هر آنچه باید در مورد مژه مصنوعی بدانید

تحریریه آدینا
تحریریه آدینا
11:51، 1401/02/26
هر آنچه باید در مورد مژه مصنوعی بدانید
1 رای    میانگین 5/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!

هر آنچه باید در مورد مژه مصنوعی بدانید


با افزایش محبوبیت مراقبت‌های زیبایی و آرایش‌های مدرن، آرایش‌های مربوط به چشم هم دچار تغییرات جذابی شده است. شاید برایتان عجیب باشد ولی حتی انتخاب یک مژه مصنوعی مناسب هم برای زیباتر شدن و همخوانی با یک آرایش مدرن اهمیت زیادی پیداکرده است.

اینکه انواع مژه و بهترین مژه مصنوعی کدام است درواقع ازجمله دغدغه‌های طرفداران زیبایی فارغ از زیبایی‌های کلاسیک به شمار می‌رود. ما با همین هدف قصد داریم نکات ریز و خواندنی بیشتری را در مورد این آیتم زیبایی محبوب بنویسیم. همچنین برای آموزش حرفه ای اکستنشن مژه و اجرا روی ماکت و مدل زنده به صورت عملی می توانید در دوره پیشرفته اکستنشن مژه آدینا شرکت کنید.

مژه مصنوعی چیست و چه کاربردی دارد؟

مژه‌ ازجمله گزینه‌های زیباکننده صورت است. اگرچه این آیتم در آرایش کلاسیک وجود نداشت ولی به همان اندازه در خانواده انواع آرایش مدرن طرفدار پیداکرده است.

مژه‌های مصنوعی برای آن دسته از افرادی مناسب است که مژه‌های کم‌پشتی دارند یا به هر دلیل دیگری، بیماری یا مشکلات مادرزادی، حجم طبیعی مژه‌های خود را ازدست‌داده‌اند.

شاید در ظاهر، داشتن مژه‌های پرپشت، دغدغه پیش‌پاافتاده‌ای به نظر برسد ولی هرچه بیشتر به اهمیت علاقه زنان برای زیباتر شدن پی می‌برید، متوجه می‌شوید که چقدر مژه مصنوعی در افزایش زیبایی چشم‌ها و در کل صورت فرد تأثیرگذار است و حتی نقش مهمی در افزایش اعتمادبه‌نفس او دارد.

نکته جالب‌توجه اینجاست که مژه‌های مصنوعی به دو صورت یک‌بارمصرف و دائم در بازار موجود است و هر فردی به‌تناسب علاقه و نیاز خود، با توجه به تنوع فراوانی که دارد، می‌تواند برای کاشت مژه تصمیم بگیرد.

ناگفته نماند اگر قصد دارید شما هم به جمع دوستداران کاشت مژه وارد شوید لازم است حتماً از کیفیت بالا و بی‌خطر بودن آن برای چشم‌هایتان اطمینان حاصل کنید.

مژه مصنوعی از چه درست می‌شود؟

این عضو کاشتنی روی پلک، جذابیت چشمگیری به چشم‌ها می‌بخشد که به دلیل استفاده از موی مژه یا الیاف طبیعی، نازک و انعطاف‌پذیر جلوه کاملاً دلخواه و طبیعی به پلک و چشم‌ها می‌دهد.

شاید در نگاه اول پرپشت بودن این نوع مژه کمی غیرعادی باشد ولی ویژگی طبیعی بودن تار موی آن تأثیر زیادی بر طبیعی بودن همین پرپشتی و زیبایی دوچندان آن می‌گذارد.

وقتی این کنجکاوی برایتان ایجاد می‌شود که مژه مصنوعی از چی درست میشه، منظور از طبیعی بودن تارهای مژه‌های مصنوعی صرفاً انتخاب تارهای طبیعی نیست بلکه انواع دیگری از کیفیت شامل الیاف مصنوعی، تارهای ابریشمی، موی روباه و سمور را هم دربر می‌گیرد.

انواع مژه مصنوعی کدام‌اند؟

همان‌طور که بالاتر اشاره کردیم این محصول مدرن با تنوع قابل‌توجهی وارد بازار مصرف و سالن‌های آرایش شده و دست بانوان زیباپسند را برای انتخاب مدل دلخواهشان کاملاً باز گذاشته است. به عبارت بهتر وقتی صحبت از این آیتم زیباکننده می‌شود فقط پرپشت بودن آن نیست که مهم است بلکه نوع و روش استفاده از آن هم تفاوت‌هایی دارد.

به‌صورت کلی دو نوع اصلی مژه هست که شما می‌توانید یکی از آن دو را انتخاب کنید:

مژه دائمی- این نوع مژه در سالن آرایش و به‌وسیله یک آرایشگر حرفه‌ای و باتجربه کاشته می‌شود. مژه‌های ریز، بلند، کوتاه، چند دانه یا دسته‌ای گزینه‌هایی هستند که می‌توانید در صورت انتخاب مژه دائمی برای هرچه زیباتر کردن چشم‌هایتان در نظر بگیرید.

بیشتر بخوانید: معرفی انواع خط چشم

انتخاب با شماست؛ مژه دائمی یا مژه مصنوعی یکبار مصرف

انتخاب با شماست؛ مژه دائمی یا مژه مصنوعی یکبار مصرف

مژه یک‌بارمصرف- از اسم آن پیداست هرزمان که قصد حضور در محفل یا مهمانی را داشته باشید یا بخواهید برای تنوع هم که شده تغییر موقتی در حالت چشم‌هایتان ایجاد کنید، این مژه به کمک شما می‌آیند.

مژه یک‌بارمصرف در دو نوع سه‌بعدی و مغناطیسی در بازار موجود است که در این بخش تصمیم داریم هر کدام را جداگانه به شما معرفی کنیم. شما طرفدار کدام نوع هستید؟!

مژه مصنوعی سه ‌بعدی

همان‌طور که بالاتر برایتان نوشتیم این نوع مژه با الیاف طبیعی و تار مژه واقعی، الیاف مصنوعی، تار ابریشم یا موی بدن روباه و سمور ساخته می‌شود. البته فقط مژه سه‌بعدی نیست که در بازار طرفدار پیداکرده است بلکه انواع دوبعدی، چهار و پنج بعدی هم موجود هستند. هرچه عدد این بعد بیشتر باشد یعنی شما مژه‌هایی پرپشت و چشمگیرتر خواهید داشت.

مژه مصنوعی مغناطیسی

این محصول به مدل مگنتی هم معروف و از دو بخش بالایی و زیرین تشکیل‌شده است؛ مگنت مژه بالایی زیر مژه جاسازی‌شده که باید آن را روی مژه‌های طبیعی خود قرار دهید. مگنت مژه پایینی هم بالای مژه قرار دارد و باید آن را زیر مژه اصلی جابدهید.

درواقع این شکل تنظیم مژه‌ها کمک می‌کند تا مژه کاملاً روی مژه طبیعی ثابت بماند و شما نگرانی بابت ریختن یا افتادن آن نداشته باشید چون به کمک مگنت به هم متصل شده‌اند.

طرز گذاشتن مژه مصنوعی چگونه است؟

با رعایت مراحل زیر می‌توانید به‌راحتی مژه‌ها را روی چشم‌هایتان بگذارید:

  • شست و شوی کامل صورت و آرایش کامل آن همراه با چشم‌ها
  • دو طرف مژه، ابتدا و انتها، را با انگشت نگه‌دارید.
  • عرض مژه باید از قسمت داخلی چشم اندازه‌گیری شود و در صورت نیاز، مقدار اضافی آن را با قیچی ببرید.
  • کمی چسب مژه روی خلال‌دندان بمالید.
  • لایه نازکی از چسب را به قسمت زیرین مژه مخصوصاً دو سر انتهایی آن بزنید. حدود پانزده ثانیه صبر کنید و سپس مژه مصنوعی را با موچین به‌آرامی روی پلک قرار دهید.
  • مدت‌زمان مالیدن چسب به مژه‌ها و قرار دادن آن روی پلک باید به‌اندازه‌ای باشد که چسب باعث کثیفی پلک‌هایتان نشود.
  • دقت کنید که مژه باید از قسمت داخلی چشم جاسازی شود و تناسب مژه‌های داخلی و خارجی را روی پلک در نظر بگیرید. در زمان جاسازی تا می‌توانید مژه‌های مصنوعی را به مژه طبیعی خود نزدیک‌تر بچسبانید.

بیشتر بخوانید: بن مژه بهتر است یا خط چشم؟

بهترین مژه مصنوعی چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

ویژگی های مژه مصنوعی

ویژگی های مژه مصنوعی

یک محصول زیبایی مناسب که جذابیت چشم‌ها را دوچندان کند لازم است ویژگی‌های زیر را داشته باشد:

  • کیفیت الیاف مژه قابل‌قبول باشد.
  • مژه‌ها با گذر زمان به هم گره نخورند یا نچسبند.
  • چسب مژه باکیفیت باشد و مژه‌ها را به‌خوبی روی پلک نگه دارد.
  • عوارض جانبی کمتری داشته باشد.

خطرات مژه مصنوعی که لازم است بدانید

توجه داشته باشید در صورت استفاده طولانی‌مدت از مژه کاشته شده یا استفاده از محصول بی‌کیفیت عوارض زیر در کمین سلامت چشم‌ها و پوست شما نشسته است:

  • التهاب و عفونت چشمی
  • خشک شدن چشم
  • گل‌مژه
  • تاری دید

در آخر

  • ● باید اضافه کنیم اگر می‌خواهید مژه مصنوعی برای پلک افتاده انتخاب کنید لازم است چند نکته را در نظر بگیرید؛ چشم‌های با پلک افتاده یا حالت پف‌دار با مژه‌هایی زیباتر می‌شوند که قسمت مرکزی پرپشت و عریضی داشته باشند. درواقع انتخاب این نوع مژه نه‌تنها زیبایی این نوع چشم را دوچندان می‌کند بلکه با ایجاد یک عمق مناسب برای چشم، کمک می‌کند تا افتادگی و پف‌کردگی چشم هم کمتر به نظر بیاید.
  • ● در مورد انتخاب مژه مصنوعی برای چشم ریز هم دقت کنید جلب‌توجه نکردن نکته اصلی برای این مدل چشم‌هاست. چشم‌های ریز پذیرای مژه‌های پرپشت، بلند و مشکی نیستند چون هم باعث می‌شود کوچک‌تر به نظر برسند و هم حالت نازیبایی به چشم‌ها می‌دهد.
  • ● اگر مایل هستید همراه با مژه‌های مصنوعی از چاشنی خط چشم برای زیباتر کردن چشم‌هایتان استفاده کنید بهتر است یک نکته را در مورد آرایش مژه مصنوعی با خط چشم در نظر بگیرید؛ هر نوع مداد چشمی برای این نوع مژه مناسب نیست.

خط چشم مدادی به دلیل خاصیت چسبندگی که دارد مناسب مژه‌های کاشته شده نیست. خط چشم‌های ژلی و کرمی را هم فراموش کنید. چون اثرشان روی پلک باقی می‌ماند و وقتی می‌خواهید آن را پاک‌کنید ممکن است مژه‌ها جدا شوند.

توصیه ما این است که خط چشم پودری یا ماژیکی را انتخاب کنید. خط چشم‌های پودری ماندگاری طولانی دارند و شما می‌توانید با یک برس زاویه‌دار و بدون باقی ماندن بقایای پودر، مژه‌هایتان را گیراتر کنید. خط چشم ماژیکی هم کمترین تماس را با مژه و پلک‌ها دارد.

تحریریه آدینا
تحریریه آدینا

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت مدرسه زیبایی آدینا مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف

رشته‌های تحصیلی پیشنهادی