رنگ رژ متناسب با رنگ پوست خود را بشناسید

صدف صبوری
10:00، 1401/11/10
رنگ رژ متناسب با رنگ پوست خود را بشناسید
1 رای    میانگین 5/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!

رنگ رژ متناسب با رنگ پوست خود را بشناسید


با وجود طیف وسیعی از رنگ‌های رژ لب موجود، انتخاب رنگ رژ لب مناسب می‌تواند مشکل باشد، به خصوص اگر به صورت آنلاین خرید می‌کنید. بسیاری از افراد رنگ‌های رژ لب را روی دست‌های خود تست می‌کنند، اما برای بهترین نتیجه با ارزیابی مناسب، می‌توانید رنگ مناسبی را پیدا کنید که با توجه به رنگ پوست برای شما مناسب است و پوست شما را تکمیل می‌کند. بهترین رنگ رژ لب رنگی است که در مقایسه با رنگ طبیعی پوست شما کمی روشن‌تر یا تیره‌تر باشد. آیا برای یافتن رنگ رژ لب مناسب با رنگ پوست خود آماده‌اید؟ در این راهنما از آموزشگاه آرایشگری شما را با نحوه انتخاب رنگ رژ لب مناسب پوستتان آشنا می‌کنیم.

رنگ رژ لب متناسب با رنگ پوست خود را بیابید

اگر به دنبال رژ لب مناسب برای خود بوده‌اید اما شانسی نداشته‌اید، امیدواریم این راهنما به عنوان یک نقشه راه عمل کند. اولین قدم در انتخاب رنگ رژ لب مناسب این است که رنگ پوست خود را مشخص کنید. سه نوع اصلی رنگ پوست، روشن، متوسط و تیره است. 

پوست‌های روشن 

اگر پوست روشنی دارید، رنگی را انتخاب کنید که بتواند رنگ‌آمیزی ایجاد کند. در واقع با زدن رژ لب شما باید کمی گرما را به رنگ پوست خود وارد کنید، رنگ‌های تیره با پایه آبی یا بنفش می‌توانند تضاد عالی را با پوست کم‌رنگ ایجاد کنند. از این رو رنگ‌های مرجانی، هلویی و قرمز تیره، رنگ‌های رژ لبی هستند که در پوست‌های روشن بسیار زیبا به نظر می‌رسند. 

پوست‌های متوسط

اگر رنگ پوستی متوسط ​​یا زیتونی دارید، تقریباً هر رنگ رژ لبی عالی به نظر می‌رسد، به شرطی که آن را با تناژ پوستی خود هماهنگ کنید. اگر تناژ پوستی خنثی دارید بسیار خوش شانس هستید زیرا به این معنی است که با رنگ‌های گرم و سرد رژ لب عالی به نظر خواهید رسید. همچنین رنگ‌های قرمز گیلاسی و ارغوانی انتخاب‌های مناسبی برای رنگ پوست متوسط ​​هستند. 

پوست‌های تیره 

آنهایی که رنگ پوست تیره دارند با رنگ‌های قهوه‌ای و بنفش مانند آلویی، کاراملی، شرابی و قرمزهای پایه آبی بسیار زیبا به نظر می‌رسند. همچنین برای پوست‌های تیره، رژ لب پاستلی می‌تواند معجزه کند.

رنگ رژ لب متناسب با تناژ پوست خود را پیدا کنید

دانستن اینکه چه نوع تناژ پوستی دارید در یافتن رنگ رژ لب مناسب به همان اندازه مهم است. سه نوع اصلی تناژ پوستی، سرد، گرم و خنثی است.

رنگ رژ لب مناسب تناژهای سرد

اگر رنگ پوستتان صورتی، قرمز یا مایل به آبی باشد، دارای تناژ پوستی سرد هستید. همچنین، اگر اکسسوری‌ها و جواهرات نقره مکمل پوست شما باشند، اگر پوست شما قبل از برنزه‌شدن زیر نور خورشید می‌سوزد، یا اگر رگ‌های مچ دستتان آبی به نظر می‌رسند، می‌توانید بگویید که تناژ پوستی شما سرد است. برای تناژ پوستی سرد بهترین رنگ‌های رژ لب رنگ‌هایی با تناژ آبی یا بنفش است، از این رو رنگ‌هایی مانند بنفش، صورتی، ارغوانی یا آبی برای افرادی که ته رنگ صورتی و تناژ پوستی سرد دارند، انتخاب مناسبی است.

بیشتر بخوانید: در انتخاب رژلب مناسب باید به چه چیزهایی دقت کرد؟

رنگ رژ لب مناسب تناژهای گرم

اگر رنگ پوستتان زرد، طلایی یا زیتونی باشد، تناژ پوستی گرمی دارید. همچنین اگر جواهرات طلا مکمل پوست شما هستند، اگر پوست شما به راحتی برنزه می‌شود، یا اگر رگ‌های مچ دستتان سبز به نظر می‌رسد، می‌توانید بگویید تناژ پوستی شما گرم است. افرادی که رنگ پوست زرد و تناژ پوستی گرم دارند می‌توانند رژلب‌هایی مانند قرمز، مسی یا برخی از رنگ‌های نارنجی که گرم هستند، را انتخاب کنند.

رنگ رژ لب مناسب تناژ خنثی

اگر ترکیبی از زرد و صورتی در پایه پوست خود داشته باشید، تناژ پوستی خنثی دارید. همچنین، اگر جواهرات نقره‌ای و طلایی هر دو روی پوست شما خوب به نظر می‌رسند، می‌توانید تناژ پوستی خود را خنثی طبقه‌بندی کنید. افراد با تناژ پوستی طبیعی می‌توانند تقریباً همه رنگ‌های رژ لب از رنگ‌های تیره گرفته تا رنگ‌های روشن‌تر، را با توجه به موقعیت استفاده کند. رژ لب‌های مات، بهترین رنگ رژ لب برای تناژ پوستی خنثی است. برخی از رژ لب‌ها می‌توانند در روکش مات فوق‌العاده باشند، اما وقتی به عنوان براق استفاده می‌شوند، ظاهری کمتر چشمگیر به دست می‌آورند.

رنگ رژ لب متناسب با شکل لب‌های خود را انتخاب کنید

در انتخاب رژ لب مناسب، توجه داشته باشید که شکل لب‌هایتان را نیز در نظر بگیرید. در این بخش یک راهنمای سریع برای انتخاب رنگ رژ لب متناسب با شکل لب وجود دارد: 

  • لب‌های نامتقارن: برای لب‌های نامتقارن از یک مداد لب در رنگ‌های مشابه رنگ رژ لب خود استفاده کنید تا خطوط لب‌های خود را مشخص کنید.
  • لب‌های نازک: برای لب‌های نازک از رنگ‌های روشن‌تر استفاده کنید و از رنگ‌های تیره و پر زرق و برق خودداری کنید. رنگ‌های روشن‌تر می‌توانند به لب‌ها کمک کنند تا پرتر به نظر برسند، در مقابل رنگ‌های تیره باعث کوچک دیده شدن لب‌ها می‌شوند.
  • لب‌های حجیم: برای لب‌های حجیم رنگ‌های تیره‌تر را انتخاب کنید و از رنگ‌های رژ لبی که خیلی روشن و براق هستند و بافت‌های براق دارند، اجتناب کنید.

رنگ رژ لب متناسب با رنگ موی خود را جستجو کنید

رنگ موهای شما در واقع نقش مهمی در ظاهر رژ لب شما دارد. راهنمای زیر نحوه انتخاب رنگ رژ لب بر اساس رنگ مو را بررسی می‌کند:

  • موی تیره و پوست روشن: رژ لب‌های مایل به قرمز و صورتی روشن در خانم‌های دارای موی تیره و پوست روشن بسیار زیبا به نظر می‌رسند.
  • موی بلوند و پوست روشن: رنگ‌های صورتی ارغوانی، صورتی چرک، صورتی روشن و مایل به قرمز رژ لب در خانم‌های دارای موی بلوند و پوست روشن بسیار زیبا جلوه می‌کند.
  • موی تیره و پوست برنزه و تیره: رژهای قهوه‌ای، بژ، طلایی و برنز برای خانم‌های دارای موی تیره و پوست برنزه و تیره انتخاب بهتری است.
  • موی بلوند و پوست برنزه و تیره: رنگ رژ لب صورتی گرم، صورتی تیره و کاراملی برای خانم‌های دارای موی بلوند و پوست برنزه و تیره بسیار مناسب است.
  • موی قهوه‌ای و پوست متوسط: بژ، مرجانی، صورتی چرک و صورتی تیره بهترین انتخاب رژ لب برای خانم‌های موی قهوه‌ای و پوست متوسط است.
  • موی قرمز و پوست روشن: رنگ رژ لب صورتی متوسط، مرجانی و قهوه‌ای در خانم‌های دارای موی تیره و پوست روشن بسیار زیبا جلوه می‌کند.

رنگ رژ لب متناسب با مناسبت

انتخاب رنگ رژ لب مناسب برای رنگ پوست تنها عاملی نیست که باید در نظر بگیرید، همچنین باید رنگ رژ خود را با مناسبت هماهنگ کنید. رژ لب مناسب را برای روز یا شب انتخاب کنید. رنگ‌های قرمز تیره و رژ لب‌های پر زرق و برق برای میهمانی شب مناسب هستند، در حالی که برای یک رویداد در روز باید از رژ لب‌هایی با رنگ‌های روشن‌تر که طبیعی‌تر هستند استفاده شود.

بیشتر بخوانید: هر آنچه باید راجع به رژلب بدانیم

ترفند استفاده از خط لب 

یکی از بهترین ترفندها برای اینکه بتوانید هر رنگ رژی را استفاده کنید، کشیدن خط لب است. می‌توانید از خط لب با رنگ‌های روشن یا تیره استفاده کنید. این ترفند برای افرادی که پوستی با تناژ گرم دارند یا رنگ پوست آنها برنزه و تیره است و می‌خواهند رژ لب روشن را امتحان کنند مفید است.

ابتدا لب‌هایتان را با خط لبی کمی تیره‌تر بپوشانید و سپس رژ لب اصلی را روی لب‌هایتان استفاده کنید. این کار به تطبیق رژ لب‌های روشن با رنگ طبیعی لبتان کمک می‌کند و رنگی که ممکن است اشتباه باشد را به رنگ رژ لب کامل تبدیل می‌کند. اکنون می‌توانید بدون نگرانی در مورد آرایش نامناسب به سراغ رژلب‌های روشن مانند صورتی روشن بروید. یک آموزش آرایشگری کامل می‌تواند در میکاپ صورت و انتخاب رژ درست برای‌تان کمک‌کننده باشد.

ترفند ست کردن آرایش چشم با رنگ رژ لب 

راه دیگر برای انتخاب بهترین رنگ رژ لب، هماهنگی با آرایش چشم است. اگر مطمئن نیستید که کدام رنگ را برای سایه و رژ لب خود انتخاب کنید، قانون تناژهای رنگ می‌توان به شما کمک کند، می‌توانید از رنگ‌های گرم و خنثی استفاده کنید. رنگ‌های گرم به خوبی با تناژ‌های گرم خود هماهنگ می‌شوند، در حالی که تناژ‌های خنثی تقریباً به زیبا جلوه دادن هر کسی کمک می‌کند.

ترفند پوشیدن لباس سفید 

پوشیدن لباس سفید می‌تواند به شما کمک کند که بفهمید کدام رنگ رژ لب برای شما مناسب است! وقتی سفید می‌پوشید، می‌توانید ببینید که آیا رنگ‌های گرم مانند رنگ‌های زیتونی در پوست خود دارید، یا تناژ پوست شما به رنگ‌های سرد مانند رنگ‌های صورتی بیشتر شباهت دارد. در مقایسه، پوست شما طلایی‌تر به نظر می‌رسد یا زرد؟ اگر چنین است، پوست گرمی دارید. اگر پوست شما بیشتر صورتی یا بنفش به نظر می‌رسد، پوست سردی دارید.

هنگامی که تناژ پوست خود را شناختید، می‌توانید رژ لب‌هایی را که برای رنگ پوست شما مناسب‌تر است، استفاده کنید. صرف نظر از اینکه به دنبال یک سایه روزانه هستید یا یک رژ لب چشم‌نواز، دانستن تناژ پوستی شما می‌تواند به شما کمک کند رنگ‌ها را در خانواده رنگی مناسب خریداری کنید. 

سخن پایانی

افزودن رنگ به لب‌هایتان می‌تواند ظاهر شما را جذاب کند و در عین حال اعتماد به نفس شما را متمایز کند. اگر در یافتن سایه رژ لب مناسب برای رنگ پوست خود مردد هستید، به یاد داشته باشید که تناژ پوستی شما باید با رنگی که انتخاب می‌کنید مطابقت داشته باشد. تناژهای سرد در رژ لب‌های سرد به بهترین شکل به نظر می‌رسند، تناژهای گرم مکمل رنگ‌های گرم هستند و تناژهای خنثی می‌توانند به هر دو صورت عمل کنند. با رنگ رژ لب مناسب که رنگ پوست شما را تکمیل می‌کند، می‌توانید در مسیر درستی برای بهتر جلوه دادن ظاهر خود گام بردارید. در این راهنما شما را در انتخاب رنگ رژ لب متناسب با رنگ پوست، فرم لب و رنگ مو راهنمایی کرده‌ایم.

صدف صبوری

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت مدرسه زیبایی آدینا مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف

رشته‌های تحصیلی پیشنهادی