بالیاژ مو چیست و چطور انجام می شود؟

تحریریه آدینا
تحریریه آدینا
11:30، 1401/01/20
بالیاژ مو چیست و چطور انجام می شود؟
1 رای    میانگین 5/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!

بالیاژ مو چیست و چطور انجام می شود؟


در تکنیک بالیاژ احتیاجی به روتوش ریشه نیست و بالیاژ از ابتدای ریشه مو آغاز می‌شود. این تکنیک نوین در زمینه آرایشی از کشور فرانسه وارد شده و طرفداران زیادی هم پیدا کرده است. اما شما تا چه حد بالیاژ را می‌شناسید؟ آیا تاکنون از بالیاژ مو برای موهای خود استفاده کرده‌اید؟ در این مقاله از مدرسه زیبایی آدینا قرار است در خصوص بالیاژ مو و مباحث پیرامونی آن صحبت کنیم. پس همراه ما باشید. همچنین برای آموزش حرفه ای و یادگیری انواع هایلایت مو به صورت عملی می توانید در دوره پیشرفته رنگ و لایت مو آدینا شرکت کنید.

بالیاژ مو چیست؟

بالیاژ مو اگرچه یک تکنیک آرایشی در حوزه آرایشگری و مد است، اما ریشه کلمه بالیاژ، فرانسوی و به معنای جارو کردن و حرکت رفت و برگشتی فرچه است. از این رو، این تکنیک برای رنگ مو و ایجاد هایلایت روی مو در نظر گرفته می‌شود.

بر اساس این روش با دست آزاد، رنگ روی بخشی از موها زده شده و طی یک شیب ملایم از تیره به روشن به سمت انتهای مو حرکت می‌کند. این روش باعث می‌شود موهای شما بُعددار شود و پرپشت‌تر از قبل به‌نظر برسد. همچنین، در این تکنیک ریشه موها رنگ نمی‌شود و این ویژگی برای افرادی که به هر دلیلی دوست ندارند، ریشه موهای خود را رنگ کنند بسیار مناسب است. در واقع شما با این روش رنگ مو، تغییری محسوس و ملایم در موهای خود ایجاد می‌کنید که جلوه زیبایی را برای شما به دنبال دارد.

بالیاژ مو چیست؟

بالیاژ مو چیست؟

دقت داشته باشید که بالیاژ فقط برای ایجاد موهای روشن و بلوند نیست. بلکه می‌توانید حتی از سایه یک درجه روشن‌تر از رنگ زمینه مانند بالیاژ دودی و بالیاژ مو مشکی استفاده کنید تا تغییر رنگ بسیار ملایمی در موهای خود ایجاد کنید. تغییر رنگ‌های مناسب برای بالیاژ مو دخترانه بسیار مناسب است.

بیشتر بخوانید: اکسیدان چیست و چه اکسیدانی مناسب موی شماست؟

تفاوت بین بالیاژ و آمبره چیست؟

در بالا، درباره بالیاژ مو مختصری توضیح دادیم. از این‌رو به طور کامل متوجه شدید که بالیاژ مو چه نوع تکنیکی است. اما آیا می‌دانید تفاوت بین بالیاژ و آمبره چیست؟

آمبره مو یکی دیگر از تکنیک‌های آرایشی ویژه مو است که در آن رنگ مو با فاصله از ریشه زده می‌شود؛ اما تمام قسمت‌های مو از اواسط تار مو تا انتهای آن به طور یکدست رنگ می‌شوند که برخلاف بالیاژ مو، دیگر هیچ هایلایت و بعدی به مو داده نمی‌شود؛ به عبارت دیگر در تکنیک آمبره مرز بین رنگ پایه و رنگ روشن کاملا مشخص است و این حالت باعث زیبایی هر چه بیشتر و افزایش جلوه موهای شما می‌شود.

اما در بالیاژ مو موهای‌تان دارای حالت سایه‌روشن می‌شود و این ویژگی باعث می‌شود موهای شما حجم بیشتری به خود گیرند و در ظاهر شما تفاوت محسوسی دیده شود. همچنین در این روش معمولاً از فویل برای جدا کردن موها استفاده نمی‌شود و رنگ انتخاب شده در نزدیکی ریشه تیره‌تر و هر چه بیشتر به سمت انتهای مو می‌رود روشن‌تر خواهد شد.

بالیاژ برای چه مویی مناسب است؟

حالا که تفاوت بالیاژ مو و آمبره را دانستید، شاید برای شما این سوال وجود داشته باشد که بالیاژ مو برای چه مویی مناسب است؟ در پاسخ باید گفت بالیاژ مو برای هر نوع بافت و رنگ مویی مناسب است، از این رو، افرادی با موهای صاف، مجعد و یا فر هرگز محدودیتی برای بالیاژ ندارند. همچنین اگر موهای شما فوق العاده تیره یا مجعد است، می‌توانید به‌راحتی این هایلایت‌های طبیعی را امتحان کنید.

البته در نظر داشته باشید که هر چه موی شما بلندتر باشد، جلوه رنگ کارشده روی موهای شما بیشتر و زیباتر خواهد بود؛ زیرا تغییر سایه رنگ مو از تیره به روشن در موهای بلند کاملا خود را نشان می‌دهد و تفاوت آن به‌راحتی مشخص است. برعکس اگر موهای شما کوتاه باشد، این طیف رنگی به‌خوبی قابل مشاهده نخواهد بود. به‌عبارتی شاید بالیاژ مو کوتاه  در نگاه اول زیبایی این طیف را نشان نخواهد داد.

اما نکته مهمی که باید قبل از بالیاژ مو به آن توجه داشته باشید، این است که موی شما در هر اندازه و شکلی که هست، باید سالم و مراقبت‌شده باشد، زیرا صرفا زیبایی مهم نیست. برای مثال، اگر از دکلره برای روشن کردن موهای خود استفاده می‌کنید، باید مطمئن باشید که موهای شما سالم هستند و در اثر رنگ کردن نمی‌سوزد و آسیب جبران‌ناپذیری به آن وارد نمی‌شود.

مراقبت های قبل و بعد از بالیاژ

مراقبت های قبل و بعد از بالیاژ

مراقبت های بعد از بالیاژ

حلا بیایید ببینیم بعد از بالیاژ چه مراقبت‌هایی باید انجام داد؟

آب‌رسانی با نرم‌کننده

یکی از نکات مهم در خصوص مراقبت از مو -خصوصا در زمان بالیاژ مو- این است که موهای خود را با نرم‌کننده بشویید. بعد از این‌که موهای خود را رنگ یا بالیاژ مو فانتزی می‌کنید، ممکن است شاهد خشکی و کمبود رطوبت موهایتان باشید. از این رو، تنها راه مقابله با این مشکل، آبرسانی مو با انواع نرم‌کننده و آبرسان مو است. همچنین شما می‌توانید از نرم‌کننده‌های طبیعی و خانگی مانند آواکادو و ماست، عسل، سس مایونز، شیر نارگیل، روغن، ویتامین ای و ژل آلوورا استفاده کنید.

شستشو با آب سرد

یکی دیگر از راه‌های مراقبت برای بالیاژ مو، استفاده از آب سرد هنگام شستشوی موهاست. شستشوی مو با آب داغ باعث می‌شود کوتیکول‌های لایه خارجی مو بلند شوند و از رطوبت موها بکاهد. در این صورت نه تنها رطوبت از بین می‌رود، بلکه مو حالت خشکی و وز بودن به خود می‌گیرد و بیشتر در معرض آسیب قرار خواهد گرفت. بنابراین شستشوی مو با آب سرد کوتیکول‌ها را مرطوب نگه می‌دارد و وِزی مو رنگ‌شده را کنترل می‌کند.

بیشتر بخوانید: همه چیز در مورد رنگ موی فانتزی

آماده سازی مو

یکی دیگر از نکاتی که لازم است هنگام بالیاژ مو به آن دقت کنید، آماده سازی مو است. به عبارتی اگر می‌خواهید بعد از رنگ، موها سالم بماند، باید قبل از رنگ کردن به فکر آماده سازی موهای خود باشید. برای آماده سازی موهای خود ابتدا از میزان رطوبت و مغذی بودن ساختار و بافت آن آگاه شوید. به علاوه حداقل دو ماه قبل از رنگ، از ماسک مو و روغن‌های مو -البته از نوع روغن‌های طبیعی- استفاده کنید. به طور منظم نیز موها را کوتاه کرده و تا حد امکان از سشوار استفاده نکنید.

همچنین شما می‌توانید با استفاده از راهکارهای طب سنتی برای مقوی کردن موهای خود تلاش کنید. هرچه موهای شما از استحکام بیشتری برخوردار باشند، بالیاژ موی شما نیز قشنگ‌تر و ماندگارتر خواهد شد.

خشک کردن موها به شکل طبیعی

یکی دیگر از نکاتی که در خصوص مراقبت از مو وجود دارد آن است که سعی کنید موهای خود را به حالت طبیعی خشک کنید و از سشوار برای خشک کردن مو کمک نگیرید. به عبارتی اجازه دهید تا موها در هوای آزاد خشک شوند.

جمع‌بندی

صنعت آرایش و زیبایی یکی از حوزه‌هایی است که همیشه در حال به‌روز شدن و همراه شدن با مد است. بالیاژ مو نیز یکی از تکنیک‌های جذاب در حوزه آرایشی ویژه مو است که زیبایی و جذابیت خاصی به موی شما می‌بخشد. در این مقاله در خصوص بالیاژ مو نکاتی را بیان و آن را با آمبره قیاس کردیم. نظر شما درباره بالیاژ مو چیست؟ تجربه خود را با ما درمیان بگذارید.

تحریریه آدینا
تحریریه آدینا

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت مدرسه زیبایی آدینا مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف

رشته‌های تحصیلی پیشنهادی