روش صحیح رنگ کردن موی فر

صدف صبوری
10:00، 1401/11/17
روش صحیح رنگ کردن موی فر
1 رای    میانگین 5/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!

روش صحیح رنگ کردن موی فر


اگر موهای مجعد دارید باید بدانید که رنگ کردن مدل موی فر با قوانین و تکنیک‌های خاص خود همراه است. درست مانند شستن فرها، شانه‌زدن و باز کردن گره‌ها و حتی حالت دادن به فرها، باید مراقب حساسیت موهای خود باشید تا آسیب را به حداقل برسانید. این بدان معناست که آماده کردن موهای فر خود برای رنگ کردن بسیار مهم است. بنابراین، برای کمک به شما در این فرایند، در این راهنمای آموزشگاه آرایشگری آدینا شما را با روش صحیح رنگ کردن موی فر آشنا می‌کنیم.

می‌توانم موهای فر طبیعی خود را بدون آسیب به آنها رنگ کنم؟

درست مانند هر نوع موی دیگری، می‌توانید مدل موی فر طبیعی را رنگ کنید. با این حال، موهای موج‌دار و فر از نوع موهای خشک‌تر هستند، بنابراین باید در رنگ کردن آن‌ها دقت بیشتری داشته باشید.

از آنجایی که موهای مجعد متخلخل هستند، مواد شیمیایی موجود در رنگ موی شما را به راحتی جذب می‌کنند. علاوه بر این، رنگ کردن موهایتان می‌تواند لایه بیرونی کوتیکول موهایتان را خشک کند. به همین دلیل است که برای رسیدن به بهترین نتایج به یک زیرسازی خوب از موهای هیدراته و سالم نیاز دارید. برای آماده رنگ شدن مدل موی فر خود چند هفته قبل از رنگ کردن، موهای خود را هر روز حالت دهید و از شستشوی موها با شامپوهای حاوی سولفات خودداری کنید. حال فرهای شما به خوبی هیدراته شده است و موهای شما آماده رنگ شدن است. 

بیشتر بخوانید: چطور موهایمان را فر کنیم؟

قبل از رنگ کردن از شستشوی موهایتان اجتناب کنید 

قبل از رنگ کردن مدل موی فر، موهای خود را نباید بشویید. اگر درست قبل از رنگ کردن، موهای خود را تمیز کنید، ممکن است موها خیلی لغزنده باشند و رنگ به درستی به موها نچسبد. علاوه بر این، شستشوی موها با شامپو درست قبل از رنگ کردن، چربی‌های طبیعی محافظ پوست و مو را از بین می‌برد. از این رو ممکن است رنگ باعث سوزاندن پوست سر شما شود. توصیه می‌شود 2 تا 3 روز قبل از رنگ کردن از شستن موها خودداری کنید. 

توزیع یکنواخت رنگ برای جلوگیری از نوارهای رنگی

هنگامی که صحبت از رنگ کردن مدل موی فر می‌شود، توزیع یکنواخت رنگ یکی از بزرگ‌ترین چالش‌هایی است که افراد با آن روبرو هستند. اگر رنگ به طور یکنواخت روی موها توزیع نشود، می‌تواند باندهای رنگی ایجاد کند که در این صورت خطوطی با رنگ‌های مختلف در سراسر تارهای مو دیده خواهد شد. برای جلوگیری از این نوارهای رنگی، مطمئن شوید که موهای خود را به قسمت‌های کوچک تقسیم کرده‌اید تا راحت‌تر کار کرده و تمام قسمت‌های مو به رنگ آغشته شوند. 

به جای رنگ دائمی، از رنگ موقت و بدون آمونیاک استفاده کنید

رنگ دائمی موهای فر را خشک و کم آب می‌کند بنابراین به سراغ رنگ‌های موقت و بدون آمونیاک بروید.   رنگ موقت برای مدل موی فر ظاهر بهتری دارد و علاوه بر اینکه سطح فرهای شما را می‌پوشاند، کوتیکول‌ها را صاف می‌کند، فرها را تغذیه و براق می‌کند. دوام رنگ‌های نیمه‌دائمی 4 تا 6 هفته است. این محصولات آسیب کمتری برای موهای فر خواهند داشت و کوتیکول‌های مو را از بین نمی‌برند.

بلوند کردن و دکلره در یک جلسه ممنوع است

روشن کردن یا بلوند کردن موهای خود در یک جلسه می‌تواند صدمات جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد و به مدل موی فر شما آسیب برساند. هنگامی که موهای مجعد خود را دکلره می‌کنید، بر سلامت موهای خود تأثیر می‌گذارید. اگر تصمیم گرفتید موهایتان را روشن کنید، این کار باید در چند مرحله و تدریجی انجام شود. برای رنگ کردن مدل موی فر در خانه، موهای خود را فقط یک درجه روشن‌تر یا تا دو درجه تیره‌تر از رنگ فعلی موهای خود رنگ کنید. برای تغییر بیشتر، به یک آرایشگر حرفه‌ای مراجعه کنید.

زمان کمتری برای استراحت رنگ در نظر بگیرید

رنگ را کمی کمتر از زمانی که روی جعبه توصیه می‌کند روی موهای خود بگذارید و هرگز آن را برای مدت طولانی‌تری نگذارید. زیرا باعث خشکی موهایتان می‌شود.

از شامپوهای محافظ رنگ استفاده کنید

بعد از اینکه موهای خود را رنگ کردید، حفظ آن نیمه دیگر نبرد است. استفاده از شامپوهای مبتنی بر سولفات موهای شما را خشک می‌کند، رنگ شما را محو می‌کند و درخشندگی را کاهش می‌دهد. بنابراین از شامپوهای محافظ رنگ برای حفظ رنگ مدل موی فر خود و محافظت در برابر محو شدن استفاده کنید. شامپوهای محافظ رنگ معمولاً فاقد مواد شیمیایی خشن مانند سولفات هستند و علاوه بر مرطوب نگه داشتن موها، از آنها محافظت می‌کنند. 

از شستشوی موها با آب داغ اجتناب کنید

برای حفظ رنگ مدل موی فر خود از آب داغ اجتناب کنید. آب داغ نیز می‌تواند رنگ موهای شما را از بین ببرد، بنابراین سعی کنید به جای استفاده از آب داغ در حمام از آب ولرم برای شستشوی موها استفاده کنید. همچنین سعی کنید بعد از زدن نرم‌کننده موهای خود را با آب سرد، بشویید تا رطوبت آن قفل شود و کوتیکول را ببندد. 

از گرما اجتناب کنید

اجتناب از حالت‌دهنده‌های حرارتی مو مانند سشوار و اتوی مو توصیه همیشگی برای دختران دارای مدل موی فر است، حتی اگر موهایتان را رنگ نکنید. توصیه می‌کنیم موهای فر خود را در هوای آزاد و بدون حرارت قرار دهید، تا به طور طبیعی خشک شود. بعد از رنگ کردن، موهایتان کمی شکننده‌تر از حد معمول می‌شوند، از این رو باید در استفاده از وسایل حرارتی مو برای حفظ زیبایی موهای خود محتاطانه عمل کنید. در صورت استفاده این کار را در درجه دمای پایین و برای مدت کوتاهی انجام دهید، همچنین نیازی به خشک شدن کامل موها نیست 90% را هدف قرار دهید تا کمی رطوبت اضافی در موها باقی بماند. 

بیشتر بخوانید: رنگ موی مناسب شما چیست؟

چگونه از موهای فر بعد از رنگ کردن مراقبت کنیم؟

مراقبت‌های بعد از رنگ شدن برای مدل موی فر طبیعی بسیار مهم است تا مطمئن شوید که خاصیت ارتجاعی مو بازیابی می‌شود. ما یادآوری‌های مفیدی را برای مراقبت از موهای مجعد خود پس از رنگ کردن آنها فهرست کرده‌ایم.

قبل از شستن موها 2 تا 3 روز صبر کنید

برای جلوگیری از خشک شدن موها، 2 تا 3 روز صبر کنید سپس موها را بشویید و اجازه دهید لایه‌های کوتیکول کاملاً بسته شوند و رنگ مو را به دام بیندازند. شستشوی با تأخیر می‌تواند به ماندگاری رنگ کمک کند، اگر خیلی زود موها را بشویید، می‌توانید مقداری از رنگ را نیز بشویید. این امر به ویژه در مورد رنگ‌های نیمه‌دائمی و موقت صادق است.

از شامپو و نرم‌کننده آبرسان و تقویت کننده استفاده کنید

بعد از رنگ کردن موها، اولویت اصلی شما آبرسانی به موهاست، باید از نرم‌کننده‌ها و مرطوب‌کننده‌ها برای آبرسانی به موها استفاده کنید. علاوه بر این شامپوی معمولی برای مراقبت از موهای مجعد شما مفید نیست. محصولات بدون سولفات را برای موهای رنگ شده خود انتخاب کنید تا غنی و سرزنده بماند.

درمان‌های منظم مو داشته باشید

پس از رنگ کردن موهای خود، یک برنامه منظم از درمان‌های پروتئین و رطوبت‌رسانی برای موهای خود داشته باشید. سعی کنید به صورت هفتگی درمان‌های حالت دهنده و هیدراتاسیون داشته باشید و هر 3 تا 4 هفته یکبار از پروتئین درمانی برای تقویت فرهای خود استفاده کنید. یکی از ساده‌ترین درمان‌های پروتئینی، آبکشی با آب برنج است. 

چه رنگی روی مدل موی فر خوب به نظر می‌رسد؟

تعیین رنگ مناسب برای موهای فر طبیعی به عوامل مختلفی مانند رنگ و تناژ پوست بستگی دارد، اما برخی از رنگ‌ها و تکنیک بیشترین ماندگاری را دارند. رنگ‌های عسلی، کاراملی، شکلاتی و نسکافه‌ای از بادوام‌ترین رنگ‌ها برای مدل موی فر هستند. این رنگ‌ها باعث می‌شوند موها شاداب‌تر و سالم‌تر به نظر برسند و برای همه رنگ پوست‌ها مناسب هستند. رنگ کردن موهایتان به رنگ تیره‌تر از آنچه هست نیازی به دکلره کردن موهایتان ندارد، به این معنی که هر چه رنگ موی طبیعی شما روشن‌تر باشد گزینه‌های بیشتری برای انتخاب رنگ دارید.

اگر نمی‌خواهید موها رنگی یکدست داشته باشند می‌توانید تکنیک‌های بالیاژ و هایلایت را انتخاب کنید. تکنیک بالیاژ برای برجسته‌کردن فرها بسیار مناسب است. بالیاژ ظاهری هنرمندانه و سفارشی به موها می‌بخشد که باعث می‌شود که موها در جلسه رنگ اولیه شگفت‌انگیز به نظر برسد. لایت‌های بالیاژ انتخاب بسیاری از دختران با مدل موی فر است. 

بیشتر بخوانید: 7 نکته برای مراقبت از موهای بلند

سخن پایانی

اگر قصد دارید موهای فر خود را رنگ کنید، انتخاب  دوره رنگ را فراموش نکنید. قبل از رنگ کردن، مطمئن شوید که موهای  فر شما به خوبی هیدراته شده‌اند. پس از رنگ کردن مدل موی فر خود، هیدراتاسیون زیاد و یک برنامه منظم از حالت دهنده را دنبال کنید، این کار فرهای شما را سالم و زیبا نگه می‌دارد.

صدف صبوری

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت مدرسه زیبایی آدینا مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف

رشته‌های تحصیلی پیشنهادی