میکروپیگمنتیشن چیست و چه فرقی با میکروبلیدینگ دارد؟

محبوبه معصوم نیا
13:00، 1401/01/28
میکروپیگمنتیشن چیست و چه فرقی با میکروبلیدینگ دارد؟
1 رای    میانگین 5/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!

میکروپیگمنتیشن چیست و چه فرقی با میکروبلیدینگ دارد؟


آیا با تفاوت میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن آشنا هستید یا شما هم مثل بسیاری از خانم‌ها با شنیدن این اسامی گیج می‌شوید و برای انتخاب میان آن‌ها مردد می‌مانید؟ اگر پاسختان مثبت است، نگران نباشید. کافیست برای آشنایی با این دو تکنیک آرایشی و بررسی تفاوت میان آن‌ها با ما در این مقاله همراه باشید. همچنین برای آموزش و یادگیری حرفه ای طراحی و اجرای میکروبلیدینگ ابرو می توانید در دوره میکروبلیدینگ ابرو آدینا شرکت کنید.

میکروپیگمنتیشن چیست؟

قبل از بررسی تفاوت میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن، خوب است که هر کدام را بهتر و دقیق‌تر بشناسیم و ببینیم میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن یعنی چه؟
میکروپیگمنتیشن به انگلیسی Micropigmentaion یکی از تکنیک‌های زیرمجموعه تاتو ابرو است که به شما کمک می‌کند تا ظاهر ابروی خود را اصلاح کنید و با پرتر نشان دادن یا قرینه‌سازی آن، ظاهری زیباتری داشته باشید.
آرایشگران در این روش با استفاده از دستگاهی مخصوص، رنگدانه‌هایی را با سوزن‌های نازک و ظریف به بخش‌های زیررین پوست ابروی شما تزریق می‌کند تا ظاهری شبیه به مو پیدا کند.

بیشتر بخوانید: کانتور چشم چیست؟

میکروپیگمنتیشن چیست

بااین کار می‌توانید فرم ابروهایتان را اصلاح کنید، آن را پرتر از قبل نشان دهید، جای اسکار، سوختی یا اثرات به‌جا مانده از آکنه را پر کنید و درنهایت ابروهایتان را بذدون نیاز به لوازم آرایشی خاص، مرتب و آراسته نشان دهید.
این تکنیک روشی نیمه‌دائمی است و بعد از گذشته حدود سه سال، کمرنگ یا محو خواهد شد و به شارژ مجدد نیاز پیدا خواهد کرد.

میکروبلیدینگ چیست؟

میکروبلیدینگ هم یکی دیگر از روش‌های آرایش ابرو است. در این روش آرایشگر رنگ را با استفاده از سوزن‌های باریک به لایه سطحی پوست تزریق می‌کند تا ایرادات ابروی شما برای مدتی طولانی اصلاح شود.
این روش هم مانند میکروپیگمنتیشن نیمه‌دائمی است و بعد از گذشت نهایتا یک‌ونیم سال محو خواهد شد.

تفاوت میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن

مهم‌ترین تفاوت میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن در موارد زیر خلاصه می‌شود:

  • تکنیک

درحالیکه که هردو روش میکروپیگمنتیشن و میکروبلیدینگ از تکینک‌های تاتو محسوب می‌شوند، روش اجرای متفاوتی دارند.
در میکروپیگمنتیشن رنگدانه‌ها وارد لایه‌های عمیق‌تر پوست می‌شوند، درحالیکه اپراتور در میکروبلیدینگ رنگدانه‌ها را به لایه‌های سطحی پوست تزریق می‌کند.

  • ماندگاری

میکروپیگمننتیشن نسبت به میکروبلیدینگ از دوام بیشتری برخودار است. این روش به‌خاطر نفوذ به لایه‌های عمیق‌تر پوست، حدود سه سال دوام و ماندگاری دارد؛ درصورتیکه که در میکروبلیدینگ، به‌خاطر تزریق در لایه‌های سطحی باید انتظار ماندگاری حداکثر یک‌ونیم ساله را داشته باشید.

  • موارد مصرف

میکروبلیدینگ صرفا برای رفع نواقص ابرو و تغییر ظاهر آن کاربرد دارد. اما متخصصان از تکنیک میکروپیگمنتیشن برای همه نقاط بدن استفاده می‌کنند.

  • نتیجه نهایی کار

هر دو تکنیک میکروپیگمنتیشن و میکروبلیدینگ نتیجه زیبایی به‌همراه دارند و اگر توسط متخصص حرفه‌ای و باتجربه اجرا شوند، می‌توانند رضایت شما را به‌دنبال داشته باشند.
البته می‌توان اینطور گفت که میکروبلیدینگ نتیجه‌ای طبیعی‌تر وظریف‌تر نسبت به میکروپیگمنتیشن خواهد داشت.

  • عوارض

از مهم‌ترین تفاوت میکروبلیینگ و میکروپیگمنتیشن می‌توان به عوارض جانبی احتمالی آن‌ها اشاره کرد.
میکروبلیدینگ به‌دلیل تزریق سطحی رنگدانه در پوست، عوارض کمتری نسبت به میکروپیگمنتتیشن دارد. درواقع هردو روش ایمن و کم‌عارضه هستند اما در مقام مقایسه می‌توان میکروبلیدینگ را ایمن‌تر دانست.
در میکروبلیدینگ احتمال بروز حساسیت پوستی نسبت به رنگ چیزی نزدیک به صفر است، اما نمی‌توان این احتمال را در میکروپیگمنتتیشن رد کرد.

بیشتر بخوانید: انواع سایه چشم را می‌شناسید؟

میکروپیگمنتیشن چیست


میکروبلیدینگ بهتر است یا میکروپیگمنتیشن

نمی‌توان جواب قطعی و روشنی به این سوال داد. درهرصورت شما باید خودتان تصمیم بگیرید که چه تکنیکی برایتان مناسب است.
از آنجایی که نتیجه نهایی این دو تکنیک زیبا و طبیعی است، خودتان باید تصمیم بگیرید که کدام تکنیک را برای بهبود ابروهایتان انتخاب کنید. اما توصیه می‌کنیم که اگر سابقه حساسیت به رنگدانه‌های پوستی دارید یا دفعه اولی است که می‌خواهید دست به اصلاح ابروهایتان بزنید، میکروبلیدینگ را انتخاب کنید.
این روش عمر کوتاه‌تری دارد و اگر نتیجه کار به‌نظرتان مناسب نبود یا مشکلی در اجرای آن پیش آمد، زودتر از بین خواهد رفت و ریسک پایین‌تری هم دارد.

میکروپیگمنتیشن مناسب چه کسانی است؟

  •  افرادی که به‌صورت مادرزادی از عارضه کم‌مویی یا خالی بودن ابروها رنج می‌برند.
  •  کسانی که تحت درمان دارویی بوده‌اند و به‌صورت موقت یا دائمی موهای خود را از دست داده‌اند.
  •  افرادی که اسکاری در ابروی خود دارند یا به‌دلیل سوختگی یا بیماری‌های پوستی، اثری دائمی میان ابروهایشان مانده است.
  •  زنان میانسال و مسنی که با افزایش سن تراکم موهای ابروی خود را از دست داده‌اند.
  •  کسانی که دوست دارند تغییری در مدل ابروهای خود ایجاد کنند.
  •  افرادی که در بخش‌هایی از ابروی خود دچار کم‌مویی یا نقص هستند.

خطرات و عوارض احتمالی میکروپیگمنتیشن

اگر یادتان باشد در قسمت تفاوت میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن از عوارض بیشتر این تکنیک نسبت به میکروبلیدینگ صحبت کردیم. اما عوارض این تکنیک شامل چه مواردی است؟

  • عفونت

عفونت یکی از مهم‌ترین عوارض میکروپیگمنتیشن است. هر روش آرایشی نیمه‌دائمی یا دائمی که همراه با درمان‌های مداخله‌ای و یا تهاجمی مانند تزریق، برش یا خراش همراه باشید، احتمال عفونت را افزایش می‌دهد.
به‌همین دلیل باید در انتخاب مرکز زیبایی و اپراتور متخصص، نهایت دقت و وسواس را به‌خرج دهید. اطمینان حاصل کنید که کار در محیطی بهداشتی و با ابزار استریل انجام می‌شود تا احتمال خطر به کمترین حد ممکن کاهش پیدا کند.

  •  انتقال مشکلات ویروسی

همانطور که تا الان متوجه شدید، میکروپیگمنتتیشن با استفاده از سوزنی نازک و دستگاه مخصوص اجرا می‌شود. اگر مسائل بهداشتی به‌درستی رعایت نشود و اپراتور از سوزن استریل استفاده نکند، احتمال انتقال عفونت‌ و ویروس‌هایی که با خون آلوده منتقل می‌شوند، افزایش خواهد. از جمله این عفونت‌ها می‌توان به هپاتیت و HIV اشاره کرد.

  •  التهاب

التهاب موضع کار از شایع‌ترین میکروپیگمنتیشن است. این التهاب به‌طور متوسط یک هفته ادامه پیدا خواهد کرد و ممکن است درد، تورم، قرمزی و بثورات جلدی را تجربه کنید.

  • پوسته پوسته شدن پوست

پوسته پوسته شدن ناحیه کار، یکی دیگر از عوارضی است که احتمال دارد پس از میکروپیگمنتیشن تجربه کنید. این عارضه هم موقتی است و بعد از چند روز برطرف خواهد شد.

  •  واکنش آلرژیک

گاهی ممکن است بدن به مواد و رنگدانه‌های میکروپیگمنتیشن حساسیت نشان دهد. این عارضه هم یکی از مواردی است که رخ دادن آن دور از انتظار نیست.

دوران نقاهت پس از میکروپیگمنتیشن

دوران نقاهت پس از میکروپیگمننتیشن معمولا به‌طور متوسط بین 6 تا 10 روز طول می‌کشد. حدود 10 روز پس از میکروپیگمنتیشن پروسه طبیعی‌تر شدن رنگ کار شروع خواهد شد و شما به مروز احساس خواهید کرد که رنگ کار، طبیعی می‌شود.

بیشتر بخوانید: با انواع آرایش چشم آشنا شوید

میکروپیگمنتیشن چیست

مراقبت‌های بعد از میکروپیگمنتیشن

برای آنکه پس از میکروپیگمنتیشن درگیر عارضه پوستی خاصی نشوید، دستورات زیر را دنبال کنید:

  •  می‌توانید پس از اتمام کار از کمپرس یخ برای کاهش تورم استفاده کنید.
  •  پوسته‌پوسته شدن ناحیه ابرو پس از میکروپیگمنتیشن مسئله‌ای طبیعی است. دست به صورتتان نزنید و پوست آن را نکشید.
  • اگر احساس کردید ناحیه بیش‌ازاندازه خشک است، با مقدار کمی وازلین آن را چرب کنید.
  •  تا یک هفته پس از میکروپیگمنتیشن از ورزش‌های شدیدی که موجب تعریق می‌شوند خودداری کنید.
  •  حداقل تا یک هفته پس از میکروپیگمنتیشن از دست زدن به ناحیه تحت درمان خودداری کنید. سعی نکنید که محل ابروهایتان را مالش یا ماساژ دهید.
  •  از آفتاب گرفتن یا برنزه شدن خودداری کنید.
  •  در مناطقی که رطوبت بالایی دارند نروید. استخر، جکوزی، سونا و...
  •  از استفاده از مرطوب‌کننده‌های هاوی اسید گلیکولیک، لایه‌بردار و محصولات جوان‌سازی خودداری کنید. این محصولات می‌توانند رنگ را زودتر از بین ببرند.
  •  رنگ میکروپیگمنتیشن تحت تاثیر سبک زندگی، داروها، نور خورشید، انواع جراحی، بعضی از درمان‌ها و کشیدن سیگار طولا عمر متفاوتی دارند. اگر احساس کردید رنگ محو شده است، به متخصص مراجعه کنید تا آن را ترمیم و بازسازی کند.
  •  حداقل دو روز بعد از میکروپیگمنتیشن از شستن ابروها خودداری کنید و بعد از آن هم نهایتا از صابون‌های ساده و بدون پاک‌کننده‌های قوی یا شامپو بچه آن را بشویید و فورا با پارچه‌ای نرم و تمیز خشک کنید.
  •  حداقل تا دو هفته بعد از میکروپیگمنتیشن از حذف موهای زائد اطراف ابرو با هرروشی خودداری کنید.
  •  حداقل تا 48 ساعت قبل و دو هفته بعد از جراحی، ابروهایتان را رنگ نکنید.

جمع‌بندی

در این نوشته تلاش کردیم تا با شما از تفاوت میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن صحبت کنیم تا اگر میان این دو تکنیک مردد بودید، بتوانید بهتر تصمیم‌گیری کنید. این دو تکنیک نیمه‌دائمی زیبایی به شما کمک می‌کنند بدون هیچ لوازم آرایشی خاصی ابروهای مرتب و زیبایی داشته باشید و اگر به‌خوبی از آن‌ مراقبت کنید، می‌توانید به مدت طولانی‌تری نتیجه کار را حفظ کنید.
اگر همچنان میان انتخاب میکروبلیدینگ یا میکروپیگمنتیشن مردد هستید، حتما با یک آرایشگر متخصص مشورت کنید تا درنهایت بتوانید آنچه که نیاز شماست و با سلیقه شما تناسب بیشتری دارد را انتخاب کنید.
باتوجه به خطرات بالقوه این روش، به‌هیچ‌وجه به بهانه قیمت پایین‌تر به مراکز غیرمعتبر و غیربهداشتی مراجعه نکنید و حتما از اپراتور بخواهید که پلمپ سرنگ استریل را جلوی شما باز کند تا مطمئن شوید که خطر انتقال خونی ویروس‌هایی مانند HIV و هپاتیت را به صفر برسانید.
و درآخر توصیه می‌کنیم که قبل از اجرای کار از اپراتور بخواهید رنگدانه را قبل از خرید روی پوست شما تست کند تا مطمئن شوید که به آن حساسیت ندارید. سلامتی و زیبایی شما، آرزوی قلبی ماست.

محبوبه معصوم نیا

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت مدرسه زیبایی آدینا مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف

رشته‌های تحصیلی پیشنهادی