راهنمای 0 تا 100 براشینگ مو

مهنوش مختاری
مهنوش مختاری
17:18، 1401/01/31
راهنمای 0 تا 100 براشینگ مو
1 رای    میانگین 5/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!

راهنمای 0 تا 100 براشینگ مو


یکی از بهترین روش‌ها برای آراستن موها در خانه و بدون نیاز به رفتن به آرایشگاه، براشینگ مو است. گرچه این روش ممکن است ساده به نظر برسد، ولی ترفندهای خاص خود را دارد که در ادامه با آن‌ها بیشتر آشنا خواهیم شد. همچنین برای آموزش حرفه ای و یادگیری مفاهیم ویتامینه مو به صورت عملی و تئوری می توانید در دوره مراقبت از مو آدینا شرکت کنید.

براشینگ مو چیست؟

حالت دادن به موها باکمک برس و حرارت را براشینگ می‌گویند. براشینگ مو با سشوار متداول‌ترین روش‌های براشینگ است که سه حالت دارد:

  • سشوار کردن همه موها از رو
  • سشوار کردن همه موها از زیر
  • تا قسمتی از زیر و نوک تارهای مو را به سمت بیرون سشوار می‌کنیم.

براشینگ موی کوتاه

در ابتدا باید دمای سشوار را با توجه به جنس و ضخامت موهایتان تنظیم کنید. می‌توایند برای براشینگ، هم از برس چوبی و هم از برس فلزی استفاده کنید. ولی برس‌ بزرگ و گرد، بهترین برس برای براشینگ کردن موهای کوتاه است، زیرا علاوه‌بر حالت‌‌دهی بهتر، حجمشان را بیشتر از آنچه واقعا هست، نشان می‌دهد.

جنس برس (چوبی یا فلزی) بیشتر به نظر شما بستگی دارد ولی چند نکته در این‌باره وجود دارد که بهتر است به آن‌ها توجه کنید:

  • برس‌هایی از جنس فلز، رساناهای خوب حرارت دهند. بنابراین، بهتر موها را حالت می‌دهند.
  • کار کردن با برس‌های فلزی، راحت‌تر است.
  • از طرفی، فلزات حرارت را به خوبی در خود نگاه می‌دارند، بنابراین اگر تنها کمی بیشتر تارهای مو دور آن‌ها نگاه داشته شوند، ممکن است باعث سوختن و آسیب‌دیدگی تارهای مو شوند.
  • اگر در براشینگ مو تجربه و تبحر کافی ندارید، پیشنهاد ما به شما استفاده از برس‌های چوبی با موهای طبیعی و مصنوعی است.

باید بدانید هدف از براشینگ کردن موهای کوتاه، پوش دادنشان است تا پرتر و پرحجم‌تر از چیزی که واقعا هست، نشان داده شوند. بنابراین، اگر موهای کوتاه و کم‌پشتی دارید، باید از ریشه مو شروع به پوش دادن و براشینگ کنید.

براشینگ موهای کوتاهبراشینگ موهای کوتاه

براشینگ موی کم پشت

یک روش برای براشینگ کردن موهای کم‌پشت این است که وقتی موها را دور برس می‌پیچید، برس را در زاویه 180 درجه (برخلاف جهت ریشه) از ریشه مو نگه دارید. حال سشوار را روی برس نگه داشته و هر دو را همز‌مان به سمت پایین موها حرکت دهید. در خاتمه، سرتان را کمی تکان دهید تا موهایتان آزادانه حرکت کنند. پیشنهاد می‌کنیم برای حالت‌دهی بهتر از ژل یا کرم مو برای انتهای نوک مو (البته به مقدار کم) استفاده کنید.

در صورت تمایل، می‌توانید از اسپری‌های فیکس‌کننده برای تثبیت حالت موهایتان استفاده کنید. برای این منظور، باید سر را کمی به سمت عقب متمایل کنید و اسپری را از فاصله حدود 30 سانتی‌متری روی موهایتان اسپری کنید.

برای تثبیت حالت جلوی موها، تافت را پیشنهاد می‌کنیم. دقت کنید قبل از استفاده از تافت، چشمانتان را ببندید تا ذرات آن در داخل چشم‌ها نفوذ نکند.

براشینگ موی بلند

برای براشینگ مو با اتو برای موهای بلند به روش زیر است:

  • قبل از براشینگ کردن، حتما اسپری محافظ حرارت را روی موهایتان بزنید تا از موهایتان در برابر حرارت، به خوبی محافظت کنید.
  • بهتر است در ابتدا با اتو مو، موهایتان را صاف کنید و انتهای آنان را به سمت داخل حالت بدهید.
  • موهایتان را از قسمت تاج تا بالای سر با کمک برس پوش دهید و مقداری کمی تافت روی آن بزنید.
  • حال موهایی را که پوش دادید، به صورت دم اسبی شل (طوری‌که حجمشان کم نشود) جمع کنید.
  • حال یک دسته باریک از موهایتان دور کش قرار دهید و آن را به سمت بالا ببرید تا حالتی برجسته پیدا کند. در نهایت با کمک یک گیره آن را فیکس کنید.
  • برای حفظ حالت باقی موهایتان آزادتان، آن‌ها را دور انگشت قرار دهید و مقداری تافت روی آن‌ها بزنید.

بدین‌گونه یک براشینگ مو حرفه‌ای و مجلسی خواهید داشت.

اگر قصد دارید تا باکمک سشوار موهایتان را براشینگ کنید، می‌توانید با دو روش موهایتان را حالت دهید:

  • سشوار کردن موها از زیر
  • سشوار کردن موها از رو

در هرکدام از این حالت‌ها، موهایتان را به 4 دسته مساوی تقسیم کنید تا حالت دادنشان راحت‌تر انجام شود. پیشنهاد می‌کنیم از برس‌های گرد و بزرگ برای این منظور استفاده کنید. 

بیشتر بخوانید: 7 نکته برای مراقبت از موهای بلند

یک مدل برای براشینگ موهای بلندیک مدل برای براشینگ موهای بلند

براشینگ موی فر

قبل از براشینگ کردن موهای فر، حتما از اسپری دوفاز استفاده کنید. نکته‌ مهم در براشینگ کردن موهای فر این است که سشوار باید مستقیما روی موها گرفته شوند.

نکته: از آنجا که سشوار باید مستقیما روی موهای فر نگاه داشته شوند، سعی کنید قدرت سشوار تاجایی که ممکن است، کم باشد.

براشینگ مو با برس حرارتی

برس حرارتی با تبدیل انرژی الکتریکی به گرمایی، علاوه‌بر شانه کردن موها، باعث خشک کردن و صاف کردنشان می‌شود. در این برس‌ها که برای اولین‌بار در سال 2015 به دنیای مد و زیبایی عرضه شد، از صفحات سرامیکی باقابلیت تنظیم دما استفاده می‌شود. دیگر نام‌های این محصول، عبارت است از:

  • برس الکتریکی
  • برس حرارتی
  • برس صاف‌کننده سرامیکی
  • برس جادویی
  • صاف‌کننده سریع مو

براشینگ کردن با این مدل‌ها بسیار راحت است. تنها کافی است برس را روی حرارت متناسب تنظیم کرده و سپس موهایتان را به فرم دلخواه شانه بزنید.

مزایای استفاده از برس‌های حرارتی

  • آسیب رساندن کمتر به بافت مو: با توجه به اینکه امکان تنظیم حرارت در این برس‌ها وجود دارد، کمتر به بافت و ساقه مو آسیب وارد می‌کند.
  • استفاده بسیار ساده و راحت: استفاده با این دستگاه، همچون استفاده از شانه است. بنابراین، حتی اگر در براشینگ مو بی‌تجربه و نابلد باشید، هیچ چالشی را هنگام استفاده تجربه نخواهید کرد.
  • چند کاره بودن: این برس‌ها، علاوه‌بر شانه زدن موهایتان، آن‌ها را خشک کرده و به شکل دلخواه حالت می‌دهند.
  • حمل بسیار آسان: به دلیل کوچکی و وزن سبکشان، به سادگی می‌توان آن‌ها را با خود به مسافرت برد تا در هر مکانی از آن‌ها استفاده کرد.
  • جلوگیری از ایجاد الکتریسته ساکن: این برس‌ها، روی موها یون منفی تولید می‌کنند، بدین ترتیب از ایجاد الکتریسته ساکن جلوگیری می‌کنند.

براشینگ موی مجلسی

برای براشینگ مجلسی موهای کوتاه، موهایتان را بیگودی کنید و اجازه دهید تا خشک شوند. سپس موهای جمع شده‌تان را با کمک سشوار خشک کنید یا اجازه دهید به تدریج خشک شوند. دقت کنید قبل از برداشتن بیگودی‌ها مطمئن شوید تا موهایتان کاملا خشک شده باشند.

اگر به خشک‌کن گرم‌شونده دسترسی دارید، زیر آن بنشینید. این دستگاه جریان هوا را به طور یکسان روی موهایتان پخش می‌کند.

اگر از بیگودی داغ برای حالت دادن به موهایتان استفاده می‌کنید، قبل از برداشتن از سردبودنشان مطمئن شوید.

در ادامه چند ایده برای براشینگ موهای مجلسی بلند آورده‌ایم:

بیشتر بخوانید: ریزش طبیعی مو در روز چقدر است؟ (همراه با روش های درمان)

براشینگ موی باز و لایه‌لایهبراشینگ موی باز و لایه‌لایه

براشینگ موهای پرپشت و بلندبراشینگ موهای پرپشت و بلند

براشینگ موهای متوسط و کم پشتبراشینگ موهای متوسط و کم پشت

براشینگ سادهبراشینگ ساده

براشینگ آبشاریبراشینگ آبشاری

ترفندهای براشینگ مو

آرایشگران حرفه‌ای موهایتان را در کمترین زمان ممکن درست به شکل دلخواهتان براشینگ می‌کنند؛ تنها کافی است عکسی از مدل مورد علاقه‌تان را به آن‌ها نشان دهید.

در ادامه قصد داریم راز براشینگ کردن آن‌ها را برملا کنیم.

باد سرد یا داغ؟

اگر می‌خواهید سریع موهایتان را براشینگ کنید، نیاز به سشوارهای پرقدرت با درجه حرارت بالا دارید. برای آنکه شبیه به یک آرایشگر حرفه‌ای عمل کنید، حتما باید از یک برس فلزی استفاده کنید زیرا موها را بهتر و سریع‌تر صاف می‌کند.

توصیه ما این است که خیلی کم از این روش (براشینگ با حرارت زیاد) استفاده کنید زیرا به موهایتان آسیب جدی وارد می‌کند.

ایجاد فرهای درشت روی مو باکمک براشینگ

برای این‌کار باید:

ابتدا سرتان را به صورت برعکس به سوی زمین گرفته و به آن‌ها یک اسپری نگه‌دارنده سبک بزنید. حال سرتان را بالا بیاورید و با کمک یک فرکننده، موهایی که به 6 تا 10 قسمت تقسیم شده‌اند، تاب بدهید.

اگر می‌خواهید موج موهایتان بیشتر باشد، پس از فر کردنشان، آن‌ها را به سمت بیرون سشوار کنید.

براشینگ جلوی مو

برای براشینگ موی جلوی سر، آن‌ها را از ریشه مرطوب کنید و سپس دور برس پیچیده و سشوار کنید. حرکت برس باید اول از سمت راست به چپ و سپس در سمت برعکس (چپ به راست) باشد. با این‌حال، زیاد اتفاق می‌افتد که برخی قسمت‌های مو زیاد خوب حالت نمی‌گیرند، در این صورت، برس را به جهات مختلف بچرخانید. دقت کنید برای براشینگ کردن قسمت جلویی موها، باید باد سشوار روی ریشه مو متمرکز شوند تا موها از قسمت ریشه در جهت دلخواهی که مدنظرتان است، قرار گیرند.

فنون کوزه‌گری را یاد بگیرید

آرایشگران حرفه‌ای همیشه برای براشینگ کردن انواع موها، شگردهای خاص خودشان دارند. آن‌ها دقیقا روی نقاطی بیشتر تمرکز می‌کنند، که ظاهر نهایی مو را تعیین می‌کند.

برای مثال، اگر قصدشان از براشینگ کردن موها، صاف کردنشان است، بیشتر روی قسمت‌هایی تمرکز می‌کنند که بیش از دیگر قسمت‌ها در معرض دید قرار دارد. به عبارت دیگر، بیشترین وقت را روی قسمت‌های رویی مو و اطراف صورت می‌گذارند.

براشینگ موهای چرب و بی‌حالت

احتمالا برای همگی ما حداقل یکبار رخ داده که وقت برای حمام کردن نداریم و از طرفی موهای چرب و به‌هم چسبیده‌ای داریم. بهترین راهکار در این مواقع، استفاده از اسپری‌های مخصوصی با نام «شامپوی خشک» است که چربی موها را به سمت خود جذب می‌کند.

برای استفاده، تنها کافی است موها را از فرق سر باز کرده و از ریشه با کمک شامپوی خشک اسپری کنیم و در نهایت ریشه‌ها را با دست ماساژ دهیم.

حال می‌توانیم با کمک یک برس گرد و سشوار موهایمان را براشینگ کنیم.

براشینگ مو با اتو

برای براشینگ کردن با اتو، حتما از سرم‌های ضدحرارت و ضدوزی استفاده کنید. حال موهایتان را به 4 قسمت مساوی تقسیم کنید:

  • دو بخش کناره‌ها
  • یک بخش بالای سر
  • یک قسمت پشت گردن

حال آهسته و با دقت هر بخش را با کمک اتو موی داغ، صاف کنید. در صاف کردن با اتو مو، عجله را فراموش کنید زیرا در نهایت موهایی خشن، ناصاف و نازیبایی خواهید داشت.

فر کردن

یک براشینگ مو جدید، فر کردن موهاست. آرایشگران حرفه‌ای برای ایجاد یک مدل فر بسیار زیبا و حرفه‌ای، یک چهارم فنجان کاندیشنر را در یک-پنجم آب حل کرده و روی موها اسپری می‌کنند. این‌کار، علاوه‌بر نرم کردن موها، باعث ایجاد فرهایی براق و درخشان می‌شود.

بیشتر بخوانید: شامپو رنگساژ چیست و چه کاربردی دارد؟

براشینگ مو به صورت فرهای درشتبراشینگ مو به صورت فرهای درشت

خلاصی از وزی مو

اگر هدفتان از براشینگ کردن موهایتان، خلاصی از وزی است، توصیه می‌کنیم وقتی بیشتر موهایتان را در اثر جریان هوا خشک شد، قسمت‌های کوچکی از آن را دور یک برس گرد و بزرگ پیچیده و با حرارت بالا سشوار کنید. بهتر است حرارت سشوار به طور مستقیم روی موها باشند تا وزی آن‌ها کاملا از بین برود.

یا اینکه می‌توانید مقداری سرم ضد ویزی سیلیکونی را با دست روی موهایتان بمالید و سپس موهایتان را اتو کنید.

اسپری آب

آرایشگران همیشه برای اثربخشی بهتر مواد حالت دهنده مو، از اسپری آب استفاده می‌کنند. با اسپری مقداری کمی آب روی موها، علاوه‌بر اینکه موها کمتر احساس ناراحتی می‌کنند، حالت‌دهی‌شان نیز آسان‌تر انجام می‌شود.

البته می‌توانید به جای اسپری آب، موهایتان را دور یک حوله مرطوب بپیچید.

دیسپانسر کردن موها

اگر موهایتان کم‌پشت و صاف است و قصد براشینگ کردن آن‌ها به شکل فر دارید، بهتر است در ابتدا موهایتان را مرطوب کنید. دقت کنید میزان رطوبت به گونه‌ای نباشد که آب از موهایتان بچکد.

سپس از بالای گوش راست تا گوش چپ، موها را به صورت نیم‌دایره جدا کرده و در بالای سر ببندید. اینکار باعث می‌شود فر کردن موهای پایینی راحت‌تر انجام شود. برای اینکار باید هر بخش از موهای جدا شده را در داخل سری دیسپانسر بگذارید و آن را به شکل دورانی بچرخانید تا موها شکل حلقه حلقه به خود بگیرند.

وقتی کار فر هر بخش از موها تمام شد، به آن موس بزنید. برای فر کردن، می‌توانید از بابلیس یا سشوار کمک بگیرید.

در نهایت، برای تثبیت حالت موها، روی آن‌ها تافت بزنید.

جمع‌بندی

دانستن روش صحیح براشینگ مو از آسیب رساندن به آن‌ها جلوگیری می‌کند، بعلاوه، باعث موهایتان را سالم‌تر، براق‎تر و بدون هیچ گره‌ای نشان می‌دهد.

تمامی سعی خود را کردیم تا به تمامی سوالات شما در خصوص براشینگ کردن مو جواب دهیم. در قسمت کامنت‌ها، ما را با نظرهای خود آشنا کنید.

مهنوش مختاری
مهنوش مختاری

در دانشگاه فیزیک خوندم و اون را تا ارشد ادامه دادم. علاقه من به نویسندگی از اونجایی کلیک خورد که شروع کردم به نوشتن اولین مقاله‌ام در دانشگاه. سرچ کردن در گوگل، یادگیری و به روز بودن اطلاعات، نه تنها بخشی از کاریه که انجام می‌دم، بلکه تبدیل شده به یک سرگرمی بی‌نظیر؛ طوری‌که خیلی وقت‌ها متوجه گذر زمان نمی‌شم.

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت مدرسه زیبایی آدینا مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف

رشته‌های تحصیلی پیشنهادی