آشنایی با اکستنشن مژه

مهنوش مختاری
مهنوش مختاری
11:21، 1401/01/25
آشنایی با اکستنشن مژه
1 رای    میانگین 5/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!

آشنایی با اکستنشن مژه


صنعت زیبایی تا به امروز راهکارهای زیادی برای داشتن مژه‌هایی زیبا ارائه کرده است: ریمل‌های بزرگ‌کننده، سرم‌های رشد معجزه‌آسای مژه، فرکردن حرارتی مژگان و.... ولی هیچ روندی به اندازه اکستنشن مژه تا این حد زیبایی خیره‌کننده‌ای به چشمان نبخشیده است.

در این مطلب از مجله آدینا قصد داریم تا شما را با فواید، هزینه، معایب و هرچیزی دیگری درباره اکستنشن مژه آشنا کنیم. همچنین برای آموزش حرفه ای اکستنشن مژه و اجرا روی ماکت و مدل زنده به صورت عملی می توانید در دوره جامع اکستنشن مژه آدینا شرکت کنید.

اکستنشن مژه چیست؟

اکستنشن مژه الیاف نیمه دائمی است که به مژگان طبیعی شما اضافه می‌شود تا مژگانی پرتر، زیباتر و پرپشت‌تری داشته باشید. هر یک از الیاف اکستنشن به تک‌تک مویک‌های مژه با کمک یک چسب نیمه دائم مخصوص چسبانده می‌شود.

مواد اکستنشن در جاهای مختلف، متفاوت است؛ ولی در کل، اکستنشن‌ها از الیاف ابریشم، الیاف مصنوعی، پشم طبیعی یا مصنوعی سمور ساخته می‌شوند. در جاهای مختلف، انواع گوناگونی از اکستنشن‌های مژه با طول‌ها و الگوهای مختلف فر و رنگ‌های ‌متفاوتی ارائه می‌شود که مشتریان می‌توانند باتوجه به سلیقه و نظر خود یکی از آن‌ها را برگزینند.

اکستنشن مژه چیست؟اکستنشن مژه چیست؟

انواع اکستنشن مژه 

مژه‌کاران از سه نوع مختلف مواد اکستنشن مژه استفاده می‌کنند:

  • الیاف مصنوعی
  • الیاف ابریشم
  • پشم سمور

برخی جاها از پشم مصنوعی سمور برای اکستنشن استفاده می‌شود که از نظر فنی همان الیاف مصنوعی است. بیشتر آرایشگاه‌ها ترجیح می‌دهند از جنسی که موقع کار کردن با آن راحت هستند، استفاده کنند. بنابراین، اگر وگان هستید یا به پشم گربه حساسیت شدیدی دارید، مطمئن شوید از الیافی مصنوعی یا ابریشم برای اکستنشن کردن مژه‌هایتان استفاده شود.

در نظر داشته باشید فرقی ندارد که از چه جنس الیافی برای اکستنشن مژگانتان استفاده می‌شود، زیرا همگی دوام تقریبا یکسانی دارند. ولی وجود این، الیاف سمور و ابریشم برای اکستنشن، ظاهری طبیعی‌تری به شما می‌بخشند. الیاف مصنوعی اکستنشن برای آن دسته افرادی که می‌خواهند ظاهری جسورتری داشته باشند مناسب است زیرا مژگان را ضخیم‌تر و تیره‌تر نشان می‌دهد.

در کنار این سه دسته (الیاف مصنوعی، ابریشمی و پشم سمور) درجات مختلفی از اکستنشن مژه از لحاظ طول و فر وجود دارد. معمولا مژه‌کار شما از اکستنشن‌هایی با اندازه‌ و قدرت فر مختلف برای خلق چشمانی بازتر و جذاب‌تر استفاده می‌کند؛ به طوری‌که مژه‌های بیرونی گوشه چشم بلندتر و مژه‌های داخلی گوشه چشم کوتاه‌ترند.

اکستنشن مژه هیبریدی

اکستنشن مژه هیبریدی ترکیبی از دو تکنیک است: حجم  (SVS یا روسی)  و اکستنشن تکی مژه. روش هیبریدی بهترین روش برای بلندکردن و پرپشت‌کردن مژگان شماست که ظاهری بسیار جذاب به شما می‌بخشد و حدود 8 هفته نیز دوام دارد.

اکستنشن هیبریدی مژه که ترکیبی از دو روش (روش کلاسیک برای بلندکردن مژگان و روش روسی برای پرپشت‌کردن مژگان) است توسط سلبریتی‌های مشهور هالیوودی همچون کارداشیان‌ها استفاده می‌شود. این روش، یک روش عالی برای کسانی است که خواهان مژگان بلند و در عین‌حال پرپشت و عمیق‌اند.

بیشتر بخوانید: همه آنچه باید درباره کاشت مژه بدانید

اکستنشن مژه هیبریدیاکستنشن مژه هیبریدی

چند پرسش و پاسخ در این زمینه:

کاشت اکستنشن مژه هیبریدی چقدر طول می‌کشد؟

پاسخ به این پرسش تا حد زیادی به سرعت مژه‌کار شما بستی دارد؛ ولی به طور میانگین حدود 90 دقیقه طول می‌کشد.

دوام اکستنشن‌های هیبریدی چقدر است؟

به طورکلی تا 8 هفته دوام می‌آورند؛ ولی اگر خواهان ظاهری مرتب برای مژگان خود هستید، احتمالا باید هر 2 تا 4 هفته برای ترمیم آن اقدام کنید.

هزینه اکستنشن هیبریدی چقدر است؟

هزینه این روش به عوامل زیادی از جمله مهارت آرایشگر، مواد استفاده شده و.. دارد. بنابراین نمی‌توان نرخ دقیقی برای آن تعیین کرد.

اکستنشن مژه کلاسیک

اکستنشن کلاسیک مژگان، اساسا خط مژه‌ شما را تیره‌تر و فرتر از حالت طبیعی‌اش نشان می‌دهد. در این روش، هریک از الیاف اکستنشن‌ها به جای قرار گرفتن روی پوست، روی تار تار مژه اعمال می‌شود. این نوع اکستنشن استایل‌ها و انواع مختلفی دارد و بیشتر برای مشتریانی مناسب است که خود مژه‌های زیادی دارند، ولی می‌خواهند طول و عمق بیشتری به مژگان خود ببخشند و این‌کار را به طبیعی‌تر شکل خود انجام دهند. به طورکل، اکستنشن مژه کلاسیک مژگان شما را تیره‌‌تر و فرتر از ظاهر طبیعی‌شان نشان می‌دهد.

قطر الیاف‌های اکستنشن کلاسیک متفات است: 0.10، 0.12، 0.15، 0.18، 0.20 و 0.25. گرچه قطر 0.25 به هیچ وجه توصیه نمی‌شود؛ زیرا می‌تواند آسیب‌زا باشند. (ابعاد برحسب سانتی‌متر است).

اکستنشن مژه اسپایکی

اکستنشن اسپایکی در واقع افزودن فن‌های مژه‌ بسته و باز به مژه‌های طبیعی است تا مژه‌های فرد پرپشت‌تر به نظر برسند. این روش نسبت به روش کلاسیک، مزایای بیشتری دارد.

این روش، در حقیقت تکنیکی است که در آن با توجه به حجم مژه فرد، میزان دلخواه از الیاف اکستنشن با ضخامت‌های کم و سایزهای دلخواه استفاده می‌شود.

این روش، به‌عنوان روشی ساده تقریبا هیچ آسیبی به مژه‌های طبیعی وارد نمی‌کند، زیرا از چسب بسیار کمتری استفاده می‌شود و الیاف مورد نیاز برای آن، وزن بسیار کمی دارند. در این روش نیز مانند روش کلاسیک، الیاف اکستنشن روی تارتار مژه چسبانده می‌شوند.

بیشتر بخوانید: آشنایی با تاتو خط چشم

اکستنشن مژه اسپایکیاکستنشن مژه اسپایکی

نکته: 2 تا 4 هفته پس از کاشت نیاز به ترمیم است.

 اکستنشن مژه عروسکی

این نوع اکستنشن یکی از محبوب‌ترین اکستنشن‌ها برای مژگان در سالن‌های آرایشی و زیبایی است. در این روش، مژه‌های بلند و فرشده به سمت بالا در وسط خط مژه چسبانده می‌شود تا چشم‌ها بزرگ‌تر دیده شوند. این متد، روشی عالی برای افرادی است که چشم‌های کوچک یا بادامی دارند و می‌خواهند چشم‌هایشان را بزرگ‌تر از آنچه که واقعا هست، نشان دهند.

فواید اکستنشن مژه

زیباتر نشان دادن چهره: اکستنشن کردن مژگان باعث می‌شود هر روز صبح با مژه‌هایی اغواکننده، بلند و زیبا از خواب برخیزید. کاملا مشخص است که داشتن چنین مژه‌هایی تا چه اندازه روی زیبایی چشم و چهره شما تاثیر می‌گذارد.

کاملا مطابق با سلیقه شماست: کافی است به یک مژه‌کار حرفه‌ای مراجعه تا مژه‌هایی بلند و فر متناسب با چشم‌هایتان داشته باشید.

تقریبا ضدآب است: گرچه پس از اکستنشن مژه نمی‌توانید آن‌ها را تا 48 ساعت اول نمناک کنید؛ ولی پس از این زمان می‌توانید دوش بگیرید، شنا کنید یا از ورزش کردن خیس عرق شوید و هیچ ترسی از ریزش اکستنشن‌هایتان‌ نداشته باشید. گرچه هرچه بیشتر آن‌ها را خشک نگه دارید، مدت طولانی‌تری روی مژگانتان می‌مانند.

بدون درد: این فرایند، یک فرایند 100 درصد بدون درد برای هر فرد از شروع تا پایان است.

معمولا ایمن است: متخصصان پوست و جراحان پلاستیک و زیبایی همگی بر این باورند که اکستنشن کردن مژگان کاملا ایمن است (گرچه خطر تحریک و عفونت در آن وجود دارد، ولی احتمال این خطرات بسیار کم است و بیشتر ناشی از عدم رعایت بهداشت و یا استفاده از مواد بی‌کیفیت است).

بیشتر بخوانید: همه چیز در مورد ریموو ابرو

فواید اکستنشن مژهفواید اکستنشن مژه

مضرات اکستنشن مژه   

خطر تحریک یا عفونت: مهم‌ترین خطر این روش، تحریک چشم است. در این روش برای چسباندن الیاف اکستنشن به تارهای طبیعی مژه از چسب‌های مخصوص استفاده می‌شود؛ پرواضح است که چشم‌ها شدیدا به این مواد شیمایی حساس‌اند. از طرفی هر چیزی می‌تواند سبب تحریک و حساسیت چشم شود؛ چه مواد شیمیایی، چه کشش و اصطکاک مژه. بنابراین ایده خوبی است که قبل استفاده از چسب اکستنشن آن را روی دست خود تست کنید. اگر چشمان حساسی دارید، توصیه ما به شما این است که از مژه‌کار خود درخواست کنید تا از چسب‌های بدون لاتکس و فرمالدهید استفاده کند؛ زیرا این دو ماده، اصلی‌ترین عامل حساسیت و تحریک چشم‌اند.

نیاز به هزینه و زمان زیادی دارد: در سالن‌های زیبایی آمریکا هزینه اولیه اکستنشن مژه بین 100 تا 300 دلار است و هزینه ترمیم آن (که هر 2 تا 4 هفته یکبار باید انجام شود) بین 50 تا 150دلار آب می‌خورد. کاشت اولیه آن ممکن است بیش از 2 ساعت زمان نیاز داشته باشد و برای ترمیم نیز حداقل یک ساعت زمان است.

احتمال ایجاد آسیب به مژگان طبیعی: حتی اگر برای این کار نزد یک متخصص حرفه‌ای مژه‌کار مراجعه کنید و مراقبت‌های پس از اکستنشن را نیز جدی دنبال کنید، باز هم احتمال آسیب به مژگان طبیعی‌تان وجود دارد. همانطور که مژه‌های طبیعی‌تان رشد می‌کنند، اکستنشن‌های شما نیز از ریشه دور و دورتر می‌شود. همین، وزن زیادی را به مژگانتان وارد می‌کند که در نهایت می‌توانند سبب شکستن و ریختن مژه‌هایتان شوند. مالیدن یا خاراندن مژه‌ها در خواب (چه با دست و چه روی بالش) به مژه‌های طبیعی‌ آسیب وارد می‌کند.

ریزش ناهموار: مژه‌های شما در هر زمانی مراحل رشد مختلفی دارند. این بدان معناست که برخی مژه‌ها در طول دوره رشد خود هستند و برخی دیگر در حال آماده شدن برای ریختن. همه این‌ها یعنی این که چند هفته پس از انجام اکستنشن مژه، برخی اکستنشن‌هایتان ممکن است همراه با ریزش مژه‌های طبیعی‌تان بریزند؛ در حالی‌که باقی همچنان سر جای خود بمانند. بنابراین اگر هر 2 تا 4 هفته یک بار برای ترمیم مراجعه نکنید، شاهد یک ظاهر ناهموار و تقریبا بدشکلی خواهید بود.

ممکن است شستن صورت دردناک باشد: به یاد داشته باشید که اگر مژه‌هایتان اکستنشن دارد، نمی‌توانید چشم‌هایتان را با دست بمالید. همین امر شستن صورت را با چالش روبه‌رو می‌کند زیرا تنها می‌توانید دور چشم رو بدون حساسیت و مراقب خاصی بشویید.

مراقبت از اکستنشن مژه

نباید آن‌ها را تا 48 ساعت اول نمناک کنید: تا 48 ساعت نخست پس از کاشت اکستنشن، نباید آن‌ها را خیس و مرطوب کنید.

نمی‌توانید از پاک‌کننده‌های روغنی استفاده کنید: برای پاک کردن دور چشم نمی‌توانید از پاک‌کننده‌های روغنی استفاده کنید. زیرا تمامی محصولات پاک‌کننده‌های آرایش، تمیزکننده‌ها، روغن‌های صورت، هیبدریدهای سرمی روغنی باعث از بین رفتن چسب اکستنشن می‌شوند.

نمی‌توانید به مدت طولانی زیر دوش بمانید: وزن آب می‌تواند منجر به شکستگی زودهنگام اکستنشن‌ها شود. بعد از هر دوش، مژه‌هایتان را با برس مخصوص، شانه بزنید تا آب جمع شده در میانشان، خالی شود.

به پهلو بخوابید: اگر عادت دارید همیشه روی شکمتان بخوابید، باید این عادت را کاملا کنار بگذارید. زیرا به شکم خوابیدن باعث می‌شود تا مژه‌هایتان در اثر فشار یا اصطکاک روی بالش، آسیب ببینند و در نهایت بریزند.

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره رنگ ابرو

مراقبت از اکستنشن مژهمراقبت از اکستنشن مژه

چشم‌هایتان را نمالید و هرگز به اکستنشن‌ مژه‌هایتان دست نزنید: هرچه بیشتر چشم‌هایتان را با دست لمس کنید، آن‌ها را لمس کنید یا فشار دهید، باعث ریختن و آسیب زودتر از موعد مقرر به اکستنشن‌هایتان می‌شوند.

نباید از فرمژه استفاده کنید: به هیچ عنوان نمی‌توانید روی مژه‌های اکستنشن شده، از فرمژه دستی استفاده کنید. برای فر کردن اکستنشن‌ها از فرمژه‌های حرارتی استفاده کنید.

اکستنشن مژه بهتر است یا کاشت مژه

کاشت مژه برای افرادی توصیه می‌شود که در اثر سوختگی یا بیماری بخش اعظم مژه‌هایشان را از دست داده‌اند. این روش حتما باید در کلینیک و زیر نظر پزشک متخصص و قابل‌اعتماد انجام شود.

در کاشت، روی هر پلک به 50 مژه (نزدیک به جنس مژه طبیعی فرد) نیاز است و حتما نیازمند بیهوشی یا بی‌حسی موضعی است. کل فرایند، دو تا سه ساعت زمان می‌برد.

احساس درد، کبودی و ورم از عوارض معمول کاشت مژه‌ است که معمولا پس از یک هفته کمتر می‌شود. مراقبت‌های پس از کاشت باید بسیار جدی گرفته شود و معمولا برای کاهش عوارض، دارو تجویز می‌شود. در این روش، مژه‌ها به صورت طبیعی رشد می‌کنند و باید هر 6 تا 12 ماه یکبار، کوتاه شوند.

ولی اکستنشن مژه یک آرایش چشم نیمه دائمی برای افرادی است که خواهان مژگان بلندتر، پرپشت‌تر و فرتر از مژه‌های طبیعی‌شان هستند و ماندگاری‌اش نیز حداکثر یک ماه است. برای اکستنشن کردن مژه‌ها، باید به آرایشگاه مراجعه کرد.

چگونه اکستنشن مژه را جدا کنیم؟

برای جدا کردن اکستنشن‌ها کافی است از حلال چسب اکستنشن استفاده کنید. این حلال را می‌توانید از داروخانه‌ها و مراکز معتبر تهیه کنید.

برای جدا کردن اکستنشن‌های مژه باید مراحل زیر را انجام دهید:

  • پاک کردن آرایش چشم و مژه‌ها
  • زدن حلال چسب اکستنشن به یک سواب پنبه
  • مالیدن آرام سواب پنبه‌ای به یکی از پلک‌هایی که به سمت پایین کشیده شده تا اکستنشن‌ها شل شود.
  • پس از شل شدن اکستنشن‌ها، با کمک انگشت شست و اشاره، اکستنشن‌ها را از روی چشم‌هایتان جدا کنید.

چند نکته:

  • اگر اکستنشن‌ها به‌راحتی جدا نشدند، حلال بیشتری روی سواب پنبه بزنید.
  • دقت کنید این حلال به درون چشم‌هایتان نفوذ نکند.
  • در صورت به وجود آمدن مشکلات چشمی (پس از انجام این روش)، سریعا به چشم‌پزشک مراجعه کنید.
  • از کندن اکستنشن‌ها با دست جدا خودداری کنید زیرا باعث کنده شدن مژه‌های طبیعی‌تان خواهید شد.
  • کاملا مطابق با دستورالعمل کالای خریداری شده عمل کنید.

بیشتر بخوانید: آشنایی با مداد چشم

برداشتن اکستنشن مژهبرداشتن اکستنشن مژه

جمع‌بندی

اکستنشن مژه یک روش ساده و بدون درد برای داشتن مژه‌هایی خیره‌کننده است، ولی مانند هر چیز دیگر در صنعت زیبایی، باید بهایش را بپردازید. این متد، گران است و باید مراقبت‌های پس از آن را جدی دنبال کنید زیرا در صورت عدم توجه، به‌سادگی می‌توانید به مژگان طبیعی‌تان آسیب وارد کنید (مانند ریزش یا شکستگی مژه). ولی به هرحال، مژه‌های ما نیز تارک‌های مو هستند که پس از چند هفته رشد می‌کنند.

در آخر توصیه می‌کنیم اگر قصد اکستنشن کردن مژه‌هایتان را دارید، برای کم کردن عوارض ناشی از آن، حتما به یک مژه‌کار حرفه‌ای و باتجربه مراجعه کنید.

مهنوش مختاری
مهنوش مختاری

در دانشگاه فیزیک خوندم و اون را تا ارشد ادامه دادم. علاقه من به نویسندگی از اونجایی کلیک خورد که شروع کردم به نوشتن اولین مقاله‌ام در دانشگاه. سرچ کردن در گوگل، یادگیری و به روز بودن اطلاعات، نه تنها بخشی از کاریه که انجام می‌دم، بلکه تبدیل شده به یک سرگرمی بی‌نظیر؛ طوری‌که خیلی وقت‌ها متوجه گذر زمان نمی‌شم.

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت مدرسه زیبایی آدینا مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف

رشته‌های تحصیلی پیشنهادی