معرفی ۱۰ مدل جذاب کوتاهی مو برای خانم‌ها

صدف صبوری
10:00، 1401/12/08
معرفی ۱۰ مدل جذاب کوتاهی مو برای خانم‌ها
1 رای    میانگین 4.0/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!

معرفی ۱۰ مدل جذاب کوتاهی مو برای خانم‌ها


زیبا و شیک بودن آرزوی بسیاری از زنان بدون در نظر گرفتن سن است. مو همیشه عنصری از استایل ما خواهد بود. چه به دنبال یک مدل جدید برای امتحان باشید و چه به سادگی می‌خواهید مدل موهای فعلی خود را به روز کنید. تلاش برای همگام شدن با آخرین روند مد مو از دغدغه‌های بسیاری از خانم‌ها است، پیدا کردن مدل موی جذاب گاهی اوقات دشوار است. در این مقاله برخی از محبوب‌ترین ترندهای مدل مو کوتاه در سال 2023 برای خانم‌ها آورده شده است. بنابراین اگر می‌خواهید مدل موهای فعلی خود را به روز کنید یا مدل مو کوتاه جدیدی را امتحان کنید، برای الهام گرفتن با ما در این مقاله آموزشگاه آرایشگری آدینا همراه باشید.

مدل موی باب 

باب مدتی است که بسیار محبوب بوده است و به راحتی می‌توان دلیل آن را فهمید. مدل موی باب که یکی از بزرگ‌ترین ترندهای مدل مو در سال 2023 است، جذاب است، نگهداری آن آسان است و حس اعتماد به نفس زنانه را ایجاد می‌کند. در مدل باب مو درست بالای شانه کوتاه می‌شود، از این رو برای افرادی که صورت‌های گرد دارند و می‌خواهند فرمی زاویه‌دار به ساختار صورت خود بدهند بسیار عالی است.

روند مدل موی باب احتمالاً در سال 2023 ادامه خواهد یافت، اما بهتر است در استایل جدید از باب سنتی و زوایای تیز فاصله بگیرید و به سمت استایلی ملایم‌تر حرکت کنید. سبک موج‌دار مدل موی باب را امتحان کنید تا مدل موهایتان را تغییر دهید.

مدل موی باب

باب نامتقارن

باب نامتقارن نیز یکی از پر طرف‌دارترین مدل‌های باب است که یک طرف آن بلند و طرف دیگر کوتاه است. در این مدل مو کوتاه، موها دارای پشتی کوتاه‌تر و لایه لایه هستند و موها در فرق کج سمت چپ یا راست جدا می‌شوند و یک طرف موهای فرق کج تارهای موی بلندتری دارد. اگر می‌خواهید یک باب معمولی را تغییر دهید و از کوتاهی موی یک قد دور شوید، باب نامتقارن یک انتخاب عالی است.

کات پیکسی 

کات پیکسی اولین بار زمانی که ریحانا آن را در سال 2008 امتحان کرد، محبوبیت پیدا کرد. پیکسی برای موهای صاف و نازک عالی است تا ظاهری شیک و با نگهداری آسان داشته باشد. مدل مو کوتاه پیکسی را می‌توانید به سادگی بشویید و بگذارید خودش خشک شود. پیکسی معمولاً در پشت و اطراف سر کوتاه و در بالای سر کمی بلندتر و دارای چتری خیلی کوتاه است.

 با این حال، اگر به طور طبیعی موهای ضخیم و مجعد دارید، می‌توانید مدلی مانند باب یا لوب را امتحان کنید که این الگوها را برجسته کند. بر خلاف تصور عمومی، برش پیکسی به شکل صورت گرد هم می‌آید. فقط کافی است چتری‌های زیبا به آن اضافه کنید تا به تعادل فرم صورت شما کمک کند.

چتری

چتری از جذاب‌ترین ترندهای موی سال‌های اخیر است که حال برگشته است. چتری‌ها علاوه بر زیبایی به نگهداری بسیار کمی نیاز دارند. چتری در مدل مو کوتاه بسیار زیبا به نظر می‌رسد چرا که صورت شما را قاب می‌کند و ویژگی‌های شما را برجسته می‌کند. مدل مو کوتاه زنانه چهره‌ای پرتر به شما می‌دهد، چتری نیز می‌تواند یک سبک لاغری برای شما باشد. گزینه‌های بی‌شماری برای مدل‌دهی چتری وجود دارد، می‌توانید با توجه به علاقه خود یکی را انتخاب کنید.

از طرفی چتری راهی آسان برای تغییر مدل مو بدون نیاز به کوتاهی قد کل مو و مدلی کاملاً متفاوت است. چتری‌های کوتاه می‌تواند به موهای بلندتر ابعاد بیشتری بدهد. چتری‌های صاف فوق‌العاده مدرن و زیبا به نظر می‌رسند و چتری‌هایی که از کناره کشیده شده‌اند، موجب پر حجم دیده شدن موها می‌شوند. 

مدل مو کوتاه لوب

اگر ایده موهای کوتاه را دوست دارید اما می‌خواهید موها کمی بلندتر باشند تا بتوانید آنها را به عقب بکشید، مئل مو کوتاه لوب را امتحان کنید. همچنین اگر موهای بلند را ترجیح می‌دهید اما به دلیل وزن موهای خود نمی‌توانید موها را در قد و حجم دلخواه خود کوتاه کنید، لوب در این مورد عالی عمل می‌کند و مقداری از سنگینی موها را از بین می‌برد. مدل لوب با هایلایت روشن و موی حالت دار فوق‌العاده به نظر می‌رسد.

 لوب نسخه بلندتر مدل باب است، طول لوب شما می‌تواند از زیر چانه تا شانه‌های شما باشد اما چتری‌ها به صورت کج کوتاه می‌شوند و در کناره‌های ابرو بلند و در فاصلة بین دو ابرو کوتاه هستند. این مدل برای کسانی که موهای مجعد با فر ریز تا متوسط ​​دارند عالی است، چرا که به طور طبیعی به موهای موج‌دار جهش، فرم و حالت بیشتری می‌بخشد. همچنین خانم‌هایی که صورت‌های مستطیلی دارند، عموماً با مدل موهای کمی بلند، مانند باب یا لوب، بهترین ظاهر را خواهند داشت. این مدل‌ها مقداری حجم در کناره‌های صورت ایجاد می‌کنند.

مدل موی بلانت

برای خانم‌هایی که موهای نازک دارند، مدل موی کوتاه بلانت ایده‌آل است، برش‌های بلانت نه تنها روشی عالی برای قاب کردن صورت و برجسته کردن ویژگی‌های شما هستند، بلکه فوق‌العاده شیک و جذاب هستند. برای زیبایی بیشتر این مدل، سعی کنید چند موج در موهای خود ایجاد کنید.

مدل مو کوتاه شگ

مدل مو کوتاه شگ در دهه 90 بسیار پر طرفدار بود، در دهه اخیر نیز محبوبیت خود را به دست آورده است. این مدل شامل لایه‌های زیادی است که یا به داخل یا خارج فرم کات می‌شوند.

اگر می‌خواهید یک مدل مو کوتاه با حال و هوای راکری می‌خواهید که به اندازه پیکسی کوتاه نباشد، شاگ می‌تواند انتخاب مناسبی باشد، این مدل موی چندلایه به اندازه پیکسی ساده است. شک مدلی بدون زحمت است، پس از شستن مدل شگ، اجازه دهید تا موها با هوا خشک شود و بافت طبیعی موهایتان به مدل فرم دهد. 

به طور معمول، موهای بسیار ضخیم و موج‌دار وقتی کوتاه می‌شوند به راحتی می‌توانند پف کنند یا وز شوند، اما این نوع از موها در واقع با یک شاگ لایه‌ای بسیار سبک به نظر می‌رسند. اندازه کوتاهی شگ باید بر اساس نوع و بافت موی خاص شما تعیین شود.

بیشتر بخوانید: هر آنچه راجع به کوتاهی مو باید بدانید

مدل موی شگ

مدل مو پمپادور

پمپادور روشی عالی برای افزایش قد به مدل موی کوتاه است. اگر صورت کمی گرد دارید، این مدل مناسب شما خواهد بود. با مدل موی پمپادور مدرن می‌توانید به موی خود حجم دهید.

مدل موی آندرکات 

آندرکات باعث می‌شود احساس متفاوتی داشته باشید. این مدل مو برای دخترانی که دوست دارند ظاهر خود را تغییر دهند بسیار مناسب است. در مدل آندرکات قسمت بالای موها کمی بلندتر است، در این مدل می‌توانید موهای خود را در قسمت پشت یا پهلو کوتاه کنید.

مدل موی کوئیف زنانه

اگر می‌خواهید مدل موی کلاسیک داشته باشید، مدل موی کوئیف برای شما مناسب است. اگرچه این مدل مو عمدتاً برای پسران است، اما دختران نیز می‌توانند این مدل موی خاص را امتحان کنند تا کاملاً جسور و زیبا به نظر برسند. 

در این مدل مو، موها در قسمت جلو کاملاً حجیم است، همچنین پشت و پهلوهای مو در این مدل کوتاه‌تر است تا با قسمت جلو تضاد خوب و گزینه‌های استایل بیشتر ایجاد کند.

مدل موی کوییف زنانه

چرا به سراغ موهای کوتاه برویم؟

  • موهای کوتاه سبک‌تر به نظر می‌رسد و نگهداری آسان‌تری دارند، به شرطی که کوتاهی‌های منظم داشته باشید.
  • موهای کوتاه سالم‌تر به نظر می‌رسند، زیرا مراقبت از موی کوتاه راحت‌تر است.
  • موهای کوتاه می‌توانند ویژگی‌های زیبای صورت شما را برجسته کنند.

هنگام کوتاه کردن موهای خود به این نکات توجه کنید

زنانی که موهای پرپشتی دارند ممکن است از کوتاه کردن موها خاطره خوبی نداشته باشند. برای موهای پرپشت از برش‌های تند خودداری کنید زیرا موهای شما را حجیم‌تر نشان می‌دهد. در این بخش شما را با نکاتی که هنگام کوتاه کردن و انتخاب مدل مو کوتاه باید به یاد داشته باشید، آشنا می‌کنیم.

شکل صورت

فرم صورت شما تعیین می‌کند که آیا مدل مو به شما می‌آید یا نه. اگر فرم صورت شما بیضی شکل است، اکثر مدل موها برای شما مناسب هستند. اما اگر فرم صورت گرد، قلبی یا مستطیلی دارید، باید در مدل موهایی که انتخاب می‌کنید دقت بیشتری داشته باشید. اگر مطمئن نیستید کدام مدل مو مناسب فرم صورت شماست، همیشه با یک آرایشگر صحبت کنید. آنها حرفه‌ای هستند و می‌دانند که چه کار می‌کنند.

بافت مو

وقتی موهایتان را کوتاه می‌کنید، نوع موی شما اهمیت دارد. اگر موهایی مجعد دارید ممکن است وقتی موهایتان را کوتاه کردید، متوجه شوید مدل انتخابی شما به موهای مجعد نمی‌خورد و مناسب موهای صاف و کم حجم است. 

رنگ مو

بله، رنگ مو نیز مهم است. رنگ موی شما تعیین می‌کند که موهای شما چگونه صورت شما را فریم کنند. رنگ مو می‌تواند موهای شما را ضخیم‌تر یا نازک‌تر نشان دهد. بنابراین، در انتخاب مدل موی کوتاه به این نکته توجه داشته باشید.دوره رنگ در داشتن بهترین رنگ مو به شما کمک می‌کند. 

بیشتر بخوانید: معرفی انواع شینیون موی کوتاه

سخن پایانی

کوتاهی موها ممکن است برای خیلی‌ها یک ریسک باشد، به خصوص برای کسانی که تمام عمر خود را با موهای بلند زندگی کرده‌اند. با این حال، مدل مو کوتاه برای زنان می‌تواند در عین جذابیت رهایی بخش باشد. بعد از کوتاهی موهایتان مطمئنا عاشق مدل موی جدید خود خواهید شد. اگر مطمئن نیستید که کدام مدل مو کوتاه برای شما مناسب است، نگاهی به ایده‌های موی کوتاه آموزشگاه آرایشگری ما، در این راهنما بیندازید. 

صدف صبوری

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت مدرسه زیبایی آدینا مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف

رشته‌های تحصیلی پیشنهادی