هر آنچه راجع به کوتاهی مو باید بدانید

محبوبه معصوم نیا
14:23، 1401/01/22
هر آنچه راجع به کوتاهی مو باید بدانید
1 رای    میانگین 5.0/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!

هر آنچه راجع به کوتاهی مو باید بدانید


هرچندوقت یک‌بار هوس کوتاهی مو به سرتان می‌زند؟ آیا شما هم طرفدار موی کوتاه هستید و دوست دارید برای ایجاد تغییر در صورتتان، دستی به موهایتان بکشید؟ برای آشنایی بیشتر با انواع کوتاهی مو که با صورت شما تناسب داشته باشند، با ما همراه باشید. همچنین برای آموزش حرفه ای و یادگیری انواع مدل های کوتاهی مو به صورت عملی می توانید در دوره کوتاهی مو آدینا شرکت کنید.

انتخاب مدل مو براساس فرم صورت

اولین و مهم‌ترین کاری که باید قبل از کوتاهی مو انجام دهید این است که فرم صورتتان را مشخص کنید. فرم صورت شما، تعیین‌کننده‌ترین فاکتور در انتخاب بهترین مدل کوتاهی مو است و به شما کمک می‌کند تا نتیجه بهتری بگیرید.
برای اینکه بتوانید فرم صورتتان را تعیین کنید، باید موهایتان را از پشت ببندید؛ به‌صورتی که هیچ مویی روی آن نباشد. حالا از خودتان سلفی بگیرید و شکل استخوان صورتتان را بررسی کنید.
انحنای پیشانی، عرض استخوان گونه، ابرو و طول فک و چانه، مهم‌ترین مواردی هستند که باید در مشخص کردن فرم صورتتان درنظر بگیرید.
در تصویر زیر می‌توانید انواع فرم صورت را مشاهده کنید.

فرم صورت


کوتاهی مو برای صورت گرد

یادتان باشد که هدف اصلی در انتخاب مدل مناسب کوتاهی مو این است که شما بتوانید فرم صورتتان را اصلاح کنید و درراستای تکمیل آن قدم بردارید.
اگر صورت گردی دارید و دنبال مدل کوتاهی مو، متناسب با صورتتان هستید، باید سراغ انواعی بروید که برش‌های لایه‌ای بلند دارند تا با زاویه‌ بخشیدن به صورتتان، فرم آن را اصلاح کنند.
سعی کنید مدل‌هایی انتخاب کنید که دارای زاویه‌های پلکانی و بلند هستند و هرگز سراغ مدل‌های باب و لایه‌های کوتاه نروید. این مدل‌ها بیشتر از هر چیزی فرم صورتتان را گردتر از قبل نشان می‌دهند و احتمالا با ظاهرتان هماهنگ نخواهد بود.
هرچه لایه‌های کوتاهی مو در صورت‌های گرد بلندتر و زاویه‌دارتر باشد، بهتر است.

کوتاهی مو برای صورت قلبی

مشخصه اصلی صورت‌های قلبی، پیشانی پهن و بزرگ و چانه‌ کوچک و باریک است. اولویت شما در انتخاب مدل کوتاهی مو باید روی برش‌های عرضی و اصلاح فرم پیشانی متمرکز باشد.
مدل‌هایی که درنهایت خط ابروی شما را کاهش می‌دهند و پیشانی‌تان را باریک‌تر می‌کنند، بهترین انتخاب هستند. مثلا مدل موی باب و یا مدل موی لوب، ظاهر شما را بسیار خوشایند خواهد کرد.

کوتاهی مو برای صورت کشیده

اگر صورت بیضی‌شکل و کشیده‌ای دارید که خوش به‌حالتان! دست شما برای هر مدل از کوتاهی مو باز است و اصولا کسانی که با صورت بیضی شکل علاقه به کوتاهی مو دارند، محدودیت و سقف خاصی برای انتخاب مدل مو نخواهند داشت.

بیشتر بخوانید: معرفی انواع موی بلوند

صورت بیضی

ظاهر متعادل صورت‌های بیضی‌شکل و کشیده این شانس را به شما می‌دهد که هر مدلی انتخاب کنید و نگران نقص خاصی نباشید.
بااین‌حال مدل موی باب یا مدل موی لیر، بهترین انتخاب برای صورت شما خواهد بود.

کوتاهی مو برای صورت مستطیلی

کسانی که صورت مستطیلی دارند، باید روی انحنا بخشیدن به ظاهر فک و پیشانی خود تمرکز کنند.
اگر شما هم صورتی مستطیلی شکل دارید، باید از انواع مدل‌ کوتاهی مو که می‌توانند با ایجاد لایه‌ای از مو روی استخوان‌های گونه و گوشه‌های صورت، زاویه آن را پنهان کنند و شکلی منحنی به آن ببخشند، استفاده کنید.
اگر دوست دارید موهایتان کمی بلندتر باشد، انتهای موهایتان را موج‌دار کنید و تلاش کنید تا حجم عرض موهایتان را زیادتر نشان دهید. بااین کار زاویه صورت شما اصلاح می‌شود و ظاهر منحنی‌تری پیدا خواهد کرد.
برای چتری موهایتان هم می‌توانید انواع چتری‌های گرد و پرده‌ای که به شکل V کوتاه می‌شوند را انتخاب کنید.

مدل کوتاهی مو صورت الماسی

شکل الماس یا لوزی، به صورت‌هایی گفته می شود که خط پیشانی و چانه باریک و درعین‌حال استخوان گونه پهنی داشته باشند. این مدل از صورت نسبت به مدل‌های دیگر کمیاب است.
هدف از کوتاهی مو در این مدل، اصلاح زاویه تیز گونه است. به همین دلیل باید تلاش کنید تا با مدل‌های متوسط تا بلند، گوشه صورتتان را بپوشانید. انواع باب بلند و مدل‌هایی که انتهای آن‌ها کمی موج دارد، بهترین انتخاب برای صورت‌های الماسی خواهد بود.

صورت الماسی


مدل کوتاهی مو برای صورت‌های مثلثی شکل

صورت‌های مثلثی خط فک پهن و زاویه‌داری دارند که از خط پیشانه و گونه‌هایشان بزرگ‌تر است. اگر صورتتان ظاهری مثلثی دارد، باید دنبال مدل‌هایی باشید که به اصلاح فرم پیشانی‌تان و کمتر کردن زاویه فکتان کمک کند.
بهتر است مدل موی انتخابی‌تان برشی بالای خط فک نداشته باشد که توجه را به استخوان آن قسمت جلب کند. مدل‌های شلوغ، چتری‌های بریده‌بریده و کوتاه، بهترین انتخاب برای شما هستند.
مدل لیر بلند هم از دیگر انتخاب‌های پیش‌رویتان است که می‌تواند ظاهر زیبایی به صورتتان ببخشد.

مدل کوتاهی مو صاف

یکی دیگر از فاکتورهای انتخاب مدل کوتاهی مو زنانه تاثیر زیادی می‌گذارد، نوع و جنس موهای شماست. اگر موهای لخت و صافی دارید انواع مدل‌های تکه‌ای بلند و کوتاه برازنده شما خواهند بود.
مدل‌های لایه‌لایه با چتری‌های کوتاه می‌توانند به کل ظاهر شما را تغییر دهند و اگر قصد دارید بعد از کوتاهی مو آن‌ها را رنگ کنید، به گزینه‌ای جذاب برای انواع بالیاژ، آمبره و سامبره تبدیل خواهید شد.
مدل‌های مصری کوتاه، بلند و فانتزی هم از گزینه‌های عالی برای کسانی هستند که به‌دنبال موهای کوتاه می‌گردند. از آنجایی که موهای لخت و صاف هر برش را به‌خوبی نشان می‌دهند، به‌دنبال مدل‌های کوتاهی مویی باشید که برش‌های زیادی دارند.
مدل‌هایی که انتهای موی شما را به حالت هفت شکل می‌دهند یا انواع موهای کوتاه با تکه‌های زیاد می‌توانند تغییرات جذابی در شما ایجاد کنند.

بیشتر بخوانید: انواع هایلایت برای موهای مشکی

مدل کوتاهی مو فر

فرقی ندارد که مدل کوتاهی مدنظرتان، خیلی کوتاه است یا متوسط و بلند؛ درهرصورت اصلی اساسی در کوتاهی موی فر وجود دارد که باید رعایت کنید و آن هم این است که مدل موردنظرتان نباید شلوغ باشد.
مدل‌های پر از کات و برش، در موهای فر خودشان را نشان نمی‌دهند و صرفا باعث می‌شوند که موهایتان شلوغ به‌نظر برسند. برای آنکه موهایتان ظاهری مرتب و آراسته بگیرد، مدل‌هایی را انتخاب کنید که ساده‌تر باشند.

به کوتاهی مو چه رنگی میاد؟

اگر موهایتان را کوتاه کرده‌اید و قصد دارید آن‌ها را رنگ کنید، فرصت تجربه رنگ فانتزی را از خودتان دریغ نکنید، مخصوصا در شرایط کوتاهی مو با موزر که مدل موی شما کمی فانتزی‌تر از حالت‌های دیگر است.
در این شرایط می‌توانید از هایلایت‌های فانتزی با ته‌رنگ بنفش و صورتی استفاده کنید. رنگ‌های مسی، نقره‌ای، قهوه‌ای روشن، ماهاگونی و طلایی از دیگر انتخاب‌های پیش‌روی شما هستند. البته فراموش نکنید که رنگ موی انتخابی شما باید با رنگ پوستتان همخوانی داشته باشد. برای دریافت اطلاعات از دوره رنگ به سایت آموزشگاه آرایشگری آدینا مراجعه کنید.

کوتاهی مو چه فوایدی دارد؟

یکی از سوالات پر تکرار افراد قبل از کوتاهی مو این است که آیا کوتاه کردن مو فایده‌ای هم برایشان دارد یا نه؟
جواب شما قطعا مثبت است. کوتاهی مو علاوه‌براینکه ظاهری زیبا به شما می‌بخشد و باعث ایجاد تنوع خواهد شد، تاثیر مثبتی در سلامت موهایتان هم خواهد داشت. قیچی خوردن مو به شما کمک می‌کند تا تارهای نازک یا بخش‌های لاغر مویتان را حذف کنید و درنهایت ظاهری یک‌دست و ضخیم از موها داشته باشید.
کوتاهی مو می‌تواند با از بین بردن بخش‌های آسیب‌دیده ساقه، به موهایتان طراوت و تازگی ببخشد. علاوه‌براین، کوتاه کردن مو باعث بهبود رشد موها و افزایش آبرسانی به ساقه‌ها شود.
درحالت کلی، حتی اگر قصد تغییر سایز مو یا ایجاد تغییر در ظاهرتان را ندارید هم هر چندماه یک‌بار نیاز خواهید داشت که آن‌ها را کوتاه کنید و با حذف ساقه‌های مرده و آسیب‌دیده، جلوه‌ای سالم و باطراوت به آن‌ها ببخشید.

محبوبه معصوم نیا

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت مدرسه زیبایی آدینا مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف

رشته‌های تحصیلی پیشنهادی