی به دلیل نوک ظریف و باریکش، انعطاف‌پذیری بالایی داشته و به نرمی و سادگی روی ابروها حرکت می‌کند.

در کل، عملکرد ماژیک ابرو درست مانند مداد ابروست، با این تفاوت که دوام ماژیک نسبت به مداد بیشتر است و رنگ پایدارتری دارد.

مداد ابرو هاشوری

مداد هاشور ابرو، مدادی بسیار مقاوم است که مدت زمان نسبتا طولانی روی ابروها باقی می‌ماند و به این سادگی‌ها پاک نمی‌شود.

مداد ابرو هاشوریمداد ابرو هاشوری

مداد ابرو پودری

اگر می‌خواهید ابروهایتان را به طبیعی‌ترین شکل ممکن میکاپ کنید، بهترین پیشنهاد، استفاده از پودر ابروست که حالتی سایه روشن به ابروها می‌بخشد.

پیشنهاد می‌کنیم در خاتمه باکمک ژل ابرو، ابروهایتان را لیفت کنید تا جلوه زیباتری داشته باشند. 

مداد تاتو ابرو

از این مداد بیشتر برای طراحی اولیه روی پوست و قرنیه‌سازی ابروها استفاده می‌شود. مداد تاتو ابرو، یکی از بادوام‌ترین مدادهای آرایشی است و به راحتی از روی پوست پاک نمی‌شود.

مدادهای تاتو در رنگ‌ها و توناژهای مختلفی موجود است؛ بنابراین، می‌توانید بدون هیچ محدودیتی و با توجه به رنگ ابروهایتان، دست به انتخاب بزنید.

در آخر، مداد تاتو باکیفیت، مدادی بسیار نرم و روان است و به سادگی روی پوست کشیده می‌شود.

مداد ابرو سنتی

این مدادها، شباهت‌های زیادی به خط لب دارند، با این تفاوت که رنگشان متفاوت است.

مداد ابرو باکیفیت، مدادی است است که چرب و نرم باشد و رنگش پخش نشود. با کمک آن‎ها، به سادگی می‌توان جاهای خالی ابرو را پر کرد. هرچه از این مدادها، به دفعات بیشتری (و البته با فشار بیشتر) استفاده کنید، ابروهایتان تیره‌تر خواهد شد.

پیشنهاد می‌کنیم اگر ابروهای روشنی دارید، سعی کنید زیاد آن را تیره نکنید، زیرا اینکار جلوه‌ای غیرطبیعی و نازیبا ایجاد می‌کند.

یک نکته مهم: در انتخاب مداد مناسب ابرو دقت کنید و آن را متناسب با رنگ پوست و رنگ ابروهایتان انتخاب کنید.

فراموش نکنید برای خلق یک زیبایی طبیعی، باید رنگ ابروها تنها یک یا دو درجه از رنگ موها روشن‌تر باشد. بنابراین، در تیره کردن ابروهایتان، محتاط باشید.

بیشتر بخوانید: آموزش مرحله‌به‌مرحله آرایش صورت

مداد ابرومداد ابرو

به جای مداد ابرو از چه چیزی استفاده کنیم؟

بهترین جایگزین برای مدادهای ابرو، سایه چشم است؛ البته به شرط آنکه متناسب با رنگ ابروها باشد.

یک روش طبیعی برای فرم بخشیدن به ابروها بدون استفاده از مداد آرایشی ابرو، آن است که فندق یا بادامی را سوزانده و سپس برس یا پد سایه را به درون آن بزنید و باکمک آن، جاهای خالی میان ابرویتان را پر کنید. این‌کار نه تنها هیچ آسیب و خطری برای ابروهایتان ندارد، بلکه به پرپشت شدن آن‌ها نیز کمک می‌کند.

روش کشیدن مداد به ابرو

مهم‌ترین اصل در آرایش ابروها این است که از مداد یا ابزاری استفاده کنید که رنگی کاملا متناسب با رنگ ابروهایتان داشته باشد. برای این منظور، مدادی را انتخاب کنید که رنگ آن یک یا دو درجه از رنگ موهایتان روشن‌تر باشد.

چطور به ابروهام مداد بکشم:

  • شانه کردن ابروها به سمت بالا: اینکار باعث می‌شود تا جاهای خالی ابرو نمایان شود و بدانید که کجاهای ابرویتان باید پر شود.
  • پر کردن ابروها: حال باید به آرامی و با کمترین فشار، جاهای خالی میان مویک‌های ابرو را پر کنید. پیشنهاد ما این است قبل از شروع، فرم کلی ابروها را رسم کنید. برای این منظور، خط بالا باید با تاج ابرو کمی فاصله داشته باشد و فاصله خط پایین نیز با ابتدای ابرو کم باشد تا فرم ابروها، طبیعی به نظر برسند.
  • مرتب کردن خطوط: در این مرحله با کمک قلمویی کوچک یا پد آرایشی، خطوط را محو کنید.
  • شانه زدن دوباره و اصلاح نهایی: احتمالا پس از پر کردن، هنوز هم نتیجه کارتان ایرادهایی دارد. برای آنکه بهتر متوجه این ایرادها شوید، دوباره ابروهایتان را به سمت بالا شانه بزنید تا فضای خالی میان تارهای ابرو خود را نشان بدهند. می‌توانید این فضاها را با کمک سایه ملایم چشم پر کنید. سپس ابروها را به سمت پایین شانه بزنید و چند قدم از آینه دور شوید و نتیجه کارتان را بادقت بررسی کنید.
  • استفاده از کانسیلر زیر استخوان ابرو: این مرحله، آخرین گام در کشیدن مداد روی ابروهاست. با روش می‌توان مویک‌های ریز (زیر خط ابرو) را محو کرد؛ این مویک‌ها، خطوط ابرو را نامنظم نشان می‌دهند و جلوه نهایی را نازیبا می‌کنند.

بهترین مداد ابرو چیست؟

مداد کره‌ای اتود مدل Etude Corporation

این مداد، دو سر دارد، یک سرش، برسی گرد است و سر دیگر آن مداد آرایشی است.

مداد تایرا

برند تایرا یکی از برندهای خوب آرایشی در زمینه تولید کرم‌پودر برای پوست‌های چرب، پنکیک، رژلب، رژ گونه، خط چشم، مداد چشم و ابروست. یکی از خوبی مدادهای این برند، تنوع رنگی‌شان است که نیاز همه بانوان را به خوبی برطرف می‌سازند.

مدادهای این برند، از باکیفیت‌ترین مواد اولیه ساخته شده‌اند، بنابراین، در طول روز، عوارضی را متوجه شما نمی‌کنند.

گلدن رز

در پاسخ به این پرسش که مداد ابرو چی خوبه؟ می‌توان به مداد گلدن رز مدل Dream اشاره کرد. مهم‌ترین ویژگی‌های مدادهای این برند، استفاده از رنگ‌های غنی و ماندگار در ترکیباتشان است، به‌گونه‌ای که خطوط کشیده شده روی ابرو با مداد گلدن رز، تنها با برس کشیدن، با ابرو ترکیب شده و نمایی کاملا طبیعی ایجاد می‌کند.

بیشتر بخوانید: میکروبلیدینگ ابرو چیست؟ {همه چیز در مورد میکروبلیدینگ ابرو}

مداد ابرو گلدن رز مدل DREAM

مداد بی‌یو (BeYu)

در تهیه مدادهای این برند، از رنگ‌های طبیعی استفاده شده است، به این‌ترتیب، هیچ عوارض جانبی ندارند و به سادگی نیز از روی پوست پاک می‌شوند.

مداد هاشور ابرو بورژوآ

این محصول، بافتی نرم و سبکی دارد که به هیچ‌وجه (حتی در صورت استفاده طولانی‌مدت) باعث ریزش مویک‌های ابرو نمی‌شود و به خوبی با پوست سازگار است. بعلاوه، ماندگاری آن به گونه‌ای است که در اثر تعرق و غیره، رنگ آن از روی پوست کم‌رنگ یا پاک نمی‌شود.

مداد ابرو جدید: نوت

این مدل دارای بافتی پودری و مخملی است که به سادگی روی پوست پخش می‌شود. این محصول دارای ویژگی‌های زیر است:

  • ضدآب
  • ضدحساسیت
  • سازگار با پوست
  • دوام بالا

دیگر برندهای خوب مدادهای ابرو

  • لورآل
  • اسنس
  • یوبه
  • دوسه
  • و بسیاری دیگر

مداد ابرو تقویتی

در ادامه قصد داریم تا برخی از بهترین مدادهای تقویتی ابرو را برشماریم:

ماوالا مدل Switzerland Eye-lite

 این برند سوئیسی، در تهیه این مداد از ترکیبات طبیعی همچون روغن جوجوبا و ویتامین E استفاده کرده است.

از جمله ویژگی‌های مثبت مداد Eye-lite:

  • ضدریزش
  • پخش یکنواخت
  • تنوع رنگی بالا
  • خاصیت نرم‌کنندگی بالا
  • بافت سبک و غیرچرب
  • بخشیدن جلوه‌ای مات به ابروها

بیشتر بخوانید: همه آنچه باید درباره کاشت مژه بدانید

مداد ابرو ماوالا مدل Switzerland Eye-liteمداد ابرو ماوالا مدل Switzerland Eye-lite

مداد برس‌دار بیو

 بافت نرم و بادوام، تنوع بالای رنگی، سر برس‌دار از جمله ویژگی‌های مثبت این مداد است. گفتنی است مدادهای برند بیو همگی فاقد پارابن و رایحه‌اند، بنابراین حتی در افراد با پوست‌های فوق حساس، سبب حساسیت نمی‌شوند.

مداد برس‌دار ریوال دیانگ

 مدادهای این برند آلمانی و بسیار پرطرفدار، دارای مغزی نرم و خوش‌رنگ‌اند که به خوبی عیوب ابرو را می‌پوشانند.

آرکانسل مدل Ideal Source

بافت نرم، دوام و ماندگاری بالا، پوشش‌دهی کامل، ایجاد جلوه‌ای طبیعی، حاوی انواع ویتامین‌های مفید و موم زنبور عسل، بدون عطر و رایحه تنها بخشی از ویژگی‌های مثبت مدادهای ابرو این برند است.

مداد ابرو تیره اترنیتی

 مداد اترنیتی یک مداد پودری است که پوشش کاملا یکدست و طبیعی به ابروهایتان می‌دهد. در تهیه این مداد ضدآب از رنگدانه‌های کاملا طبیعی استفاده شده به همین جهت، باعث ریزش ابرو نمی‌شود.

دیگر ویژگی‌های مثبت این مداد، عبارت است از:

  • رنگدانه‌های طبیعی
  • فرمولاسیون نرم و روان
  • بافتی سبک
  • ماندگاری و دوام بالا
  • ضدآب

مداد ابرو ثابت چیست؟‌

معمولا این مدادها بی‌رنگ‌اند. نوع مرغوب و باکیفیتشان، از ترکیباتی همچون انواع موهای گیاهی، موم شفاف زنبور عسل و پلیمرها ساخته شده‌اند که بدون آنکه روی ابرو حس سنگینی یا چسبندگی ایجاد کنند، هریک از تارهای ابرو را در محل خود ثابت نگاه می‌دارد.

از جمله بهترین مدادهای ثبیت‌کننده ابرو، مداد بیو مدل Fixing Max است که حرکت نرم و روانی روی پوست دارد و علاوه‌بر تقویت ابرو، از ریزش آن‌ها نیز جلوگیری می‌کند.

در آخر

در نهایت، این مقاله را با ذکر نکاتی درباره نحوه کشیدن مداد ابرو به پایان می‌رسانیم:

  • در زاویه دادن به ابروهایتان غلو نکنید زیرا جلوه‌ای نازیبا و غیرطبیعی به وجود می‌آورد.
  • پس از اتمام میکاپ ابرو و شانه زدن آن، اگر متوجه نقاط خالی میان مویک‌های ابروهای خود شدید، باکمک براش کوچک، سایه‌ای ملایم را در بین تارهای ابرویتان پخش کنید.
  • حتما از مدادهای باکیفیت و از برند مطرح استفاده کنید. زیرا انواع بی‌کیفیت این مدادها، به سادگی می‌تواند باعث ریزش ابروها شود.
  • در آخرین مرحله از میکاپ چشم، حتما از هایلایتر یا سایه چشم سفید برای زیر استخوان ابرو خود استفاده کنید. اینکار جلوه‌ای زیباتری به شما می‌بخشد.
مهنوش مختاری
مهنوش مختاری

در دانشگاه فیزیک خوندم و اون را تا ارشد ادامه دادم. علاقه من به نویسندگی از اونجایی کلیک خورد که شروع کردم به نوشتن اولین مقاله‌ام در دانشگاه. سرچ کردن در گوگل، یادگیری و به روز بودن اطلاعات، نه تنها بخشی از کاریه که انجام می‌دم، بلکه تبدیل شده به یک سرگرمی بی‌نظیر؛ طوری‌که خیلی وقت‌ها متوجه گذر زمان نمی‌شم.

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت مدرسه زیبایی آدینا مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف

رشته‌های تحصیلی پیشنهادی