آشنایی با مداد چشم

تحریریه آدینا
تحریریه آدینا
20:33، 1401/02/26
آشنایی با مداد چشم
1 رای    میانگین 5/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!

آشنایی با مداد چشم


اگر دوست دارید ظاهری زیبا به چشمتان ببخشید، اما دستتان برای کشیدن خط چشم کمی تازه‌کار است، پیشنهاد ما به شما استفاده از مداد چشم است. برای آشنایی بیشتر با انواع مداد چشم و سبک‌های کشیدن آن، با ما در ادامه همراه باشید. علاوه بر این برای آموزش و آشنایی کامل تر با مباحث مقدماتی میکاپ می توانید در دوره مبانی میکاپ مدرسه زیبایی آدینا شرکت کنید.

مداد چشم چیست؟

مداد چشم یکی از محصولات آرایشی چشم است که برای عمق و رنگ بخشیدن به چشم کاربرد دارد. مدادهای چشم درست مانند مدادرنگی متنوع هستند و شما می‌توانید انواع مختلفی از مداد چشم، از مداد چشم اکلیلی تا انواع مداد چشم رنگی را در بازار پیدا کنید.

کار با مداد چشم معمولا از کار با خط چشم راحت‌تر است و شما می‌توانید آن را ساده‌تر مدیریت کنید. به‌همین دلیل اگر مبتدی هستید و تجربه خاصی در کشیدن خط چشم ندارید، خوب است که از مداد استفاده کنید.

مداد چشم می‌تواند برای خطوط بالا و پایین چشم مورد استفاده قرار گیرد و مشکی و قهوه‌ای از معمول‌ترین و پراستفاده‌ترین رنگ‌های این ابزار آرایشی هستند.

شما می‌توانید علاوه‌بر رنگ سیاه و قهوه‌ای، رنگ‌های آبی، صورتی، نقره‌ای، سفید و سبز را به‌سادگی تهیه کنید و متناسب با نوع آرایشتان مورد استفاده قرار دهید. مداد چشم برخلاف انواع خط چشم، معمولا ظاهری مات دارد.

مداد چشم چیست

مداد چشم چیست

چگونه به چشم مداد بکشیم؟

استفاده از مداد چشم، نسبتا ساده است و با چندبار تمرین می‌توانید در آن حرفه‌ای شوید. ساده‌ترین و اصولی‌ترین نوع مداد چشم هم در چهار مرحله زیر انجام می‌شود:

  • چشمتان را برای کار آماده کنید

بعد از شستشوی صورت و خشک کردن آن، از مرطوب‌کننده همیشگی استفاده کنید. اگر قصد دارید که آرایش کاملی داشته باشید، حتما از پرایمر استفاده کنید.

استفاده از پرایمر ماندگاری خط چشم شما را افزایش خواهد داد.

  • به پلک بالایی مداد بکشید

با دستتان پلک بالایی چشم را به پهلو بکشید. نوک مداد چشم را تا جایی که امکان دارد به مژه نزدیک کنید و با شروع کردن کار از گوشه بیرونی چشم، خطی نزدیک را تا انتهای گوشه داخلی چشمتان بکشید. اگر دوست دارید که خط کلفت‌تر باشد، چندبار این کار را تکرار کنید.

  • به پلک پایینی مداد بکشید

مانند مرحله قبل نوک مداد را تا حد امکان به خط مژه‌ خود نزدیک کنید و خطی نازک از گوشه بیرونی چشم به سمت گوشه داخلی بکشید. خط را تا دوسوم پلکتان به‌ضورت مستقیم امتداد دهید. به‌این‌ترتیب چشمتان بزرگتر به‌نظر خواهد رساند.

اگر کل پلک پایینی را پوشش دهید، چشمتان کوچک‌تر نشان داده می‌شود.

  • خطوط بالا و پایین را به هم متصل کنید

حالا خطوطی که بالا و پایین پلک کشیدید را به هم متصل کنید و اگر دوست دارید امتداد خط چشم را ساده باقی نگذارید، به دلخواه با حالت گربه‌ای، زاویه‌دار و... ادامه دهید.

بیشتر بخوانید: فیلر لب چیست و چه مزایا و عوارضی دارد؟

انواع مداد چشم رنگی

همیشه که نباید از مداد چشم مشکی برای چشم استفاده کرد! گاهی خوب است که نسبت به آرایشتان به رنگ مداد چشمتان تنوع دهید و از انواع رنگ‌های اکلیلی، زرد، نقره‌ای، آبی، سورمه‌ای و... استفاده کنید.

امروزه به لطف سازندگان لوازم آرایش، انواع رنگ‌های مداد چشم با انواع مدل موجود هستند؛ از مداد چشم تقویتی تا مداد چشم چرخی، مداد چشم چرب، مداد چشم چرخشی، انواع مداد چشم حرفه‌ای و...

برای انتخاب رنگ مداد چشمتان، باید به آرایش مدنظر توجه کنید. تنها عاملی که می‌تواند نوع رنگ مدادتان را مشخص کند، تم آرایشی است که درنظر دارید داشته باشید.

می‌توانید از رنگ‌های مکمل برای مداد چشم استفاده کنید تا نمای جذاب‌تری به آرایشتان ببخشید. مثلا اگر تم آرایشتان هلویی، قرمز و سرخابی است، با مداد و سایه سبز، آن را تکمیل کنید.

البته می‌توانید به رنگ چشم هم توجه کنید. طبیعی است که هرچقدر رنگ چشمتان تیره‌تر باشد، رنگ‌های تیره مداد جذاب‌تر به‌نظر برسند.

مداد چشم رنگی

مداد چشم رنگی

چه کنیم مداد چشم پخش نشود؟

یکی از معایب مداد چشم این است که امکان پخش شدن آن درصورت تعریق یا اشک ریختن بسیار بالاست. معمولا دوام و پخش نشدن رنگ مداد چشم به یکی از دغدغه خانم‌ها تبدیل شده است و همین مسئله بسیاری از آن‌ها را از استفاده از مداد چشم منصرف می‌کند.

البته در سال‌های اخیر برندهای خوبی از انواع مداد چشم تولید شده‌اند که درعین کیفیت بالای رنگ، به همین سادگی‌ها پخش نخواهند شد.

اما اگر دنبال تکنیکی هستید که به کمک آن رنگ مداد چشم بادوام‌تر باشد و پخش نشود، راهکارهای زیر را دنبال کنید:

  • حتما قبل از کشیدن مداد چشم مطمئن شوید که پشت پلکتان چرب نیست و مرطوب‌کننده‌ای هم به آن نزنید.
  • قبل از کشیدن مداد چشم، از پرایمر استفاده کنید تا اثر و ماندگاری آن را افزایش دهید.
  • بعد از اتمام آرایش از اسپری فیکس یا انواع پودر فیکساتور استفاده کنید تا مطمئن شوید اثر مداد چشم به‌خوبی باقی خواهد ماند.
  • اگر عرق کردید، با گوشه دستمال اطراف پلکتان را خشک کنید تا رطوبت به محلی که مداد کشیده‌اید نرسد.
  • اشکتان را با گوشه دستمال یا گوش‌پاک‌کن خشک کنید تا اثر مداد در محیط اطراف چشمتان پخش نشود.
  • از برندهایی خرید کنید که کارایی خود را اثبات کرده‌اند و معتبر هستند.
  • مقدار مداد چشمی که به پلکتان می‌کشید از حد معمول بیشتر نباشد.

بهترین مارک مداد چشم چیست؟

انتخاب مداد چشم خوب یکی از آن مسائل مهمی است که می‌تواند تجربه کاربری شما را در استفاده از این ابزار آرایشی تحت تاثیر قرار دهد. به‌همین دلیل لازم است که قبل از خرید مداد مناسب و پرداختن به جواب این سوال که مداد چشم چه مارکی خوبه، به خصوصیات مداد چشم خوب دقت داشت باشید. به‌این‌ترتیب می‌توانید به‌سادگی متوجه کیفیت انواع مداد چشم شوید و کارتان برای انتخاب آسان باشد.

به‌طور کلی مداد چشم باکیفیت باید خصوصیات زیر را داشته باشد:

  • ضدحساسیت باشد و مشکلی برای چشم‌هایتان ایجاد نکند.
  • دارای تاییدیه سازمان‌های بهداشتی باشد و بی‌ضرر بودن ترکیبات سازنده آن از قبل آزمایش شده باشد.
  • بتوانید به‌سادگی از آن استفاده کنید و مشکلی برایتان ایجاد نکند.
  • نرم باشد و پوستتان را خراش ندهد.
  • انعطاف‌پذیر باشد.
  • ترجیحا فرمول ضدآب داشته باشد و به‌سادگی دربرابر تعریق ازبین نرود و محو نشود.
  • ایمنی آن برای انواع چشم اثبات شده باشد.
  • اگر مشکل خاصی در بینایی دارید یا لنز می‌گذارید، حتما توسط پزشکتان تایید شده باشد.
  • طیف رنگ مناسبی داشته باشد و دستتان را برای انتخاب باز بگذارد.

براین‌اساس می‌توانید برندهای مختلفی از مداد چشم را انتخاب کنید. لیست زیر بخشی از برندهای معتبر و مناسب مداد چشم هستند که در بازار ایران هم موجودند:

  • بورژوا
  • گلدن رز
  • دوسه
  • فلورمار
  • اسنس
  • بل
  • آرت دکو
  • کلینیک
  • زویی

بیشتر بخوانید: کاشت مژه والیوم یا کلاسیک؟

حساسیت به مداد چشم

یکی از موارد مهمی که در انتخاب و استفاده از مداد چشم مدنظر قرار دهید، احتمال حساسیت چشم به محصول موردنظرتان است. از آنجایی که بسیاری از خانم‌ها عادت کشیدن مداد داخل چشم دارند، باید وسواس و احتیاط زیادی در خرید و انتخاب مداد چشم به‌خرج دهند.

از قرمزی چشم، خارش پلک یا سوزش آن، ریختن اشک و تا علائم جدی‌تری مانند عفونت پلک، التهاب چشم و... از علائمی هستند که نشان می‌دهند چشمتان به وسیله آرایشی مورداستفاده شما حساسیت نشان داده است.

اگر چشم‌های حساسی دارید و تجربه قبلی دارید، حتما مداد چشم ضدحساسیت بخرید. توجه کنید که ترکیبات اولیه مورداستفاده در مداد چشم حتی‌الامکان از مواد طبیعی باشد تا احتمال وقوع هرنوع حساسیت به حداقل کاهش پیدا کند.

توجه به تاریخ انقضای محصول آرایشی هم از دیگر نکاتی است که باید مدنظر قرار دهید. حتما بچ کد مندرج در محصول را با استفاده از وبسایت‌های تایید اصالت کالا چک کنید تا از تریخ انقضای محصول مطمئن شوید.

ترفندهای مداد چشم

ترفندهای مداد چشم

و در آخر

مداد چشم از آن دست وسایل آرایشی است که در هر خانه‌ای پیدا می‌شود و هر خانمی برای تکمیل آرایش خود به آن نیاز دارد. از آنجایی که چشم عضوی حساس است و هیچ پوشش خاصی به جز پلک برای محافظت از خود ندارد، در انتخاب نوع مداد، بیشتری دقت ممکن را به‌خرج دهید.

درآخر به یاد داشته باشید که هرگز از مداد چشم دیگران استفاده نکنید تا خطر انتقال یا ابتلا به انواع عفونت و آلودگی را تا حد ممکن کاهش دهید.

تحریریه آدینا
تحریریه آدینا

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت مدرسه زیبایی آدینا مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف

رشته‌های تحصیلی پیشنهادی