معرفی انواع خط چشم

محبوبه معصوم نیا
12:48، 1401/01/21
معرفی انواع خط چشم
1 رای    میانگین 5/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!

معرفی انواع خط چشم


خط چشم یکی از بخش‌های آرایش است که انجام آن به مهارت و تمرکز زیادی نیاز دارد. اگر شما هم جزو آن‌دسته از افرادی هستید که چندین بار خط چشمتان را پاک می‌کنید و آن را از نو می‌کشید تا بتوانید به خط چشم مناسب برسید، این مقاله مخصوص شماست. برای آموزش و آشنایی با مباحث گریم و خودآرایی می توانید در دوره خودآرایی مدرسه زیبایی آدینا شرکت کنید.

چرا خط چشم می‌کشیم؟

چشم یکی از مهم‌ترین اجزا صورت است و نقش تعیین‌کننده‌ای در جلوه صورت و زیبایی آن دارد. به همین دلیل خط چشم، یکی از جدایی‌نشدنی‌ترین بخش‌های آرایش صورت است.

خط چشم


خط چشم به شما کمک می‌کند تا جلوه‌های زیباتری به چشمتان ببخشید. این تکنیک آرایش، علاوه‌بر زیباتر نشان دادن چشم، نقص‌های احتمالی آن را پنهان می‌کند، رنگ حدود چشم‌هایتان را برجسته‌تر نشان می‌دهد و درنهایت کمک می‌کند تا آرایشتان زیباتر به‌نظر برسد.
به‌همین دلیل حتی یک خط چشم ساده تاثیر زیادی روی صور شما خواهد گذاشت و لازم است که کشیدن حداقل یک مدل از خط چشم را بلد باشید. برای کشیدن خط چشم نیاز نیست حتما چشم‌هایتان را گربه‌ای کنید! کافیست بلد باشید با تکنیکی ساده، آنچه با صورت شما هماهنگ است را پیدا و اجرا کنید.

انواع خط چشم

در حالت کلی سه مدل خط چشم وجود دارد که می‌توانید بنا بر نیاز و میزان مهارتتان از آن برای آرایش چشم‌ها استفاده کنید.

  • خط چشم مدادی

خط چشم مدادی استانداردترین و پراستفاده‌ترین نوع خط چشم در تمام دنیاست و به لطف طراحان لوازم آرایشی، هرروز تکامل بیشتری پیدا می‌کند و قابلیت‌های مختلفی مانند ماندگاری بالا، خاصیت ضدآب بودن و کاهش اصطکاک به مدل‌های آن اضافه شده است.
تلاش کنید در انتخاب نوع خط چشم مدادی، گزینه ضدآب را در صدر لیست انتخابتان قرار دهید تا احتمال ریزش و پخش شدن آن کمتر شود. برای پیدا کردن بهترین خط چشم هم تنوع زیادی از برندها پیش‌رویتان قرار دارد. تنها نکته‌ای که باید قبل از انتخاب مدنظر قرار دهید این است که حتما توجه کنید کالای اصل و باکیفیت انتخاب می‌کنید.

  • خط چشم مایع

البته این روزها همه خط‌های مایع چشم ضدآب هستند و اگر اینطور نباشد که حتی نباید به خرید آن فکر هم کنید؛ چه برسد به انتخاب آن.
معمولا خط چشم‌های مایع در بسته‌بندی قلمی شکل عرضه می‌شوند و نوک نمدی کوچکی دارند که به شما کمک می‌کند تا خط چشم را به‌صورت ریز و ظریف بکشید. یادتان باشد که اگر دستتان در کشیدن خط چشم قدرتمند نیست و لرزش دارید، بهتر است سراغ این نوع خط چشم نروید.

  • خط چشم ژله‌ای

معمولا خط چشم ژله‌ای با اپلیکاتور کوچک و بسته‌ کاسه‌ای کوچک عرضه می‌شود. بافت این نوع خط چشم کرمی است و بهتر است با براش خط چشم از آن استفاده کنید.
استفاده از خط چشم ژله‌ای کمی چالش‌برانگیز است و استفاده از آن صرفا برای کسانی که حرفه‌ای هستند آسان خواهد بود. به همین دلیل اگر حرفه‌ای نیستید، بهتر است همان خط چشم مدادی یا مایع را انتخاب کنید.

 

بیشتر بخوانید: با رژ گونه زیباتر شوید

خط چشم

اشتباهات خط چشم

برای آنکه بتوانید نمای ظاهری چشمتان را بهتر به نظر برسانید، از 4 اشتباه زیر دوری کنید:

  •  کشیدن خط چشم مایع روی چشم‌های دارای چروک

کشیدن خط چشم مایع روی چشم‌های مسن و دارای چروک اشتباه بزرگی است که بسیاری از خانم‌های میانسال مرتکب آن می‌شوند. اگر چشم‌هایتان چروک دارد یا روند افزایش سن در اطراف چشم‌هایتان شروع شده است، حتما از خط چشم‌های غیرمایع استفاده کنید.
خط چشم مایع می‌تواند چروک را بیشتر از قبل نشان دهد و آن را برجسته‌تر کند. بهتر است به‌جای آن مداد نرم بکشید یا از ژل استفاده کنید.

  •  همیشه یک خط بلند و کشیده بکشید

برخلاف تصور رایج، خط‌های بلند و واضح چشم به همه انواع چشم‌ها نمی‌آیند. نیاز نیست حتما برای داشتن چشم‌های زیبا سراغ خط چشم گربه‌ای یا خط‌های کشیده و سخت بروید.
خط چشم برخلاف آنچه فکر می‌کنید زمانی چشم‌هایتان را جذاب خواهد کرد که با موقعیت و جایی قرار است بروید، و البته مدل چشم‌هایتان تناسب داشته باشد.
گاهی خط چشم کوتاه، کوچک گزینه‌ای جذاب برای آراستن چشم‌ها محسوب می‌شود و کشیدن آن هم کار آسانی است. کافیست بدانید چه فرمی به چه چشمی می آید.

  •  استفاده از خط چشم کلفت در بخش پایینی چشم

وقتی بالا و پایین چشمتان را با خط چشمی کلفت و سیاه پررنگ می‌کنید، صرفا چشمتان را کوچک‌تر از آنچه که هست نشان می‌دهید. سعی کنید پلک پایین را بیش از اندازه سیاه نکنید و اگر دوست دارید خط پایینی چشم را پررنگ‌تر نشان دهید، صرفا خط چشمی نازک و ظریف در انتهای بن مژه‌هایتان بکشید.

  •  تصور اینکه همیشه باید خط چشم بکشید

البته تصمیم درباره اینکه آرایش داشته باشید یا نه؛ مسئله‌ای کاملا شخصی است. اما یادتان باشد که همیشه هر آرایشی با هر موقعیتی تناسب ندارد و برازنده شما نخواهد بود.
گاهی خط چشم نازک و ساده دخترانه بسیار زیباتر از خط چشم‌ گربه‌ای و بلند است و بهتر است تلاش کنید حتی‌الامکان سادگی و زیبایی صورت را با ابزارهای دیگری حفظ کنید.

  •  تصور اینکه همیشه باید خط چشم سیاه بکشید

خط چشم مشکی متداول‌ترین نوعی است که می‌شناسیم، اما آیا تنها گزینه پیش‌روی ما برای استفاده است؟ جواب منفی ست.
شما می‌توانید گاهی به نوع و رنگ خط چشمتان تنوع دهید و از انواع دیگری استفاده کنید. خط چشم‌های اکلیلی در آرایش‌های زرق‌وبرق‌دار یا برای کشیدن خط چشم دخترانه گزینه جذاب و مناسبیست و می‌توانید جلوه‌ای زیبا به ظاهر شما بدهد.

بیشتر بخوانید: نکاتی در مورد میکاپ عروس

آموزش کشیدن خط چشم

اگر دوست دارید اصول درست کشیدن خط چشم برای انواع مدل چشم‌ها را بدانید، دستورالعمل زیر را دنبال کنید:
خط چشم برا چشمهای گرد
هدف از کشیدن خط چشم برای چشم‌های گرد این است که بتوانید شکل آن‌ها را کمی اصلاح کنید و کاری کنید که کشیده‌تر به‌نظر برسد.
به‌این ترتیب تلاش کنید خط مژه بالایی را پررنگ کنید و گوشی بیرونی چشم‌ها را با انجنایی ملایم به سمت بیرون بکشید. دقت کنید که خط چشمتان زیاد کلفت نباشد، چون این کار باعث می‌شود که چشم‌هایتان گردتر به‌نظر برسند.

خط چشم

خط چشم برای چشم های پف دار

هدف از کشیدن خط چشم برای چشم‌های پف‌دار این است کمی برای پلک فضا ایجاد کنید و جوری خط بکشید که چشم‌هایتان متناسب‌تر به‌نظر برسند.
برای این کار کافیست براش باریکی انتخاب و کار کشیدن خط را از پایینی‌ترین فضای پلک و نزدیک به بن مژه‌ها شروع کنید.
بعد از کشیدن خط، به سمت گوشه چشم نزدیک شوید و هرچه نزدیک‌تر می‌شوید، خط را باریک‌تر کنید. حالا اگر دوست دارید گوشه انتهایی خط را کمی بکشید و کار را تمام کنید.

خط چشم برای چشم های کشیده

اگر چشم‌های کشیده دارید، کارتان برای کشیدن خط چشم چندان سخت نیست. کافیست یک خط چشم با کمی انحنا در قسمت بالایی پلک بکشید و امتداد آن را به میل خودتان کمی ادامه دهید.
البته بهتر است دنباله خط چشم‌های کشیده، کوتاه باشد تا چشم‌های شما را بیش‌ازاندازه بزرگ و عریض نشان ندهد.

نکاتی برای انتخاب خط چشم مناسب

  •  نکته مهمی که باید درنظر بگیرید این است که خط چشم به دفعات با سطح چشم شما برخورد می‌کند. به همین دلیل باید آن را از جنسی انتخاب کنید که کمترین مواد شیمیایی در آن استفاده شده باشد و از برند معتبری باشد.
  •  قبل از استفاده از محصول جدید، حتما آن را از قبل تست کنید تا درصورت حساسیت به خط چشم، از قبل متوجه شوید و آن را در سبد محصولات آرایشی خود قرار ندهید.
  • اگر مبتدی هستید، بهترین انتخاب برای شما خط چشم ماژیکی است و اگر به قدرت دستتان اطمینان دارید، می‌توانید به‌سادگی از خط چشم ژله‌ای با براش‌های مختلف استفاده کنید.

 

محبوبه معصوم نیا

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت مدرسه زیبایی آدینا مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف

رشته‌های تحصیلی پیشنهادی