کاشت مژه به روش هیبریدی چطور انجام می‌شود؟

تحریریه آدینا
تحریریه آدینا
15:47، 1401/02/31
کاشت مژه به روش هیبریدی چطور انجام می‌شود؟
1 رای    میانگین 5.0/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!

کاشت مژه به روش هیبریدی چطور انجام می‌شود؟


اکستنشن هیبریدی یکی از روش‌های جدید و البته محبوب کاشت مژه است که این روزها طرفداران زیادی میان بانوان دارد. اگر قصد اکستنشن دارید و می‌خواهید به کاشت مژه هیبریدی به‌عنوان یکی از گزینه‌ها فکر کنید، با ما در این مقاله همراه باشید. در این نوشته با کاشت مژه به روش هیبریدی و روش اجرای آن بیشتر آشنا خواهید شد. همچنین برای آموزش حرفه ای اکستنشن مژه و اجرا روی ماکت و مدل زنده به صورت عملی می توانید در دوره جامع اکستنشن مژه آدینا شرکت کنید.

اکستنشن هیبریدی چیست؟

بیایید قبل از آشنایی با اکستنشن هیبریدی، با مفهوم اکستنشن مژه بیشتر آشنا شویم. چشم‌ها یکی از مهم‌ترین ارکان زیبایی صورت محسوب می‌شوند و مژه، نقشی مهم در زیبایی چشم دارد.

درصد زیادی از ما به‌صورت طبیعی مژه‌های کم‌پشت، کمرنگ یا کوتاه داریم که مجبوریم برای حجم دادن به آن، از روش‌هایی مانند استفاده از ریمل متوسل شویم. دردسرهای آرایش چشم و زیباتر نشان دادن آن‌ها، باعث ایجاد متدهایی شده‌اند که می‌توانند به‌صورت موقت یا دائم کار آرایش چشم را راحت کنند. کاشت مژه دائمی و اکستنشن، از انواع این روش‌ها هستند.

در کاشت مژه دائمی که توسط جراح و متخصص زیبایی و در مطب انجام می‌شود، بخشی از موی پشت سر مراجعه کننده به پلک پیوند زده می‌شود تا درنهایت به‌صورت دائمی و همیشگی، مژه‌های پرپشت و بلند داشته باشید. این روش دقیقا مانند کاشت موی سر است. اما اکستنشن مژه که متدی آرایشگاهی است، روشی موقت برای افزایش طول مژه و ر حجم نشان دادن آن محسوب می‌شود که توسط آرایشگر انجام می‌شود و حدود یک ماه ماندگاری دارد.

امروزه اکستنشن مژه در سبک‌ها و استایل‌های مختلف اجرا می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به اکستنشن والیوم، هیبریدی، اسپایکی، مگاوالیوم، روسی و کلاسیک اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: همه چیز در مورد ریموو ابرو

کاشت مژه هیبریدی

کاشت مژه هیبریدی

اکستنشن هیبریدی

همانطور که قبلا هم اشاره کردیم، اکستنشن مژه با روش‌های متفاوتی انجام می‌شود که ترتیب قرارگیری مژه‌ها، میزان مژه‌های استفاده شده، طول آن‌ها و فن‌های مژه آن‌ها را از هم متمایز می‌کند.

اکستنشن هیبریدی یکی از روش‌ها جذاب و البته نسبتا جدید کاشت مژه محسوب می‌شود. علت نامگذاری این سبک به هیبریدی، به‌خاطر ترکیب انواع اکستنشن‌ها در کنار هم و ایجاد ظاهری بی‌نظم و نامرتب و البته جذاب است.

در این روش، آرایش تلاش می‌کند تا با استفاده از انواع اکستنشن مژه، الگویی نامنظم از آن را روی خط پلکتان  ایجاد کند که درعین بی‌نظمی، نتیجه‌ای جذاب خواهد داشت.

ظاهر نهایی کار در اکستنشن هیبریدی، ترکیبی از انواع مژه‌های بلند و کوتاه، دسته‌ای و کم‌پشت و ضخیم و کرکی است که نقش زیادی در جذابیت چشم‌هایتان خواهد داشت.

این سبک از اکستنشن بیشتر مناسب کسانی است که دوست دارند در مراسمی خاص، توجه سایرین را به خود جلب کنند و سبک متفاوتی داشته باشند و برای استفاده روزمره، چندان توصیه نمی‌شود.

کاشت مژه هیبریدی چطور انجام می‌شود؟

  • قدم اول در اکستنشن مژه هیبریدی تجزیه و تحلیل ساختار مژه و کشیدن نقشه مژه به‌عنوان نیجه کار است. آرایشگر از شما درخواست خواهد کرد که روی صندلی خود دراز بکشید و مژه‌هایتان را به دقت بررسی خواهد کرد.
  • در مرحله بعد، مژه و چشم‌هایتان شسته خواهد شد و با استفاده از پرایمر آماده کار می‌شوید. بدون استفاده از پرایمر، دوام نتیجه کاهش چشمگیری خواهد یافت.
  • در این مرحله از کار، آرایشگر با تکه‌هایی از هیدروژل یا نوارهای مخصوص پلک شما را ثابت خواهد کرد تا مژه‌هایتان حین کار به یکدیگر گره نخورند.
  • اکستنشن‌هایی که از قبل آماده شده‌اند با استفاده از موچین مخصوص جدا می‌شوند و روی پلکتان چسبانده خواهند شد. آرایشگر برای الصاق اکستنشن هیبریدی از انواع مختلفی از مژه با طول و ابعاد مختلف استفاده خواهد کرد. به‌همین دلیل ممکن است حین کار انواع مختلفی از مژه مصنوعی را ببینید.
  • اکستنشن‌های مصنوعی با فاصله حدود یک میلی‌متر از پلک نصب خواهند شد و کار به‌همین‌ ترتیب ادامه پیدا خواهد کرد.
  • در انتهای کار مژه‌ها شانه خواهند شد تا اگر جای خالی روی پلک باقی مانده باشد، مشخص شود و آرایشگر بتواند جای خالی آن‌ها را پر کند و کار به اتمام خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره رنگ ابرو

مراحل کاشت مژه هیبریدی

مراحل کاشت مژه هیبریدی

تفاوت کاشت مژه هیبریدی و کلاسیک چیست؟

همانطور که می‌دانید، اکستنشن مژه کلاسیک هم مانند اکستنشن هیبریدی، یکی از استایل‌های کاشت مژه است که طرفداران زیادی دارد. بسیاری از مراجعین در انتخاب میان کاشت مژه هیبریدی و کلاسیک مردد می‌مانند و درست نمی‌دانند که باید کدام سبک را انتخاب کنند.

اکستنشن کلاسیک و هیبریدی، تفاوت‌های زیادی دارند. یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های این دو سبک، میزان طبیعی بودن آن‌ها است. اکستنشن کلاسیک نسبت به نوع هیبریدی، بسیار طبیعی‌تر است و کسانی که دوست دارند برای استفاده روزمره اکستنشن داشته باشند، می‌توانند کلاسیک را انتخاب کنند.

اکستنشن کلاسیک، به‌صورت تار به تار روی مژه اجرا می‌شود و میان هر مژه، یک تار فیبر مصنوعی قرار می‌گیرد تا در نهایت نمایی پرتر و بلندتر ایجاد شود.

درعین‌حال آرایشگران برای اکستنشن هیبریدی، ترکیبی از سبک‌های کلاسیک، والیوم، مگاوالیوم و... را به‌کار می‌گیرند تا نمایی جذاب و نامنظم ایجاد کنند که شاید چندان مناسب استفاده روزمره نباشد و برای مجالس خاص مناسب‌تر است.

مسئله بعدی اینکه مژه‌های کلاسیک، ظاهری یکسان، یک‌دست و هم‌اندازه دارند و برخلاف کاشت مژه هیبریدی، مرتب و منظم هستند.

نکات کاشت مژه هیبریدی

نکات پایین، از مهم‌ترین مسائلی است که باید برای انواع اکستنشن مژه مدنظر قرار دهید تا هم نتیجه کار ایده‌آل به‌نظر برسد و هم ماندگاری اکستنشن را افزایش دهید.

  • حتما قبل از اکستنشن، درمورد نوع اکستنشن سازگار با چشم‌هایتان تحقیق کنید تا انتخاب برایتان ساده‌تر باشد و نتیجه کار راضی‌کننده باشد.
  • شما نمی‌توانید تا 24 ساعت بعد از اکستنشن، به صورتتان آب بزنید. به همین دلیل حتما زمان اکستنشن را درست تنظیم کنید تا از این لحاظ مشکلی نداشته باشید.
  • تا 48 ساعت بعد از اکستنشن، از رفتن به حمام داغ خودداری کنید. در روزهای بعد از آن هم سعی کنید زیاد زیر دوش آب داغ نایستید تا چسب مژه‌هایتان شل نشود.
  • بعد از کاشت مژه هیبریدی نیازی به ریمل یا سایر ابزار آرایش چشم ندارید. با استفاده از لوازم آرایش، صرفا طول عمر اکستنشنتان را کوتاه خواهید کرد.
  • حتی الامکان از لوازم آرایشی روغنی استفاده نکنید. روغن و چربی می‌تواند باعث تضعیف چسب شود. حتی استفاده از روغن‌های پوستی یا لوسیون‌های تقویت‌کننده چرب هم به شما توصیه نمی‌شود.
  • تلاش کنید تا هنگام شستن صورتتان، دستتان به چشم‌هایتان برخورد نکند. هر برخورد با مژه اکستنشن، می‌تواند باعث تحریک ریزش آن شود.

بیشتر بخوانید: آشنایی با مداد چشم

نکات کاشت مژه هیبریدی

نکات کاشت مژه هیبریدی

و در آخر

کاشت مژه هیبریدی یکی از روش‌های جذاب اکستنشن است و به شما ظاهری متفاوت خواهد بخشید. البته انجام این روش به مهارت‌ بالایی نیاز دارد و به همین دلیل حتما باید قبل از کار درمورد آرایشگر موردنظرتان و سالن آرایش تحقیق کنید تا درنهایت به نتیجه دلخواهتان برسید.

از آنجایی که چشم‌ها بسیار حساس هستند و هر اشتباهی می‌تواند سلامت آن‌ها را تهدید کند، حتما از کیفیت لوازم مورد استفاده در کار و بهداشتی بودن محیط آرایشگاه مطمئن شوید. شما می‌توانید هر سوالی در این زمینه دارید از ما بپرسید و با مشاوران ما در آدینا مشورت کنید. همکاران ما در آدینا آماده پاسخگویی به سوالات شما در این زمینه هستند.

تحریریه آدینا
تحریریه آدینا

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت مدرسه زیبایی آدینا مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف

رشته‌های تحصیلی پیشنهادی