7 نکته برای مراقبت از موهای بلند

تحریریه آدینا
تحریریه آدینا
10:44، 1401/03/31
7 نکته برای مراقبت از موهای بلند
1 رای    میانگین 5/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!

7 نکته برای مراقبت از موهای بلند


داشتن موی بلند آرزوی درصد زیادی از خانم‌ها است. البته نه به هرقیمتی! موی بلند و سالم یکی از آن چیزهایی است که هرکسی نمی‌تواند داشته باشد. اما چگونه از موهای بلند خود مراقبت کنیم؟ جواب ساده است. کافیست تکنیک‌های مراقبتی ساده‌ای که در این مقاله با شما به‌اشتراک گذاشته‌ایم را رعایت کنید تا موی بلند، سالم و براقی داشته باشید. ما در ادامه با شما از مراقبت از موهای بلند صحبت خواهیم کرد. تا انتها با ما در بلاگ آدینا همراه باشید. همچنین برای آموزش حرفه ای و یادگیری کامل درباره کراتین مو و آشنایی با کراتین تراپی، پروتئین تراپی، و کلاژن تراپی می توانید در دوره کراتینه مو آدینا شرکت کنید.

1. استفاده از روغن‌های طبیعی

روغن‌های طبیعی و عصاره گیاهان دارویی می‌توانند تاثیر عمیقی بر سلامت و شادابی موی شما بگذارند. ساقه مو، به آبرسانی نیاز دارد و هرچقدر که طول مو بیشتر و بلندتر باشد، آبرسانی به آن سخت‌تر خواهد بود. به همین دلیل یکی از راه های مراقبت از موهای بلند این است که هفته‌ای یک یا دوبار، روغن مناسب با جنس مویتان را استفاده کنید.

با این روش، قادر خواهید بود که ضعف در آبرسانی به انتهای ساقه مو را جبران کنید.. روغن‌ زدن به مو یکی از مهم‌ترین روش‌های مراقبت از موهای بلند آسیب‌دیده است. علاوه‌بر آن، با ماساژ روغن طبیعی به پوست سرتان، ریشه مو را تقویت خواهید کرد و رفته‌رفته خواهید دید که ساقه مو محکم‌تر و ضخیم‌تر شده است.

دقت داشته باشید که استفاده از روغن می‌تواند در مراقبت از موهای بلند ابرو هم موثر و کاربردی باشد.

شما می‌توانید نسبت به جنس مویتان، یکی از انواع روغن‌ها و عصاره‌های زیر را برای رسیدگی به مو انتخاب کنید:

  • روغن زیتون
  • روغن نارگیل
  • روغن بادام
  • روغن بابونه
  • روغن مریم گلی
  • روغن جوجوبا
  • روغن اسطوخدوس
  • روغن آرگان
  • روغن رزماری

بیشتر بخوانید: علت ریزش ابرو چیست؟ (+روش های درمان آن)

استفاده از روغن در مراقبت از موهای بلند

استفاده از روغن در مراقبت از موهای بلند

2. پوست سر خود را ماساژ دهید

ماساژ پوست یکی دیگر از راه‌های مراقبت از موهای بلند مردانه و زنانه است. ماساژ با تحریک خون‌رسانی به افزایش آبرسانی و تقویت ریشه مو کمک زیادی خواهد کرد.

کافیست 4 دقیقه درطول روز با نوک انگشتانتان پوست سرتان را ماساژ دهید. مواظب باشید که این کار را با ناخن انجام ندهید و صرفا نوک انگشتانتان با پوست سر تماس داشته باشد.

می‌توانید برای بهبود اثرگذاری ماساژ، از مقداری روغن مناسب پوست و مویتان هم استفاده کنید. البته توجه کنید که حتما قبل از استفاده از هر نوع روغن، آن را روی بخشی از پوستتان تست کنید تا مطمئن شوید که بدنتان دچار واکنش آلرژیک نخواهد شد.

3. از شانه مناسب استفاده کنید

 شاید عجیب به‌نظر برسد اما اکثر ما هنگام شانه زدن به مو، بیشتر از مراقبت، به آن آسیب می‌زنیم. برای مراقبت روزانه از موهای بلند، به نحوه شانه زدن به موها و انتخاب شانه دقت زیادی داشته باشید.

نحوه شانه زدن مو و انتخاب شانه مناسب یکی از راه‌‌های مهم مراقبت از موهای بلند است. باید بدانید که شانه‌های اره‌ای بهترین نوع شانه برای مو هستند.

از خرید شانه‌های پلاستیک و فلزی خودداری کنید. لبه‌های این نوع شانه‌ها می‌توانند به مو آسیب وارد کنند. همچنین این شانه‌ها با ایجاد الکتریسیته ساکن، مو را خشک و شکننده خواهند کرد.

اگر دوست دارید به مویتان برس بکشید، سعی کنید برسی با شانه بلند و فاصله زیاد بخرید. هرچقدر فاصله دندانه‌های برس نزدیک‌تر باشد، احتمال اینکه به کوتیکول مو آسیب برسد بیشتر خواهد بود.

سعی کنید از خرید برس با شاخک‌های فلزی خودداری کنید. این نوع برس‌ها علاوه‌بر آسیب به بافت مو، به پوست سرتان هم آسیب خواهند زد.

مویتان را به آرامی شانه کنید و آن را نکشید. یکی از مهم‌ترین مسائلی که باید برای مراقبت از موهای بلند درنظر داشته باشید این است که شانه زدن بیش از اندازه مو، می‌تواند آسیب‌زننده باشد.

فرض کنید ژاکتی پشمی دارید، اگر هرروز چندبار به آن برس بکشید چه اتفاقی خواهد افتاد؟ ژاکت شما فرسوده خواهد شد. مو هم درست مثل ژاکت پشمی است و شانه بیش از اندازه، می‌تواند باعث ریزش آن شود.

مویتان را درحالت خیس شانه نکنید، این کار باعث شکستگی بافت مو خواهد شد. خوب است که در این مرحله از شانه‌ای با دندانه‌های باز برای برداشتن گره مو استفاده کنید.

مو را از انتها به بالا برس بزنید تا گره‌خوردگی آن را از بین ببرید. یادتان باشد که هرچند روز یک‌بار برستان را ضدعفونی کنید تا باعث انتقال آلودگی به پوست سر نشود.

بیشتر بخوانید: آموزش روش های رنگ کردن موی سفید در خانه

انتخاب شانه برای مراقبت از موهای بلند

انتخاب شانه برای مراقبت از موهای بلند

4. نوک موهایتان را کوتاه کنید

شاید قبول این مسئله سخت باشد اما موی بلند کم‌کم بخشی از انتهای ساقه خود را از دست خواهد داد. هرچقدر هم که با انواع روغن‌های طبیعی به مویتان رسیدگی کنید، نمی‌توانید مانع آسیب به انتهای ساقه مو شوید.

هرچه مو بلندتر باشد، احتمال فرسوده شدن بخش انتهایی ساقه بیشتر خواهد شد. به همین دلیل اکثر افرادی که موی بلندی دارند، دوشاخه شدن مو یا همان موخوره را تجربه می‌کنند.

این مسئله در افرادی که موی فر دارند، بیشتر دیده می‌شود. برای مراقبت از موهای بلند فر، حتما هر دو ماه یک‌بار یک الی دو سانت از لبه مویتان را کوتاه کنید.

به‌این‌ترتیب مویتان ظاهری سالم و زیباتر خواهد داشت و علاوه‌بر آن، احتمال انتقال آسیب انتهای ساقه به قسمت‌های بالاتر مو هم کاهش پیدا خواهد کرد.

5. هرچندوقت یک‌بار مدل موی خود را تغییر دهید

برای ایجاد تنوع در ظاهرتان، هرچندوقت یک‌بار مدل موی خود را عوض کنید. انواع کوتاهی موی بلند حالت شما را از یک‌نواختی خارج می‌کند و به شما ظاهری زیبا می‌بخشد.

تغییر مدل مو علاوه‌بر آنکه باعث ایجاد تنوع در ظاهر می‌شود، به شما کمک می‌کند تا راحت‌تر از موی خود مراقبت کنید و درعین‌حال طول مویتان را هم حفظ کنید.

تغییر مدل مو این امکان را به شما می‌دهد که مجبور نباشید برای کنار زدن مویتان، آن را بکشید و جمع کنید؛ درنتیجه از ریزش آن جلوگیری می‌کند.

6. تعداد دفعات کمتری از شامپو استفاده کنید

یکی دیگر از راه‌های مراقبت از موهای بلند این است که مطمئن شوید بیش‌ازاندازه از شامپو با ترکیبات شیمیایی قوی استفاده نمی‌کنید. شامپوها می‌توانند به عاملی برای آسیب به فولیکول مو تبدیل شوند، مخصوصا اگر در ترکیب آن‌ها از سولفات استفاده شود.

بهترین کار این است که دو تا سه بار در هفته موی خود را با شامپو بشویید و اگر جنس مویتان چرب است، از شامپوهای سنتی و بدون ترکیبات شیمیایی یا شامپو خشک برای نگهداری از مو و خشک نگه داشتن آن استفاده کنید.

البته اگر از شامپو خشک استفاده می‌کنید، دقت داشته باشید که تکیه بیش‌ازاندازه به آن می‌تواند باعث تجمع چربی در پوست سر و مسدود شدن فولیکول‌ها و درنتیجه سست شدن ریشه مو شود.

برای مراقبت از موی بلند اکستنشن شده هم به یاد داشته باشید که شستشوی درست و اصولی مو می‌تواند به افزایش عمر اکستنشن و سالم ماند پوست سر کمک کند.

7. کمتر سشوار یا اتو بکشید

استفاده از ابزارهای حالت‌دهی به مو می‌تواند عاملی بالقوه برای آسیب زدن به آن باشد. برای مراقبت از موهای بلند باید دفعات کشیدن سشوار و اتوی مو را محدود کنید. دمای بالای این ابزارهای آرایش مو به‌مرور ساقه آن را خشک و شکننده می‌کند.

به همین دلیل، افرادی که بیشتر از اتو و سشوار استفاده می‌کنند، بیشتر در معرض موخوره و شکنندگی مو قرار دارند.

بیشتر بخوانید: مردانساژ چیست و چه نقشی در رنگ پذیری موهای شما دارد؟

سشوار و مراقبت از موهای بلند

سشوار و مراقبت از موهای بلند

در آخر

مراقبت از موهای بلند در ابتدا مسئله‌ای سخت و وقت‌گیر به‌نظر می‌رسد؛ درحالیکه اگر یاد بگیرید درست و اصولی با آن رفتار کنید، ابدا مسئله‌ای سخت و نشدنی نیست. کافیست با توجه به نکاتی که در این نوشته با شما به اشتراک گذاشتیم، از موی خود مراقبت کنید تا در عرض یکی دوسال، موی بلند با ظاهری زیبا و سالم داشته باشید.

تحریریه آدینا
تحریریه آدینا

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت مدرسه زیبایی آدینا مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف

رشته‌های تحصیلی پیشنهادی