آموزش مرحله‌به‌مرحله آرایش صورت

تحریریه آدینا
تحریریه آدینا
10:41، 1401/01/07
آموزش مرحله‌به‌مرحله آرایش صورت
1 رای    میانگین 5/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!

آموزش مرحله‌به‌مرحله آرایش صورت


در واقعیت، هیچ قانونی در مورد نحوه استفاده از آرایش وجود ندارد. اینکه آیا دوست دارید کرم پودر خود را قبل یا بعد از سایه چشم خود انجام دهید، کاملاً به شما بستگی دارد، اما برخی از تکنیک‌های کلی وجود دارد که می‌تواند به ماندگاری آرایش شما کمک کند. در این مقاله از مدرسه زیبایی آدینا، ما مراحل آرایش صورت، لیست لوازم آرایشی موردنیاز و راهنمای گام‌به‌گام در مورد نحوه اعمال آرایش برای یک ظاهر بی‌عیب ‌و نقص را با شما به اشتراک می‌گذاریم، پس با ما همراه باشید. علاوه بر این برای آموزش و آشنایی با مباحث گریم صورت می توانید در دوره خودآرایی مدرسه زیبایی آدینا شرکت کنید.

مراحل آرایش صورت

آرایش صورت مراحل متعددی دارد. برای داشتن آرایش صورت کامل و بی‌نقص، این مراحل را به ترتیب دنبال کنید:

1) آماده‌کردن صورت

هرگونه آرایش قدیمی را پاک کنید. به این نکته توجه کنید که پاک کردن آرایش صورت بسیار مهم است. اگر روی آرایش‌های قدیمی آرایش کنید (بدون استفاده از تاچ آپ)، ظاهر نهایی شما غیرطبیعی به نظر می‌رسد. همچنین باید هرگونه باقیمانده آرایش را پاک کنید تا پوستتان دچار گرفتگی و تحریک نشود. می‌توانید از یک پاک‌کننده آرایش خوب یا یک روغن ملایم بچه برای از بین ‌بردن همه باقی‌مانده‌های آرایش استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که همیشه باید در پایان روز آرایش خود را پاک کنید. خوابیدن با آرایش می‌تواند منافذ پوست را مسدود کند و باعث ایجاد لک و چین‌وچروک شود. صورت خود را بشویید، سپس مرطوب‌کننده بزنید.

قبل از آرایش صورت خود را تمیز کنید

قبل از آرایش صورت خود را تمیز کنید

2) صورت خود را پرایم کنید

یکی از مهم‌ترین مراحل آرایش صورت این مرحله است. قبل از اضافه‌کردن هرگونه آرایش، باید صورت خود را پرایم کنید. هدف پرایمر صورت افزایش ظاهر آرایش و افزایش ماندگاری آن است. می‌توانید پرایمر را با انگشتان خود بزنید و با مقدار کمی کل صورت خود را بپوشانید. پرایمر همچنین به ماندگاری آرایش شما در تمام‌روز کمک می‌کند. اگر می‌خواهید عرق کنید، بدوید یا هر کاری انجام دهید که باعث از بین ‌رفتن یا لکه‌دار شدن آرایش شما شود، پرایمر برای شما ضروری است.

3) کرم پودر بزنید

انواع مختلفی از کرم پودر وجود دارد، مثل کرم پودرهای مایع، کرمی و استیکی که همگی باعث ایجاد یکنواختی پوست می‌شوند و پایه‌ای یکدست برای آرایش شما ایجاد می‌کنند. از یک برس کرم پودر یا اسفنج زیبایی مرطوب استفاده کنید تا کرم پودر را روی صورت خود بمالید و در صورت لزوم با گردن و لاله گوش خود ترکیب کنید. به خاطر داشته باشید که کرم پودر شما باید همان رنگ پوست طبیعی شما باشد، نه خیلی تیره‌تر یا روشن‌تر باشد.

بیشتر بخوانید: بیوتی پن یا قلم پاکسازی پوست چیست؟

با کرم پودر پوست خود را یکنواخت کنید

با کرم پودر پوست خود را یکنواخت کنید

4) مقداری کانسیلر بزنید

هدف از کانسیلر یکنواخت کردن رنگ ناهموار پوست درنتیجه لک یا حلقه‌های تیره زیر چشم است. همچنین می‌توانید از کانسیلری با رنگ کمی روشن‌تر استفاده کنید تا نواحی تیره یا نقاط برجسته صورتتان را روشن کنید. از یک برس کانسیلر یا نوک انگشتان (تمیز) خود استفاده کنید تا کانسیلر را روی ناحیه زیر چشم خود به شکل مثلث وارونه، پایین پل بینی، چانه، مرکز پیشانی و بالای لب بالایی ترکیب کنید.

استفاده از کانسیلر برای رفع نقاط تیره

استفاده از کانسیلر برای رفع نقاط تیره

5) کرم پودر را فیکس کنید

کرم پودر و کانسیلر خود را فیکس کنید. این مرحله اختیاری از مراحل آرایش صورت است، اما اگر به دنبال آرایش طولانی‌مدت و بدون چین‌وچروک هستید، باید از پودری برای نگه‌داشتن کرم پودر و کانسیلر خود استفاده کنید. از یک اسفنج آرایشی مرطوب برای برداشتن پودر شل استفاده کنید و به ناحیه زیر چشم فشار دهید، سپس به‌آرامی با یک برس، مقدار اضافی آن را پاک کنید. از یک برس بزرگ و کرکی برای پوشاندن کل صورت خود در یک پودر شفاف یا همسان استفاده کنید. این مرحله به‌ویژه در صورت استفاده از کرم پودر مایع مفید است، زیرا به محکم شدن کرم پودر و از بین ‌بردن هرگونه درخشندگی یا چسبندگی کمک می‌کند.

6) هایلایتر بزنید

با تکمیل کرم پودر، احتمالاً به دلیل رنگ یکنواخت، صورت شما بدون کانتور و صاف به نظر می‌رسد. به‌منظور ارائه مقداری عمق، باید توهم هایلایت ها و سایه‌ها را ایجاد کنید. می‌توانید از یک کرم (قبل از تنظیم صورت خود بمالید) یا هایلایتر پودری برای روشن‌کردن عمیق‌ترین نواحی صورتتان استفاده کنید: گوشه‌های داخلی چشم‌ها، زیر ابروها، وسط کمان کوپید و در بالا / طرف استخوان گونه شما. این باعث می‌شود چهره شما روشن‌تر زیباتر به نظر برسد. برای استفاده از هایلایتر می‌توانید از انگشتان خود یا برس هایلایتر کوچک استفاده کنید.

7) با کانتورینگ عمق اضافه کنید

کانتورینگ برعکس برجسته کردن هایلایت‌های صورت، شامل افزودن پودری است که چند درجه تیره‌تر از رنگ پوست واقعی‌تان است. به‌طورمعمول، شما باید زیر استخوان گونه خود را در گودال گونه‌ها، در طرفین بینی و زیرخط فک خود را کانتور کنید. همچنین می‌توانید با استفاده از کانتور در نزدیکی خط مو، پیشانی بزرگ را کوچک‌تر نشان دهید. این کار باعث می‌شود صورت شما لاغرتر و بلندتر به نظر برسد و سایه‌هایی را که به طور طبیعی بدون کرم پودر ایجاد می‌شوند، ایجاد کنید.

8) کمی رژگونه بزنید

 آخرین مرحله از مراحل آرایش صورت، افزودن رژگونه به گونه‌هایتان است. گونه‌های هر فردی کمی رنگ دارد، اما این رنگ برای هر فردی متفاوت است. رژ گونه‌تان را با یک برس بزرگ روی سیب‌های گونه (قسمت گردی که هنگام لبخند زدن ایجاد می‌شود) بزنید. رژگونه خود را خیلی سنگین نکنید، فقط به‌اندازه کافی اضافه کنید تا رنگی که به طور طبیعی شکل می‌گیرد دوباره پر شود.

9) ابروهای خود را پر کنید

 این مرحله بسته به پر بودن ابروهای شما اختیاری است اما به‌طورکلی برای کسانی که ابروهای نازک یا کم‌پشتی دارند توصیه می‌شود. رنگی از مداد ابرو، پودر را انتخاب کنید که به رنگ طبیعی موهای شما نزدیک باشد. برای تقلید از مو، لبه‌های ابروهای خود را با حرکات تندوتیز کوچک مشخص کنید و سپس با همان حرکت‌های کوچک، مرکز را پر کنید. در همان جهت رشد موهای خود بروید و با یک ژل ابروهای شفاف یا رنگی ست کنید تا آن‌ها را در تمام طول روز بمانید.

بیشتر بخوانید: فیلر لب چیست و چه مزایا و عوارضی دارد؟

ابروهای خود را پر کنید

ابروهای خود را پر کنید

10) پرایمر سایه چشم بزنید

در مراحل آرایش صورت استفاده از پرایمر چشم اختیاری است. اما استفاده از پرایمر سایه چشم به ماندگاری سایه چشم شما برای مدت طولانی‌تری کمک می‌کند. اگر تا حالا از آن استفاده نکردید ممکن است متوجه شده باشید که سایه چشمتان کم‌رنگ یا چرب می‌شود و بعد از چند ساعت در چین‌وچروک پلک‌هایتان جمع می‌شود. از نوک انگشت خود برای زدن پرایمر سایه چشم خود استفاده کنید و آن را از ریشه مژه‌ها تا بالای چین‌وچروک خود مخلوط کنید. با یک پودر ست کنید تا یک‌پایه عالی برای ترکیب سایه چشمتان ایجاد کنید.

11) سایه چشمتان را بزنید

 راه‌های زیادی برای استفاده از سایه چشم وجود دارد، اگرچه ابتدایی‌ترین و کلاسیک‌ترین حالت این است که یک رنگ را روی کل پلک خود بزنید. از یک برس سایه چشم استفاده کنید تا سایه چشم خود را روی پلک خود بزنید، از مرکز نزدیک خط مژه شروع کنید و به سمت بیرون ترکیب کنید. سایه چشم خود را به رنگ طبیعی پوست خود در نزدیکی چین و گوشه‌های داخلی و خارجی چشم خود محو کنید تا از ایجاد خطوط خشن جلوگیری کنید. اگر می‌خواهید ظاهری دراماتیک‌تر داشته باشید، دومین رنگ مات تیره سایه چشم را به شکل C از گوشه بیرونی خط مژه تا بالا، ⅓ بیرونی چین پلک خود بزنید. با جارو کردن یک رنگ درخشان روشن‌تر که از گوشه داخلی شروع می‌شود و به وسط ختم می‌شود و با بقیه ترکیب می‌شود، به پایان برسانید.

12) خط چشم خود را بزنید

هدف از خط چشم ایجاد توهم یک خط مژه پرتر است؛ بنابراین، رنگی را انتخاب کنید که شبیه به رنگ موی طبیعی شما باشد. یک خط چین‌دار یا نقطه‌چین در سراسر خط مژه خود ایجاد کنید و سپس نقطه‌ها را به هم متصل کنید تا یک خط کامل و پیوسته ایجاد کنید. در صورت تمایل می‌توانید بال‌های انتهایی را به سمت بالا و به سمت بیرون انتخاب کنید، در غیر این صورت فقط باید خط مژه‌های خود را از گوشه داخلی به گوشه بیرونی دنبال کنید.

خط چشم را فراموش نکنید

خط چشم را فراموش نکنید

13 کار را با ریمل به پایان برسانید

 برای تکمیل آرایش چشم خود باید کمی ریمل روی چشمانتان بزنید. ریمل‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید بسته به ظاهری که می‌خواهید انتخاب کنید. اگر مژه‌های کوتاهی دارید از ریملی استفاده کنید که بلندتر شود یا اگر مژه‌های نازکی دارید از ریمل حجم دهنده استفاده کنید. یک‌بار برس را به ریمل آغشته کنید و مقدار اضافی آن را روی لبه ظرف یا دستمال‌کاغذی پاک کنید. با نگاهی مستقیم به جلو، آن را با حرکات به سمت بالا روی مژه بالایی بمالید. از قسمت داخلی چشم خود شروع کنید و به سمت بیرون حرکت کنید. در صورت تمایل می‌توانید به مژه‌های پایینی خود نیز ریمل بزنید.

14) لب‌های خود را صاف کنید

 از بالم لب، پرایمر یا سیلر استفاده کنید. این کمک می‌کند تا تمام محصولات لب استفاده‌شده دوام بیشتری داشته باشند و بسیار زنده‌تر شوند. استفاده از یک بالم لب خوب از پوسته‌پوسته شدن لب‌های شما در اواخر روز جلوگیری می‌کند.

15) خط لب بزنید

 لب‌های خود را با خطی که با رنگ لب شما یا رنگی که قرار است بزنید، خط بکشید. خط لب خود را تیز کنید و دور خط طبیعی لب‌های خود خط بکشید. درحالی‌که لب‌هایتان مشخص است، از مداد برای ادامه پرکردن لب‌هایتان استفاده کنید. این کار باعث یکنواخت شدن رنگ و بافت لب‌های شما می‌شود و بعداً استفاده از براق یا رژ لب را آسان‌تر می‌کند.

بیشتر بخوانید: در انتخاب رژلب مناسب باید به چه چیزهایی دقت کرد؟

محدوده لب خود را مشخص کنید

محدوده لب خود را مشخص کنید

16) رژلب بزنید

رژ لب یا برق لب را با برس یا مستقیماً از لوله بزنید. برای داشتن ظاهری طبیعی، از مرکز لب خود شروع کنید و رنگ را به سمت بیرون ترکیب کنید. مطمئن شوید که تا جایی که می‌توانید رنگ را به لبه‌های لب‌های خود بمالید بدون اینکه زیاده‌روی کنید و از خط لب خود خارج شوید. برای جلوگیری از قرار گرفتن رژ لب روی دندان‌هایتان، انگشت اشاره خود را مستقیماً در دهان خود بچسبانید و سریع آن را بیرون بیاورید. هر رنگ اضافی به انگشت شما می‌چسبد و بعداً به دندان شما منتقل نمی‌شود.

با استفاده از رژلب، لب های خود را نمایان کنید

با استفاده از رژلب، لب های خود را نمایان کنید

17) اسپری فیکس بزنید

با تکمیل آرایش لب‌های شما، مراحل آرایش صورت شما به پایان رسیده است. حالا صورت خود را خوب نگاه کنید اگر اشتباهاتی دارید، با کمک پاک‌کننده آرایش آن‌ها را اصلاح کنید. بعدازاینکه تمام آرایش موردنظر خود را انجام دادید، باید صورت خود را با یک اسپری تنظیم‌کننده فیکس کنید. به‌سادگی بطری را در فاصله 8 تا 12 اینچ (20.3 تا 30.5 سانتی‌متر) از صورت خود نگه‌دارید و 4 تا 5 بار روی تمام‌صورت خود اسپری کنید. اکنون آرایش شما بیشتر از همیشه باقی خواهد ماند!

جمع‌بندی

با استفاده از ترفندهای آرایشی می‌توان نواقص چهره خود را پوشاند و زیبایی‌های چهره را بیشتر کرد. هنگام آرایش کردن باید نکاتی مثل فرم چهره و رنگ پوست در نظر داشت تا آرایش زیبایی داشته باشیم. اگر مراحل آرایش صورت که عبارت‌اند از آماده‌سازی، پرایمر، کرم پودر، کانسیلر، پودر فیکس، هایلاتر، کانتور، رژگونه، ریمل، رژلب و اسپری فیکس را به‌درستی انجام دهید، یک آرایش کامل و تمیز خواهید داشت. در آخر این نکته را فراموش نکنید برای داشتن پوست سالم و شفاف مراحل شستشوی صورت هم مثل مراحل آرایش صورت بسیار مهم است.

تحریریه آدینا
تحریریه آدینا

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت مدرسه زیبایی آدینا مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف

رشته‌های تحصیلی پیشنهادی