صفر تا صد بوتاکس مو

تحریریه آدینا
تحریریه آدینا
00:21، 1401/02/11
صفر تا صد بوتاکس مو
1 رای    میانگین 5/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!

صفر تا صد بوتاکس مو


بوتاکس پوست یکی از روش‌هایی است که برای صاف کردن چین‌وچروک‌ها و بهتر نشان دادن ظاهر پوست استفاده می‌شود. تقریبا همه افراد بوتاکس پوست را می‌شناسند و از فواید آن باخبر هستند. اما بوتاکس مو چطور؟ آیا چیزی از این تکنیک می‌دانید؟ برای آشنایی بیشتر با بوتاکس مو با ما همراه باشید. همچنین برای آموزش حرفه ای و یادگیری کامل درباره کراتین مو و آشنایی با کراتین تراپی، پروتئین تراپی، و کلاژن تراپی می توانید در دوره کراتینه مو آدینا شرکت کنید.

بوتاکس مو چیست؟

اشتباه نکنید! بوتاکس مو مانند بوتاکس پوست حاوی سم بوتولونیوم نیست. این تکنیک نام بوتاکس را به‌خود گرفته است چون عملکرد آن درست شبیه به بوتاکس پوست است. اما چطور؟

موهای شما هم مانند پوستتان با بالا رفتن سن حالت ارتجاع و پری خود را از دست می‌دهد و افتاده می‌شود. بوتاکس مو یکی از راه‌های بهبود ظاهر مو و پرتر نشان دادن آن است و به شما کمک می‌کند حالت قبلی موهایتان را دوباره بازیابی کنید.

بوتاکس با پر کردن فیبرها، کمک می‌کند تا تارهای مو پرتر و درشت شوند. درست مثل وقتی که تلاش می‌کنید یک سطح پوسیده را با موادی پر و بازیابی کنید تا دوباره سالم و تازه به‌نظر برسد.

بوتاکس درواقع حالت‌دهنده عمیق مو است و الیاف مو را با مواد کراتینی می‌پوشاند. مواد بوتاکس مو بسته به برند و نوع محصول متفاوت هستند. اما اصولا این محصول شامل موادی اعم از روغن‌های مخصوص زیبایی، انواع ویتامین‌ها، خاویار، آمینواسید‌ها؛ آنتی‌اکسیدان‌ها، کلاژن و کراتین است.

بوتاکس مو چیست

بوتاکس مو چیست

فواید بوتاکس مو

اما برسیم به سوال اصلی! بوتاکس مو چه فوایدی دارد و به چه موهایی کمک می‌کند؟

اگر شرایط زیر را دارید، از اصلی‌ترین کاندیدای بوتاکس محسوب می‌شوید و می‌توانید این درمان زیبایی را انجام دهید:

  • موهای دارای موخره و دوشاخه شده
  • موهای نازک، بدون حجم و کدر
  • موهای آسیب دیده
  • موهایی که وز شده‌اند
  • موهای دارای موج

بوتاکس کمک می‌کند تا:

  • الیاف و بافت موهایتان را پر کنید تا در وضعیت آسیب‌دیدگی ناشی از دکلره و... ترمیم و تقویت شود.
  • موخوره را از بین ببرید.
  • جلوگیری از پیشرفت یا درمان پسوریازیس، شوره سر و بیماری‌های مربوط به سبوم.
  • جلوگیری از ریزش، نازکی بیش‌ازاندازه و مشکلات ناشی از کم‌حجم شدن مو.
  • ترمیم آسیب‌های ناشی از مواد صاف کننده مو مانند ریباندینگ و...
  • حجم‌دهی به مو.

بوتاکس مو برای موهای کم‌پشت

بوتاکس درمانی عالی برای پرتر نشان دادن موهای کم‌پشت است. بوتاکس برعکس کراتینه که به افرادی دارای موهای کم‌پشت توصیه نمی‌شود، علاوه‌براین‌ که برای موهای ‌کم‌پشت بی‌خطر است، می‌تواند کمک کند تا ظاهری زیباتر داشته باشید و با ضخیم‌تر نشان دادن موها، آن را پرپشت‌تر هم نشان دهد.

بوتاکس مو بعد از دکلره

یکی از شرایطی که شما را کاندیدای دریافت درمان با بوتاکس مو خواهد کرد، دکلره موها است. اگر موی شما نازک و ضعیف است و اخیرا آن را دکلره کرده‌اید، می‌توانید برای جلوگیری از آسیب به مو یا درمان آسیب از این روش استفاده کنید.

از آنجایی که این تکنیک بی‌خطر است و آسیبی به موهایتان نخواهد رساند، می‌توانید بدون آنکه نگران باشید، آن را انتخاب کنید.

یکی از سوالاتی که ممکن است برایتان پیش بیاید این است که بوتاکس مو تا چه مدت دوام دارد؟

باید بدانید که اثرات این تکنیک به‌صورت متوسط بین یک تا سه ماه در موی شما باقی خواهند ماند. دوام و ماندگاری بوتاکس مو بسته به نوع محصولی که استفاده کرده‌اید و البته نحوه مراقبت از مو متفاوت خواهد بود.

اگر دوست دارید بدانید برای مراقبت بعد از بوتاکس مو شامل چه مواردی است، در ادامه با ما باشید.

بیشتر بخوانید: آشنایی با روش‌های صاف کردن مو

بوتاکس مو بعد از دکلره

بوتاکس مو بعد از دکلره

مراقبت‌های بعد از بوتاکس مو

همانطور که قبل‌تر هم اشاره کردیم، ماندگار بوتاکس مو به دو عامل مهم بستگی دارد: اول نوع محصولات استفاده شده و دوم نوع مراقبت پس از درمان.

اگر دوست دارید ماندگاری بوتاکس مو را افزایش دهید، مسائل زیر را در مراقبت از موهایتان جدی بگیرید:

  • از شامپوهای ملایم، با PH خنثی و فاقد سولفات استفاده کنید. تمام مشتقات سولفات مانند سدیم لوریل سولفات، سدیم لورت سولفات و کلرید سدیم برای شما ممنوع است.
  • نرم‌کننده را فراموش نکنید. از نرم‌کننده‌هایی استفاده کنید که حاوی روغن‌های طبیعی، پروتئین‌های هیدرولیز شده و عصاره‌های گیاهی باشند.
  • حتما هفته‌ای یک‌بار از ماسک مو استفاده کنید تا موهایتان عمیقا آبرسانی شوند. ماسک‌های حاوی روغن آرگان، هیالورونیک اسید و سرامید انتخاب بسیار خوبی برای شما هستند.
  • سعی کنید کمتر از سشوار مو و حرارت دادن به آن استفاده کنید. گرمای بیش‌ازحد می‌تواند به کوتیکول مو آسیب برساند و ماندگاری اثر بوتاکس را کاهش دهد.
  • اگر قصد رنگ کردن موهایتان را دارید، بوتاکس را به بعد از رنگ کردن مو موکول کنید.
  • حتما در استخر از کلاه شناه محکم و محافظ استفاده کنید تا کلر به موهایتان نرسد.
  • موهایتان را هر دو سه روز یک‌بار بشویید. شستشوی بیش‌ازحد می‌تواند عمر بوتاکس را کاهش دهد.

بوتاکس مو بهتره یا کراتین؟

ممکن است فکر کنید چون بوتاکس مو و کراتین مو کمک می‌کنند تا درنهایت موهای سالم‌تر با ظاهری بهتر داشته باشید، پس درمانی مشابه هم هستند. اما درکمال تعجب باید اعلام کنیم که کراتین مو و بوتاکس کمترین شباهت ممکن را با یکدیگر دارند. اما چطور؟

  • هدف اصلی کراتین مو صاف‌تر کردن مو است درصورتیکه از بوتاکس مو برای تغذیه، احیا و ترمیم آسیب‌دیدگی مو و پوست سر استفاده می‌شود.
  • مواد کراتین برخلاف بوتاکس، حاوی فرمول‌های فرمالدهید است که موادی نسبتا خشن و شیمایی هستند. اما بوتاکس بیشتر حاوی مواد مغذی و بدون ضرر است.
  • بوتاکس به شما کمک می‌کند موهایتان را بازسازی کنید و اصولا درمان اصلی موی آسیب‌دیده محسوب می‌شود، اما کراتینه کردن مو به کسانی که موی شکننده یا آسیب‌دیده دارند، توصیه نمی‌شود.

البته نمی‌توان به همین سادگی گفت که کدام یک بهتر است و نسبت به روش دیگر برتری دارد؛ آنچه ترجیح این دو فرمول بر یکدیگر را مشخص می‌کند، نوع نیاز شما است. بهتر است برای تشخیص اینکه به کدام روش نیاز دارید، از کمک آرایشگر استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره دکوپاژ مو

بوتاکس مو یا کراتین

بوتاکس مو یا کراتین؟

در آخر

  • بوتاکس مو در خانه برخلاف کراتینه کردن مو در خانه، قابل اجرا است. از آنجایی که مواد بوتاکس بی‌ضرر هستند و نمی‌توانند آسیبی به موهایتان برسانند، شما می‌توانید با کمک یکی از دوستانتان، مواد آن را تهیه کنید و این کار را در خانه انجام دهید. البته توجه داشته باشید که کمک گرفتن از یک آرایشگر برای بوتاکس کمک می‌کند که بهترین نتیجه را بگیرید و نتیجه نهایی کارتان داوم بیشتری داشته باشد.
  • در ابتدا نیاز خواهید داشت که هر سه‌ماه یک‌بار عمل بوتاکس را تجدید کنید، اما به‌مرور و با تداوم انجام این عمل، فاصله زمانی بین نیاز موایتان به بوتاکس کاهش پیدا خواهد کرد.
  • قیمت و هزینه بوتاکس مو بسته به دو عامل متغیر است. اولین عامل، برند مواد مورد استفاده و عامل دوم، نرخ آرایشگاه و میزان تسلط آرایشگر به کار است. به همین دلیل واقعا نمی‌توان نرخ خاصی را برای این تکنیک تعیین کرد. بهتر است قبل از کار نرخ را از آرایشگر بپرسید تا بتوانید بودجه مدنظرتان را با آن بسنجید.
  • مراقبت از موهایتان بعد از عمل بوتاکس را جدی بگیرید. این کار علاوه‌بر ماندگارتر کردن مدت‌زمان نتیجه کار، به شما کمک می‌کند تا موی سالم‌تر و بهتری داشته باشید. استفاده از مواد شیمیایی شوینده سر مهم‌ترین عامل مخرب نتیجه بوتاکس مو و درکل مخرب‌ترین عامل برای فولیکول و کوتیکول مو است.
  • یادتان باشد که هدف از بوتاکس، احیای ساقه مو و نه صاف کردن آن است. پس اگر درنظر دارید که موهایتان را صاف و لخت کنید، کراتینه کردن آن گزینه بهتری برای شما خواهد بود.
  • حتما قبل از انجام عمل بوتاکس مو، از فرمولاسیون مواد و تناسب آن با نیاز موهایتان مطمئن شوید. می‌توانید از آرایشگر بخواهید تفاوت برندهای مختلف و ترکیبات آن‌ها را برایتان توضیح دهد تا بتوانید ساده‌تر انتخاب کنید.
تحریریه آدینا
تحریریه آدینا

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت مدرسه زیبایی آدینا مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف

رشته‌های تحصیلی پیشنهادی