صابون ابرو چیست و چه کاربردی دارد؟

تحریریه آدینا
تحریریه آدینا
13:59، 1401/02/24
صابون ابرو چیست و چه کاربردی دارد؟
1 رای    میانگین 5/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!

صابون ابرو چیست و چه کاربردی دارد؟


اگر نگاهی به اطراف خود کنید متوجه خواهید شد که امروزه همه چیز تابع مد، در حال پیشرفت است؛ نوع پوشاک، رنگ و طرح آن، زیبایی و بهداشت و.... همه بر اساس مدهای تعریف شده جهانی در حال تغییر و دگرگونی هستند. در گذشته، همه افراد در یک شکل و ظاهر بودند و همه ابروها شبیه به هم بود. اما امروزه شما تنوعی از ابروها را در رنگ، مدل و اندازه خواهید دید. برای مثال بر اساس آمار جدید‌ترین مدهای جهانی تقریبا از سال 2019 مدل ابروهای نازک و تمیز کنار گذاشته شد و ابروهای نچرال شانه خورده که اصطلاحا مدل هاشوری نامیده می‌شود روی کار آمد.

همچنین با وجود این تغییرات در لوازم آرایشی نیز دگرگونی‌هایی حاصل شد تا راحت‌تر جلوه زیبایی به ابروها و در نهایت صورت فرد بدهد. آیا شما درباره صابون ابرو چیزی شنیده‌اید؟ به نظر شما صابون ابرو بهتره یا ژل ابرو؟ اگر می‌خواهید این ابزار آرایشی مهم را که اخیرا استفاده زیادی دارد بشناسید، همراه ما باشید تا به شما بگوییم صابون ابرو چیست و طرز استفاده از آن به چه صورت است؟ همچنین برای آموزش حرفه ای مفاهیم اصلاح و طراحی ابرو به صورت عملی می توانید در دوره طراحی و اصلاح ابرو آدینا شرکت کنید.

صابون ابرو چیست؟

با توجه به دنیای زیبایی و آرایشی، امروزه افراد زیادی به داشتن ابروهای پهن و پر تمایل دارند. در بین لوازم آرایشی، لوازم گوناگونی مانند ژل ابرو، ریمل ابرو، سایه ابرو و صابون ابرو وجود دارند که از آن برای آرایش و فرم‌دهی ابرو استفاده می‌شود. اما از بین این ابزارها شما چقدر  صابون ابرو زا می‌شناسید؟ صابون ابرو (Soap Brows) که می‌توان آن را به صابون لیفت ابرو نامید، چزو جدیدترین لوازم آرایشی است که با توجه به کاربرد آسان، قیمت ارزان و اثربخشی بالای آن طرفداران زیادی پیدا کرده است. از این محصول برای حالت دادن ابرو استفاده می‌شود. شما می‌توانید با این وسیله و با صرف هزینه بسیار کم و در کمترین زمان، به ابروهای خود فرم خاصی ببخشید؛ چراکه صابون ابرو باعث پرتر و پهن‌تر دیده شدن‌های شما خواهد شد.

اگر بخواهیم این محصول را در جایگاه مقایسه قرار دهیم، باید بگوییم که صابون ابرو نسبت به سایر لوازم زیبایی ابرو، از کیفیت و قیمت مناسبی برخوردار است. از همه مهم‌تر آن‌که کمتر از سایر محصولات سلامت شما را به خطر می‌اندازد. همچنین شما می‌توانید به راحتی به آن دسترسی داشته باشید. اما با تمام این ویژگی‌ها باید در نظر داشته باشید که استفاده از این محصول یک راه موقتی است و در مقابل تکنیک‌های دائمی زیبایی مثل هاشور ابرو، میکروبلیدینگ و غیره، پردردسر به نظر می‌رسد.

صابون ابرو چیست؟

صابون ابرو چیست؟

طرز استفاده از صابون ابرو

اگر بار اولی است که از این محصول استفاده می‌کنید، ممکن است در استفاده از آن کمی چالش داشته باشید. در ادامه شما را برای برای استفاده از صابون ابرو راهنمایی خواهیم کرد.

انتخاب فرچه ابروی مناسب

اولین قدم برای استفاده از صابون ابرو، انتخاب یک فرچه مناسب با پرزهای ملایم و نرم است. از این رو لازم است ابتدا، فرچه را کمی مرطوب کنید. این بدین معناست که فرچه شما خیس نشود، بلکه کمی مرطوب شود؛ چراکه رطوبت زیاد باعث می‌شود مواد صابونی روی فرچه رقیق شده و به اندازه کافی تأثیرگذار نباشد. همچنین اگر فرچه شما زیاد از حد خیس شود، آرایش نهایی شما دوامی ندارد و ماندگاری آن بسیار کم است.

فرچه را به صابون آغشته کنید

پس از این که فرچه را مرطوب کردید، باید آن را در جهات مختلف روی صابون بکشید تا به صورت یکنواخت همه جای فرچه به صابون آغشته شود. نکته مهمی که در این زمینه وجود دارد آن است که شما باید با توجه به حجم ابروهایتان، فرچه را آغشته به صابون کنید. بهتر است ابتدا مقدار کمی از صابون را بردارید تا اندازه مناسب آن را متوجه شوید.

بیشتر بخوانید: با انواع آرایش چشم آشنا شوید

صابون ابرو خانگی

صابون ابرو خانگی 

ابروها را لیفت کنید

پس از این که میزان صابون موردنیاز را برداشتید، نوبت شانه کردن ابروها به سمت بالا و به عبارتی لیفت کردن آن است. با استفاده از فرچه، ابروها را به سمت بالا و گوشه خارجی شانه بزنید. در این مرحله شما باید سرعت عمل بالایی داشته باشید تا صابون خشک نشود. توجه داشته باشید که اگر ابروهای شما خشک شود و سپس آن را صابون بزنید، باعث ضعف، ریزش ابرو و ظاهر نامطلوب آن می‌شود؛ بنابراین با سرعت کافی ابروها را به طرز دلخواهتان شانه بزنید.

ابروهای خود را پر کنید

پس از این که ابروهای خود را شانه کردید، موهای ابروهای شما در جای خود قرار خواهند گرفت و شما می‌توانید نقاط خالی را با محصولات ابرو پر کنید. نکته مهمی که لازم است آن را بدانید این است که صابون لیفت ابرو هیچ رنگی ندارد و به عنوان پرکننده ابرو استفاده نمی‌شود. بلکه فقط کمک می‌کند که ابروهای شما در جای مناسب خود قرار بگیرند. بنابراین برای پر کردن ابروهای خود لازم است از مواد دیگر و ابزاری شبیه براش، ماژیک ابرو یا مداد ابروی نازک استفاده کنید.

شست و شوی صابون ابرو

پس از استفاده خود از صابون ابرو، می‌توانید با مقداری شوینده با PH مناسب پوستتان و آب ولرم، آن را شست‌و‌شو دهید. همچنین اگر احساس کردید ناحیه ابروی شما خشک است، ابروهای خود را با روغن نارگیل یا روغن زیتون چرب کنید. این کار نه تنها ناحیه ابرو را مرطوب می‌کند، بلکه باعث تقویت پوست و ابرو می‌شود.

حساسیت به صابون ابرو

به طور کلی صابون ابرو حساسیتی را برای افراد به دنبال ندارد. اما گاهی در زمان استفاده از آن افراد دچار التهابات پوستی مانند قرمز شدن، بروز جوش و یا خشکی بیش از حد می‌شوند. در این صورت لازم است از ادامه مصرف این محصول خودداری کرده و مواد دیگری را جایگزین آن کنند. البته توجه داشته باشید که برخی از این التهابات تنها در دفعه اول استفاده اتفاق می‌افتد و در دفعات بعدی بهبود می‌یابد.

صابون ابرو تقویتی

به طور کلی صابون ابرو یک محصول آرایشی و بهداشتی است و جنبه درمانی ندارد. اما امروزه برندهای متنوعی از این محصول در بازار وجود دارد که شما می‌توانید با مطالعه ویژگی‌های آن، یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. همچنین شما می‌توانید اقدام به ساخت صابون ابرو مخصوص خودتان کنید.

چطور صابون ابرو درست کنیم؟

همان‌طور که پییش‌تر گفته شد، برندهای مختلفی و البته معروفی اقدام به تولید صابون ابرو کرده‌اند؛ اما همچنان صابون ابرو خانگی جایگاه خودش را در بین سایر محصولات شرکتی حفظ کرده ‌است؛ به‌طوری‌که ساخت و عرضه این محصول به صورت خانگی تبدیل به شغلی برای افراد شده است و از آن کسب درآمد می‌کند. اگر برای شما سوال است که به جای صابون ابرو از چی استفاده کنیم و یا چگونه صابون ابرو بسازیم، مراحل زیر را به خاطر بسپارید:

مواد لازم برای طرز تهیه صابون ابرو با موم زنبور عسل

  • موم زنبور عسل
  • ویتامین E
  • روغن نارگیل
  • روغن گیاهی کرچک
  • ظرف نگهداری
  • هم‌زن

براس ساخت صابون ابرو ابتدا لازم است موم زنبور عسل را درون کاسه ذوب کنید. سپس روغن نارگیل را به همراه روغن گیاهی کرچک به آن اضافه کنید و چند قطره ویتامین E به مواد بیفزایید. سپس مخلوط را به خوبی با یکدیگر ترکیب کرده و هم بزنید. پس از این که مخلوط به خوبی ترکیب شد، مواد را به ظرف‌های موردنظرتان برای نگهداری منتقل کنید و اجازه دهید تا سرد شود. صابون ابرو شما به همین راحتی آماده شد!

عوارض صابون ابرو

همان‌طور که گفته شد، صابون ابرو عوارض زیادی ندارد. البته باید توجه داشت که در صورتی این محصول عوارضی به دنبال ندارد که شما از آن به درستی استفاده کنید. برای مثال استفاده طولانی‌مدت از آن می‌تواند باعث بروز آلرژی در پوست شما شود. همچنین اگر پوست شما حساس باشد می‌توانید از محصولاتی استفاده کنید که حاوی مواد طبیعی مانند شی باتر، روغن نارگیل، عسل و... هستند. در این صورت شاهد هیچ‌گونه عوارضی از این محصول نخواهید بود.

بیشتر بخوانید: آشنایی با اکستنشن مژه

در آخر

ابروها یکی از اجزای مهم در صورت هستند که امروزه ابزارهای آرایشی بسیاری برای آراستگی آن تولید شده است. صابون ابرو یکی از این ابزارهاست که برای آراستگی و فرم دهی به ابرو استفاده می‌شود. ما در این مقاله در خصوص بهترین صابون ابرو و نمونه‌های آن مانند صابون ابرو خانگی، صابون ابرو جامد و... نکاتی را بیان کردیم. همچنین شما می‌توانید طریقه ساخت صابون ابرو به صورت خانگی را در این مقاله آموزش ببینید. از این که همراه ما بودید سپاس‌گزاریم.  

 

تحریریه آدینا
تحریریه آدینا

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت مدرسه زیبایی آدینا مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف

رشته‌های تحصیلی پیشنهادی