میکاپ چیست و چه انواعی دارد؟

تحریریه آدینا
تحریریه آدینا
17:43، 1401/01/23
میکاپ چیست و چه انواعی دارد؟
1 رای    میانگین 5/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!

میکاپ چیست و چه انواعی دارد؟


دلایل زیادی وجود دارد که چرا افراد، به‌ویژه زنان، در زندگی روزمره خود آرایش می‌کنند. آن‌ها از انواع میکاپ برای پنهان کردن «نقص» روی صورت خود (چروک، آکنه، اگزما، و غیره) که باعث پایین آمدن اعتمادبه‌نفس آن‌ها می‌شود استفاده می‌کنند. برخی دیگر از آن برای جوان‌تر یا مسن‌تر به نظر رسیدن استفاده می‌کنند. بسیاری از افراد، انجام صحیح انواع میکاپ را یک هنر می‌دانند. در این مقاله توضیح مختصری درباره معنی میکاپ و انواع مختلف سبک‌های میکاپ ارائه داده‌ایم. اگر دوست دارید با انواع میکاپ جدید آشنا شوید، مطالعه این مقاله را به شما توصیه می‌کنیم؛ پس با ما همراه شوید. علاوه بر این برای آموزش و آشنایی کامل تر با مباحث مقدماتی میکاپ می توانید در دوره مبانی میکاپ مدرسه زیبایی آدینا شرکت کنید.

میکاپ چیست؟

در جواب این سؤال که میکاپ یعنی چه باید گفت که در اصطلاح میکاپ به معنی آرایش صورت است که به‌منظور رفع عیوب و افزایش زیبایی صورت انجام می‌شود. برخلاف گریم که به اصلاح فرم صورت کمک می‌کند در واقع میکاپ فقط به‌صورت رنگ می‌دهد. امروزه رشته میکاپ در سراسر دنیا علاقه‌مندان زیادی دارد. به کسی که عمل میکاپ را روی صورت شما انجام می‌دهد را میکاپ آرتیست می‌گویند.

سبک در میکاپ یعنی چه؟

سبک در میکاپ به معنای شیوه انجام آرایش است. انواع سبک آرایش را می‌توان بر اساس رنگ‌بندی در میکاپ، نوع سایه و عمق رنگ‌ها دسته‌بندی کرد. در دنیای میکاپ انواع مختلفی از سبک‌ها مثل کلاسیک، اروپایی، عربی، خلیجی، شرقی و مصری وجود دارد.

انواع سبک‌های میکاپ عروس

میکاپ

رنگ‌ها باتوجه‌به سبک میکاپ، انتخاب می‌شوند. مثلاً سبک آرایش عربی با سبک آرایش اروپایی در انتخاب رنگ‌ها و غلظت آن‌ها تفاوت‌هایی دارد. برخی از انواع میکاپ عروس عبارت‌اند از:

آرایش مصری

در میکاپ مصری آرایش چشم‌ها بسیار مهم است. این نوع میکاپ با کشیدن خط چشم در بالا و پایین چشم‌ها به‌صورت موازی شروع و تا انتهای پلک ادامه پیدا می‌کند. در این نوع از میکاپ بیشتر از رنگ‌های مسی، طلایی و بژ استفاده می‌شود.

سبک شرقی

در میکاپ به سبک شرقی استفاده از رنگ‌های شاد بسیار مهم است. استفاده از رنگ‌های شاد هم در آرایش چشم و هم در آرایش لب‌ها بسیار مرسوم و بدون محدودیت است. در این سبک از آرایش معمولاً از رنگ‌های گرم مثل قرمز، بنفش، زرشکی، سرخابی و قهوه‌ای زیاد استفاده می‌شود.

سبک عربی

در سبک عربی بیشتر از رنگ‌های گرم و تیره و به‌صورت غلیظ استفاده می‌شود. این نوع آرایش بسیار شلوغ و سنگین بوده و در نهایت با تغییر زیاد در چشم‌ها ظاهر می‌شود. همچنین در سبک عربی برجسته نشان‌دادن لب‌ها و گونه‌ها بسیار بااهمیت است. به همین دلیل از خط لب و کانسیلر تیره به‌منظور ایجاد سایه‌روشن به‌صورت غلیظ استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: همه چیز در مورد براش آرایشی

سبک اروپایی

در این سبک از میکاپ بیشتر تمرکز بر روی متعادل‌سازی چهره است. این کار جوری انجام می‌شود که شخص بیننده متوجه آرایش صورت نمی‌شود. در این نوع میکاپ از کرم‌پودر بسیار کم و بیشتر از رنگ‌های پایه و نزدیک به رنگ طبیعی پوست استفاده می‌شود. یکی از ویژگی‌های مهم این نوع میکاپ تضاد رنگی بین چشم‌ها و لب‌ها است. امروزه انواع میکاپ لایت را به‌عنوان میکاپ اروپایی می‌شناسند.

آرایش خلیجی

در این نوع میکاپ که به سبک خلیجی معروف است، استفاده از رنگ‌های تیره و خط چشم‌های طولانی مرسوم است. استفاده از خط چشم‌های رنگی یا چسباندن نگین در اطراف چشم‌ها از ویژگی‌های بارز این نوع میکاپ به‌حساب می‌آید. همچنین استفاده از رژگونه به‌صورت زیاد و اغراق شده در این آرایش دیده می‌شود. از کرم‌پودر در آرایش خلیجی به‌صورت زیرساز تیره و سایه‌روشن‌های شدید استفاده می‌شود. در نهایت از رنگ‌های شاد و جیغ مثل صورتی تیره قرمز و زرشکی به‌عنوان رژلب در این نوع آرایش محبوبیت زیادی دارد.

سبک کلاسیک

سبک کلاسیک قدیمی‌ترین و شیک‌ترین سبک در انواع میکاپ است. در آرایش کلاسیک بین آرایش چشم و لب ارتباط مستقیمی وجود دارد، این‌طور که اگر آرایش لب غلیظ باشد و از رنگ‌های جیغ در لب استفاده شود، آرایش چشم‌ها باید روشن و لایت باشند و بالعکس. رنگ‌های رژ معمولاً در این نوع از آرایش قرمز یا زرشکی هستند. سایه‌های چشم هم رنگ ملایم‌تری دارند. استفاده از خط چشم مشکی در آرایش کلاسیک بسیار مرسوم است.

میکاپ چشم

میکاپ چشم

میکاپ چشم در آرایش صورت بسیار مهم است زیرا چشم‌ها عضو مهمی از صورت محسوب می‌شوند. گیرایی و زیبایی چشم‌ها در انواع میکاپ باعث جلوه آرایش می‌شود. با استفاده از ابزارهای آرایشی زیر می‌توان به‌راحتی انواع میکاپ چشم را انجام داد.

پرایمر

پرایمر چشم به ماندگاری هر آرایشی که روی چشم خود می‌زنید کمک می‌کند. از چروک شدن و محو شدن آن جلوگیری می‌کند. همچنین باعث می‌شود که رنگ سایه چشم شما زنده‌تر به نظر برسد.

کانسیلر

از کانسیلر برای پوشاندن هرگونه نقص پوست استفاده می‌شود. کانسیلر اغلب برای پوشش اضافی موردنیاز برای پوشاندن لکه‌ها یا جای جوش استفاده می‌شود. کانسیلر اغلب ضخیم‌تر و محکم‌تر از کرم میکاپ یا کرم‌پودر است و ماندگاری و پوشش دقیق‌تری ایجاد می‌کند. برخی از کرم‌پودرها فقط برای چشم یا فقط برای صورت هستند.

سایه چشم

سایه چشم وسیله‌ای پر طرف‌دار است که برای جذابیت پشت پلک‌هایتان استفاده می‌شود. سایه‌های چشم هم به‌صورت پالت چند رنگ و هم تکی در بازار عرضه می‌شود. رنگ‌های خاکستری، مشکی و قهوه‌ای از رنگ‌های پراستفاده در سایه هستند.

بیشتر بخوانید: همه چیز در مورد ژل ابرو

خط چشم

استفاده از سرمه برای خط چشم یک روش آرایشی بسیار قدیمی است که در فرهنگ‌های مختلف باستانی جهان یافت شده است. در حالی که قبلاً فقط یک نوع در دسترس بود، اما امروزه انواع مختلفی از خط چشم‌ها توسط مارک‌های مختلف وجود دارد. کشیدن خط چشم مایع به دلیل گره بلند آن و احتمال زیاد لکه‌دار شدن، سخت‌ترین خط چشم است. بیشتر آرایشگران به سراغ خط چشم ژلی می‌روند که با نوک برس ریز کشیده می‌شود. رنگ‌های زیادی در خط چشم موجود است که محبوب‌ترین آن‌ها آبی، مشکی و قهوه‌ای است. این یک محصول آرایشی ضروری است و برخی از افراد اکنون حتی خط چشم را روی پلک بالایی خود تتو می‌کنند تا خود را از دردسرهای روزمره کشیدن آن نجات دهند.

ریمل

ریمل برای تیره کردن، بلندکردن و پرپشت کردن مژه‌ها استفاده می‌شود. ریمل در رنگ‌های طبیعی مانند قهوه‌ای و مشکی موجود است، همچنین در رنگ‌های پررنگ‌تر مانند آبی، صورتی یا بنفش نیز موجود است. فرمول‌های مختلفی وجود دارد، از جمله ضد آب برای کسانی که مستعد آلرژی هستند. هم‌اکنون ریمل‌های زیادی با اجزای خاصی برای کمک به بلندتر و ضخیم‌تر شدن مژه‌ها وجود دارد. مواد معدنی و پروتئین‌های خاصی وجود دارند که با ریمل ترکیب می‌شوند و می‌توانند مفید باشند و همچنین زیبایی را نیز به همراه داشته باشند.

 فر مژه

فر مژه یک وسیله مکانیکی با دست برای فر کردن مژه است.

چسب مژه

برای چسباندن مژه مصنوعی به چشم استفاده می‌شود. می‌تواند در فرمول‌های شفاف یا رنگی موجود باشد.

مژه مصنوعی / اکستنشن

تقویت‌کننده‌هایی که برای افزایش طول، ضخامت و پرپشتی مژه‌های طبیعی طراحی شده‌اند.

مداد ابرو

مداد ابرو یک مدادرنگی است که می‌توانید از آن برای رنگ دادن به ابروهای خود استفاده کنید. پرکننده‌های ابرو معمولاً به‌صورت پودر یا مداد، در سایه‌های مختلف مشکی و قهوه‌ای بسته به رنگ موی طبیعی شما در دسترس هستند. معمولاً از رنگ روشن‌تر در نزدیکی چشم و سایه تیره‌تر برای بقیه ابروها استفاده می‌شود.از یک مداد ابرو اگر درست استفاده شود می‌تواند ابروهای شما را تنها از کم پشت به پرشت تبدیل کند، و برخی از مدادها دارای ابزارهای داخلی هستند که موها را برای ظاهری بسیار طبیعی ایجاد می‌کنند.

واکس ابرو

برای صاف کردن ابروها به‌دلخواه شما استفاده می‌شود.

ژل ابرو

از ژل ابرو برای تنظیم ابروها استفاده می‌شود که در تمام طول روز در جای خود باقی بمانند. بعضی از آن‌ها به صورت رنگی هم موجود است. هنگامی که ابروهای خود را به‌درستی پر کردید، سپس می‌توانید با ژل شفاف آن ها را حالت دهید. آن را نوعی اسپری مو برای ابروهای خود در نظر بگیرید.

پودر ابرو

درست مانند مداد ابرو، با قلم‌مو برای رنگ‌آمیزی و مشخص‌کردن ابروها استفاده می‌شود.

اسپری فیکس

اسپری فیکس برای دست‌نخورده نگه‌داشتن انواع میکاپ برای مدت طولانی استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: همه آنچه باید در مورد پرایمر بدانید

جمع‌بندی

انواع میکاپ می‌تواند اهداف زیادی داشته باشد. اگرچه انواع میکاپ بیشتر برای خانم‌ها ارائه شده است، اما مردان نیز به طور فزاینده‌ای از این تکنیک کلاسیک تقویت‌کننده زیبایی استفاده می‌کنند. بسیاری از مردان را می‌بینیم که از کرم‌پودر برای یکدست کردن رنگ پوست و کانسیلر برای پوشاندن کیسه‌های چشم خود استفاده می‌کنند. در واقع، خاستگاه آرایش که به 4000 سال قبل از میلاد مسیح در مصر برمی‌گردد، نشان می‌دهد که هم مردان و هم زنان از سرمه، پودرهای سفید برای روشن‌کردن رنگ پوست و مالاشیت برای رنگ کردن پلک خود استفاده می‌کنند. حالا به‌سرعت به قرن بیست و یکم رسیدیم، جایی که امروزه میکاپ ایرانی توسط میکاپ آرتیست‌های ایرانی بسیار رشد کرده و طرفداران زیادی دارد. دنیای آرایش آن‌قدرها هم ساده نیست و انواع تکنیک‌های آرایش، انواع میکاپ و محصولات همگی قلمرو کوچکی را برای خود تشکیل داده‌اند. نظر شما درباره انواع میکاپ چیست؟ طرفدار سبک خاصی هستید یا این‌که اصلا با میکاپ و انواعش رابطه‌ی خوبی دارید؟

تحریریه آدینا
تحریریه آدینا

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت مدرسه زیبایی آدینا مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف

رشته‌های تحصیلی پیشنهادی