همه‌چیز درباره مش با کلاه

نهال ظاهری
10:00، 1401/11/24
همه‌چیز درباره مش با کلاه
1 رای    میانگین 5/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!

همه‌چیز درباره مش با کلاه


های‌لایت کردن موها با استفاده از کلاه مش فرایندی است که از اواخر دهه 70 به طور گسترده به عنوان راهی برای جدا کردن موها برای تغییر رنگ استفاده می‌شد. برای مبتدیان رنگ مو که به دنبال های‌لایت کردن موها در خانه هستند، مش با کلاه جایگزین خوبی برای تکنیک‌های زمان‌بری مثل استفاده از فویل برای های‌لایت است. با ما همراه باشید تا در این راهنمای آموزشگاه آرایشگری آدینا همه چیز درباره مش با کلاه را بیاموزید.

تکنیک مش با کلاه

کلاه مش یک کلاه سیلیکونی با صدها سوراخ ریز است که روی سر قرار داده می‌شود و سپس موها با استفاده از یک قلاب از سوراخ‌ها بیرون کشیده می‌شوند. در نهایت زمانی که حجم دلخواهی از موها از کلاه مش بیرون کشیده شد، موهای روی کلاه با پودر دکلره رنگ می‌شوند. در مرحله بعدی به مو اجازه داده می‌شود تا در زمان مناسب تا رسیدن به پایه دلخواه روشن شود و سپس موها آبکشی می‌شود. تکنیک مش با کلاه فقط زمانی قابل استفاده است که به دنبال موهای دو رنگ و های‌لایت شده هستید. 

بیشتر بخوانید: معرفی مش مو و انواع آن

مقایسه مش با کلاه در مقابل های‌لایت فویل

تکنیک‌های فویل و مش با کلاه دو روش اصلی هایلایت کردن هستند که می‌توانند به هر نوع مویی بافت، عمق و ظرافت ببخشد. هر دو تکنیک به طور مشابه با جدا کردن تارهای مو برای رنگ کردن اجرا می‌شوند، اما هر تکنیک این کار را به روش‌های مختلف انجام می‌دهد. تفاوت عمده بین مش با کلاه و های‌لایت‌های فویلی این است که فرایند های‌لایت با فویل زمان‌برتر از مش با کلاه است.

اگر به دنبال های‌لایت‌هایی هستید که با دقت اعمال شوند، انتخاب قطعی تکنیک فویل است، های‌لایت با فویل از بسیاری از جهات برتر از تکنیک مش با کلاه است. مش با کلاه برای همه انواع مو به خصوص برای موهای فر ضخیم مناسب نیست، همچنین کشیدن تارهای بلند مو از روی کلاه ممکن است سخت باشد، بنابراین موهای بلند بهتر است با فویل های‌لایت شوند.

با این حال مش با کلاه نیز مزایایی دارد. مش با کلاه به شما امکان می‌دهد موها را در حین دکلره و رنگ کردن ببینید و تشخیص روشن شدن و به پایه دلخواه رسیدن مو را آسان‌تر می‌کند. همچنین تکنیک فویل سریع‌تر است و استرس کمتری به مو وارد می‌کند و هیچ ناراحتی برای پوست سر و لبه‌های پیشانی ایجاد نمی‌کند.

نحوه مش کردن موها با کلاه مش در خانه

استفاده از کلاه‌های مش آسان است و می‌تواند به شما کمک کند تا با کسری از هزینه، به های‌لایت‌های با کیفیت در خانه برسید. برای انجام تکنیک مش با کلاه در خانه مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. با موهای خشک شروع کنید و آنها را به طور کامل شانه کنید تا از شر هر گونه گره خوردن خلاص شوید. 
  2. موها را از وسط به دو نیم تقسیم کنید و کلاه مش را روی سر خود بکشید تا کاملاً جا بیفتد. 
  3. با استفاده از یک قلاب، بخش‌های کوچکی از مو را از سوراخ‌های روی کلاه بیرون بکشید. اینکه چقدر مو از روی کلاه بیرون بکشید بستگی به نوع ظاهری دارد که می‌خواهید به دست آورید. اگر موهایی با مش پر دوست دارید باید از تعداد سوراخ بیشتری مو بیرون بکشید.
  4. بعد از اینکه تمام موهایی را که می‌خواهید های‌لایت کنید بیرون کشیدید، به آرامی با یک شانه، قسمت‌ها را از ریشه تا نوک شانه کنید تا گره‌هایی را که در طول فرایند ایجاد شده‌اند، از بین ببرید و موهایی که در اطراف سوراخ‌ها گیر کرده‌اند را باز کنید. 
  5. پودر دکلره را با توجه به دستورالعمل استفاده روی موهای بیرون کشیده شده از کلاه بزنید، مدت زمانی را به موهایتان استراحت دهید تا به پایه دلخواه برسد. سپس موهای دکلره شده را با آب سرد آبکشی کنید.
  6. هنگامی که موها آبکشی شد، می‌توانید کلاه را بردارید و تمام موهای خود را با آب بشویید. روی موهای نرم کننده بزنید، اجازه دهید 3 دقیقه بماند و سپس با آب سرد کاملاً آبکشی کنید.

از تکنیک مش با کلاه روی موهای کوتاه تا متوسط ​​استفاده کنید

کلاه‌های مش روی موهای کوتاه یا متوسط ​​بهترین کارایی را دارند. موهای بلند با کشیدن از روی کلاه گره می‌خورند، که می‌تواند دردناک باشد و علاوه بر آسیب رسیدن به مو، منجر به های‌لایت‌های ناهموار شود. 

اگر موهایی فر دارید قبل از استفاده از کلاه مش، موهایتان را صاف کنید

موهای مجعد نیز تمایل به گره خوردن دارند و کشیدن آنها از سوراخ‌ها دشوار است. اگر موهایی ضخیم یا حجیم دارید، مانند موهای مجعد یا فر، بهتر است قبل از استفاده از کلاه مش، موهایتان را صاف کنید. صاف کردن مو به شما کمک می‌کند آسان‌تر کلاه را روی سر خود قرار دهید. علاوه بر این، کشیدن موها از سوراخ‌های کلاه آسان‌تر خواهد بود.

موهای بیرون آمده از کلاه مش را با آب خنک بشویید

سعی کنید موهای مش شده را با آب خنک بشویید. آبکشی با آب سرد کوتیکول مو را محکم می‌کند این بهترین کاری است که می‌توان بلافاصله بعد از دکلره کردن انجام داد. استفاده از آب ولرم نیز خوب است، اما قطعاً از آب داغ برای شستشوی دکلره روی موها استفاده نکنید. موهای شما بعد از دکلره کردن ضعیف است و آب داغ می‌تواند آن را بیشتر تضعیف کند.

علاوه بر این اگر قصد دارید برای شستشوی دکلره از روی موهای مش شده از شامپو استفاده کنید، بهتر است از یک شامپوی ملایم و بدون سولفات استفاده کنید.

نکاتی که باید هنگام مش کردن موهای خود در خانه رعایت کنید

در اینجا برخی از عواملی که باید در نظر گرفته شوند برای اطمینان از یک تجربه خوب از مش کردن مو در خانه آورده شده است:

  • اگر می‌خواهید موهای خود را به طور خاص برای یک مراسم های‌لایت کنید، حداقل دو هفته قبل این کار را انجام دهید تا رنگ به درستی رشد کند و ترکیب شود.
  • روشن‌ترین و ضخیم‌ترین رگه‌های های‌لایت مو باید به صورت شما نزدیک‌تر باشد تا ویژگی‌های صورت شما برجسته شود.
  • اگر به دنبال کنتراست بیشتر هستید، رگه‌های های‌لایت را کمی دورتر از یکدیگر قرار دهید.
  • برای های‌لایت طبیعی سعی کنید رنگی را انتخاب کنید که بیش از دو درجه روشن‌تر از رنگ اصلی موهای شما نباشد و همچنین متعلق به همان خانواده رنگی باشد. به عنوان مثال، اگر رنگ پایه موهای شما گرم است، های‌لایت نیز باید گرم و فقط دو درجه روشن‌تر از پایه باشد.

آیا مش با کلاه به موها آسیب می‌زند؟

در فرایند های‌لایت کردن مو از عوامل اکسیدکننده و آمونیاک استفاده می‌شود که در صورت عدم مراقبت مناسب می‌تواند برای موهای شما مضر باشد. بعد از انجام مش برای مراقبت از موهای دکلره شده از محصولاتی استفاده کنید که به طور خاص برای موهای رنگ شده فرموله شده‌اند. علاوه بر این، استفاده از یک سرم مو با کیفیت برای محافظت از موهای شما در برابر اشعه ماوراء بنفش و تغییر رنگ توصیه می‌شود.

ماندگاری های‌لایت روی مو چقدر است؟

های‌لایت‌های دائمی تا زمانی که موهای شما رشد کنند باقی می‌مانند و با هر بار شستشو روشن‌تر می‌شوند. زیرا مولکول‌های رنگ بر اثر مواد دکلره به طور شیمیایی از روی مو حذف شده‌اند.

بیشتر بخوانید: انواع هایلایت برای موهای مشکی

سخن پایانی

های‌لایت کردن مو یکی از متداول‌ترین روش‌های رنگ کردن است که برای افزودن مقداری جذابیت بصری به ظاهر مو بدون تغییر کامل رنگ آن استفاده می‌شود. مش با کلاه یک روش پرطرف‌دار هایلایت کردن مو در خانه است. کلاه مش حاوی سوراخ‌های کوچکی است که تارهای مو را از طریق آن می‌توان بیرون کشید. یک دوره رنگ می‌تواند به شما کمک کند به بهترین شکل هایلایت را روی موهای خود به دست آورید.

نهال ظاهری

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت مدرسه زیبایی آدینا مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف

رشته‌های تحصیلی پیشنهادی