ماسک مو چیست و چه کاربردی دارد؟

تحریریه آدینا
تحریریه آدینا
17:30، 1401/02/19
ماسک مو چیست و چه کاربردی دارد؟
1 رای    میانگین 5/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!

ماسک مو چیست و چه کاربردی دارد؟


آیا تا کنون برای حفظ سلامت موهای خود مراقبت‌های خاصی انجام داده‌اید؟ مراقبت‌های شما به چه صورت بوده است؟ همان‌طور که می‌دانید روش‌های متنوعی برای مراقبت از موها وجود دارد که یکی از آن‌ها استفاده از ماسک مو است. ماسک مو یکی از موثرترین محصولات مراقبتی مو است که استفاده از آن برای ما موهایی سالم، درخشان، قوی و ضخیم به ارمغان می‌آورد. شاید تصور کنید ماسک مو همان نرم‌کننده مو است، اما باید بدانید که خاصیت این محصولات از نرم‌کننده بیشتر است و فقط به نرم کردن موها خلاصه نمی‌شود. برای آشنایی بیشتر با این محصولات و شناخت دنیای ماسک مو با ما همراه باشید. همچنین برای آموزش حرفه ای و یادگیری انواع مدل های کوتاهی مو به صورت عملی می توانید در دوره کوتاهی مو آدینا شرکت کنید.

ماسک مو چیست؟

ماسک مو یک محصول مراقبتی مو است که باید بعد از شستن موها با شامپو استفاده شود و کاملا با نرم‌کننده مو تقاوت دارد. ماسک مو ذرات بسیار ریزتری دارد. به همین دلیل، نفوذ عمیق‌تری به کوتیکول مو دارد و باعث تغذیه، ترمیم و آبرسانی مو می‌شود. این محصولات حاوی مواد طبیعی، ویتامین، مواد معدنی و پروتئین هستند که برای رشد و تقویت موها، جلوگیری از آسیب به موها و براق شدن آن‌ها مفید است.

به عبارتی همان‌طور که ماسک صورت برای درخشندگی و طراوت پوست مؤثر و مفید است، استفاده از ماسک مو هم برای بهبود وضعیت و سلامتی موها ضروری است. بنابراین اگر برای شما مهم است که زیبایی، نرمی و شادابی موهایتان را حفظ کنید، استفاده از ماسک‌های مو یکی از مهم‌ترین گزینه‌های پیشنهادی است.

ماسک مو چیست؟

ماسک مو چیست؟

فواید ماسک مو چیست؟

همان‌طور که گفته شد، ماسک مو در سلامتی و حفظ شادابی موها تاثیر بسیاری دارد. از این رو، در ادامه به شما خواهیم گفت که ماسک مو چه کاربردی دارد و فواید آن چیست؟

  • درخشانی و براقی موها
  • حفظ رطوبت موها و جلوگیری از خشکی
  • کاهش شکنندگی و آسیب موها
  • کاهش وزی مو
  • تقویت مو
  • ترمیم موهای آسیب‌دیده
  • محافظت از سلامت مو
  • ابریشمی کردن موها
  • احیاکننده موهای آسیب‌دیده
  • آبرسانی عمیق مو و کاهش موخوره آن
  • تقویت مو و افزایش سرعت رشد آن

انواع ماسک مو

  • ماسک مو برای موهای خشک

همان‌طور که می‌دانید موهای ما یکی از زیباترین و در عین حال شکننده‌ترین اجزای بدن ما هستند. در هر فردی نیز جنس مو، رنگ و نوع آن متفاوت است. از آن جایی که موها در تماس مستقیم با عوامل محیطی هستند، می‌توانند آسیب‌های زیادی ببینند. از جمله عوامل محیطی که می‌توانند زیبایی و طراوت موهای ما را به خطر بیندازند، دمای بالا و اشعه‌های مضر خورشیدی، آب و هوای نامطلوب، آلودگی‌های محیطی و... هستند. همچنین ما نیز گاهی اوقات خود در آسیب زدن به موهای خود نقش داریم. استفاده از انواع مواد شیمیایی مانند دکلره، رنگ، شامپو و سایر شوینده‌های خشن و نامناسب، همگی بسیار آسیب‌رسان هستند.

خشکی مو می‌تواند ارثی و یا در اثر عوامل طبیعی و غیرطبیعی باشد. در واقع یکی از مهم‌ترین آسیب‌هایی که مو می‌بیند و پیامدهایی نیز به دنبال خود دارد، خشکی مو است. موی خشک، زبر، گره‌خورده، دارای موخوره، شکننده و کدر است. از این رو بیشتر از هر موی دیگری نیازمند مراقبت است. استفاده از ماسک مو بهترین درمان است. امروزه ماسک‌های شیمیایی و طبیعی زیادی وجود دارند که شما می‌توانید برای موهای خشک خود استفاده کنید. استفاده از ماسک‌های آبرسان می‌توانند خشکی موهای شما را به‌مرور برطرف کنند و موهایی لطیف و درخشنده به شما هدیه کنند. ماسک مو جوانه گندم به‌عنوان نمونه‌‌ای از ماسک‌های طبیعی برای موهای خشک بسیار مناسب است و حکم یک آبرسان قوی را دارد.  

بیشتر بخوانید: راهنمای جامع مراقبت از موی اکستنشن شده

ماسک مو برای موهای چرب

ماسک مو برای موهای چرب

  • ماسک مو برای موهای چرب

همان‌طور که گفته شد موهای خشک شکنندگی بالایی دارند و زودتر از سایر موها در معرض آسیب قرار می‌گیرند. اما لازم است بدانید که به همان اندازه که داشتن موهای خشک و کدر ناخوشایند است، موهای چرب یا پوست سر چرب هم می‌تواند آزاردهنده باشد. علت این چربی گاهی ممکن است به‌دلیل فعالیت زیاد غده‌های سازنده چربی پوست باشد. اما بهتر است بدانید که چربی مو با استفاده از ماسک مو مناسب موهای چرب، قابل کنترل و البته قابل درمان است. شما می‌توانید ماسک‌ موهای خانگی زیادی را پیدا کنید که برای کنترل چربی موی شما مناسب هستند و خواص طبیعی بی‌شمار دیگری نیز با خود به همراه دارند.

  • ماسک مو برای موخوره

یکی دیگر از مشکلات مربوط به مو که می‌تواند شبیه به کابوس باشد، موخوره است. موخوره یکی از آسیب‌های موست که اگر به داد آن نرسید ممکن است تمامی موهای شما را درگیر کند. علت ایجاد موخوره، خشکی و شکنندگی موهاست. به عبارتی هنگامی که در مصرف مواد شیمیایی، استفاده از ابزارهای حالت‌دهنده‌ی مو و مواد آرایشی زیاده‌روی کنید، به تدریج موهایتان شکننده و خشک می‌شوند. از این‌رو، نیاز است برای کنترل مو خوره و حتی جلوگیری از بروز این مشکل از ماسک موهای متنوعی که به صورت شیمیایی و طبیعی وجود دارند، استفاده کنید و موهای خود را سالم نگه دارید.

  • ماسک مو برای موهای آسیب دیده

یکی دیگر از مشکلاتی که برای موها وجود دراد، آسیب‌دیدگی بیش از حد است. اگرچه موهای شما همیشه در معرض انواع آسیب‌های مختلف قرار دارند، اما استفاده از رنگ و یا سشوار و اتوی مو با دمای بالا می‌تواند آسیب‌های جدی‌تری به موی شما وارد کند. کاهش درخشندگی، موخوره و شکنندگی تارهای مو و حتی ریزش مو از جمله مشکلاتی است که موهای شما را تهدید می‌کند. از این رو استفاده از بهترین ماسک مو برای جلوگیری و یا حتی درمان هر یک از این مشکل‌ها نیاز است.

چطور از ماسک مو استفاده کنیم؟

استفاده از ماسک مو چندان کار پیچیده و سختی نیست و شما می‌توانید به راحتی هر بار بعد از دوش گرفتن، از ماسک مو برای موهایتان استفاده کنید. در ادامه، نحوه استفاده از ماسک مو را برای شما خواهیم گفت:

  • برای استفاده از این محصول چه به صورت طبیعی و چه شیمیایی، لازم است موها را از قبل خیس کرده، با حوله آبگیری کنید و بعد ماسک مو بزنید. پیشنهاد ما به شما این است که موهایتان را با حوله کوچکی آبگیری کنید. سپس ماسک مو را موهای خود بزنید و آن را در درون کلاه رنگ و یا همان حوله ضدآب بپیچید.
  • نوک موها یکی از مهم‌ترین قسمت‌های مو هستند. از این‌رو، برای محافظت از آن‌ها باید ماسک مو را با تمرکز بیشتری روی این قسمت‌ها بزنید تا رطوبت از دست رفته آن باز گردد.
  • با استفاده از یک شانه دندانه بزرگ، سعی کنید موهای خود را شانه کنید تا ماسکی که روی مو زده‌اید، در همه جای مو به یک صورت پخش شود.
  • اگر از ماسک موی طبیعی استفاده می‌کنید می‌توانید برای اثربخشی بیشتر، شب تا صبح ماسک را روی سر خود نگه دارید.
  • استفاده از حرارت، یکی دیگر از روش‌هایی است که باعث افزایش اثربخشی ماسک مو روی موهای شما می‌شود. شما می‌توانید از سشوار استفاده کنید تا ماسک به‌خوبی روی موهای شما تاثیر بگذارد.

بیشتر بخوانید: تغذیه چه نقشی در سلامت مو دارد؟

طرز استفاده از ماسک مو

طرز استفاده از ماسک مو

ماسک مو خانگی چیست؟

همان‌طور که گفته شد، ماسک مو  در دو نوع طبیعی و شیمیایی وجود دارد. ماسک موهای طبیعی در واقع ماسک‌هایی هستند که شما می‌توانید با مواد مغذی‌ای که در خانه در اختیار دارید، آن‌ها را بسازید. استفاده از ماسک مو خانگی همانند ماسک جوانه گندم، ماسک آلوئه‌ورا، ماسک چای سبز و... علاوه بر خاصیت براق‌کنندگی و تقویتی برای موها می‌تواند دارای ویژگی‌های درمانی نیز باشد و به احیای مو شما کمک کند. استفاده از این نمونه ماسک‌ها به دلیل طبیعی بودن سالم‌تر است و موهای شما را از سایر آسیب‌هایی که ممکن است ماسک‌های شیمیایی به دنبال داشته باشند، مصون می‌دارد. اگر از من بپرسید که چه ماسک مویی خوبه و ضامن سلامتی موهای شما می‌باشد، بی شک ماسک‌موهای خانگی را پیشنهاد می‌دهم.

بهترین برند ماسک مو چیست؟

ماسک مو چه مارکی خوبه؟ در پاسخ باید گفت اگر سری به بازار ماسک موها زده باشید، قطعا با برندهای متنوعی مواجه شده‌اید که هر یک ویژگی‌های مخصوص به خود را دارند. اما باید بدانید که موها بسیار حساس هستند و لازم است از موادی برای آن‌ها استفاده کنید که نه‌تنها موی شما را بازسازی می‌کنند، بلکه سلامت آن را نیز ارتقا می‌دهند. در بین مارک‌های موجود ماسک مو قوی ویداد Ouidad می‌تواند ماسکی مفید برای نرم‌کنندگی، از بین برنده وز موها و خشکی موها باشد. همچنین ماسک مو لورآل L’Oreal، نوتروجینا Neutrogena، ماسک مو کِراستاس Kerastase و... نمونه‌ای از معروف‌ترین ماسک‌های موجود برای مو هستند.

در آخر

همان‌طور که گفته شد و شما نیز می‌دانید موهای ما همیشه به مراقبت و آبرسانی عمیق نیازمند هستند. زیرا موهای ما همواره در مقابل آلاینده‌های بیرونی، استفاده مداوم از مواد و رنگ‌های شیمیایی و... قرار دارد. از این‌ رو حفظ سلامتی آن بسیار اهمیت دارد. استفاده از ماسک مو به عنوان یک محصول مراقبتی می‌تواند نقش مهمی در سلامت موهای شما داشته باشد. در این مقاله، در خصوص ماسک مو و هر آنچه که باید درباره آن بدانید، صحبت کردیم. امید است مطالعه این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

تحریریه آدینا
تحریریه آدینا

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت مدرسه زیبایی آدینا مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف

رشته‌های تحصیلی پیشنهادی