در انتخاب رژلب مناسب باید به چه چیزهایی دقت کرد؟

تحریریه آدینا
تحریریه آدینا
17:33، 1401/03/23
در انتخاب رژلب مناسب باید به چه چیزهایی دقت کرد؟
1 رای    میانگین 5/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!

در انتخاب رژلب مناسب باید به چه چیزهایی دقت کرد؟


در انتخاب رژلب مناسب باید به چه چیزهایی دقت کرد؟

رژلب نگین انگشتری آرایش است. با انتخاب یک رژلب مناسب می‌توانید چهره خود را شاداب، زیبا و حتی جوان‌تر نشان دهید. اما انتخاب یک رژلب خاص از میان انواع رژلب‌های خوشرنگ چندان هم کار ساده‌ای نیست. حتما برای شما هم پیش آمده است که زمان زیادی برای پیدا کردن رژلب دلخواه‌تان صرف کرده‌اید ولی پس از استفاده نتیجه کار به آن خوبی که فکر می‌کردید از آب درنیامده است. علت این اتفاق می‌تواند آن باشد که عوامل بسیاری، از جمله، رنگ پوست، رنگ مو، فرم صورت و حتی رنگ چشم‌ها، تاثیر بسزایی در انتخاب صحیح رژلب دارند و یک انتخاب صحیح فقط وابسته به این که شما چه رنگی را دوست دارید یا اینکه رنگ ترند سال چیست، نمی‌باشد. پس بهتر است پیش از خرید رژلب بعدی قدری بیشتر درباره ورش درست انتخاب آن بدانیم. علاوه بر این برای آموزش و آشنایی کامل تر با مباحث مقدماتی میکاپ می توانید در دوره مبانی میکاپ مدرسه زیبایی آدینا شرکت کنید.

انتخاب رژلب مناسب

اولین گزینه دختران نوجوان برای انتخاب رژلب مناسب معمولا رنگ‌های روشن و بسیار ملایم است.

اولین گزینه دختران نوجوان برای انتخاب رژلب مناسب معمولا رنگ‌های روشن و بسیار ملایم است.

تقریبا همه مردم آرایش کردن را اولین بار با رژ زدن تجربه می‌کنند. اولین گزینه دختران نوجوان برای  انتخاب رژلب مناسب معمولا رنگ‌های روشن و بسیار ملایم است که با سن و سال و سادگی زیبای صورت‌شان تناسب داشته باشد. اما به مرور شروع به آزمودن رنگ‌ها و مدهای متفاوت‌تر خواهند کرد. از آنجا که بخش زیادی از رژلبی که استفاده می‌کنیم به همراه غذا و نوشیدنی وارد دهان ما می‌شود، اولین و یکی از مهم‌ترین نکات در انتخاب رژلب حفظ سلامتی است.

ترکیب اکثر رژلب‌ها شامل لائولین، کره کاکائو، روغن جوجوبا، روغن کرچک، مواد معدنی و... است. این ترکیب‌ها بیشتر در برندهای آرایشی معتبر و رژلب‌های اصل استفاده می‌شوند. اما تعداد رژلب‌های فیک آنقدر در بازار زیاد است که می‌توان گفت این اجناس بازار را اشباع کرده‌اند. متاسفانه این محصولات به دلیل قیمت پایین‌تر بشدت مورد استقبال مشتریان قرار می‌گیرند. اما گاه میزان مواد مضر، بخصوص سرب، در آن‌ها چنان بالا است که می‌توانند خطرات جدی برای سلامتی مصرف کنندگان ایجاد کنند. لذا توصیه ما این است که حتما رژلب‌ها را از فروشگاهی معتبر و فروشگاهی که استند ویژه برخی برندها را دارند تهیه کنید. اگر هم مایل به هزینه کردن مبالغ بالا برای لوازم آرایشی نیستید برندهای ارزان قیمت‌تری که به برندهای داروخانه‌ای معروف هستند گزینه مناسبی خواهند بود.

بیشتر بخوانید: چه مدل ابرو برای چه کسی مناسب است؟

موقع خرید به بسته‌بندی رژلب‌ها و کیفیت چاپ روی آن‌ها دقت کنید. بسته‌بندی محصولات فیک معمولا کیفیت بسیار پایینی دارد.

موقع خرید به بسته‌بندی رژلب‌ها و کیفیت چاپ روی آن‌ها دقت کنید. بسته‌بندی محصولات فیک معمولا کیفیت بسیار پایینی دارد.

موقع خرید به بسته‌بندی رژلب‌ها و کیفیت چاپ روی آن‌ها دقت کنید. بسته‌بندی محصولات فیک معمولا کیفیت بسیار پایینی دارد. اگر به دنبال برند خاصی هستنید پیش از خرید ویژگی‌های ظاهری محصول را در وب‌سایت برند مورد نظر چک کنید. بهتر است به تارخ انقضای رژلب‌ها هم دقت کرده و رژلبی انتخاب کنید که حداقل یک سال تاریخ مصرف داشته باشد. توجه داشته باشید رنگ نهایی رژلب با آنچه روی بسته‌بندی و ظاهر محصول مشاهده می‌کنید متفاوت است. پس در هنگام خرید حتما رژلب را روی پوست پشت دستتان امتحان کنید. جنس پوست لب شما نیز در انتخاب رژ تاثیر بسیاری دارد. اگر لب‌های خشکی دارید بهتر است رژلب مایع بخرید. اما اگر اصرار دارید رژلب جامد بخرید حتما پیش از رژ زدن لب‌های خود را با ویتامین E چرب کنید. بجز این موارد مسائلی بسیار دیگری هم در انتخاب رژلب مناسب موثر هستند که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

تعیین رنگ پوست صورت

انتخاب رژلب مناسب رنگ پوست یکی از نکات اساسی برای داشتن یک آرایش زیبا است.

انتخاب رژلب مناسب رنگ پوست یکی از نکات اساسی برای داشتن یک آرایش زیبا است.

انتخاب رژلب مناسب رنگ پوست یکی از نکات اساسی برای داشتن یک آرایش زیبا است. رنگ پوست به طور کلی به سه دسته تقسیم می‌شود:

پوست سفید

پوست گندمی

پوست تیره

رنگ رژ مناسب برای هر یک از این پوست‌ها با دیگری متفاوت است که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

پوست سفید و روشن

رنگ این پوست کمی مایل به صورتی دیده می‌شود. افراد دارای پوست روشن معمولا کک و مک دارند و به راحتی آفتاب سوخته می‌شوند. رنگ رژلب مناسب پوست‌ سفید را می‌توانید از میان قرمز پررنگ، قرمز-بنفش، نارنجی، هلویی و صورتی مات انتخاب کنید.

پوست گندمی و خرمایی

پوست گندمی رنگدانه‌های بیشتری دارد. افرادی با رنگ پوست گندمی یا خرمایی به ندرت آفتاب سوخته می‌شوند و مقاومت پوست‌شان بیشتر از افرادی است که پوست کاملا سفید دارند. رژلب مناسب پوست گندمی را می‌توان از انواع رنگ‌های نود انتخاب کرد که در کنار این رنگ پوست جلوه‌ای بینظیر پیدا می‌کنند. رنگ‌های شرابی، نارنجی، بنفش و مسی هم برای این رنگ پوست مناسب هستند.

پوست سبزه و تیره

رنگ پوست این افراد شبیه به رنگ زیتون است و معمولا موهای تیره دارند. رنگ این پوست از ترکیب رنگ‌های زرد، سبز و کمی  قهوه‌ای ساخته می‌شود. رنگ رژلب مناسب پوست سبزه را می‌توان از میان رنگ‌هایی چون بنفش تیره، قهوه‌ای، زرشکی و آلویی پیدا کرد.

بیشتر بخوانید: میکاپ چیست و چه انواعی دارد؟

تعیین تناژ پوست

اما علاوه بر رنگ پوست تناژ پوست هم تاثیر زیادی بر انتخاب رژلب مناسب دارد. برای تعیین تناژ پوستتان می‌توانید در برابر نور آفتاب به رگ‌های مچ دستتان نگاه کنید. اگر رگ‌ها آبی بنظر می‌رسیدند زمینه کلی پوست شما سرد است. اگر سبز بودند زمینه کلی پوست شما گرم است. اما اگر رگ‌های به دست شما به رنگی ما بین آبی و سبز دیده می‌شوند تناژ پوست شما خنثی است. اگر پوست شما تناژ سرد دارد سعی کنید از رژلب‌هایی استفاده کنید که ته رنگ آبی داشته باشند مثل بنفش، سرخابی، قرمزآبی فام و رنگ‌هایی از این دست. اگر تناژ پوستتان گرم است رنگ‌هایی مثل مرجانی، هلویی، قرمز روشن، کارامی و شرابی را به شما پیشنهاد می‌دهیم. رنگ رژلب کالباسی هم انتخاب خوبی برای تناژ پوست گرم است. تناژ پوست خنثی تقریبا با هر رنگی هماهنگی دارد.

رژلب و فرم صورت

عامل موثر دیگر در انتخاب رنگ رژ می‌تواند اندازه و فرم صورت باشد. اگر طول و عرض صورت شما تقریبا برابر است و صورت گردی دارید بهتر است رنگ رژتان را از بین رنگ‌های گرم و شاد، پررنگ یا کم رنگ، انتخاب کنید. بهتر است رنگ انتخابی شما کمی از پهنای صورت بکاهد تا زیبایی چهره دو چندان شود.

اگر صورت کشیده و لاغری دارید رژلب شما باید چهره‌تان را بازتر و زیباتر نشان دهد. در نتیجه رنگ رژلب مناسب برای صورت لاغر احتمالا یکی از انواع صورتی شاداب و روشن خواهد بود. استفاده از برق لب هم گزینه خوبی است که بهتر است مد نظر داشته باشید.

صورت‌های قلبی معمولا پیشانی پهن و چانه باریک دارند. برای این افراد بهتر است مرکز توجه به کمک آرایش از گونه‌ها و چانه به نقاط دیگر چهره سوق داده شود، لذا استفاده از رژلب قرمز یکی از بهترین گزینه‌ها خواهد بود.

 افرادی که صورت‌های مربعی دارند بهتر است از رژلب‌های غلیظ استفاده نکنند و به جای آن رنگ‌های ملایمی چون صورتی و مرجانی را بکار ببرند.

انتخاب رژلب با توجه به رنگ مو

رنگ رژلب را دو یا سه درجه روشن‌تر از رنگ موهاتان انتخاب کنید

رنگ رژلب را دو یا سه درجه روشن‌تر از رنگ موهاتان انتخاب کنید

یکی دیگر از عوامل تعیین کننده برای رنگ رژلب، رنگ موهای شما است. معمولا اگر رنگ رژلب را دو یا سه درجه روشن‌تر از رنگ موهاتان انتخاب کنید ظاهری بسیار شیک و زیبا خواهید داشت. اما موارد دیگری را هم در این زمینه باید مد نظر قرار دهید.

بطور کلی برای افرادی که پوست روشن و موهای بلوند تیره دارند رژلب‌‌هایی که تناژ صورتی یا قرمز مایل به نارنجی داشته باشند بهترین گزینه است.

رنگ‌های صورتی روشن، گیلاسی و آلبالویی برای خانم‌هایی با پوست روشن و موهای تیره به شدت توصیه می‌شود.

اما اگر موهای تیره و پوست تیره دارید با رژلب‌هایی به رنگ بژطلایی، برنز و قرمز مایل به قهوه‌ای عالی بنظر خواهید رسید.

 موی قهوه‌ای با رنگ پوست گندمی هم همنشینی عالی با رژلب‌های مرجانی و صورتی‌های تیره دارد.

افرادی که پوستی نسبتا روشن دارند و از رنگ موهای فانتزی مثل قرمز استفاده می‌کنند بهتر است از بین رژلب‌های مرجانی، قرمز مایل به قهوه‌ای و صورتی یکی را انتخاب کنند.

موهای بلوند با پوست تیره یا برنزه هم بستر مناسبی برای رژلب‌های کاراملی و طیف‌های گرم رنگ صورتی فراهم می‌کنند.

بیشتر بخوانید: همه چیز در مورد میکروپیگمنتیشن لب

کلام آخر

یکی از محبوب‌ترین انواع لوزام آرایشی در تمام جهان رژلب است. این وسیله کوچک و ساده می‌تواند در چند ثانیه کوتاه صورت شما را شاداب و پر انرژی جلوه دهد. شما با انتخاب رنگ مناسب و استفاده درست از آن می‌توانید فرم و رنگ دلخواه را به لب‌هاتان ببخشید و زیبایی خود را دو چندان کنید. پس بهتر است در انتخاب رژلب مناسب دقت و حوصله کافی بخرج دهید چون حتما ارزشش را خواهد داشت.

تحریریه آدینا
تحریریه آدینا

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت مدرسه زیبایی آدینا مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف

رشته‌های تحصیلی پیشنهادی