راهنمای جامع مراقبت از موی اکستنشن شده

تحریریه آدینا
تحریریه آدینا
12:09، 1401/01/01
راهنمای جامع مراقبت از موی اکستنشن شده
1 رای    میانگین 5.0/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!

راهنمای جامع مراقبت از موی اکستنشن شده


چه تازه از اکستنشن مو استفاده می‌کنید و یا درگذشته از آنها استفاده کرده‌اید همیشه بهتر است نحوه مراقبت صحیح از آن‌ها را بلد باشید. مهم است که از همان ابتدا یک روال خوب با اکستنشن موها داشته باشید زیرا نگهداری مناسب اکستنشن مو باعث افزایش طول عمر آنها می‌شود.با مراقبت و توجه مناسب می‌توانید اطمینان حاصل کنید که اکستنشن موهای خود را تا زمانی که ماندگاری دارد ظاهری سالم و زیبا هم داشته باشد؛ بنابراین اگر می‌خواهید نحوه صحیح نگهداری موی اکستنشن شده را بیاموزید ادامه مطالب را بخوانید تا تمام نکات و ترفندهای مراقبتی و نگهداری موی اکستنشن شده را یاد بگیرید. علاوه بر این اگر می خواهید به صورت حرفه ای با مباحث نصب، نگهداری و ریموو اکستنشن و ابزار مورد استفاده آشنا شوید، می‌توانید در دوره جامع و تخصصی اکستنشن مو مدرسه زیبایی آدینا ثبت نام کنید. 

اکستنشن تا چه مدت روی مو باقی می‌ماند؟

طول عمر اکستنشن مو می‌تواند بین ۳ تا ۶ ماه یا حتی بیشتر هم باشد که بستگی به مراقبت کلی شما دارد. هرچه بیشتر اکستنشن‌های خود را بشویید و حرارت دهید طول عمر آنها کمتر می‌شود؛ بنابراین سعی کنید شستشو و استفاده از محصولات حرارتی را در اکستنشن‌های خود به حداقل برسانید. نکته مهمی که باید به‌خاطر داشته باشید این است که اکستنشن موهای شما مانند موهای خود منبع آبرسانی طبیعی ندارند؛ بنابراین مرطوب نگه‌داشتن آن‌ها و کاهش خشکی برای افزایش طول عمر آنها بسیار مهم است.

آیا اکستنشن مو باعث ریزش می‌شود؟

درست مانند موهای طبیعی شما اکستنشن‌ها نیز می‌ریزند. ریزش مو یک اتفاق رایج در مورد اکستنشن مو است. ازآنجایی‌که برخی از اکستنشن‌ها از موهای انسان ساخته شده‌اند می‌توانید در طول عمر آنها انتظار ریزش داشته باشید. در حین برس زدن و حالت دادن به موهای اکستنشن ممکن است مقداری ریزش اتفاق بیفتد؛ بنابراین از این اتفاق تعجب نکنید و نگران نباشید. این نشان می‌دهد که مقدار برس زدن اکستنشن‌های خود را باید کاهش دهید. به‌خاطر داشته باشید که اکستنشن‌ها زمانی که خشک و شکننده هستند بیشتر احتمال ریزش دارند؛ بنابراین شستن بیش از حد موهای اکستنشن شده یا استفاده از محصولات حاوی سولفات و الکل باعث ازبین‌رفتن روغن طبیعی مو می‌شود که منجر به شکستگی و ریزش مو می‌شود. به‌علاوه استفاده از دمای بالا هنگام حالت دادن به مو خطر آسیب رساندن به مو را افزایش و می‌تواند باعث شکستگی و ریزش مو شود.

نگهداری از اکستنشن مو

از اکستنشن مو باید به صورت روزانه مراقبت شود

از اکستنشن مو باید به صورت روزانه مراقبت شود

بیشتر بخوانید: لمه مو چیست و چه کاربردها و مزایایی دارد؟

دستورالعمل‌های مراقبت از موی اکستنشن شده عبارت‌اند از:

برس روزانه

موها را باید 1 تا 2 بار با برس اکستنشن مو به‌صورت روزانه برس کشید. با دست دیگر موها را بگیرید تا فشار زیادی به ریشه‌های خود وارد نکنید.

روزانه مرطوب کنید

همیشه باید از سرم در انتهای موهای خود استفاده کنید و استفاده از یک محصول ضد موخوره نیز ضروری است. این محصول از شکستن موها جلوگیری می‌کند و بخش مهمی از مراقبت مو بعد از اکستنشن به‌صورت روزانه محسوب می‌شود.

 نکات شستشوی مو

آماده سازی اکستنشن قبل از استحمام

آماده سازی اکستنشن قبل از استحمام

بیشتر بخوانید: اکستنشن مو چیست؟ {نکات و روش‌های نگهداری اکستنشن مو}

قبل از شستن موهای خود، باید اکستنشن مو را آماده کنید: ابتدا انگشتان خود را به‌آرامی در موهای خود بگذرانید تا گره‌های کوچک از هم جدا شوند. سپس، موهای خود را با یک برس نرم به‌دقت برس بزنید. موها را با آب خیلی داغ نشویید. هرگز برای شستن موها را وارونه نکنید. اگر موهایی به طول 50 سانتی‌متر یا بلندتر دارید، توصیه می‌کنیم یک یا دو بار در هفته موهای خود را بشویید. موها را با برس مخصوص اکستنشن به‌خوبی شانه کنید و قبل از شستن گره‌ها را باز کنید (در حین شستشو بدتر می‌شوند). پوست سر را با یک شامپوی ملایم تمیز کنید. موها را مالش ندهید، در غیر این صورت گره می‌شوند. شامپو را کاملاً بشویید. سپس از نرم‌کننده مو استفاده کنید. فرایند شستشو باید تاحدامکان کوتاه باشد، زیرا آب زیاد باعث خشک‌شدن اکستنشن‌ها می‌شود. موهای خود را به‌آرامی با حوله و بدون مالش خشک کنید. درمان مو را با اسپری حالت دهنده ما کامل کنید. موهای شما و اکستنشن‌های شما به‌راحتی برس می‌شوند و درخشندگی خوبی خواهند داشت.

اکستنشن‌های خود را با باد خشک کنید

درباره نگهداری موی اکستنشن شده باید گفت که وقتی خشک است می‌توان آنها را راحت‌تر برس زد. وقتی موها خیس هستند این امکان وجود ندارد. پس آن‌ها را با یک باد ملایم و ولرم خشک کنید.

حالت دادن به اکستنشن مو

هنگام حالت دادن با سشوار یا اتو مو، دقت کنید که چسب‌ها را در معرض حرارت زیاد قرار ندهید زیرا ممکن است شل شوند. همیشه از یک اسپری محافظ حرارتی برای محافظت از مو در برابر آسیب گرما استفاده کنید.

شنا با اکستنشن مو

برای نگهداری موی اکستنشن شده از تماس با آب کلر و آب‌نمک باید خودداری کرد زیرا به مو آسیب می‌رساند.

رنگ کردن اکستنشن مو

لطفاً اطلاعات بسته رنگی که استفاده می‌کنید را بادقت مطالعه کنید. توصیه می‌شود ابتدا رنگ را فقط روی یک تار مو امتحان کنید تا ببینید چقدر زمان نیاز دارید تا رنگ برای یک نتیجه عالی ثابت شود. پس از آن، می‌توانید بقیه موهای خود را رنگ کنید. در نظر داشته باشید که رنگ کردن باعث آسیب به ساختار مو می‌شود؛ بنابراین شما باید چنین کارهایی را به حداقل برسانید تا از اکستنشن موهای خود برای مدت طولانی لذت ببرید.

جلوگیری از گره‌خوردن موهای اکستنشن شده

گره‌خوردن اکستنشن مو یک اتفاق کاملاً عادی است. به دلیل عدم برس زدن منظم، آب‌وهوا، خشکی و شکننده بودن موها باعث می‌شود اکستنشن‌ها گره بخورند. یکی از دلایل رایج که باعث می‌شود اکستنشن‌ها در طول روز گره بخورند ترکیبی از عرق، گرما و اصطکاک است. عرق شما شور و اسیدی است که می‌تواند اکستنشن‌های موهای شما را خشک کند. آب‌وهوا از جمله باد، رطوبت و گرما نیز می‌تواند در گره‌خوردن اکستنشن‌ها نقش داشته باشد. علاوه بر برس زدن موها استفاده از محصولات مراقبتی مناسب برای نرم شدن موها و بدون گره شدن اکستنشن‌ها بسیار مهم است؛ بنابراین از محصولاتی استفاده کنید که مخصوص موهای خشک و آسیب‌دیده هستند زیرا به حفظ سلامت و تغذیه تارها کمک می‌کند همچنین به دنبال موادی باشید که به موها رطوبت می‌بخشند مانند روغن آرگان، روغن نارگیل و روغن کرچک. خرید محصولات بدون سولفات و بدون الکل یک ضرورت است. همان‌طور که گفته شد این مواد روغن طبیعی مو را از بین می‌برد و بر یکپارچگی مو تأثیر می‌گذارد این به نوبه خود موها را خشک‌تر می‌کند و بیشتر مستعد گره‌خوردن موها می‌شود.

نحوه شستشو و شانه زدن اکستنشن

  • موهای خود را برس بزنید تا هرگونه گره‌خوردگی از بین برود.
  • موهایتان به چند قسمت، مانند زمانی که موهایتان را برس می‌زنید تقسیم کنید، این کار شستن موهایتان را راحت‌تر می‌کند.
  • موهای خود را وارونه نشویید! این باعث ایجاد کشش غیرضروری روی موهای طبیعی شما می‌شود.
  • استفاده از شامپو و نرم‌کننده بدون سولفات و بدون پارابن برای ماندگاری اکستنشن موهای شما ایده‌آل است.
  • موهای خود را با شامپو شروع کنید. از حرکات دایره‌ای استفاده نکنید زیرا باعث گره شدن خوردن موهایتان می‌شود.
  • به یاد داشته باشید، شما دوبرابر مقدار موی بیشتری دارید، بنابراین باید دوبرابر بیشتر آبکشی کنید.

چگونه اکستنشن مو را حالت دهیم؟

هنگام خشک‌ کردن اکستنشن‌ها، حتماً با حوله به‌آرامی خشک کنید تا آب اضافی آن گرفته شود. قبل از اینکه با برس حالت دهید، از یک سشوار برای خشک‌کردن موها استفاده کنید. ریشه‌های موهای شما باید کاملاً خشک شوند. رطوبت باقیمانده می‌تواند باعث لغزش اکستنشن‌های شما به‌ویژه برای مشتریان اکستنشن نواری شود پس از خشک‌شدن ریشه‌ها، از یک برس گرد. استفاده کنید. هنگام برس زدن گرد، موهای خود را به چند قسمت تقسیم کنید. از پایین شروع کنید و به سمت بالا بروید. پس از خشک‌شدن موهایتان، می‌توانید از ابزار حالت دهنده انتخابی خود استفاده کنید. به یاد داشته باشید که از محافظ حرارتی استفاده کنید.

چگونه با اکستنشن مو بخوابیم؟

  • داشتن روبالشی ابریشمی یا ساتن باعث ایجاد تفاوت در پوست و موهای شما می‌شود.
  • قبل از خواب موهای خود را با برس موی نرم شانه کنید.
  • موهای خود را آزادانه به‌صورت یک بافته کناری یا به 2 بافته دم اسبی ببافید. این کار موها و اکستنشن‌های شما را کنار هم نگه می‌دارد و از کشیدن غیرضروری به دلیل حرکت در خواب جلوگیری می‌کند.
  • با موهای خیس به رختخواب نروید! این کار باعث گره‌خوردن و مات شدن موهای شما در نزدیکی پوست سر می‌شود.

آیا می‌توانید با اکستنشن مو شنا کنید؟

  • قبل از شنا، سر خود را خیس کنید و یک نرم‌کننده برای پوشش و محافظت از موهای خود اضافه کنید.
  • موهای خود را دم اسبی یا بافته نگه دارید.
  • از استفاده از ضدآفتاب‌های شیمیایی در نزدیکی موهای خود خودداری کنید زیرا باعث تغییر رنگ اکستنشن مو می‌شود. برای جلوگیری از این امر از کرم ضدآفتاب بر پایه مواد معدنی استفاده کنید.
  • کلر و نمک می‌توانند موهای شما را خشک کنند. پس از شنا موهای خود را بشویید و حتماً از ماسک مو برای پرکردن موهای خود استفاده کنید.

آیا می‌توانید با اکستنشن مو ورزش کنید؟

  • قبل از جلسه تمرین، موهای خود را برس بزنید.
  • موهای شما باید دم اسبی باشد.
  • بعد از تمرین موهای خود را بشویید و خشک کنید. عرق و کثیفی باعث گره‌خوردن می‌شود و عرق باقی‌مانده می‌تواند پیوندها و چسب‌ها را به‌ویژه برای اکستنشن‌های نواری، شل کند.

بیشتر بخوانید: ترکیب رنگ موهای محبوب سال 1401

جمع‌بندی

چه بخواهید به طول و حجم موهای خود اضافه کنید یا به‌سادگی مدل آن‌ها را تغییر دهید، اکستنشن مو یک گزینه عالی است. اما به یاد داشته باشید که نگهداری موهای اکستنشن شده بسیار مهم است. آنها موهای انعطاف‌پذیری هستند، اما بدون مراقبت مناسب، می‌توانید با موهای مات، تارهای کدر یا حتی بدتر از آن، آسیب جبران‌ناپذیری به موهای واقعی خود وارد کنید. هنگام برخورد با اکستنشن مو، چه گیره‌ای باشد و چه آنهایی که دوخته می‌شوند، باید از یک روال مراقبت از اکستنشن مو پیروی کنید که ظاهر آن‌ها را به بهترین شکل حفظ کند که این مراقبت و نگهداری موی اکستنشن شده شامل برس زدن مناسب، مرطوب نگه‌داشتن موها، به‌حداقل‌رساندن شستشو موها، استفاده از شامپو و نرم‌کننده مناسب، خودداری از ابزارهای حرارتی و استفاده از محافظ حرارتی است و همه این کارها در حفظ و نگهداری موی اکستنشن شده ضروری است و در نتیجه باعث ماندگاری طولانی آن می‌شود.

تحریریه آدینا
تحریریه آدینا

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت مدرسه زیبایی آدینا مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف

رشته‌های تحصیلی پیشنهادی