بیوتی پن یا قلم پاکسازی پوست چیست؟

تحریریه آدینا
تحریریه آدینا
22:31، 1401/03/28
بیوتی پن یا قلم پاکسازی پوست چیست؟
1 رای    میانگین 5/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!

بیوتی پن یا قلم پاکسازی پوست چیست؟


اگر بخواهیم همیشه شاداب و زیبا بنظر برسیم باید زمان و انرژی کافی برای رسیدگی به پوست خود داشته  باشیم. اما این روزها با این همه مشغله واقعا می‌توانیم مرتب به مراکز مناسب برای رسیدگی و پاکسازی پوست مراجعه کنیم؟ پیشرفت تکنولوژی باعث شده کارها را ساده‌تر و سریع‌تر انجام دهیم. یکی از کارهایی که با پیشرفت تکنولوژی به سادگی می‌توان آن را در خانه انجام داد، پاکسازی پوست است. برای اینکار کافی است یک قلم پاکسازی پوست یا بیوتی پن مناسب تهیه کنید و با ما تا پایان مطلب همراه باشید تا به شما بگوییم چطور می‌توانید از آن استفاده کنید و اینکه استفاده از بیوتی پن چه مزایایی دارد. همچنین برای آموزش حرفه ای و یادگیری مراقبت های پوستی و آشنایی با انواع انواع تونرها، لایه بردارها و ماسک ها می توانید در دوره پیشرفته مراقبت پوست آدینا شرکت کنید.

قلم پاکسازی پوست چیست؟

قلم پاکسازی پوست وسیله‌ای است که می‌توانید به کمک آن پاکسازی پوست را در منزل انجام دهید.

 قلم پاکسازی پوست وسیله‌ای است که می‌توانید به کمک آن پاکسازی پوست را در منزل انجام دهید

در پاسخ به این سوال که قلم پاکسازی پوست چیست باید گفت یک وسیله الکتریکی سبک با کاربری ساده است که در آن از جدیدترین فناوری کربونیزاسیون یونی الکتریکی استفاده می‌شود. در این دستگاه میکرونیدل خانگی سوزن‌های ظریفی بکاررفته است که با ایجاد زخم‌های کوچک باعث تحریک کلاژن سازی و برطرف شدن چین و چروک‌های سطحی پوست، از بین رفتن کک و مک، جای جوش، خال‌های مسطح و برجسته و زگیل‌ها می‌شود. شما با خرید قلم پاکسازی پوست و استفاده منظم از آن می‌توانید پوستی یک دست، شفاف و سالم داشته باشید.

کاربردهای قلم پاکسازی پوست چیست؟

بیوتی پن کاربردهای مختلفی دارد. از این وسیله پاکسازی موثر می‌توان بر روی تمام انواع پوست، چرب، خشک و معمولی استفاده کرد.

اولین کاربرد قلم پاکسازی پوست در از بین بردن لکه‌های پوستی است. معمولا بعد از محو شدن جوش‌ها ردی قهوه‌ای رنگ از آن‌ها روی صورت باقی می‌ماند. در این صورت استفاده از بیوتی پن انتخاب خوبی است. رد زخم‌ها هم با استفاده از این روش به خوبی کمرنگ شده و به مرور از بین می‌روند. برداشتن خال به کمک بیوتی پن نیاز به دقت و مهارت بیشتری دارد. اگر خال‌ها کوچک و سطحی هستند با درجه کم و سوزن نازک می‌توان آن‌ها را از بین برد. اما اگر برجسته یا ریشه دار باشند باید از درجه‌های بالاتر دستگاه و سوزن‌های ضخیم‌تر استفاده کرد. نکته مهم درباره خال‌ها این است که شما فقط می‌توانید خال‌های مادرزادی را به کمک این روش ازبین ببرید. اگر خالی به تازگی روی صورتتان ایجاد شده است حتما به متخصص پوست مراجعه کنید.

گفتیم بیوتی پن با استفاده از سوزن‌های ظریف خود زخم‌های سطحی روی لایه اولیه پوست ایجاد می‌کند. پوست در حین ترمیم این زخم‌ها عمل کلاژن سازی را هم انجام می‌دهد؛ از همین رو می‌توان به کمک بیوتی پن چروک‌های سطحی اطراف لب، چشم و پیشانی راهم برطرف کرد. همچنین عمل کلاژن سازی می‌تواند تا حدودی افتادگی و شل شدن پوست را نیز برطرف کند.

بیشتر بخوانید: روش‌های خانگی آبرسانی پوست

بیوتی پن بر کلاژن سازی و بازگشت خاصیت کشسانی پوست تاثیر مثبت می‌گذارد.

 بیوتی پن بر کلاژن سازی و بازگشت خاصیت کشسانی پوست تاثیر مثبت می‌گذارد.

اگر تتوی ابرو، خط چشم یا خط لب دارید و به هر دلیلی از آن راضی نیستید بیوتی پن می‌تواند با کمترین میزان درد و در سریع‌ترین زمان ممکن این تتوها را پاک کند.

مراحل استفاده از بیوتی پن

پیش از استفاده از قلم پاکسازی پوست باید صورت‌تان را با آب ولرم خوب بشویید. برای این کار بهتر است از محلول‌های شستشو استفاده کنید. سپس از شستن اجازه بدهید پوست خود به خود خشک شود.

سوزن‌های ظریف این دستگاه تنها تا عمق سه میلیمتری پوست فرو می‌روند. به همین علت بسیاری از کسانی که از آن استفاده کرده‌اند در حین انجام کار درد خفیفی احساس می‌کرده‌اند که قابل تحمل بوده است. اما از آنجا که آستانه تحمل درد در همه یکسان نیست می‌توانید پس از شستن صورت و خشک شدن پوست مقداری لیدوکائین پوستی یا زایلاپی روی پوست بمالید. در این صورت باید نیم ساعت صبر کنید تا کرم اثر کند.

پیش از نصب سوزن مورد نظر روی دستگاه آن را خوب با الکل تمیز کنید. دقت کنید سوزن بزرگ برای خال‌های برجسته، زگیل و پاک کردن تتو بکار می‌رود. برای سایر لکه‌های پوستی خفیف و سطحی باید از سوزن‌های کوچک استفاده کنید.

طریقه استفاده از قلم پاکسازی پوست به این صورت است که بعد از نصب سوزن مناسب روی دستگاه دکمه پاور Power را به مدت سه ثانیه نگهدارید تا دستگاه روشن شود. سطح سرعت دستگاه را هم باید مانند نوع سوزن آن تنظیم کنید. برای خال‌های برجسته یا ریشه دار، زگیل و تتو از سرعت‌های بالاتر و برای سایر موارد از سرعت‌های کمتر استفاده کنید. بعد از تنظیم دستگاه روی سرعت دلخواه دکمه Out را نگهدارید تا دستگاه شروع به کار کند. بعد از اینکه صفحه LCD شروع به چشمک زدن کرد دستگاه را روی ناحیه‌ای از پوست که می‌خواهید پاکسازی در آن قسمت انجام شود قرار دهید. پس از ده ثانیه دکمه Out را رها کنید. حالا قلم را به آرامی روی ناحیه مورد نظر حرکت دهید. دقت داشته باشید به هیچ وجه بیوتی پن را به مدت طولانی روی یک ناحیه پوست نگه ندارید.

بیشتر بخوانید: ۱۵ ماسک خانگی همه کاره برای از بین بردن انواع جوش

در هنگام استفاده از قلم پاکسازی به انتخاب سوزن مناسب دقت کنید.

در هنگام استفاده از قلم پاکسازی به انتخاب سوزن مناسب دقت کنید.

بعد از اتمام کار برای کمک به ازبین رفتن التهاب و کلاژن سازی بهتر از کرم آبرسان استفاده کنید. کمپرس یخ هم برای جلوگیری از ایجاد کبودی و التهاب مفید است. برای رسیدن به نتیجه مطلوب باید این کار را شش الی ده مرتبه انجام دهید. اگر پوست نازکی دارید کار را هر دو هفته یکبار انجام دهید. اما اگر پوست شما ضخامت، مقاومت و ترمیم پذیری بالایی دارد می‌توانید این کار را هفته‌ای یکبار هم انجام دهید.

برای ترمیم شدن سریع‌تر پوست از کرم‌های ترمیم کننده مناسب استفاده کنید. تا دسته کم 24 ساعت در معرض تابش نور مستقیم خورشید قرار نگیرید و از زدن ضد آفتاب غافل نشوید.

مزایای قلم پاکسازی پوست

استفاده از این روش بسیار ساده است و نیاز به آموزش یا کسب مهارت خاصی ندارد. تنها نکته مهم در طرز استفاده از قلم پاکسازی پوست این است که دفترچه راهنمای آن را به دقت مطالعه کنید. خرید این قلم‌ها با توجه به قیمت و کارایی آن بسیار مقرون به صرفه است. از این گذشته زمان انجام کار در اختیار خود شما است و نیاز به برنامه ریزی ویژه‌ای ندارد. پاکسازی پوست به کمک بیوتی پن حداکثر ظرف سی الی چهل دقیقه تمام می‌شود. می‌توانید این کار را در اوقات فراغتتان هم انجام دهید. نتایج کار هم بسیار محسوس و راضی کننده خواهد بود.

عوارض احتمالی استفاده از بیوتی پن کدام اند؟

همان طور که پیشتر گفته شد سوزن‌های بیوتی پن تنها تا عمق سه میلیمتری پوست نفوذ می‌کند، بنابراین باید گفت این کار عوارض خاصی برای شما نخواهد داشت. همان طور که در بخش طرز استفاده قلم پاکسازی پوست هم گفته شد، در طول انجام کار تنها ممکن است کمی احساس درد کنید که آن هم قابل تسکین خواهد بود.

پس از انجام کار کمی قرمزی و التهاب خواهید داشت. این علائم معمولا پس از یک الی دو روز برطرف خواهند شد. البته چون روند التیام پوست در هر فرد متفاوت است، ممکن است این زمان برای برخی افراد کمی طولانی‌تر باشد. لذا بهتر است این کار را در زمانی انجام دهید که بتوانید پس از آن در منزل بمانید یا دست کم برای چند روز مراسم یا قرار مهمی نداشته باشید.

وقتی هنوز در انجام کار پاکسازی مهارت و تجربه کافی به دست نیاورده‌اید ممکن است روی صورت کمی قرمزی بیشتر یا کبودی‌های کوچک مشاهده کنید. این علائم خیلی زود برطرف خواهد شد. استفاده از آبرسان و کرم‌های ترمیم کننده و تسکین دهنده می‌تواند برای این موارد مفید باشد.

قلم پاکسازی می‌تواند جای جوش را ازبین ببرد.

 قلم پاکسازی می‌تواند جای جوش را ازبین ببرد.

اگر داروهای رقیق کننده خون مصرف می‌کنید از سه روز قبل خوردن آن‌ها را متوقف کنید. اگر باردار هستید، دیابت دارید یا داروهای خاص یا راگوتان مصرف می‌کنید نباید از بیوتی پن استفاده کنید.

بهترین مارک قلم پاکسازی پوست چیست؟

شرکت‌ها و برندهای بسیاری دست به تولید قلم پاکسازی پوست زده‌اند و هر یک محصولات خود را با ویژگی‌های خاصی روانه بازار می‌کنند. برخی قلم‌ها با در نظر گرفتن قابلیت‌هاشان برای بهترین تاثیر روی جوانسازی و لیفتینگ صورت شهرت دارند، برخی برای عیان بود تاثیر استفاده از آن‌ها در کوتاه‌ترین زمان و برخی برای ایجاد زخم‌های بینهایت کوچک که کمترین رد پا را از خود به جا می‌گذارند.

اگر یک سرچ ساده با عنوان بهترین قلم پاکسازی پوست در اینترنت انجام دهید با انبوهی از نام‌های متفاوت مواجه خواهید شد. اما همان طور که مشاهده می‌کنید هرکدام ویژگی‌های منحصر بفردی دارند. اینکه شما چه قلمی را به چه منظوری بکار ببرید تاثیر بسیاری روی میزان رضایت شما از کارکرد آن قلم خواهد داشت پس بهتر است پیش از خرید اول بدانید که اساسا منظور اصلی شما از خرید یک بیوتی پن چیست، سپس با مطالعه دقیق ویژگی‌های محصولات موجود در بازار بهترین نمونه را برای خود انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید: تونر چیست و چه کاربردی دارد؟

کلام آخر

سلامت پوست نقشی اساسی در زیبایی چهره شما بازی می‌کند. برای داشتن پوستی سالم باید اقداماتی زیادی از جمله پاکسازی به موقع و مرتب پوست را انجام دهید. قیمت قلم پاکسازی پوست بیوتی پن معمولا چندان زیاد نیست. شما می‌توانید با خرید یک قلم پاکسازی پوست مناسب، بدون صرف هزینه و وقت زیاد، به خواسته خود برسید. این کار نیاز به مهارت و آموزش خاصی ندارد، اما قطعا دقت و توجه بسیاری می‌طلبد. به خاطر داشته باشید استفاده از این وسیله روی زخم باز ممنوع است و می‌تواند اوضاع را وخیم‌تر کند.

تحریریه آدینا
تحریریه آدینا

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت مدرسه زیبایی آدینا مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف

رشته‌های تحصیلی پیشنهادی