همه چیز در مورد رنگ موی فانتزی

مهنوش مختاری
مهنوش مختاری
17:20، 1401/02/09
همه چیز در مورد رنگ موی فانتزی
1 رای    میانگین 5.0/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!

همه چیز در مورد رنگ موی فانتزی


گرچه نمی‌توان در هر زمان و مکان از رنگ‌های فانتری، تند، جیغ و نامتعارف استفاده کرد، ولی این مساله نمی‌تواند مانع از آن شود که گه‌گاهی از آن‌ها استفاده نکرد. رنگ موی فانتزی رنگ خاصی است که طیف وسیعی از رنگ‌ها، مانند بنفش، آبی، سبز، قرمز، صورتی پاستیلی و غیره را شامل می‌شود.

به این نکته دقت کنید که درآوردن چنین رنگ‌هایی کار هرکسی نیست و به مهارت و تخصص نیاز دارد. به عبارتی دیگر، نمی‌توانید چنین رنگ‌هایی را در خانه و به تنهایی امتحان کنید. به همین دلیل، این مطلب از مجله آدینا را به این رنگ‌ها اختصاص داده‌ایم. همچنین برای آموزش حرفه ای و یادگیری انواع هایلایت مو به صورت عملی می توانید در دوره رنگ آدینا شرکت کنید.

رنگ موی فانتزی چیست؟

به طورکلی، رنگ‌‌های مو به دو دسته تقسیم می‌شوند: رنگ‌های شیمیایی و گیاهی و از نظر ماندگاری به سه دسته دائمی، نیمه دائمی و موقت طبقه‌بندی می‌شود. رنگ موی فانتزی جز دسته رنگ‌های موقت باماندگاری کوتاه است. این رنگ‌ها که حالت جیغ و اغراق‌آمیزی دارند، بیشتر به صورت موردی استفاده می‌شوند. معمولا نوجوانان به این دسته از رنگ موها علاقه بیشتری نشان می‌دهند.

در ادامه با این رنگ موها بیشتر آشنا خواهیم شد.

رنگ موی فانتزی برای پوست سبزه

بهترین رنگ‌های فانتزی برای پوست‌های تیره، رنگ‌های شرابی، بنفش و قرمز است. زیرا همانند توناژ پوست‌های گندمی، گرم است.

رنگ شرابی، ترکیبی از رنگ‌های قرمز تیره، قهوه‌ای تیره و بنفش است. در برخی از رنگ‌های شرابی، طیف قرمز بیشتر به چشم می‌آید و در برخی دیگر بنفش و سایه‌های آبی بیشتر خودنمایی می‌کند. همه این‌ها به تناسب رنگ‌های استفاده شده بستگی دارد. باید بدانید هر سه طیف رنگ شرابی یعنی تیره، روشن و متوسط به افراد با پوست‌های سبزه و گندمی بسیار می‎آید.

نکته‌ای مهم اینجاست که رنگ پایه مو روی نتیجه رنگ شرابی تاثیر زیادی دارد. مثلا اگر موهای تیره‌ای دارید، رنگ شرابی روی موهایتان، تیره‌تر خواهد بود و اگر موهای روشنی دارید، نتیجه کار، بالطبع روشن‌تر خواهد شد.

یکی دیگر از رنگ موی فانتزی که شدیدا به پوست سبزه می‌آید، بنفشی است که ترکیبی از سایه‌های قرمز و آبی در خود دارد. این رنگ، روی پوست‌های تیره، جلوه بی‌نظیری می‌آفریند.

رنگ قرمز نیز از دیگر رنگ‌های فانتزی پرطرفدار است که در افراد با پوست سبزه، جلوه شکیلی خلق می‌کند. پیشنهاد ما این است که برای زیبایی و جلوه بیشتر رنگ، مقدار کمی رنگ آبی را با آن ترکیب کنید. اگر جزء کسانی هستید که پوست روشنی دارید، رنگ قرمز را پیشنهاد نمی‌کنیم، ولی می‌توانید از آن به عنوان هایلایت یا لولایت استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: هر آنچه باید راجع به موس مو بدانیم

رنگ موی فانتزی قرمز برای پوست سبزهرنگ موی فانتزی قرمز برای پوست سبزه

رنگ موی فانتزی بنفش

یکی از انواع رنگ موی فانتزی دخترانه و بسیار پرطرفدار، رنگ بنفش است که علاوه‌بر آنکه موهایتان را بسیار درخشان می‌کند، در رفع زردی مو نیز بسیار موثر است.

این رنگ، ترکیبی از رنگ‌های آبی و قرمز است که طیف‌های متنوعی دارد، مانند: یاسی، ارغوانی، بنفش تیره، سرخابی و غیره. تمامی طیف رنگ‌های خانواده بنفش سردند و از نظر روانشناسی، تداعی کننده مفهومی جادویی و خیال‌انگیز است. این رنگ در عین آرامش‌بخش بودن، محرک قوی است که باعث رشد خلاقیت در افراد می‌شود.

دو نکته درمورد این رنگ مو وجود دارد:

  • اگر می‌خواهید رنگ بنفش زیبا و جذابی داشته باشید، حداقل باید موهایتان را تا پایه 5 دکلره کنید.
  • این رنگ را با رنگ‌های شرابی یا ماهاگونی (خانواده رنگ‌های قرمز) اشتباه نگیرد.

نکته: اگر قصد دارید بدون استفاده از دکلره رنگ بنفش را امتحان کنید، در نهایت یک رنگ بادمجانی یا بنفش تیره خواهید داشت.

پس از دکلره کردن موهایتان، می‌توانید از رنگ‌های بنفش تیوپی فانتزی، شامپویی فانتزی یا ژله‌ای فانتزی استفاده کنید. از نظر ماندگاری، رنگ‌های تیوپی ماندگاری بالاتری دارند و ماندگاری رنگ‌های ژله‌ای بیشتر از رنگ‌های شامپویی است.

هایلایت بنفش

یکی از بهترین روش استفاده از رنگ موی فانتزی بنفش، هایلایت کردن آن است که موهایتان را حداقل 8 تا 10 درجه روشن می‌کند.

یکی دیگر از ترکیبات جذاب برای پایه‌ مو با تم رنگ سرد، ترکیب دو رنگ بنفش و دودی است.

برای بدست آوردن این رنگ، ترکیب زیر را دنبال کنید:

  • رنگ بنفش (نصف تیوپ)+ رنگ دودی (نصف تیوپ)+ واریاسیون بنفش C10 (5 سانتی‌متر)+ اکسیدان شماره 1

رنگ موی فانتزی یاسی

یکی از رنگ‌های فانتزی از خانواده بنفش، رنگ یاسی است که در سال‌های اخیر، محبوبیت قابل‌توجهی پیدا کرده است. برای این رنگ، نیاز است تا موها، با دکلره تا پایه حداقل 9 روشن شوند.

بیشتر بخوانید: معرفی انواع موی بلوند

رنگ موی فانتزی یاسیرنگ موی فانتزی یاسی

ترکیبات مورد نیاز برای بدست آوردن این رنگ:

  • رنگ یاسی (سه چهارم تیوب)+ رنگ دودی (یک چهارم تیوب)+ واریاسیون بنفش C10 (دو سانتی‌متر)+ اکسیدان شماره 1

بنفش بادمجانی

از جمله رنگ موی فانتزی بدون دکلره، رنگ بنفش بادمجانی است که بسیاری به اشتباه تصور می‌کنند که جزء رنگ‌های شرابی است؛ ولی این رنگ از اعضای خانواده رنگ بنفش است که در کاتالوگ با شماره‌های 6.9 یا 6.99 شناخته می‌شود.

چه موهای تیره‌ای داشته باشید، چه روشن، می‌توانید تنها با رنگ بادمجانی 6.99، رنگ دلخواهتان را بدست آورید.

رنگ موی فانتزی آبی

نکته‌ای که درباره این رنگ مو وجود دارد این است که بسیار سریع‌تر از دیگر انواع رنگ‌های فانتزی پاک می‌شود. بنابراین، اگر می‌خواهید به مدت بیشتری روی موهایتان باقی بماند، مجبورید هر 3 یا 4 هفته یک‌بار موهایتان را رنگ‌ساژ کنید.

برای بدست آوردن این رنگ نیاز است موهایتان را روشن کنید. برای این منظور می‌توانید یا از شامپوهای روشن‌کننده و یا دکلره استفاده کنید.

اما اگر موهایتان پایه 4 به بالا در توناژ قهوه‌ای، زیتونی یا طلایی است (و البته قبلا رنگ نشده باشد)، می‌توانید بدون دکلره کردن، تا 70% مشابه با رنگ آبی دلخواهتان بدست آورید.

 برای رنگ موی فانتزی آبی، فرمول زیر را دنبال کنید:

  • رنگ دودی شماره 7 (نصف تیوب) + واریاسیون آبی (3 بند انگشت)+ واریاسیون نقره‌ای (یک بند انگشت)+ پودر دکلره آبی (یک و نیم پیمانه)+ اکسیدان شماره 2 یا 9.

رنگ آبی لاجوردی

برای بدست آوردن چنین رنگی، ترکیب زیر نیاز است:

  • رنگ دودی شماره 8 (نصف تیوب)+ رنگ زیتونی شماره 8 (یک تیوب)+ رنگ نقره‌ای شماره 9 (یک تیوب)+ واریاسیون سبز و آبی (یک بند انگشت)+ پودر دکلره سبز (دو پیمانه)+ پودر دکلره آبی (یک پیمانه)+ اکسیدان شماره 2 یا 9.

رنگ موی فانتزی صورتی

این رنگ مو، برای روزهای بهاری، بهترین انتخاب ممکن است. برای این رنگ به شامپو تثبیت کننده، رنگ موی صورتی نیمه دائمی، پودر دکلره و اکسیدان 6 درصد نیاز دارید.

برای رنگ صورتی، نیاز است تا موها با کمک دکلره، تا پایه 7 روشن شوند.

بیشتر بخوانید: انواع هایلایت برای موهای مشکی

رنگ موی فانتزی صورتیرنگ موی فانتزی صورتی

مراحل رنگ کردن:

  • بعد از دکلره، موها باید با شامپوی ضد زردی که از یک داروخانه آنلاین و یا حضوری معتبر خریداری شده، شسته و سپس کاملا خشک شوند.
  • حال رنگ صورتی را با مقداری اکسیدان رقیق کنید. میزان اکسیدان مورد نیاز، به بلندای مو بستگی دارد.
  • اگر می‌خواهید رنگ موی فانتزی تکه‌ای صورتی داشته باشید، بهتر است کار را از پایین‌ترین قسمت‌های موی پشت گردن شروع کنید. اگر می‌خواهید تمامی موهایتان را صورتی کنید، عمل رنگ کردن را مانند قبل از انتها آغاز کنید و تدریجا همه موها را با رنگ بپوشانید.
  • برای زیباتر شدن، چند رشته نازک (که به پایه رسیده) جدا کنید و آن‌ها را رنگ نکنید. اینکار هایلایت‌های زیبایی روی رنگ صورتی ایجاد خواهد کرد.
  • پس از 20 تا 30 دقیقه، موها را چک کنید و ببنید که آیا به رنگ دلخواه رسیده‌اند یا خیر. در صورت رسیدن به رنگ مورد نظر، آن‌ها را بشویید (بهتر است برای ماندگاری بیشتر رنگ، موهایتان را با شامپوی تثبیت‌کننده بشویید).

یک توصیه مهم: موهایتان را تا 3 روز پس از رنگ کردن نشویید. در طول این مدت تنها مجازید موهایتان را با یک نرم‌کننده ملایم بشویید.

رنگ موی فانتزی طوسی

یکی دیگر از رنگ‌ موی فانتزی دخترانه پرطرفدار، رنگ طوسی است. این رنگ، به خانم‌هایی می‌آید که پوست روشنی دارند.

اگر پوستی سفید و موهای مشکی دارید، پیشنهاد می‌کنیم هایلایت‌های طوسی را لابه‌لای موهای خود انتخاب کنید. این اطمینان را به شما می‌دهیم که از انجامش هرگز پشیمان نخواهید شد.

برای بدست آوردن این رنگ، ترکیب زیر را دنبال کنید:

  • رنگ مو سری طبیعی 10 (یک دوم تیوب)
  • رنگ دودی سری 10.2 (سه چهارم تیوب)
  • واریاسیون 001 (اندکی بیش از یک دهم تیوب)

رنگ موی فانتزی طوسیرنگ موی فانتزی طوسی

رنگ موی فانتزی ثابت

مشکل بزرگ همه رنگ‌های فانتزی، دوام کوتاه مدتشان است. ولی راهکارهایی وجود دارند که می‌توانند به شما در دوام بیشتر این رنگ‌ها کمک کنند:

  • تا 3 روز موهایتان را با شامپو نشویید.
  • از شامپوهای مخصوص موهای رنگ شده استفاده کنید.
  • حتما شامپو رنگ‌ساژ در خانه داشته باشید. برای استفاده از این شامپوها، تنها کافی است تا دستورالعمل درج شده روی جعبه را دنبال کنید.
  • استفاده از شامپوی خشک را در دستور کارتان قرار دهید. این شامپوها به آب نیازی ندارند و بسیاری از افراد که موهای چربی دارند، برای آنکه مجبور نشوند هر روز موهایشان را بشویند، از آن‌ها استفاده می‌کنند. البته استفاده از این شامپوها، کمک زیادی به افرادی می‌کند که خواهان دوام بیشتر رنگ موی فانتزی هستند.
  • عدم استفاده از سشوار و حرارت مستقیم روی موها. بهتر است برای محافظت از موهایتان، از آفتاب دوری کنید. اگر امکان دوری از این موارد را ندارید، حتما از اسپری‌های محافظ مو در برابر حرارت استفاده کنید. زیرا این اسپری‌ها، یک لایه محافظ به تارهای مو اضافه می‌کند و اینگونه تاثیر حرارت روی موها را کم‌تر می‌کنند.
  • نصب فیلتر تصفیه آب روی دوش حمام. زیرا آب شهری همانند آب استخرها کلر زیادی دارد که هم برای پوست و هم برای مو مضر است. بهتر است برای محافظت از پوست و موی خود، به فکر یک فیلتر تصفیه روی دوش حمام خود باشید.

بیشتر بخوانید: چطور موهایمان را فر کنیم؟

در آخر

همیشه به یاد داشته باشید برای انتخاب رنگ موی فانتزی به رنگ چشم و توناژ پوستتان توجه کنید. برای مثال، رنگ‌های فانتزی صورتی، هلویی و تمام ترکیبات خنک به افراد با پوست روشن، بسیار می‌آید. اگر پوست سبزه‌ای دارید، بهتر است رنگ‌های گرم مانند بنفش یا قرمز را انتخاب کنید. برای تنوع بیشتر می‌توانید ترکیبی از رنگ‌ها را روی موهایتان ایجاد کنید، مانند اینکه انتهای موهایتان را با یکی از انواع رنگ‌های فانتزی بپوشانید درحالیکه باقی موها، همان رنگ پایه مو باقی مانده است. بی‌صبرانه، منتظر کامنت‌ها و نظرات شما در این زمینه هستیم. برای دریافت اطلاعات، از آموزشگاه آرایشگری آدینا کمک بگیرید.

 

مهنوش مختاری
مهنوش مختاری

در دانشگاه فیزیک خوندم و اون را تا ارشد ادامه دادم. علاقه من به نویسندگی از اونجایی کلیک خورد که شروع کردم به نوشتن اولین مقاله‌ام در دانشگاه. سرچ کردن در گوگل، یادگیری و به روز بودن اطلاعات، نه تنها بخشی از کاریه که انجام می‌دم، بلکه تبدیل شده به یک سرگرمی بی‌نظیر؛ طوری‌که خیلی وقت‌ها متوجه گذر زمان نمی‌شم.

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت مدرسه زیبایی آدینا مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف

رشته‌های تحصیلی پیشنهادی