رنگ موی مناسب شما چیست؟

محبوبه معصوم نیا
13:50، 1401/01/22
رنگ موی مناسب شما چیست؟
1 رای    میانگین 5/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!

رنگ موی مناسب شما چیست؟


یکی از مهم‌ترین مسائل در تغییر رنگ مو، انتخاب رنگ موی متناسب با پوست است. اگر دوست دارید این دفعه که رنگ موهایتان را عوض می‌کنید، تغییر خوشایند و چشم‌گیری داشته باشید، ادامه این مقاله مخصوص شماست. همچنین برای آموزش حرفه ای و یادگیری مبانی رنگ مو و نحوه رسیدن به رنگ مورد نظر به صورت عملی می توانید در دوره مبانی رنگ مو آدینا شرکت کنید.

رنگ موی متناسب با رنگ پوست

بهترین معیار برای انتخاب رنگ موی مناسب، تناژ رنگ پوست است. اگر بتوانید به‌درستی رنگ مویی را که با رنگ پوستتان سازگار است، انتخاب کنید، احتمال اینکه از نتیجه کار راضی باشید افزایش پیدا خواهد کرد.
برای درک درست تناژ و فوندانسیون رنگ پوستتان، راهکارهای زیر را امتحان کنید:

  1.  در محیطی با نور مناسب جلوی آینه بروید
    ابتدا پوستتان را به‌خوبی بشویید تا اثر هر نوع آرایش از صورتتان پاک شود. حالا نوبت آن است که جلوی آینه بروید و پوستتان را به‌خوبی برانداز کنید.
    حالت ایده‌آل این است که نور اتاق موردنظرتان طبیعی و در بهترین حالت خود باشد. پوستتان را در آینه برانداز کنید. به نظر خودتان طیف رنگ پوستتان در کدام دسته قرار می‌گیرد؟ گرم، تیره، روشن یا خنثی؟
  2.  تست پیراهن
    راه ساده دیگر برای آنکه به‌درستی رنگ پوستتان را درک کنید، این است که کمد لباستان را باز کنید و به پیراهن‌هایی که دارید نگاهی بیندازید.
    به نظرتان کدام پیراهن بیشتر از هر رنگی به شما می‌آید؟ دیگران از جلوه کدام رنگ در تنتان حرف می‌زنند؟
    اگر بیشتر لباس‌های طیف زرد، نارنجی یا هلویی به شما می‌آید، رنگ پوست گرمی دارید.
    اگر این رنگ‌ها در دسته آبی، سبز یا بنفش جا می‌گیرند، احتمالا رنگ پوستتان سرد است و اگر همه رنگ‌ها به شما می‌آیند، احتمالا رنگ پوستی خنثی دارید.
  3.  رگ‌هایتان را بررسی کنید
    نگاهی به مچتان بیندازید. رگ‌های روی مچتان چه رنگی دارند؟ آیا سبز هستند؟ اگر رگ‌های سبزی روی مچ دستتان دارید، احتمالا رنگ پوستتان گرم و سبزه است و اگر رگتان به رنگ بنفش یا آبی دیده می‌شود، پوستتان روشن است.
    دیگر نوبت مرحله بعد رسیده است؛ انتخاب رنگ موی مناسب با رنگ پوست.

بیشتر بخوانید: آشنایی با روش‌های تراپی مو

رنگ مو


رنگ موی مناسب پوست روشن

رنگ موی مناسب کسانی که پوست‌های روشن و سرد دارند، باید ته‌رنگ سرد داشته باشند. اگر پوست روشنی دارید، می‌توانید به‌راحتی سراغ رنگ‌های پلاتینی، بژ، بلوند و قرمز بروید و مطمئن باشید که این رنگ‌ها شما را زیبا و برازنده خواهند کرد.
اگر طرفدار رنگ‌های فانتزی هستید، نارنجی، قرمز و بنفش، بهترین انتخاب پیش‌رویتان هستند.
رنگ موی شکلاتی، نسکافه‌ای و بلوطی، از طیف‌های رنگ قهوه‌ای هستند که مناسب رنگ پوست شما خواهند بود.
افرادی که رنگ پوستشان روشن است و قصد هایلایت مو دارند، می‌توانند از رنگ‌هایی مانند شرابی یا سایه‌هایی از رنگ نسکافه استفاده کنند. بلوند طلایی کاراملی و بلوند روشن هم گزینه خوبی برای پوست‌های روشن خواهد بود.
صورتی و پوست پیازی از انتخاب‌های فانتزی مناسب برای افراد سفیدپوست است.

رنگ موی مناسب پوست سبزه

پوست‌های سبزه و گرم، بیشتر از هر رنگی با رنگ‌های گرم جلوه و زیبایی خواهند داشت. بلوندهایی که رگه‌هایی از طلایی و کرم دارند، رنگ‌هایی عالی برای این‌دسته از پوست محسوب می‌شوند.
رنگ موی قهوه‌ای با تن قرمز، رنگ فندقی و شکلاتی هم رنگ موی مناسب با پوست‌های سبزه و گرم هستند.
شما همچنین می‌توانید طیف رنگ‌های کاراملی و مسی را انتخاب کنید و مطمئن باشید که این رنگ مو به شما جلوه‌ای زیبا خواهد بخشید.
همچنین برای هایلایت یا آمبره موها، می‌توانید سراغ رنگ‌هایی با طیف قرمز بروید. بلوندهای گندمی مرجانی، رزگلد و ماهگونی از دیگر انتخاب‌های پیش‌‌روی شما خواهند بود.

رنگ موی مناسب پوست گندمی

اگر پوستتان گندمی است که خوش به حالتان. طیف وسیعی از انتخاب پیش‌روی شما خواهد بود و رنگ موی مناسب رنگ پوستتان بازه وسیعی خواهد داشت.
پوست‌های گندمی طبیعی و خنثی، با رنگ‌های زیادی سازگار است و می‌توانید همه انواع بلوندها را برای موهایتان انتخاب کنید. از پلاتینی تا بیسکوییتی، تا رنگ موی عسلی و طیف رنگ‌های کهربایی برازنده شما خواهند بود.
برای هایلایت مو هم می‌توانید دسته وسیعی از رنگ‌ها را انتخاب کنید، از نسکافه‌ای تا رگه‌های قرمز و قهوه‌ای. همینطور برای انتخاب رنگ موی فانتزی هم می‌توانید هرآنچه دوست دارید را انتخاب کنید. چه چیزی از این بهتر؟

بیشتر بخوانید: چطور موهایمان را فر کنیم؟

رنگ موی مناسب افراد بور

دست افراد بور هم برای انتخاب رنگ موی مناسب نسبتا باز است. البته انتخاب رنگ موی مناسب برای کسانی که بور هستند، به نوع بور بودنشان هم بستگی دارد.
مثلا بهتر است کسانی که پوست و موهای رنگ‌پریده‌ای دارند، از رنگ نارنجی، قرمز و طیف رنگ‌های طلایی دوری کنند. این‌ دسته از رنگ‌ها می‌تواند ظاهر این افراد را ناخوشایند جلوه دهند.
اما برای افراد بور به‌صورت کلی، رنگ‌های سیاه، آبی و صورتی، خاکستری، رنگ‌های پاستلی و طیف رنگ‌های قهوه‌ای مناسب خواهد بود.

رنگ موی مناسب ابروی مشکی

اگر ابروهای مشکی دارید و تغییر رنگ ابروهایتان هم در برنامه‌تان نیست، توصیه می‌کنیم که طیف رنگ‌های تیره را انتخاب کنید.
طیف رنگ قهوه‌ای می‌تواند رنگ موی مناسب با ابروهای مشکی باشد. سعی کنید سراغ تناژ رنگ‌های قهوه‌ای؛ علی‌الخصوص قهوهای تیره بروید تا ظاهر موهایتان و ابروهایتان به بهترین شکل ممکن با یکدیگر جور دربیاید.

رنگ موی مناسب افراد مسن

قاعدتا باید در انتخاب رنگ موی مناسب فاکتور سن را هم درنظر گرفت. طبیعی است که رنگ موی مناسب سن 30 سال با رنگ موی مناسب سن 50 سال یکی نباشد.
یکی از سوالات متدوالی که معمولا از طرف خانم‌های جاافتاده پرسیده می‌شود این است که رنگ موی مناسب سن و سال آن‌ها چیست. طیف رنگ‌های زیر می‌تواند انتخاب مناسبی برای بانوان میانسال و سالخورده باشد:

  •  رنگ موی برنز
  •  ترکیب رنگ موی خاکستری و نقره‌ای برای هایلایت یا بالیاژ
  •  شکلاتی
  •  بلوند روشن
  •  مسی
  •  کاراملی
  •  کاکائویی

رنگ موی افراد مسن

رنگ مو و حاملگی

یکی از نگرانی‌های زنان باردار این است که آیا می‌توانند درطول ماه‌های بارداری خود، موهایشان را رنگ کنند یا نه و یا اینکه رنگ موی مناسب حاملگی چیست؟
خبر خوب اینکه در حالت کلی منع خاصی برای رنگ کردن مو در دوره بارداری وجود ندارد. شما می‌توانید بدون آنکه به جنین یا خودتان آسیب خاصی بزنید، موهایتان را رنگ کنید.
البته نکته مهمی وجود دارد که باید آن را درنظر بگیرید. بهتر است قبل از رنگ کردن موهایتان، خودتان تیوپ رنگ موردنظرتان را بخرید و حتما قبل از خرید، اطالاعات روی جعبه را مطالعه کنید تا مطمئن شوید که رنگ موردنظر، حاوی مواد خطرناک برای جنین نباشد.
ترجیح این است که از رنگ‌های بدون آمونیاک و با حداقل مواد شیمیایی استفاده کنید و توصیه می‌شود که اگر قرار است موهایتان را خودتان رنگ کنید، حتما دستکش بپوشید و نگذارید که رنگ بیش از زمان توصیه شده روی سرتان باقی بماند.
پس از اتمام کار موهایتان را به خوبی آبکشی کنید و مطمئن شوید که هیچ اثری از مواد شیمیایی روی پوستتان باقی نمانده است.

بیشتر بخوانید: با انواع شینیون عروس آشنا شوید

سوالات متداول در زمینه رنگ مو

  • آیا می‌توان به‌صورت مکرر رنگ موها را تغییر داد؟
    احتمالا با دیدن موی چهره‌ها و بازیگران و تغییر مکرر رنگ‌ مویشان، اولین سوالی که به ذهنتان می‌رسد این است که این کار آسیبی به مو نمی‌رساند؟ آیا می‌توان رنگ موها را به سرعت تغییر داد؟
    در جواب باید بگوییم تا زمانی که تغییر رنگ مو زیر نظر متخصصین این کار انجام شود و بتوانید به‌خوبی از پس مراقبت‌ از موی رنگ‌شده بربیایید، مشکلی خاصی برای موهایتان پیش نخواهد آمد.
  •  چه زمانی برای رنگ مو مناسب است؟
    همه‌چیز به خودتان بستگی دارد! هروقت حال بهتری برای ایجاد تغییر در رنگ موهایتان داشتید و البته بودجه خوبی هم برای این کنار گذاشتید، بهترین زمان برای تغییر رنگ موها است. البته یادتان باشد که رنگ کردن موها را به دوره بعد از عادت ماهیانه موکول کنید. تغییرات هورمونی روزهای ابتدایی چرخه قاعدگی، می‌توانید باعث کاهش اثر رنگ مو شود.
  •  چه عواملی باعث تغییر رنگ مو می‌شوند؟
    جدا از نوع رنگ مو که به خودی خود عاملی مهم در تغییر رنگ محسوب می‌شود، عوامل محیطی زیادی در تغییر رنگ مو نقش دارند. آلودگی‌های محیطی، خشکی مو، مراقبت ضعیف از موهای رنگ شده و البته مارک رنگ مو از عواملی هستند که می‌توانند باعث کاهش کیفیت رنگ اولیه شوند.
  •  آیا رنگ مو عارضه خاصی دارد؟
    حتما این توصیه متخصصین را شنیده‌اید که نباید بیش از اندازه موها را رنگ کرد. هرچقدر هم که در انتخاب رنگ موی مناسب استاد باشید، تغییر رنگ مداوم موها، می‌تواند عوارض جبران‌ناپذیری بر سطح سلامتی شما داشته باشد.
    مواد شیمیایی موجود در رنگ موها و استنشاق این مواد حین فرآیند تغییر رنگ، می‌تواند ریسک بعضی از انواع سرطان، مخصوصا سرطان مثانه را افزایش دهد.
    درحالت کلی بهتر است برای کاهش عوارض ناشی از رنگ کردن موها، فاصله زمانی حدود شش ماهه را میان هر تغییر رنگ مو ایجاد کنید.
  •  چه زمانی به موهایمان شامپو بزنیم؟
    شامپو زدن مو، درست بعد از رنگ کردن آن کار درستی نیست و می تواند روی کیفیت رنگ موهایتان تاثیر بگذارد. بهتر است بین رنگ کردن مو و شامپو زدن به آن حدود 24 ساعت فاصله ایجاد و برای شستن رنگ از موها، از نرم کننده ضعیف استفاده کنید.
    بهتر است در هفته‌های اول بعد از رنگ کردن موهایتان، بیشتر از هفته‌ای سه‌بار موهایتان را با شامپو نشویید.
    شامپوهای بدون سولفات بهترین گزینه برای حفظ کیفیت رنگ و جنس مو محسوب می‌شوند.
محبوبه معصوم نیا

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت مدرسه زیبایی آدینا مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف

رشته‌های تحصیلی پیشنهادی