بن مژه بهتر است یا خط چشم؟

تحریریه آدینا
تحریریه آدینا
11:15، 1401/01/19
بن مژه بهتر است یا خط چشم؟
1 رای    میانگین 5/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!

بن مژه بهتر است یا خط چشم؟


تا حالا به این‌که چشم‌های گیراتری داشته باشید، فکر کرده‌اید؟ یا حتی روش‌هایی را که می‌تواند باعث جذابیت چشم‌ شما ‌شود، بررسی کرده‌اید؟ قطعا شما می‌دانید که چشم‌ها، قسمتی مهم در صورت هستند که زیبایی آن‌ها در زیبایی کل صورت تاثیر دارد. از این‌رو، امروزه عمل‌های جراحی و تکنیک‌های آرایشگاهی زیادی برای زیبایی آن به کار برده می‌شود.

در این میان بن مژه یا خط چشم یکی از روش‌های زیباسازی چشم‌ها به شمار می‌رود که طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است. بن مژه یا خط چشم یکی از روش‌هایی است که مژه‌های فرد را پرپشت‌تر از قبل نشان خواهد داد و به نوعی باعث تغییر فرم چشم‌ خواهد شد. در این مقاله در خصوص مطالب تکمیلی بن مژه یا خط چشم نکاتی را بیان خواهیم کرد. پس همراه ما باشید تا به شما برای داشتن چشمانی گیرا و جذاب اطلاعاتی ارائه کنیم. همچنین برای آموزش حرفه ای اکستنشن مژه و اجرا روی ماکت و مدل زنده به صورت عملی می توانید در دوره جامع اکستنشن مژه آدینا شرکت کنید.

بن مژه چشم چیست؟

همان‌طور که گفته شد و شما نیز می‌دانید چشم‌های یکی از اعضای صورت هستند که نقش مهمی در جذابیت و زیبایی صورت دارند. مژه‌ها نیز همراه با چشم‌ها قادرند خالق زیبایی بی‌نظیر برای فرد باشند. بن مژه یکی از روش‌های آرایشگاهی و زیبایی است که در بین مژه‌ها کشیده می‌شود و بر اثر آن مژه‌ها پرتر و تیره‌تر از قبل به‌ نظر می‌رسند. در واقع می‌توان گفت بن مژه یا خط چشم برای افردی که تمایل دارند چشمانی زیباتر و برجسته‌تر داشته باشند، بسیار مناسب است. همچنین، علاوه‌بر زیباتر شدن، چشم‌ها حالت طبیعی خود را از دست نخواهند داد.

بن مژه چشم چیست

بن مژه چشم چیست

در بین آرایش‌های دائم و نیمه دائمی که وجود دارد، بن مژه جز آرایش‌های نیمه دائمی و یک نوع تاتو محسوب می‌شود. این تکنیک در آرایشگاه‌های تخصصی و مراکز بهداشتی انجام می‌شود و با اضافه کردن جوهر مخصوص روی خط مژه‌ها و پر کردن فضای خالی که در بین مژه‌ها وجود دارد، پایان می‌پذیرد.

میزان ماندگاری بن مژه

شاید برای شما این سوال پیش بیاید که ماندگاری بن مژه یا خط چشم چقدر است و آیا نیاز به تمدید دارد یا خیر؟ در پاسخ باید بگوییم ماندگاری بن مژه تفاوتی با سایر تاتوهای صورت ندارد و به همان میزان ماندگاری دارد. در واقع نکته اصلی که در ماندگاری آن تاثیر دارد، شرایط آب و هوایی محیط زندگی شما، نوع پوست، نوع جوهر استفاده‌شده و مراقبت و نگهداری شما است. اما در حالت معمول و به طور کلی این نوع تاتو ۶ ماه تا یک سال برای شما باقی خواهد ماند. البته شما می‌توانید بن مژه خود را در طی این مدت تمدید کنید.

بن مژه برای چه کسانی مناسب است؟

به نظر شما بن مژه برای چه افرادی مناسب‌تر است؟

اگر بخواهیم به این سوال پاسخ دقیقی بدهیم باید تجربه افرادی را که تاکنون بن مژه داشته‌اند، بررسی کنیم. در واقع این روش برای افرادی که علاقه‌ای به خط چشم ضخیم ندارند و صرفا می‌خواهند تغییر کوچکی در ظاهر آن‌ها پدیدار شود، مناسب است. همچنین بن مژه برای افراد با مژه‌های کم‌پشت و کوتاه یا افرادی که دارای چشمانی ساده و بدون حالت هستند، بسیار مناسب است و چهره آن‌ها را دگرگون خواهد کرد.

توجه داشته باشید که در این میان، افرادی هم باید از انجام بن مژه یا خط چشم دوری کنند. برای مثال خانم‌های باردار، افرادی که چشم‌های حساس دارند، افرادی که از مشکلات و عفونت‌های چشمی رنج می‌برند یا مداوم در معرض اشعه و نور شدید افتاب هستند، نمی‌توانند از این روش آرایشی و زیبایی استفاده کنند.

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که وقت یا حوصله کافی برای آرایش دائم ندارید، می‌توانید از این روش استفاده کنید. تتو به طور کلی آرایش دائم محسوب می‌شود؛ از این‌رو این روش برای افرادی که زمان لازم برای آرایش ندارند یا انجام آرایش‌های روزانه برای آن‌ها دشوار است، بسیار مناسب به‌نظر می‌رسد. البته لازم به ذکر است که در این میان برخی از افراد دارای مژه‌های نازک و با فاصله هستند، از این رو  استفاده از بن مژه برای این افراد بسیار مناسب است و می‌تواند تأثیر زیادی در حالت‌دهی چشم و زیباتر شدن چهره آن‌ها داشته باشد.

بیشتر بخوانید: کاشت مژه والیوم یا کلاسیک؟

عوارض بن مژه

عوارض بن مژه

عوارض بن مژه چیست؟

بن مژه یا خط چشم مانند هر روش بهداشتی و آرایشی نیازمند مراقبت‌های قبل و بعد است. اگر این مراقبت‌ها به‌درستی انجام شوند، این تکنیک خطرساز نیست و عوارضی به‌دنبال نخواهد داشت. اما به صورت کلی در پاسخ به عوارض بن مژه چیست می‌توان به نکات زیر اشاره کرد:

  • آرایشگر بی‌مهارت

قبل از هر چیز بهتر است بدانید که هر شخصی که دوره‌های آرایشگری را به اتمام رسانده باشد، نمی‌تواند در انجام تتو خصوصا بن مژه یا خط چشم حرفه‌ای عمل کند. از این رو سعی کنید به آرایشگری اعتماد کنید که با دنیای تتو آَشنایی و سابقه کاری خوبی در این زمینه دارد. همچنین سعی کنید نمونه کارهای قبلی آرایشگر را در این زمینه بررسی کنید.

اگر آرایشگری در این زمینه مهارت کافی نداشته باشد، نه‌تنها ممکن است بن مژه شما را به‌خوبی انجام ندهد، بلکه باعث انواع التهاب‌ها و حساسیت‌های پوستی در شما شود.

  • نامناسب برای خانم‌های باردار

یکی دیگر از عوارض بن مژه شاید متوجه خانم‌های باردار باشد. در واقع بن مژه یا خط چشم برای افراد باردار یا خانم‌هایی که در دوره شیردهی به سر می برند، پیشنهاد خوبی نیست. چراکه ممکن است عوارض جبران‌ناپذیری با ورود مواد شیمیایی در بدن به وجود آید. همچنین، در این دوران، احتمال عفونت چشم زیاد است. به‌علاوه در این دوران به دلیل متورم شدن چشم‌ها، تاتو بن مژه توصیه نمی‌شود. دلیلش این است که بعد از زایمان، چشم‌ها به حالت اولیه خود برمی‌گردد و تاتو فرم دیگری که دلخواه مشتری نیست، خواهد داشت.

  • حساسیت چشم

همان‌طور که می‌دانید چشم‌ها جز مناطق حساس در بدن محسوب می‌شوند و لازم است مراقبت‌های ویژه از آن صورت پذیرد. به همین دلیل ممکن است به وسیله بن مژه بالا و پایین پوست چشم ضعیف و چروکیده شود. همچنین در برخی افراد ممکن است بن مژه یا خط چشم عفونت‌های چشمی، ریزش اشک، ریزش موهای مژه و... را به دنبال داشته باشد.

  • تغییر رنگ پوست

از دیگر عوارض تتوی بن مژه در صورت انجام غیراستاندارد، ایجاد گوشت اضافی و تغییر رنگ پوست قسمت تاتو‌شده پلک چشم است که در بلندمدت تیره‌تر و گوشت اضافی نمایان‌تر خواهد شد.

  • ثابت ماندن رنگدانه‌ها

علاوه بر عوارض گفته‌شده بن مژه یا خط چشم، یکی دیگر از مشکلات، پاک نشدن رنگدانه‌های تزریقی به لایه‌های زیرین پوست پلک چشم است که خود یکی از بزرگ‌ترین عوارض تاتوی بن مژه شناخته می‌شود. به عبارتی اگر بخواهید رنگ تاتو یا خود تاتو را پاک کنید، غیرممکن است. این احتمال وجود دارد که این حالت در طولانی‌مدت برای شما ایجاد دلزدگی کند.

  • استریل بودن ابزار

استریل بودن ابزار بن مژه یا خط چشم بسیار مهم است. از این رو به مراکزی مراجعه کنید که از بهداشتی بودن آن اطلاع صد در صدی دارید. اگر ابزارهایی که برای تاتو استفاده می‌شود استریل نباشد، احتمال انتقال بیماری‌های ایدز، هپاتیت و... وجود دارد.

بیشتر بخوانید: همه چیز در مورد لیفت مژه

بن مژه یا خط چشم

بن مژه یا خط چشم

بن مژه بهتر است یا تاتو کردن خط چشم؟

حالا که با بن مژه و عوارض آن آشنا شدید، به نظر شما بن مژه بهتره یا خط چشم؟ در جواب به این سوال که بن مژه بهتره یا خط چشم لازم است به تفاوت‌های این دو نگاهی عمیق‌تر بیندازیم.

شکل ظاهری و نتیجه نهایی که از این دو حاصل می‌شود، آن چیزی است که شما باید به آن توجه داشته باشید و بر اساس شرایط و سلیقه خود تصمیم بگیرید.

مدل بن مژه بسیار زیاد است و در آن ریشه مژه‌ها هدف قرار می‌گیرند و رنگ‌ها روی خط رویش مژه اعمال می‌شود. اما در تکنیک خط چشم، رنگ در بخش بالایی مژه‌ها و با کمی فاصله به پوست شما تزریق می‌شود. همچنین بن مژه قادر است حالت طبیعی‌تری برای شما به وجود آورد. در واقع در این روش سعی بر آن است که بدون تغییر حالت چشم، زیبایی چشم‌ها افزایش یابد و گیراتر شود. همچنین استفاده از تاتو، بیشتر برای حالت دادن به چشم‌ها و کشیدن خط‌چشمی دائمی است. از این رو، شما باید براساس سلیقه خود در این زمینه دست به انتخاب بزنید. در نتیجه نمی‌توان از گزاره بهتر بودن یا بدتر بودن استفاده کرد؛ چراکه هر یک مزایا و معایب مخصوص به خود را دارد.

بن مژه یا خط چشم؟

اگر در دوراهی بن مژه یا خط چشم گیر کرده‌اید، بهتر است به شما مشاوره‌ای بدهیم. ممکن است شما هم دوست داشته باشید از آرایش دائم برای تغییر و زیباتر شدن چشم هایتان استفاده کنید. اما باید بدانید که همه چیز به خواست و سلیقه شما باز می‌گردد. اگر قصد ندارید که آرایش دائمتان مشخص باشد و به دنبال یک تغییر نامحسوس در چشم‌های خود هستید، قطعا تاتو بن مژه انتخاب مناسب‌تری برای شماست. ولی اگر دوست دارید که چهره شما همیشه با آرایش دیده شود، خط چشم گزینه مناسب‌تری برای شما می‌باشد.

بیشتر بخوانید: آموزش کشیدن انواع خط چشم باتوجه به فرم چشم ها

جمع‌بندی

قطعا با خواندن این مقاله دریافتید که چگونه زیبایی چشم‌های خود را چندبرابر کنید. در واقع زیبایی صورت یکی از دغدغه‌هایی است که بین زنان و مردان از اهمیت زیادی برخودار است. بن مژه یا خط چشم یکی از اصلاحاتی است که برای زیبایی و گیرا شدن چشم‌ها از آن استفاده می‌شود.

در این مقاله آموزشگاه آرایشگری آدینا، درباره بن مژه یا خط چشم و نکاتی که لازم است قبل و بعد بن مژه در نظر داشته باشید، صحبت کردیم. همچنین شما با مطالعه این مقاله از عوارض بن مژه آگاهی پیدا کردید. بنابراین می‌توانید بر حسب شرایط خود تصمیم درست بگیرید. امیدواریم خواندن این مقاله برای شما مفید بوده باشد. تجربه شما در خصوص بن مژه یا خط چشم چیست؟ نظر خود را حتما با ما و سایر دوستان در میان بگذارید.

تحریریه آدینا
تحریریه آدینا

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت مدرسه زیبایی آدینا مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف

رشته‌های تحصیلی پیشنهادی