نکاتی در مورد میکاپ عروس

مهنوش مختاری
مهنوش مختاری
11:51، 1401/01/26
نکاتی در مورد میکاپ عروس
1 رای    میانگین 5/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!

نکاتی در مورد میکاپ عروس


به لحظه‌ای فکر کنید که پس از ساعت‌ها وقت گذاشتن در اینستاگرام، پینترست و دیگر اپلیکیشن‌ها، لحظه‌ سیندرلایی که همیشه آرزویش را داشتید فرا رسیده و لباس و کفش مناسب عروسی‌تان را آماده کردید. حال نوبت به آرایش موهایتان می‌رسد. بیایید تصور کنیم که بالاخره مدل مویی که به نظرتان عالی است، برگزیدید. آیا ایده‌ای برای میکاپتان دارید؟

ایده‌های زیادی برای میکاپ عروس در شبکه‌های اجتماعی وجود دارد؛ که مرورشان، احتمالا ساعت‌ها یا شاید هفته‌ها وقت شما را بگیرند. ما اینجاییم تا به شما بگوییم نیازی به ساعت‌ها وقت گذاشتن برای به دست آوردن ایده‌ای برای آرایش عروسی‌تان نیست؛ زیرا مجموعه‌ای از انواع میکاپ‌های مختلف را در این مطلب گرد آورده‌ایم. علاوه بر این برای آموزش و آشنایی با مباحث مقدماتی میکاپ می توانید در دوره مبانی میکاپ مدرسه زیبایی آدینا شرکت کنید.

میکاپ عروس لایت

به طور کلی دو دسته عروس داریم: یک دسته، خواهان تغییر زیادی در روز عروسی‌شان هستند و دسته دیگر تمایل به یک میکاپ لایت‌ و ساده دارند. هیچ‌کدام از این دو دسته بر دسته دیگر برتری ندارند و درحقیقت این شمایید که پس از در نظرگرفتن فاکتورهایی مانند لباس عروسی، نوع عروسی و استایل و سلیقه شخصی‌تان، انتخاب می‌کنید کدام مدل را برگزینید.

شاید میکاپ لایت عروس به نظر ساده بیاید، ولی تقریبا همه آرایشگران آن را یکی از سخت‌ترین میکاپ‌ها می‌دانند. بهتر است قبلا ایده‌ای از میکاپ مورد علاقه‌تان برای روز عروسی در سر داشته باشید. آیا دوست دارید میکاپ چشمانتان بسیار ملایم باشد و یا آرایش دودی چشم را ترجیح می‌دهید؟ آیا تمایل به استفاده از فاندیشین با قدرت پوشانندگی بالا دارید یا قصد دارید تا پوست طبیعی‌تان را بیشتر در معرض نمایش قرار دهید؟ همه این‌ها چیزهایی است که باید هنگام آرایش عروسی‌تان در نظر بگیرید. در ادامه، چند ایده درباره میکاپ عروس لایت آورده‌ایم.

رنگ نود برای لب‌ها با مژه‌هایی پر و بلند

این میکاپ، یکی از طبیعی‌ترین میکاپ‌های عروس است که تمامی توجه‌ها را به چشمان عروس منعطف می‌کند. در این میکاپ، معمولا از رنگ قهوه‌ای نود یا صورتی نود برای رنگ لب‌ها استفاده می‌شود؛ میکاپی کاملا ساده، باشکوه و بسیار زیبا.

بیشتر بخوانید: فیبروز ابرو چیست؟

میکاپ لایت با رنگ نود برای لب‌ها و مژگانی بلند و پرپشتمیکاپ لایت با رنگ نود برای لب‌ها و مژگانی بلند و پرپشت

صورتی طبیعی

این میکاپ، میکاپ ملایمی است که سعی در برجسته‌تر نشان دادن گونه‌ها دارد. برای رنگ بخشیدن به لب‌ها، از رنگ‌های نود در تم صورتی استفاده می‌شود. این ترکیب در کنار هم یک ترکیب بسیار زیبا و در عین‌حال باوقار و پرشکوه از عروس خلق می‌کند.

میکاپ دودی طبیعی

این میکاپ عروس زیبا ثابت می‌کند که با یک آرایش لایت می‌شود ظاهری دارماتیک خلق کرد. نکته کلیدی این میکاپ، استفاده از سایه دودی برای آرایش چشمان است؛ درحالی‌که، دیگر میکاپ صورت کاملا مینیمال است: رنگ ابروها، کانتور و رنگ لب.

طبیعی و ساده

نیازی نیست که آرایش عروس، آرایش سنگین و پیچیده‌ای باشد. می‌توان یک یا دو اجزای صورت را برجسته‌تر نشان داد و میکاپ باقی اجزا، بسیار ملایم باشد. مژه‌های بلند با لب‌هایی به رنگ صورتی می‌تواند ظاهری ساده و در عین‌حال زیبایی را برایتان بیافریند.

میکاپ عروس طبیعی و سادهمیکاپ عروس طبیعی و ساده

میکاپ عروس اروپایی

در ادامه چند ایده برای این نوع سبک میکاپ ارائه کرده‌ایم:

گونه‌هایی زیبا و صورتی

به ما اعتماد کنید؛ رژگونه می‌تواند ظاهری فریبنده از شما به نمایش بگذارد. برای این منظور، روی رژگونه کرمی یا مایع، رژگونه‌ پودری بزنید و سپس آن را کاملا محو کنید. رژگونه‌های کرمی به سادگی روی پوست شما بِلِند می‌شود و رژگونه پودری باعث ماندگاری و درخشش هرچه بیشتر آن می‌شود.

کانتور شیک و طبیعی

برای نشان دادن استخوان‌ گونه ظریف، باید رنگ رژگونه به سمت شقیقه‌ها هدایت شود. فراموش نکنید تقابل توناژ قرمز- صورتی رژگونه با رنگ‌های سرد، حس زندگی و طراوت را به چهره شما باز می‌گرداند.

میکاپ تک‌رنگی

یک میکاپ عروس جدید، میکاپ تک‌رنگ است. پیشنهاد ما استفاده از رنگ ارغوانی کم‌رنگ برای گونه‌هاست که کاملا متناسب و در راستای رنگ لب باشد. هدف از این نوع میکاپ آن است که نشان دهد عروس بدون هیچ تلاش خاصی، همچون الماس می‌درخشد.

طبیعی و درعین‌حال برجسته

به ما اعتماد کنید؛ یک خط‌ چشم دنباله‌دار همچنان می‌تواند ظاهر طبیعی‌تان را در روز عروسی حفظ کند. در این میکاپ، تمامی تمرکز بر کشیدن خط چشمی به سمت بیرون و آرایش روشن و مینیمال برای باقی اجزای صورت است.

پوست تو بهترین است

اصلی‌ترین بخش این میکاپ، لطافت و زیبایی پوست شماست؛ به همین خاطر به میزان بسیار اندکی از فاندیشن استفاده می‌شود.

نکته اصلی در این نوع میکاپ آن است که مطمئن شوید از محصولات با ماندگاری بالا استفاده می‌کنید، زیرا شما ساعت‌ها جشن و پایکوبی در پیش دارید، بنابراین میکاپی با ظاهر کاملا طبیعی (برای تمامی این ساعت‌ها) نیاز دارید.

بیشتر بخوانید: میکروپیگمنتیشن چیست و چه فرقی با میکروبلیدینگ دارد؟

میکاپ عروس با کمترین میزان استفاده از فاندیشن و کرم پودرمیکاپ عروس با کمترین میزان استفاده از فاندیشن و کرم پودر

میکاپ عروس با رژ قرمز

این میکاپ کلاسیک، گرچه میکاپ بسیار شیک و فریبنده‌ای است ولی کمی سهل‌انگاری در آن، به سادگی می‌تواند به فاجعه بیانجامد. زیرا رنگ قرمز برای رژلب، رنگ ثابتی نیست و توناژهای مختلفی دارد. به همین دلیل، مهم است هر توناژی که از رنگ قرمز انتخاب می‌کنید، متناسب با توناژ پوستتان باشد. زیرا یک توناژ نامتناسب با رنگ پوست، می‌تواند سنتان را ازچیزی که واقعا هست، بیشتر نشان بدهد. به‌علاوه، میکاپ باقی اجزا صورت باید مینیمال، روشن و کم‌رنگ باشد.

آرایش عروس با رژ قرمز، جزء آن دسته از میکاپ‌های است که هیچ‌گاه از مد نمی‌افتد، ولی چند نکته پیرامون آن وجود دارد که باید به آن دقت کنید:

  • اگر پوست روشنی دارید، انتخاب رژلب قرمز قطعا زیبایی‌تان را دوچندان می‌کند.
  • اگر پوست سبزه‌ای دارید سعی کنید رژلب قرمز با تناژ مرجانی یا نارنجی انتخاب کنید.
  • چنانچه رنگ پوستتان برنز است، قرمز آجری را پیشنهاد می‌دهیم.
  • مطمئن شوید دندان‌هایتان سفید است، برای این کار یا به دندانپزشک مراجعه کنید یا از خمیردندان‌های سفیدکننده استفاده کنید.
  • اگر لب‌های نازکی دارید، از قرمز تیره دوری کنید زیرا باریکی لب‌هایتان را بیشتر نشان می‌دهد.

میکاپ عروس چشم قهوه‌ای

افراد با چشمان قهوه‌ای جزء خوش‌شانس‌ترین افرادند زیرا تقریبا هر نوع میکاپی به آنان می‌آید. با این‌حال، روند میکاپ این چشم‌ها ساده نیست. پیشنهاد ما به این دسته عزیزان آن است که آرایشی را انتخاب کنید که با آن راحتید و خود واقعی‌تان را نشان می‌دهد؛ زیرا روز عروسی‌تان روزی نیست که یک سبک آرایش جسورانه و ترند را امتحان کنید. همان آرایش کلاسیک خود را داشته باشید تا هر زمان که به عکس‌هایتان نگاه می‌کنید قادر به لبخند زدن به درخشش بی‌انتهای خود باشید.

در ادامه سعی کردیم درباره چند ایده جذاب و زیبا برای آرایش عروس‌هایی با چشمانی قهوه‌ای حرف بزنیم.

سایه نقره‌ای

روز عروسی‌تان شایسته یک میکاپ کمتردیده شده است. یک سایه نقره‌ای خیره‌کننده به همراه مژه‌های بلند و پرپشت، درخشش بی‌نظیری به چشمان قهوه‌ای شما می‌بخشد. پیشنهاد ما برای این سایه استفاده از رنگ‌های با توناژهای نقره‌ای شاین‌دار روشن است که به هرچه به سمت بیرون چشم می‌رود، تیره‌تر می‌شود.

بیشتر بخوانید: همه چیز در مورد تاتو ابرو

سایه نقره‌ای برای عروس‌هایی با چشمان قهوه‌ایسایه نقره‌ای برای عروس‌هایی با چشمان قهوه‌ای

میکاپ عروس تغییر با سایه اسموکی شیرین و اسموکی

سایه‌های تیره، یک میکاپ بسیار طبیعی برای چشمان قهوه‌ای به شمار می‌آیند. از به کار گرفتن رنگ‌های قهوه‌ای شکلاتی تیره و سایه‌های سیاه نترسید. سایه‌های تیره و اسموکی بدون هیچ تلاشی، چشمانتان را گیراتر نشان می‌دهند. سایه‌های اسموکی به شرط آنکه زیادی به سمت شقیقه‌ها امتداد نداشته باشند، ظریف، طبیعی و بسیار زیبا خواهند بود.

یک آرایش طبیعی برای چشمان قهوه‌ای

با افزودن یک سایه عمیق‌تر به گوشه بیرونی چشم، ظاهری طبیعی‌تر برای خود خلق کنید. اگر می‌خواهید ظاهرتان کاملا نچرال باشد، از برق لب یا رژلب‌های براق چشم‌پوشی کنید.

آیا یک آرایش مات و نچرال همه آن چیزی نیست که برای روز عروسی‌تان به دنبالش بودید؟

تناسب رنگ‌ها را رعایت کنید

رنگ موها تاثیر بسزایی در رنگ چشم‌هایتان دارد. پیشنهاد ما این است که رنگ سایه چشم‌هایتان را با توجه به رنگ موهایتان انتخاب کنید؛ زیرا این‌کار در برجسته‌تر نشان دادن چشم‌ها تاثیر زیادی دارد.

برای مثال، اگر رنگ موهایتان بلوند است، می‌توانید از سایه‌هایی با پیگمنت‌های متالیک بر روی مرکز پلک چشم‌ها استفاده کنید.

خط آبی مودی (Moody waterline)

خط آبی تیره، فریم دراماتیکی برای چشمان درخشان قهوه‌ای می‌آفریند. گرچه سایه آبی تیره می‌تواند زیبایی چشمان آبی را در خود پنهان کند ولی به زیبایی هرچه تمام‌تر می‌تواند جسارت چشمان قهوه‌ای را به همگان نشان بدهد. خط چشم پهن به همراه سایه آبی تیره‌ای که هرچه به سمت زیر مژه‌ها می‌رود، اسموکی‌تر می‌شود، زیبایی خارق‌العاده‌ای به شما خواهد بخشید.

میکاپ عروس چشم ابرو مشکی

میکاپ عروس چشم ابرو مشکی یکی از جذاب‌ترین میکاپ‌های عروس است. در این نوع میکاپ، توجه به رنگ پوست اهمیت زیادی دارد. تضاد بین چشم، ابرو و موی مشکی با لباس سپید عروسی باعث می‌شود که جوان‌تر از آنچه که واقعا هستید، به نظر بیایید.

پیشنهاد ما به این دسته از عروس‌ خانم‌ها این است که برای عروسی‌تان نه از لنزهای رنگی استفاده کنید و نه موهایتان را رنگ کنید، زیرا شما بهترین ترکیب طبیعی و خداداد را در اختیار دارید.

بیشتر بخوانید: انواع روش‌های جدید هاشور ابرو و میزان ماندگاری

میکاپ عروس چشم و ابرو مشکیمیکاپ عروس چشم و ابرو مشکی

هنگام استفاده از فاندیشن، رنگی را انتخاب کنید که بیشترین هماهنگی با پوست صورتتان را دارد. اگر پوست سفیدی دارید، پیشنهاد ما به شما استفاده از فاندیشن‌هایی در توناژ هلویی است. برای اینکه پوستتان مات به نظر برسد، کرم ‌پودری استفاده کنید که هم‌رنگ با فاندیشن‌تان باشد.

برای میکاپ چشم، از روشن‌ترین و تیره‌ترین توناژ رنگ سایه انتخابی‌‌تان استفاده کنید. پیشنهاد ما رنگ سایه دودی- خاکستری است.

افراد چشم و ابرو مشکی دقت کنند که رنگ استفاده شده برای رژلب و رژگونه باید در هماهنگی کامل با یکدیگر باشد، با وجود این بهتر است رنگ رژگونه پررنگ‌تر از رژ لب باشد.

میکاپ عروس با حجاب

توصیه ما برای میکاپ با حجاب، استفاده از انواع میکاپ‌های لایت و ملایم است. در این نوع آرایش، بیشترین تاکید روی آرایش چشم و ابروهاست.

سپس روی برجسته‌سازی استخوان گونه تمرکز کنید. برای این منظور، استفاده از رنگ‌های روشن و براق را توصیه می‌کنیم. برای لب‌هایتان نیز رنگی انتخاب کنید که در هماهنگی کامل با میکاپ کلی صورتتان باشد.

چند پرسش و پاسخ

چه رنگی باعث برجسته‌تر نشان دادن چشمان قهوه‌ای عروس می‌شود؟

رنگ‌های آبی و سرمه‌ای بیشترین تضاد را با چشمان قهوه‌ای دارند. پیشنهاد ما این است که برای آنکه تغییر میکاپ عروس قبل و بعد را بیشتر و بیشتر کنید، از رنگ جواهراتی که سایه‌های بنفش یا سبز دارند، کمک بگیرید.

همچنین می‌توانید برای تقویت رنگ قهوه‌ای چشمانتان، از رنگ‌های سبز یا طلایی نیز استفاده کنید. استفاده از سایه‌های مسی و برنز یا انواع سایه‌های اسموکی جلوه بسیار زیبایی به شما خواهد بخشید.

به طور معمول میکاپ صورت عروس و آرایش موهای او چقدر زمان می‌برد؟

تخمین ما این است که میکاپ صورت عروس بین 60 تا 90 دقیقه وقت می‌برد و برای آرایش موها نیز احتمالا همین میزان زمان لازم باشد. البته این زمان باتوجه به استایل و سطح پیچیدگی متفاوت است.

مهنوش مختاری
مهنوش مختاری

در دانشگاه فیزیک خوندم و اون را تا ارشد ادامه دادم. علاقه من به نویسندگی از اونجایی کلیک خورد که شروع کردم به نوشتن اولین مقاله‌ام در دانشگاه. سرچ کردن در گوگل، یادگیری و به روز بودن اطلاعات، نه تنها بخشی از کاریه که انجام می‌دم، بلکه تبدیل شده به یک سرگرمی بی‌نظیر؛ طوری‌که خیلی وقت‌ها متوجه گذر زمان نمی‌شم.

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت مدرسه زیبایی آدینا مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف

رشته‌های تحصیلی پیشنهادی