آرایش لایت و اروپایی چیست؟

مهنوش مختاری
مهنوش مختاری
22:04، 1401/01/01
آرایش لایت و اروپایی چیست؟
1 رای    میانگین 5/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!

آرایش لایت و اروپایی چیست؟


آرایش لایت یا آرایش اروپایی جزء سبک‌های پرطرفدار میکاپ میان بانوان است. این سبک آرایش، همان آرایش ملایم یا دخترانه است که می‌توان به عنوان آرایش روزانه نیز از آن استفاده کرد. در ادامه با این سبک آرایش بیشتر آشنا می‌شویم. برای آموزش و آشنایی با مباحث خودآرایی، اصلاح فرم صورت و طراحی ابرو می توانید در دوره خودآرایی مدرسه زیبایی آدینا شرکت کنید.

آرایش لایت چیست؟

لایت (light) در انگلیسی به معنای روشن است. در این سبک آرایش، بیشتر از رنگ‌های روشن استفاده شده و خبری از رژهای پررنگ و تیره، مژه‌ مصنوعی، خط‌چشم پهن و دنباله‌دار، آرایش بولد و غلیط چشم نیست. سعی می‌شود تا حد ممکن همه‌چیز نچرال پیش رود. در این سبک، رنگ‌ها باهم تناسب منطقی دارند و معمولا بیش از سه رنگ استفاده نمی‌شود.

آرایش لایت اروپاییآرایش لایت اروپایی

بیشتر بخوانید: نکات آرایشی در هنگام سفر که باید به آن آگاه باشید

تاثیر آرایش لایت بر چهره

در آرایش لایت دخترانه چهره تغییری نمی‌کند، بلکه تمرکز بر این است تا با گرفتن نواقص چهره، آن را زیباتر نشان دهد. این آرایش، یک میکاپ ایده‌ال برای دختران جوان است، زیرا چهره باطراوت آن‌ها را بیشتر نشان می‌دهد.

آرایش لایت مناسب چه کسانی است؟

این آرایش بیشتر برای بانوانی مناسب است که آرایش تند و غلیظ را برای چهره خود نمی‌پسندند. آرایش اروپایی، علاوه‌بر اینکه آرایش ساده و شیکی برای مهمانی‌ها، دورهمی‌ها و عروسی‌هاست، برای اداره، سرکار، دانشگاه و محیط‌های بیرون نیز آرایش مناسب و در عین‌سادگی، شیکی است.

عروس‌هایی با چهره شرقی که تمایل زیادی به میکاپ غلیظ و خط‌چشم‌های پهن و بلند دارند، معمولا این سبک آرایشی را نمی‌پسندند.

آرایش لایت دخترانه

این آرایش، همان آرایش لایت ساده است که در آن بیشتر از رنگ‌های نود، صورتی روشن و غیره استفاده می‌شود. آرایش چشم‌ها بسیار ملایم و نود است و بیشتر از رنگ قهوه‌ای (البته در درجه‌های مختلف) استفاده می‌شود.

دقت کنید مهم‌ترین نکته در آرایش چشم اروپایی، خط‌چشم ظریف و مژه‌هایی طبیعی است. استفاده از مژه مصنوعی در این سبک آرایشی هیچ جایی ندارد.

آرایش لایت دخترانهآرایش لایت دخترانه

بیشتر بخوانید: آموزش شش ترفند زاویه سازی صورت با میکاپ

آرایش لایت روزانه

این نوع سبک میکاپ، یک آرایش طبیعی و ساده‌ است. تنها وسایلی که نیاز دارید، پرایمر یا مرطوب‌کننده، کانسیلر، کرم‌پودر سبک، سایه چشم، خط‌چشم، ریمل و رژلب است.

برای این منظور، ابتدا باید صورت خود را شسته و سپس به وسیله یک محصول آبرسان، آن را آبرسانی و مرطوب کنید. به یاد داشته باشید، مهم‌ترین کار در هر نوع میکاپی، زیرسازی و رسیدگی به پوست است. یک پیشنهاد خوب، استفاده از پرایمر است. زیرا رطوبت کافی برای پوستتان را فراهم می‌کند و از ماسیدن کرم‌پودر روی صورتتان جلوگیری می‌کند.

پس از مرطوب کردن پوست، نوبت به استفاده از کرم‌پودر سبک می‌رسد. می‌توانید به جای استفاده از کرم‌پودر، تنها نواحی مشکل‌دار پوستتان را با کمک یک کانسیلر کاور کنید. یا حتی تنها به یک مرطوب‌کننده رنگی بسنده کنید. خوبی آرایش لایت این است که استفاده از مواد آرایشی باید آن‌قدر کم باشد تا حالت چهره، همانگونه که هست، حفظ شود.

همانطور که خود بهتر می‌دانید کانسیلر بهترین وسیله برای از بین بردن عیوب چهره است. حلقه‌های تیره دور چشم را برطرف می‌کند، می‌تواند بینی را کوچک‌تر نشان دهد، یا فرم زیبایی به چانه و گونه ببخشد. نکته مهم در انتخاب کانسیلر آن است که باید همرنگ کرمی باشد که از آن استفاده می‌کنید. 

برای رژگونه، استفاده از رنگ‌های طبیعی توصیه می‌شود. دقت کنید هدف این است که در عین‌اینکه گونه‌ها کمی برجسته‌تر نشان داده شوند، هیچ اثری از رژگونه مشخص نباشد. به‌عبارتی، سعی ما این است که نشان دهیم رنگ صورتی و درخشان گونه، به علت شادابی و نشاط جوانی چهره‌مان است، نه تاثیر مواد آرایشی.

یک پیشنهاد عالی که برای انتخاب رژگونه در آرایش اروپایی، استفاده از رژ گونه‌هایی متناسب با رنگ پوست یا رنگ لباس است. سعی کنید برای برجسته‌تر نشان دادن گونه‌هایتان، از ترکیب کرم‌پودر و رژگونه استفاده کنید.

اگر پیشانی‌تان بلند است، حتما کناره‌های آن (خط رویش مو) با استفاده از برنزر یا کرم برنز تیره کنید. این‌کار در متعادل نشان دادن پیشانی‌تان کمک‌کننده است. اگر پیشانی کوتاهی دارید، می‌توانید خط رویش مو را با کمک هایلایتر یا کرم روشن، کمی سفید کنید تا پیشانی‌تان بلندتر به نظر برسد.

قبل از استفاده از رژلب، حتما باید به لب‌هایتان مرطوب‌کننده بزنید. می‌توانید برای این کار از بالم لب نیز استفاده کنید. در آرایش اروپایی، ابتدا با خط‌لب (همرنگ با رژلب) اطراف لب را می‌کشند و سپس با همان خط‌لب داخل لب را پُر می‌کنند و در نهایت کمی برق‌لب کم‌رنگ روی آن می‌کشند و در آخر از رژلب استفاده می‌کنند. دقت کنید رنگ رژلب باید متناسب با نوع آرایش، رنگ پوست و رنگ لباستان باشد؛ و نکته آخر اینکه از زدن رژلب متضاد با خط‌لب جدا پرهیز کنید. در میکاپ دخترانه، هیچ مرزی بین رژلب و خط‌لب وجود ندارد.

برای آرایش چشم‌ها نیز از یک سایه‌ کم‌رنگ و متناسب با توناژ پوست خود استفاده کنید. سپس سعی کنید با خط‌چشم ظریف، حالتی که دوست دارید، به چشم‌هایتان بدهید. برای آرایش چشم نیز ابتدا با فرمژه، به مژه‌هایتان حالت داده و سپس روی آن‌ها ریمل بزنید. این عمل برای بزرگ‌تر نشان دادن چشم‌هایتان است.

آرایش طبیعی و سادهآرایش طبیعی و ساده

بیشتر بخوانید: برنزر چیست؟

آرایش لایت عروس

نکته‌ای که در آرایش اروپایی عروس مهم است، داشتن پوستی صاف است. هرچه پوست صاف‌تر باشد، آرایش آن زیبا‌تر خواهد بود. به همین دلیل توصیه می‌کنیم چند ماه قبل از عروسی‌، حتما دوره‌های پاکسازی و جوانسازی پوست را انجام دهید. این دوره‌ها، باعث پوستی درخشان خواهد شد. به یاد داشته باشید پوست درخشان‌تر یعنی میکاپ‌ زیباتر.

آنچه در آرایش عروس بسیار مهم است، پوستی درخشنده و صاف، ابروهایی آراسته و مرتب و مژگانی پُر است. این سه فاکتور، جزء پایه‌ای‌ترین و اصولی‌ترین آرایش اروپایی برای عروس است.

یکی دیگر از نکات مهم در میکاپ عروس، ماندگاری آن است، به همین دلیل استفاده از مواد باکیفیت و بادوام ضروری است؛ به همین دلیل به برند لوازم آرایشی که آرایشگر برایتان استفاده می‌کند، دقت کنید و در این مورد سختگیر باشید.

معمولا میکاپ چشم عروس، با یک هایلایتر روی استخوان ابرو به پایان می‌رسد، این تکنیک، باعث برجسته‌تر نشان دادن چشم‌ها می‌شود. 

لطفا دقت کنید که روز عروسی، زمانی است که از اینکه شخص دیگری ما را آرایش می‌کند، لذت می‌بریم. ولی متاسفانه همیشه نیز وسوسه کمی افراط در آرایش کردن وجود دارد، به همین دلیل هر پیشنهادی را به سادگی قبول می‌کنیم.

ولی ما در اینجا برایتان توصیه مهمی داریم که میکاپ آرتیست، شما را نمی‌شناسد و با شخصیت و روحیات شما آشنا نیست، قبول داریم که دوست دارید زیبا شوید ولی هیچگاه سعی نکنید تا چهره‌ای متفاوت با آنچه واقعا هستید، به نمایش بگذارید.

نکته‌ی دیگر هنگام عکاسی است. بیشتر عکاسی‌های عروسی در نور طبیعی انجام می‌شود، بنابراین حتما دقت کنید که T-zone صورتتان، کاملا مات باشد. بهتر است این قسمت صورت، با پودرهای شفاف‌کننده پوشانده شوند نه با لایه‌های عمیق میکاپ.

به یاد داشته باشید عکس عروسی‌تان برای تمامی عمرتان است، بنابراین، سعی کنید ظاهرتان بیشتر کلاسیک (مانند آرایش لایت با رژ قرمز) باشد. زیرا این نوع سبک آرایش برای همیشه زیباست و هیچ‌گاه از مد نمی‌افتد. شاید آن خط‌چشم پر زرق‌وبرق برای اکنون بسیار مدرن و زیبا باشد، ولی قطعا 20 سال دیگر، خسته‌کننده و نازیبا به نظر می‌رسد.

آرایش لایت عروسآرایش لایت عروس

یک لباس عروس، با رنگ رژلب کلاسیک قدیمی هالیوودی، خیره‌کننده به نظر می‌رسد.

در آرایش لایت اروپایی برای عروس، یک نکته وجود دارد و آن این است که از اینکه روشن‌تر دیده شوید، پرهیز کنید. سعی کنید رنگ لب‌ها، خنثی، قهوه‌ای و کم‌رنگ باشد، این رنگ در عکاسی عالی به نظر می‌رسد. پیشنهاد ما این است سعی کنید رنگ رژلبتان 1 یا 2 درجه روشن‌تر از رنگ لباس عروستان باشد. از آنجا که رنگ لباس عروسی بیشتر افراد، خنثی است، رنگ صورتی، رنگ آلویی یا رنگ گل رز همگی می‌توانند انتخاب عالی باشند.

نکته مهم دیگر این است که رنگ گردن و شانه باید کاملا یکنواخت با رنگ پوست صورت باشد. برای همین منظور، پیشنهاد می‌کنیم قبل از میکاپ از یک برنز بدن (با رنگ روشن) استفاده کنید. اینکار را درست قبل از میکاپ انجام دهید، نه شب قبل از عروسی.

همیشه به یاد داشته باشید برای میکاپ عروسی خود هدف داشته باشید. آیا صرفا می‌خواهید از اینکه یک میکاپ خوب درطول روز دارید، خوشحال باشید و سپس همه‌چیز برایتان تمام می‌شود و یا اینکه هر وقت به عکس‌هایتان نگاه می‌کنید، چشم‌هایتان برق بزند.

سایه‌های کرمی و ریمل‌های ضدآب، از مهم‌ترین وسایل در آرایش لایت عروس است. برای میکاپ اروپایی، سعی کنید آرایش چشم‌هایتان تیره‌تر از همیشه باشد، ولی با این‌حال، سایه‌های متراکم را به هیچ وجه توصیه نمی‌کنیم.

رژلب‌های خیلی براق و خیلی مات نیز برای آرایش عروس توصیه نمی‌شود. بهترین رژلب، رژهای مرطوب و با ماندگاری بالاست. سعی کنید در هنگام عروسی رژلبتان در کنارتان باشد و حتما چند نوبت، آن را تمدید کنید.

  آرایش لایت چشم

  • تنها به یک رنگ سایه بسنده کنید: بی‌شک ترکیب رنگ سایه‌های مختلف زیباست، ولی برای یک آرایش لایت، استفاده از یک رنگ سایه روشن کافی است. پس از زدن سایه، با استفاده برس مناسب، خط‌های خشن و ناهموار سایه را محو کرده و آن را به صورت یکنواخت روی پلک چشم‌هایتان پخش کنید.

آرایش لایت چشمآرایش لایت چشم

بیشتر بخوانید: همه چیز درمورد میکاپ اسموکی

  • سایه خود را تا امتداد مژگان پایینی ادامه دهید: وقتی نوبت به سایه‌های روشن می‌رسد، مجبور به محدود کردن خود تنها به پشت پلک نیستید. برای یک چهره زیباتر، پیشنهاد می‌کنیم سایه خود را تا امتداد مژگان پایینی ادامه دهید. برای این کار از یک برس چشم کوچک استفاده کنید.
  • با ریزش آرایش مبارزه کنید: بدترین و نازیباترین چیز در آرایش اروپایی، ریزش سایه چشم است. بهترین راه این است که با استفاده از برس، پودرهای اضافه را از روی پلکتان پاک کنید. بهتر است قبل از سایه زدن، روی پلکتان مقداری کرم‌پودر بمالید.
  • استفاده از پرایمر: آنچه همگان خواهان آن هستند، یک آرایش چشم ماندگار است که در عین سادگی، زیبایی چشم‌ها را دو چندان ‌کند. برای همین منظور استفاده از پرایمر الزامی است. پیشنهاد ما به شما استفاده از پرایمرهای سفید (به جای پرایمرهای شفاف یا رنگ گوشتی) است. پرایمر سفید هم باعث ماندگاری میکاپ چشم و هم باعث برجسته‌تر نشان دادن خط‌چشم می‌شود.
  • استفاده از برس خیس: اگر به دنبال راهی برای ایجاد شادابی به سایه خود هستید، تنها کاری که باید انجام دهید، نمناک کردن برس خود قبل از فرو بردن آن در پودر سایه است.
  • مژگانی دراماتیک: مهم نیست چه رنگی برای سایه خود انتخاب کردید، مژه‌های پر همیشه زیبا هستند. پیشنهاد ما این است که از یک ریمل حجم‌دهنده و سبک استفاده کنید.
  • با خط‌چشم چشم گربه‌ای ایجاد کنید: در میکاپ دخترانه لایت، می‌توانید اصلا از سایه استفاده نکنید و تنها پشت چشمانتان کمی کرم‌پودر بزنید و سپس با کمک خط‌چشم نازک، به چشم‌هایتان، حالت زیبا و گربه‌ای ببخشید.
  • خنثی نگاه داشتن بقیه ظاهر خود: اگر از سایه یا خط‌چشم جذاب استفاده کردید، دیگر نیازی به جلوه بخشیدن به لب‌ها و صورتتان نیست. در واقع باید همه‌چیز را به جز چشمانتان خنثی نگاه دارید.

آرایش لایت ساده چشمآرایش لایت ساده چشم

بیشتر بخوانید: همه آنچه باید درباره آرایش فانتزی بدانید

در آخر: نکات مهم در آرایش لایت اروپایی

  • همواره به رنگ کرم‌پودرتان دقت کنید، باید نزدیک به رنگ پوستتان باشد.
  • حتما از کرم‌پودر روی گردن خود استفاده کنید. رنگ گردن با صورت، باید کاملا یکدست باشد.
  • خط‌چشم باید حتما ظریف و باریک باشد.
  • هنگام سایه زدن، قسمت انتهایی پلک‌تان را کمی تیره‌تر کنید، این تکنیک بیشتر برای کشیده‌تر نشان دادن چشم‌ است. حتی می‌توانید برای این منظور، قسمت انتهایی مژه‌های خود را کمی تیره کنید.
  • حتما قبل از زدن رژلب، لب‌هایتان را مرطوب کنید. هیچ رژی روی لب‌های پوسته‌پوسته زیبا نخواهد بود.
  • آرایش اروپایی و لایت، برای همه فصول،چه سرد و چه گرم، یک میکاپ ایده‌ال است.
مهنوش مختاری
مهنوش مختاری

در دانشگاه فیزیک خوندم و اون را تا ارشد ادامه دادم. علاقه من به نویسندگی از اونجایی کلیک خورد که شروع کردم به نوشتن اولین مقاله‌ام در دانشگاه. سرچ کردن در گوگل، یادگیری و به روز بودن اطلاعات، نه تنها بخشی از کاریه که انجام می‌دم، بلکه تبدیل شده به یک سرگرمی بی‌نظیر؛ طوری‌که خیلی وقت‌ها متوجه گذر زمان نمی‌شم.

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت مدرسه زیبایی آدینا مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف

رشته‌های تحصیلی پیشنهادی