ترکیب رنگ موهای محبوب سال 1401

تحریریه آدینا
تحریریه آدینا
22:08، 1401/01/02
ترکیب رنگ موهای محبوب سال 1401
1 رای    میانگین 5/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!

ترکیب رنگ موهای محبوب سال 1401


وقتی نوبت به رنگ کردن موهایتان می‌رسد، انتخاب تنها یک رنگ ممکن است دشوار باشد. اما با ترکیب کردن رنگ‌ها می‌توانید رنگ موی محبوب و آنچه که به ‌صورت و چهره شما می‌آید را انتخاب کنید. ترکیب رنگ مو به شما امکان می‌دهد رنگ‌هایی که دوست دارید مثل سیاه ‌و سفید، بلوند و سبزه و هر ترکیب رنگ دیگری را که می‌توانید تصور کنید آزمایش کنید. تعجب می‌کنید که چگونه؟ برای دانستن به خواندن این مقاله ادامه دهید. ما در این مقاله ترکیب انواع رنگ مو را بررسی کرده‌ایم. پس با ما همراه شوید. همچنین برای آموزش حرفه ای و یادگیری انواع هایلایت و دکلره مو به صورت عملی می توانید در دوره جامع رنگ و لایت مو آدینا شرکت کنید.

انواع ترکیب رنگ مو جدید و محبوب

رنگ موی دورنگ یا ترکیبی دقیقاً همان چیزی است که به نظر می‌رسد. شما از دورنگ استفاده می‌کنید تا به موهای خود شادابی و زندگی ببخشید. حتی بعضی از افراد با استفاده از چندین سایه از یک رنگ برای ایجاد ظاهری چند بعدی، از ترکیب رنگ مو استفاده می‌کنند.

نمودارهای رنگ مو چگونه کار می‌کنند؟

نمونه ای از کاتالوگ ترکیب رنگ مو

نمونه ای از کاتالوگ ترکیب رنگ مو

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره دکوپاژ مو

نمودار رنگ مو چیز ثابتی نیست. مثلاً لورآل نمودار رنگ موی متفاوتی با مدیسون رید خواهد داشت. بااین‌حال، همه آنها تقریباً به یک روش کار می‌کنند.

نمودار رنگ مو به 4 رنگ اصلی طبیعی مو تقسیم می‌شود که دوباره به سطوح رنگ مو (عدد روی جعبه) و رنگ مو (حروف روی جعبه) تقسیم می‌شود.

عدد 6 است که مربوط به یک سبزه وسط در نمودار رنگ موی L'Oréal است و دارای حروف A و M است که مربوط به رنگ‌های کهربایی و قهوه‌ای است.

بلوند، قهوه‌ای، سبزه و مشکی رنگ‌های اصلی مو هستند که در نمودارهای رنگ مو پیدا خواهید کرد. اگر به دنبال رنگ‌های غیرطبیعی مانند آبی روشن یا سبز لیمویی هستید، باید برندهای رنگ مویی را پیدا کنید که آن‌ها را ایجاد می‌کنند.

چگونه رنگ مو را انتخاب کنیم؟

اولین قدم برای انتخاب رنگ مو این است که مشخص کنید رنگ‌های پوستتان گرم، سرد یا خنثی است. رنگ‌های گرم‌تری مانند بلوند کره‌ای، کاراملی، رز گلد و شکلاتی گرم گزینه‌های عالی برای خانم‌های با تن گرم هستند. در همین حال، برای پوست‌های سرد رنگ، بلوند پلاتینی، نقره‌ای، قهوه‌ای، مرلو، شرابی و موکا را انتخاب کنید. در نهایت، خانم‌هایی با رنگ خنثی گزینه‌های بی‌پایانی دارند که در هر چیزی برای آن‌ها عالی به نظر می‌رسد.

بهترین رنگ برای پوشاندن موهای خاکستری کدام است؟

انتخاب بهترین رنگ برای پوشاندن موهای خاکستری به این بستگی دارد که موهای شما چه رنگی است، چقدر موهای خاکستری دارید و پوستی گرم یا سرد دارید. هایلایتهای بلوند راهی عالی برای پنهان کردن خاکستری‌ها و کمتر به‌چشم‌آمدن آن‌ها هستند. همچنین به شما این امکان را می‌دهد که به ‌جای تغییر کامل، رنگ پایه متفاوتی را حفظ کنید. برای استفاده از رنگ‌های تیره‌تر، می‌توانید قهوه‌ای خاکستری، موکا، شرابی یا حتی مسی را انتخاب کنید.

چگونه موهای خود را دورنگ یا ترکیبی رنگ کنید

رنگ مو به صورت ترکیبی

رنگ مو به صورت ترکیبی

بیشتر بخوانید: همه چیز در مورد رنگ موی فانتزی

ابتدا رنگ‌هایی را انتخاب کنید که مطمئن هستید سایه‌های متضاد دارند. هنگام تصمیم‌گیری باید رنگ پوست، ته رنگ، رنگ مو، آرایش و لباس خود را در نظر بگیرید. در نهایت برای رنگ موهای ترکیبی به موارد زیر نیاز دارید

  • چند رنگ، رنگ مو
  • حوله قدیمی
  • وازلین
  • کلیپس تقسیم‌بندی
  • کاسه
  • برس رنگ مو

چطوری ترکیب رنگ مو انجام دهیم؟

اگر می‌خواهید ترکیب رنگ مو در خانه انجام دهید فقط کافی است این چند کار ساده را انجام دهید:

  • موهای خود را به‌صورت افقی (از گوش به گوش دیگر) تقسیم کنید و قسمت بالایی را گیره کنید.
  • یک رنگ مو را به نیمه پایینی موهای خود بزنید.
  • این قسمت را با یک فویل بپوشانید تا از قرارگرفتن آن به قسمت بالایی جلوگیری کنید.
  • رنگ دوم را به قسمت بالایی موهای خود بزنید.
  • منتظر زمان لازم باشید. هر 5 تا 10 دقیقه یکبار بررسی کنید تا ببینید آیا به سایه دلخواه رسیده است یا خیر.
  • زمانی که رنگ‌به‌رنگ دلخواه شما رسید آن را بشویید.

آیا برای ترکیب رنگ مو می‌توان از دو برند مختلف استفاده کرد؟

ترکیب رنگ مو از دو برند مختلف توصیه نمی‌شود زیرا می‌تواند باعث آسیب شدید و غیرقابل‌برگشت مو شود و نتیجه رنگ ممکن است شما را راضی نکند.

برندهای مختلف سطوح رنگ موی متفاوتی دارند. درحالی‌که برخی از مارک‌ها دارای 10 سطح رنگ مو هستند، برخی دارای 12 سطح سایه هستند. ترکیب این رنگ موها با هم مطمئناً بر سلامت موهای شما تأثیر منفی می‌گذارد.

نکته مهم دیگری که باید به‌خاطر بسپارید این است که برندهای مختلف از مواد شیمیایی متفاوتی استفاده می‌کنند و فهرست مواد تشکیل‌دهنده متفاوتی برای ایجاد سایه‌های رنگ مشابه دارند.

ادغام این رنگ‌های مو از برندهای مختلف باعث واکنش‌های شیمیایی می‌شود که منجر به ضعیف شدن و شکستن تارهای مو می‌شود.

اگر رنگ مو از برندهای مختلف تهیه کرده‌اید و باید آنها را با هم مخلوط کنید، با یک متخصص رنگ‌آمیزی حرفه‌ای صحبت کنید که اگر این رنگ موها را می‌توان با هم مخلوط کرد، راهنمایی می‌کند. 

چه رنگ مویی را می‌توانید با هم ترکیب کنید؟

همیشه سایه‌های اولیه و ثانویه مو را با هم مخلوط می‌کنید. بهتر است با همین قانون ادامه دهید. بااین‌حال، می‌توانید سایه‌های اصلی و ثانویه را انتخاب کنید. رنگ اصلی شما باید همیشه رنگ پایه شما باشد. این قانون را به‌خاطر بسپارید، خنک همراه با سردوگرم با گرم. از مخلوط کردن سایه‌های سردوگرم خودداری کنید. حالا بیایید به ترکیب رنگ موها برسیم! ما تعدادی از محبوب‌ترین ترکیب‌های رنگی را در زیر آورده‌ایم که می‌توانید آنها را نیز امتحان کنید.

ترکیب رنگ مو برای موهای سفید

برای رنگ کردن موهای سفید با رنگ مویی که انتخاب می‌کنید باید هماهنگ باشد مثلاً اگر موهای شما پایه ۷ است باید موهایتان را با رنگ شماره ۷ رنگ کنید.

اگر ۲۵ درصد موهای شما سفید شده باید از یک‌چهارم رنگ اصلی و سه‌چهارم رنگ فانتزی برای رنگ کردن موهای سفیدتان استفاده کنید.

اگر ۵۰ درصد موهایتان سفید شده بود باید از یک‌دوم رنگ اصلی و یک ‌دوم رنگ فانتزی به‌عنوان رنگ مو برای رنگ کردن موهایتان استفاده کنید.

اگر ۷۵ درصد موهایتان سفید شده بود از ترکیب سه‌چهارم رنگ اصلی و یک‌چهارم رنگ فانتزی باید استفاده کنید.

اگر فقط ۲۰ درصد موهایتان سفید شده بود می‌توانید از انواع رنگ موی طبیعی و رنگ موی فانتزی استفاده کنید.

ترکیب رنگ مو شکلاتی و زیتونی

اگر می‌خواهید موهایتان زیتونی تیره شود علاوه بر اکسیدان از ترکیب رنگ مو با آب استفاده کنید. یک ترکیب رنگ مو با تکنیک آمبره بسیار زیبا با ترکیب رنگ موی شکلاتی و زیتونی که فرمول آن به شرح زیر است:

  • پایه مو 9 دکلره
  • رنگساژ
  • رنگ مو زیتونی 9
  • رنگ موی شکلاتی 9
  • رنگ مو طبیعی 8
  • اکسیدان نیم درصد

بیشتر بخوانید: انواع هایلایت برای موهای مشکی

ترکیب رنگ مودودی نقره‌ای

رنگ مو ترکیبی دودی نقره‌ای از تناژ رنگ‌های مورد دلخواه کسانی است که رنگ موی روشن دوست دارند.ترکیب این رنگ‌ها عبارت‌اند از:

  • پایه 8 دکلره
  • رنگ دودی با پایه هفت به‌اندازه کافی (یک تیوپ)
  • رنگ بلوند نقره‌ای به‌اندازه کافی (نصف تیوپ)
  • واریاسیون بنفش در حد به‌اندازه کافی (دو بند انگشت)
  • واریاسیون دودی و نقره‌ای به‌اندازه کافی (یک‌بند انگشت)

ترکیب رنگ مو صورتی کالباسی

این رنگ مو فانتزی از ترکیب رنگ‌های موردعلاقه بسیاری از نوجوان‌هاست. برای داشتن این رنگ زیبا ابتدا باید موهای خود را دکلره کرده و به پایه ۹ برسانید و سپس از ترکیب زیر استفاده کنید.

  • پودر دکلره صورتی
  • رنگ مو ماگما دنی وان: نصف تیوپ
  • واریاسیون صورتی: ۱ بند انگشت
  • اکسیدان ۶ درصد: دوبرابر رنگ مو
  • ماسک موی تثبیت‌کننده مو
  • ترکیب رنگ خاکستری برای مو

ترکیب رنگ موی صدفی دودی

رنگ مو صدفی دودی جز جذاب‌ترین و رنگ مو خاص است که طرف‌داران بسیاری پیدا کرده است. برای رنگ مو ترکیبی صدفی دودی از فرمول زیر استفاده کنید:

  • پایه مو 10
  • رنگ مو صدفی
  • رنگ مو نقره‌ای
  • رنگ مودودی
  • رنگ مو پلاتینه

چند نکته برای ترکیب رنگ مو

نظرات افرادی که رنگ موهای فعلی شما را به اشتراک می‌گذارند را مرور کنید و ترکیب رنگ آن‌ها را بررسی کنید. شما هرگز نمی‌دانید که آیا دقیقاً همان چیزی را که به دنبالش بودید پیدا خواهید کرد یا خیر.

اگر قصد دارید سایه تیره‌تری انتخاب کنید، همیشه از رنگ نارنجی اجتناب کنید. با هر ترکیبی که بسازید، ترکیب جدید برنجی به نظر می‌رسد. مگر اینکه خودتان تصمیم نگرفته‌اید که آن را نارنجی کنید، از آن اجتناب کنید.

برای به‌دست‌آوردن نتایج عالی، رنگ اصلی (غالب) شما باید همیشه به نسبت ¾ و رنگ ثانویه باید ¼ باشد. اگر می‌خواهید یک رنگ یکنواخت داشته باشید، می‌توانید ترکیب را به نسبت مساوی تغییر دهید، یعنی ½ برای اولیه و ثانویه.

همیشه از ترکیب سایه‌های سردوگرم خودداری کنید، آن‌ها به‌خوبی با یکدیگر مخلوط نخواهند شد. می‌توانید هرکدام از این‌ها را با رنگ طبیعی ترکیب کنید تا بسته به ترکیب، جلوه‌ای سرد یا گرم داشته باشید. به زبان ساده، رنگ اصلی شما معمولاً باید از یک سایه طبیعی تشکیل شده باشد.

برای ترکیب صحیح رنگ‌ها از یک برس مخلوط‌کننده رنگ استفاده کنید. آن‌ها را هم بزنید تا یکدست شود. از افزودن دولوپر تا زمانی که هر دو سایه به‌درستی با هم مخلوط شوند خودداری کنید. بعد از اینکه کار با مخلوط تمام شد، می‌توانید مواد خامه‌ای را اضافه کنید و آن را مخلوط کنید تا خمیر خامه‌ای و غلیظ‌تری به دست آورید.

بیشتر بخوانید: معرفی انواع موی بلوند

جمع‌بندی

امتحان رنگ موی جدید برای بسیاری از خانم‌ها خوشایند است. در این مقاله به بررسی ترکیب رنگ موهای محبوب در سال 1401 پرداختیم. در رنگ موی ترکیبی -همانطور که از نامش پیداست- از دورنگ استفاده می‌کنید تا موهای خود را دراماتیک و شاداب کنید. البته یادتان باشد اگر برای رنگ کردن موهایتان از ترکیب رنگ بدون دکلره استفاده کنید، موهایتان آسیب کم‌تری می‌بیند. شما طرفدار رنگ موهای ترکیبی هستید؟ خوشحال می‌شویم نظرتان را با سایر مخاطبان آدینا در میان بگذارید.

 

تحریریه آدینا
تحریریه آدینا

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت مدرسه زیبایی آدینا مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف

رشته‌های تحصیلی پیشنهادی