معرفی انواع سشوار برای براشینگ مو

صدف صبوری
10:00، 1402/01/05
معرفی انواع سشوار برای براشینگ مو
1 رای    میانگین 5/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!

معرفی انواع سشوار برای براشینگ مو


زیبایی موها در اعتماد به نفس و حس خوبی که از دیدن خود در آینه می‌گیریم نقش مهمی دارد. براشینگ موها با سشوار بعد از حمام هم یکی از راه‌هایی است که به زیباتر به نظر رسیدن موها و مرتب کردن آن‌ها خیلی کمک می‌کند و خیلی از ما عادت به این کار داریم. اما خریدن سشوار جدید همیشه کار سختی است. در این مقاله قصد داریم با معرفی انواع سشوار و کارایی‌های آن‌ها، یک راهنمای خرید سشوار جمع و جور و مفید در اختیار شما قرار دهیم که انتخاب را برای‌‌تان راحت‌تر می‌کند. 

انواع سشوار با توجه به تکنولوژی

در اولین قدم باید بدانیم اصلا انواع سشوار چیست و مدل‌های مختلف چه تفاوت‌هایی با هم دارند. تکنولوژی‌های مختلفی در سشوارهای مختلف وجود دارد که آن‌ها را از هم متمایز می‌کند که در این جا به آن‌ها می‌پردازیم. 

سشوارهای با تکنولوژی تولید یون

سشوارهای یونی از یون‌هایی با بار منفی استفاده می‌کنند که مولکول‌های آب با بار مثبت را به سرعت تجزیه می‌کنند و زمان خشک شدن را کاهش می‌دهند. از آن جایی که یون‌های دارای بار منفی، کوتیکول مو را باز نمی‌کنند، رشته‌های مو به نرمی خشک می‌شوند و درخشان بودن خود را به خوبی حفظ می‌کنند. هنگام خشک کردن موهای خود با سشوار یونی می‌توانید از دمای حرارت کمتری استفاده کنید و موهای فر هم می‌توانند حالت خود را به خوبی حفظ کنند. در عین این که زمان خشک شدن سریعتر عالی به نظر می‌رسد، ریسک بیش از حد خشک شدن موها نیز به وجود می‌آید که منجر به آسیب می‌شود، به علاوه موهای نازک ممکن است با این روش افتاده و وز به نظر برسند. سشوارهای یونی معمولا نسبت به سشوارهای سرامیکی گران‌تر هستند.

بیشتر بخوانید: راهنمای 0 تا 100 براشینگ مو

سشوار سرامیکی

مزیت اصلی سشوارهای سرامیکی پوشش سرامیکی داخل آن است که به توزیع یکنواخت گرما کمک می‌کند. برخی از مدل‌های این سشوارها می‌توانند میزان گرما را با توجه به دمای اتاق تنظیم کنند تا اطمینان حاصل شود که کم‌ترین میزان گرما در طول فرآیند خشک‌کردن استفاده می‌شود، که منجر به زمان خشک شدن سریع و آسیب کمتری می‌شود. در حالی که انواع سشوار سرامیکی برای کاهش گرما و سرعت بخشیدن به زمان خشک شدن عالی هستند، به اندازه سشوارهای یونی یون منفی تولید نمی‌کنند. سشوارهای سرامیکی نسبت به سشوارهای سنتی گران‌تر هستند، با این حال، هزینه کمتری نسبت به سشوارهای یونی دارند.

انواع سشوار

سشوار تورمالین

تورمالین در واقع یک سنگ نیمه قیمتی است که به صورت پودر ریز خرد شده و در اجزای داخلی سشوار ساخته می‌شود. هنگامی که این پودر گرم، سرد یا تحت فشار قرار می‌گیرد، نوعی بار الکتریکی تولید می‌کند و هم یون‌های منفی و هم گرمای مادون قرمز را منتشر می‌کند. وقتی که این ماده در سشوار (یا هر ابزار داغ دیگری) استفاده می‌شود، گرمای مادون قرمز رطوبت مو را حفظ می‌کند، در حالی که یون‌های منفی کوتیکول مو را حفظ می‌کنند. نتیجه‌؟ موهایی براق و بدون وز.

سشوار با گرمای فرو سرخ

گرمای مادون قرمز نوعی گرمای تابشی کم‌انرژی است، بنابراین ملایم است اما همچنان قدرتمند است و برای کسانی که موهای خشک، آسیب دیده یا رنگ شده دارند، انتخابی خوب محسوب می‌شود، اما نقطه ضعف آن هزینه است. این مدل سشوارها نسبت به مدل‌های حرارتی استاندارد گران‌تر هستند، اما در عین حال در زمان کم‌تری مو را خشک می‌کنند و می‌توان گفت نسبت به وقت کم‌تری که صرف می‌کنید ارزنده هستند. این سشوارها البته در ظاهر با بقیه سشوارها تفاوتی ندارند و تفاوت‌شان با بقیه انواع سشوار در ویژگی‌های تکنیکی است. 

سشوار AC در مقابل DC

وقتی برچسب هایی مانند AC یا DC را روی سشوار خود می‌بینید، منظور جریان موتور سشوار است. موتور جریان متناوب (AC) انتخاب حرفه‌ای است، زیرا معمولاً قوی‌تر و داغ‌تر از سشوارهایی است که از موتور جریان مستقیم (DC) استفاده می‌کند. این حرارت بسیار داغ و پیوسته و البته با دوام بالا، معمولا در سالن‌های زیبایی مورد نیاز است و به همین دلیل در این مکان‌ها از انواع سشوار AC استفاده می‌شود. در عین حال این نوع سشوار سنگین و بزرگ است. می‌توان گفت اگر کاربر معمولی سشوار هستید و آن را برای استفاده‌های معمول و روزمره می‌خواهید، می‌توانید با خیال راحت به سراغ مدل‌های DC بروید زیرا هم سبک و راحت است و هم برای استفاده معمول کاملا کافی است. 

چگونه بهترین سشوار را متناسب با نوع موی خود انتخاب کنیم؟

اکنون که تفاوت‌های بین انواع سشوارها را بررسی کردیم، باید ببینید با توجه به موهای شما چه سشواری برای‌تان بهتر است. هر سشواری برای هر مویی مناسب نیست و بهتر است قبل از هرچیزی با موهای خود به خوبی آشنا باشید و اصطلاحا قلق آن‌ها دست‌تان آمده باشد. 

موهای ضخیم

اگر موهای پرپشتی دارید، از سختی‌های ساعت‌ها انتظار برای خشک شدن موهایتان یا کشمکش با سشوار برای نیم ساعت یا بیشتر آگاه هستید. با انتخاب سشوار یونی می‌توانید زمان خشک شدن مو را بسیار کاهش دهید و در عین خشک کردن راحت‌تر موهای مجعد و ضخیم، به جلوگیری از موخوره هم کمک می‌کنید. 

موهای نازک

در مقابل اگر موهای نازک یا لختی دارید، به احتمال زیاد به دنبال افزایش حجم و ضخامت موهای‌تان هنگام سشوار کشیدن و حالت دادن به موهایتان هستید. بنابراین، احتمالاً به مزایای اضافه صافی و درخشندگی که با انواع سشوار یونی ارائه می شود، نیاز ندارید. یک تصور غلط رایج این است که حرارت زیاد برای خشک کردن مو ضروری است، با این حال، گرمای شدیدتر از حد تحمل موها نه تنها می‌تواند به موهای نازک و نازک آسیب برساند، بلکه هیچ کاری برای موهای شما در بخش حالت دهی و حجم هم ایجاد نمی‌کند. هنگام حالت دادن به موهای صاف و نازک، بهتر است از یک سشوار سرامیکی استفاده کنید که سطح گرما را تنظیم می‌کند تا از آسیب به موهای شکننده جلوگیری کند، در عین این که مقداری رطوبت را هم در موها نگه می‌دارد و حجم آن‌ها را حفظ می‌کند.

بیشتر بخوانید: با انواع روغن برای موها آشنا شوید

سشوار کردن موها

سشوار با دیفیوزر برای موهای مجعد 

اگر به دنبال این هستید که بافت طبیعی موهای خود را حفظ کنید، از انواع سشوار همراه با دیفیوزر استفاده کنید. موهای مجعد دارای طرحی هستند که باید همیشه از آن محافظت کرد و یک دیفیوزر به خشک کردن مو‌ها در همان حالت فر در هنگام سشوار کمک می‌کند. حتما به دنبال دیفیوزر با جداکننده‌های ضخیم تر باشید تا شکل فرهای خود را حفظ کنید. البته می‌توانید سری دیفیوزر را به صورت جدا هم تهیه کنید و آن را به سشوار خود اضافه کنید تا از موهای موج دار و زیبای خود لذت بیشتری ببرید.

براشینگ مو

دکمه باد خنک برای موهایی درخشان

موهای ضخیم وقتی در مرحله آخر خشک شدن خنک شوند عالی به نظر می‌رسند. بهترین زمان برای خنک کردن آن زمانی است که موها بین 75 تا 85 درصد خشک شده باشند. این نقطه‌ای است که بیشتر حالت دادن انجام می‌شود و بیشترین خطر خشک شدن بیش از حد موهای‌تان را دارید. استفاده از دمای خنک این خطر را از بین می‌برد. در واقع وقتی سشوار می‌کشید حرارت خیلی زیادی لا به لای موهای‌تان حبس می‌شود. این حرارت حتی بعد از حالت‌دهی هم تا چند دقیقه سرجای خود باقی می‌ماند و می‌تواند سبب وز شدن و خشکی موها شود که هرچه موها ضخیم‌تر باشند بیشتر هم می‌شود. با استفاده از باد خنک می‌توانید موها را بعد از حالت‌دهی سریعا خنک کنید و موهایی درخشان و بدون وز داشته باشید. این ویژگی در انواع سشوار وجود دارد و معمولا یک دکمه مجزا برای این کار روی سشوار قرار می‌گیرد. 

بیشتر بخوانید: معرفی انواع شینیون موی کوتاه

جمع بندی

در این مقاله راجع به انواع سشوار و کاربردهای آن صحبت کردیم و گفتیم که با توجه به موارد مختلف چگونه بهترین سشوار را برای خود انتخاب کنید. براشینگ مو البته به غیر از سشوار خوب به نکات دیگری هم مرتبط است. با انتخاب محصولات موی مناسب و رسیدگی به موهای خود می‌توانید با صرف زمان اندک با سشوار هم موهایی زیبا، ‌درخشان و حجیم داشته باشید و از ظاهر موهای خود نهایت لذت را ببرید.  آموزشگاه آرایشگری آدینا در یادگیری براشینگ موهایتان و دوره رنگ به شما کمک خواهد کرد. 

صدف صبوری

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت مدرسه زیبایی آدینا مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف

رشته‌های تحصیلی پیشنهادی