آرایش خلیجی چیست؟

تحریریه آدینا
تحریریه آدینا
11:31، 1401/02/15
آرایش خلیجی چیست؟
1 رای    میانگین 5/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!

آرایش خلیجی چیست؟


آیا تا به حال در خصوص سبک‌های آرایش مطلبی را خوانده و یا تصویری را مشاهده کرده‌اید؟ در خصوص تاثیر آرایش در ظاهر خود چطور؟ پیشتر از هر چیز باید به شما بگویم که آرایش صورت تاثیر بسیار زیادی در زیبایی چهره دارد و به همین دلیل است که آرایش پدیده‌ای جذاب چه برای بانوان و چه برای آقایان است.  در واقع خانم‌ها با علم به این مسئله که آرایش در ظاهر تاثیر زیادی دارد، برای داشتن چهره‌ای زیبا و فریبنده از سبک‌های مختلف آرایش استفاده می‌کنند. یکی از سبک‌های آرایش که تا چندی پیش نیز طرفداران بسیاری داشت و در مجالس عروسی نیز در بین بانوان رواج داشت و البته در برخی نواحی هنوز هم رواج دارد، آرایش خلیجی است. پس متوجه شدید که در این مقاله قصد دارم در خصوص آرایش خلیجی و زیر و بم آن نکاتی را برای شما بیان کنم. پس همراه من باشید تا این آرایش را با هم بشناسیم.

آرایش خلیجی چیست؟

آیا تاکنون درباره میکاپ خلیجی چیزی شنیده و یا عکسی دیده‌اید؟ میکاپ خلیجی از مدل‌های زیر مجموعه آرایش و میکاپ عربی است که طرفداران مخصوص به خود را دارد. در اصل این نوع آرایش از ابتدا در میان خانم‌های عرب و ساکن کشورهای حاشیه خلیج فارس رواج پیدا کرد به نام آرایش خلیجی یا عربی معروف شد. علت این امر آن است که در این مناطق گاهی زنان صورت خود را با روبند می‌پوشانند و فقط چشم‌هایشان قابل دید است به همین علت برای زیباتر به نظر رسیدن چشم‌های خود از این سبک آرایش چشم استفاده می‌کنند.

در آرایش خلیجی جدید از فنون حرفه‌ای اما سنگین استفاده می‌شود که قدرت پوشانندگی بالایی دارد و باعث ایجاد تغییرات اساسی در چهره فرد می‌شود. به علاوه بهتر است بدانید که رنگ‌های به کار رفته در آرایش خلیجی نیز معمولا گرم، تیره و پرحرارت است و نحوه آرایش به گونه‌ای است که وزن آرایش در ناحیه چشم‌ها و لب‌ها به یک میزان سنگین است. البته این نوع آرایش همچنان همانند آرایش خلیجی قدیمی بیشتر تمرکز خود را در نواحی چشم و ابرو گذاشته است و سعی دارد آن را بسیار برجسته‌تر نشان دهد.

آرایش خلیجی چیست؟

آرایش خلیجی چیست؟

نکته مهمی که برای آرایش خلیجی وجود دارد آن است که اگر قصد دارید این آرایش را برای خود اجرا کنید بهتر است از لوازم مخصوص این کار استفاده کنید. البته ابزار آرایش خلیجی چندان با ابزار آرایش عادی تفاوتی ندارد اما بهتر است از سایه‌ چشم‌هایی با ررنگ تیره و خط چشم‌هایی مناسب استفاده کنید تا برجستگی چشم شما به خوبی نشان داده شود.

بیشتر بخوانید: نکاتی در مورد میکاپ عروس

آرایش خلیجی چشم

همان‌طور که می‌دانید و البته گفته شد، آرایش خلیجی مربوط به نواحی و در کشور‌های حاشیه خلیج فارس است که امروزه به سبکی خاص در آرایش بانوان تبدیل شده است. در این نمونه از آرایش بسیار مرسوم است که از خطوط سیاه در اطراف چشم، ابروهای پهن و آرایش‌های پر‌رنگ استفاده شود.

به همین دلیل افرادی که علاقه مند به آرایشی غلیظ و پر رنگی هستند و غلظت آرایش در ناحیه چشم و ابرو برای آنان جذاب و با اهمیت است می‌توانند از این نوع آرایش استفاده کنند. در این آرایش سایه‌هایی که بیشتر رنگ مشکی، دودی یا اسموکی، سبز و قهوه‌ای و حالت براق دارند به صورت چند لایه استفاده می‌شود. یکی از محاسن آرایش چشم خلیجی آن است که دست شما برای استفاده از انواع مدل سایه چشم با رنگ‌های مختلف باز خواهد بود. همچنین شما می‌توانید با این نوع آرایش خط چشم‌هایی بلند و پهن و سایه‌های براق را تجربه کنید. شاید در نظر شما این نوع آرایش بسیار تند باشد اما میکاپ چشم خلیجی جلوه متفاوتی به چشم‌ها می‌دهد و آن‌ها را به شدت برجسته خواهد کرد. شما می‌توانید برای این که آرایش خلیجی خوبی را برای خود رقم بزنید از ویدیوها و تکنیک‌های موجود برای آموزش آرایش خلیجی استفاده کنید یا در دوره آموزش میکاپ آدینا ثبت‌نام کنید.

آرایش خلیجی ابرو

همان‌طور که گفته شد، آرایش خلیجی آرایشی است که بیشتر در نواحی چشم و ابرو دیده می‌شود و تمرکز آن در این قسمت‌های صورت است. از این‌رو در آرایش خلیجی ابرو لازم است ابروها را پهن بکشید و بر روی آن از رنگ‌های تیره استفاده کنید. هر چه تندی این رنگ بیشتر باشد و پنهای بیشتری را به خود اختصاص دهد آرایش شما زیباتر خواهد شد. البته افراط در این زیمنه نیز تبجه برعکس دارد. پس تا حدی که کشش دارد لازم است ابروهای خود را پهن بکشید. کیت‌های ابرو یکی از لوازم آرایشی در ان زمینه هستند که شما به کمک آنها می‌توانید ترکیبی از چند رنگ سایه ابرو، ابزار آرایش ابرو و حتی فیکساتور را در آرایش خود داشته باشید.

آرایش خلیجی عروس

قطعا با مطالب گفته شد دریافتید که آرایش خلیجی حتی آرایش خلیجی ساده در مناسبت‌های روزانه جایگاهی ندارد، لذا لازم است در مناسبت‌های خاص و میهمانی‌ها و مراسمات عروسی از آن استفاده کنید و چهره خود را متفاوت‌تر نشان دهید. آرایش خلیجی برای عروس نیازمند دانستن تکنیک‌های این نوع آرایش و همچنین مهارت و تجربه است. در این صورت می‌توانید از چهره‌ای تصنعی به دور باشید و به نتیجه دلخواه و مطلوب خود برسید. استفاده از آرایش خلیجی برای عروس نه تنها زیبایی را به دنبال دارد بلکه قادر است ظاهری متفاوت را برای شما رقم بزند. آرایش خلیجی چشم عروس یکی از برجسته‌ترین نقاطی است که در صورت عروس دیده می‌شود و جذابیت منحصر به فردی نیز دارد.

 آرایش خلیجی غلیظ

آرایش خلیجی آرایشی متقابل آرایش اروپایی است که در آن بر پر رنگی سایه و خط چشم و پهن بودن ابروها تاکید زیادی می‌شود. اما این نوع آرایش هم می‌تواند هم غلیظ و هم ملایم باشد. در آرایش غلیظ خلیجی باید در اطراف نواحی چشم کار بیشتری انجام شود. در واقع رنگ‌هایی که قرار است در پشت چشم استفاده کنید لازم است بسیار تند باشد و از خط چشم‌های پهن استفاده کنید. همچنین داشتن ابروهای پهن نیز می‌تواند در آرایش شما بسیار تاثیرگذار باشد. البته در آرایش خلیجی آرایش لب نباید خیلی پررنگ و اغراق شده باشد و در عین حال استفاده از رژلب‌های مایع زیبایی خیره کننده‌ای به لب‌ها می‌دهد.

در نظر داشته باشید که آرایش چشم غلیظ خلیجی برای مناسبات روزمر کاربرد ندارد و سعی کنید از این نوع آرایش برای مهمان‌های خاص و یا عروسی استفاده کنید. چرا که استفاده از این نوع آرایش در کاربردهای روزمره ممکن است نه تنها جذابیتی نداشته باشد بلکه برداشت نادرستی هم برای شما به دنبال داشته باشد.

بیشتر بخوانید: چه مدل ابرو برای چه کسی مناسب است؟

جمع بندی

همان‌طور که میدانید آرایش سبک‌ها و اسامی متنوعی دارند که هر یک با تکنیک و اصول مخصوص به خود همراه می‌باشند. آرایش خلیجی نیز نمونه‌ای از آرایش‌های محبوب در بین بانوان است که بیشتر در نواحی خلیج فارس و عرب نشین رواج دارد. اما این آرایش چارچوب و اصول مخصوص به خود را دارد که در این مقاله در خصوص آن و تکینک‌هایی که به همراه دارد نکاتی را بیان کردیم. امیدوارم استفاده از این مقاله برای شما مفید بوده باشد و شما را به طورکامل با آرایش خلیجی آشنا کرده باشد. شما هم تجربیات خود را در خصوص این آرایش با من و سایر دوستان خود در میان بگذارید.

تحریریه آدینا
تحریریه آدینا

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت مدرسه زیبایی آدینا مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف

رشته‌های تحصیلی پیشنهادی