همه آنچه باید درباره آرایش فانتزی بدانید

تحریریه آدینا
تحریریه آدینا
10:14، 1401/02/25
همه آنچه باید درباره آرایش فانتزی بدانید
1 رای    میانگین 5/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!

همه آنچه باید درباره آرایش فانتزی بدانید


دنیای مد و آرایش امروزه به یک دنیای هزار رنگ تبدیل شده است که هزاران سبک در آن وجود دارد و هر سبک نیز روش‌ مخصوص به خود را در آرایش هر یک از اجرای صورت دارد. آرایش فانتزی یکی از این نمونه سبک‌های جدید در آرایش است که امروزه بسیار مشهور شده و محبوبیت خاصی در بین بانوان و حتی کودکان یافته است. اما پیش از هر چیز شما بگویید که تا چه میزان با آرایش فانتزی آشنایی دارید؟ آیا تا به حال آن را برای خود تجربه کرده‌اید؟

ما در این مقاله قصد داریم در خصوص آرایش فانتزی و ماهیت آن صحبت کنیم. در واقع مدل آرایش فانتزی برای یک تجربه، سرگرمی، هنر، مناسبت و... بر روی صورت طراحی می شود و از آن بیشتر برای تبدیل چهره خود به هر چیزی که فکرش را می‌کنید استفاده می‌شود و جنبه زیبایی آرایش‌هایی که در ذهن شما است را ندارد. از این رو بهتر است با ماهیت آن و سبک‌هایی که دارد آشنا شویم. پس همراه من باشید تا این سبک از آرایش را بشناسیم.

آرایش فانتزی چیست؟

اگر بخواهیم بگوییم که آرایش فانتزی چیست باید از ابتدا بگوییم که این نوع آرایش بیشتر از آن که جنبه زیبایی و زینتی داشته باشد و برای آراستگی به کار رود نوعی سبک است که از آن در هنرهای نمایشی، فیلم‌های سینمایی یا تلویزیون و هر یک از موادی که بازیگران برای اهداف زیبایی و به عنوان کمکی برای به دست آوردن ظاهری متناسب با شخصیت‌هایی که بازی می‌کنند استفاده می‌شود. این آرایش در سینماها و تئاتر بسیار کاربرد دارد و از آن برای میکاپ کارکتارهای فانتزی استفاده می‌شود.

آرایش فانتزی می‌تواند از شکل‌های فانتزی و بانمک تا آرایش‌های ترسناک پیش رود. در واقع این نوع آرایش نوعی هنر است که آرایشگران و میکاپ آرتیست‌های سینمایی از این راه درآمد خوبی نیز کسب می‌کنند.

آرایش فانتزی چیست؟

آرایش فانتزی چیست؟

آرایش فانتزی چشم

همان‌طور که می‌دایند چشم‌ها یکی از اجزای مهم صورت هستند که اندک آراستگی آن قادر است تاثیر زیادی بر روی ظاهر کلی فرد گذارد. به همین دلیل بهتر است هنگام انتخاب میکاپ برای چشم بیشتر از سایر نقاط دیگر حساسیت به خرج داد. در واقع لازم است شما در هنگام انتخاب مدل میکاپ چشم ساده و فانتزی دقت لازم را داشته باشید و میکاپی را انتخاب نمایید که با فرم چشم‌ها و سایر ویژگی‌های ظاهری‌تان مطابقت و تناسب دارد.

اگر شما قصد دارید میکاپ چشم‌هایتان خاص باشد و جلوه زیادی داشته باشد؛ ما به شما آرایش فانتزی را پیشنهاد می‌کنیم. در آرایش فانتزی جدید از مدل سایه چشم با اشکال متفاوت و فانتزی استفاده می‌شود و ترکیب رنگ آن در پشت چشم بسیار متنوع است و این ویژگی باعث خلق زیبایی و خلاقیت زیادی می‌شود که چشمان شما را خاص‌تر از قبل نشان می‌دهد. مدل میکاپ چشم فانتزی برای خانم‌ها و حتی کودکان انتخابی مناسب است و می‌تواند برای انواع مهمانی‌ها و حتی عروسی و محفل‌های خودمانی مناسب باشد. یکی دیگر از مزیت‌هایی که این سبک آرایش دارد آن است که شما می‌توانید طرح چشمان خود را خودتان انتخاب کنید و هر گونه طرحی که دوست دارید را برای چشمان خود رقم بزنید.

آرایش فانتزی عروس

اگر مطالب ما را به دقت مطالعه کرده باشید متوجه شدید که در شروع صحبت‌هایمان از آرایش فانتزی را بیشتر آرایشی دانستیم که مربوط به محافل غیر رسمی و یا سینما است. اما شاید برای شما این سوال وجود داشته باشد که آیا استفاده از آرایش فانتزی برای عروس نامناسب است؟ جواب این سوال خیر است. اتفاقا استفاده از این نوع آرایش برای عروس نه تنها بد نیست بلکه جنبه‌های زیبایی بسیاری نیز دارد. این آرایش قادر است چشم‌ها را برجسته‌تر و همه اعضای صورت را با رنگ‌های شاد و تند نشان دهد. این تنوع رنگی قادر است خالق زیبایی منحصر به فردی باشد که در هیچ آرایش اروپایی وجود نخواهد داشت.

از این رو اگر شما جز آن دسته افرادی هستید که میخواهید در شب عروسی خود تغییر زیادی کنید و برای تمامی میهمان‌ها آرایش شما جذاب و خیره کننده باشد می‌توانید از این آرایش استفاده کنید. نکته دیگری که لازم است بدانید آن است که شاید شما شنیده باشید که این روزها آرایش اروپایی برای عروس حرف اول را می‌زند و به عبارتی این نوع آرایش ترند و مد روز است. اما بهتر است بدانید که انتخاب آرایش مسئله‌ای کاملا شخصی و البته سلیقه‌ای است. شما می‌توانید با آرایش فانتزی بیشتر از آرایش‌های ساده و لایت خوش بدرخشید.

آرایش فانتزی عروسکی

همان‌طوری که در متن‌های بالا گفته شد، آرایش فانتزی به آرایش عروسکی هم معروف است.به عبارتی همه طرفداران آرایش فانتزی بانوان نیستند و این آرایش حتی در بین کودکان هم مشهور و محبوب است. به مدد این آرایش می‌توان انواع شکلک‌های عروسکی را برای صورت پیاده کرد و نه تنها زیبایی فرد را هدف قرار داد بلکه تغییر محسوسی در چهره او پدید آورد. استفاده از آرایش فانتزی عروسکی بیشتر برای افرادی است که قصد دارند به مهمانی‌های ویژه بروند. برای مثال جشن‌های هالوین از نمونه‌ جشن‌هایی است که افراد شرکت کننده در آن صورت‌های خود را شبیه نمادهای ترسناک و عرسک‌های غمگین در می‌آورند. همچنین در تولدها خصوصا تولد برای کودکان استفاده از این آرایش بسیار رونق گرفته است و افراد برای چند ساعتی که در کنار هم هستند صورت خود را به وسلیه آرایش فانتزی عروسکی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: آرایش لایت و اروپایی چیست؟

آرایش فانتزی لب

آرایش فانتزی لب

آرایش فانتزی لب

لب‌ها عضو مهم دیگری در صورت هستند که آرایش‌ آن‌ها می‌تواند در ظاهر هر فرد تاثیر زیادی داشته باشد. اگرچه امروزه بیشتر آرایش‌های اروپایی مد شده است و در آن تاکید زیادی بر روی سادگی و آرایش ملایم شده است اما بازهم آرایش فانتزی خصوصا برای لب‌ها بسیار پرطرفدار است. شما می‌توانید با توجه به فرم لب خود و آرایش سایر قسمت‌های صورتتان هر گونه طرح را که دوست دارید برای لب‌های خود انتخاب کنید و آن را بسیار زیبا و برجسته نشان دهید. استفاده از این نوع آرایش برای مجالس مختلفی مانند تولدها، مهمانی‌های دورهمی، عروسی و... کاربرد دارد. البته شاید شما افرادی را نیز پیدا کنید که از آرایش فانتزی برای آرایش روزمره خود استفاده کند. از این رو باید گفت این نوع آرایش کاملا سلیقه‌ای است و فرد در انتخاب آن آزاد است.

آرایش غلیظ فانتزی زمانی اتفاق خواهد افتاد که شما لب‌ها را با طرح چشمان خود هماهنگ کنید. به طور کلی آرایش فانتزی به خودی خود آرایشی غلیط است؛ چرا که دنیایی از رنگ در آن وجود دارد و این تنوع رنگی به گونه‌ای است که توجه هر چشمی را به خود جلب می‌کند. از این رو هماهنگ شدن لب‌ها با چشمان می‌تواند به غلیظ بودن آرایش شما اضافه کند.

آرایش فانتزی صورت

چشم‌ها، بینی، ابروها و لب از اعضای مهم هر صورت هستند که آرایش هر یک از آن‌ها می‌تواند کل صورت فرد را تغییر دهد. در آرایش فانتزی نیز زمانی که شما هر یک از این اعضای صورت را آرایش می‌کنید تغییر اساسی در صورت شما پدید خواهد آمد و زمانی که کار شما به اتمام رسید تنوعی از رنگ، نقش و طرح را می‌توانید در صورت خود ببینید. البته تصور نکنید تمامی آرایش‌های فانتزی غلیظ و پرنقش و نگار است. بلکه این نمونه از آرایش هم چندین حالت دارد و بسته به سن و سلیقه افراد متغیر می‌باشد. برای مثال آرایش فانتزی دخترانه آرایشی است که با نمونه‌های زنانه کمی متفاوت است و بیشتر حالت عروسکی دارد. همچنین این تغییر در لوازم آرایش فانتزی آن‌ها وجود دارد و از مواد و لوازمی استفاده می‌شود که ترکیب رنگی بازتر و شاداب‌تری دارد.

بیشتر بخوانید: بیوتی پن یا قلم پاکسازی پوست چیست؟

جمع بندی

دنیای آرایش امروزه به دنیایی وسیع و هزار رنگ تبدیل شده است که قادر است با روش‌ها و متدهای پیشرفته ظاهر هر فرد را به هر شکلی که تمایل دارد تغییر دهد. برای آموزش حرفه ای میکاپ می توانید در دوره آموزش میکاپ مدرسه آموزش زیبایی آدینا ثبت نام کنید. آرایش فانتزی که در این مقاله در خصوص آن صحبت کردیم نمونه‌ای از آرایش است که میتواند برای همه سنین استفاده شود. ویژگی بارز این آرایش آن است که در آن از تنوع رنگی بالایی استفاده شده و طرح‌های متنوع معناداری را در آن خواهید دید. آیا شما تا کنون تجربه استفاده از آرایش فانتزی را داشته‌اید؟ به نظر شما این سبک از آرایش چه ویژگی‌های مفید دیگری دارد؟ ما از شنیدن نظریات شما خوشحال خواهیم شد پس حتما نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

تحریریه آدینا
تحریریه آدینا

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت مدرسه زیبایی آدینا مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف

رشته‌های تحصیلی پیشنهادی