سامبره مو چیست و چطور انجام می شود؟

مهنوش مختاری
مهنوش مختاری
20:23، 1401/01/24
سامبره مو چیست و چطور انجام می شود؟
1 رای    میانگین 5/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!

سامبره مو چیست و چطور انجام می شود؟


حتما درباره آمبره مو شنیده‌اید، اما تا به حال سامبره مو به گوش‌تان خورده است؟

سامبره نسبت به دیگر تکنیک‌های مو مانند بالیاژ، آمبره، هایلایت و... کمترشناخته‌شده است، ولی به شما این اطمینان را می‌دهیم که فقط با یک‌بار انجامِ آن، عاشقش می‌شوید. در ادامه، بیشتر درباره این تکینک برای شما خواهیم گفت. همچنین برای آموزش حرفه ای و یادگیری انواع هایلایت و دکلره مو به صورت عملی می توانید در دوره آموزش رنگ مو آدینا شرکت کنید.

سامبره مو چیست؟

می‌توان گفت که سامبره نسخه یا مدل ملایم‌تری از آمبره مو است. در این تکنیک، به رنگ ریشه مو دست زده نمی‌شود، اما رنگ نوک موها چند درجه روشن‌تر از رنگ پایه مو می‌شود. وقتی می‌گوییم چند درجه روشن‌تر، یعنی اختلاف رنگ بین ریشه و نوک مو بسیار کم است و همین اختلاف کم رنگ، در نهایت بسیار چشمگیر و متفاوت است.

یکی از مزیت‌های سامبره این است که ریشه مو رنگ نمی‌شود؛ بنابراین با رشد موها، ظاهرشان همان‌طور که هستند،  حفظ می‌شود. به‌علاوه، ازآنجاکه به ریشه‌گیری نیازی نیست، نگهداری‌ آن نیز بسیار راحت است.

سامبره چه تفاوتی با سایر تکنیک‌ها دارد؟

در آمبره، تفاوت بین رنگ ریشه و رنگ ساقه مو زیاد است. هر چه این تفاوت بیشتر باشد، نتیجه کار نیز زیباتر خواهد بود. ولی سامبره مو کاملا برعکس آمبره است. در سامبره، تفاوت رنگ نوک و ساقه مو حداکثر 2 درجه است؛ این تفاوت شیبی ملایم و در عین حال متفاوت و خاص روی مو ایجاد می‌کند.

بالیاژ کردن نیز نوعی هایلایت است؛ به عبارتی دیگر، بالیاژ روبانی از هایلایت است که روی قسمت‌های بالایی مو نشسته و ظاهر مو را مات می‌کند. در این روش، به جای استفاده از فویل، از نوارهای نخی استفاده می‌شود. هدف اصلی در بالیاژ، یکپارچگی مو است؛ درحالی‌که در سامبره تمرکز و هدف برای ایجاد شیب بسیار ملایمی از رنگ است که هر چه به سمت نوک مو پیش‌ می‌رود، روشن‌تر می‌شود.

در یک کلام:

  • در آمبره، پایین مو با دکلره روشن می‌شود. تفاوت رنگ ریشه و انتهای مو زیاد است.
  • در بالیاژ، پایین مو با دکلره روشن می‌شود. هایلایتی نیز نزدیک ریشه مو وجود دارد.
  • در سامبره مو بدون دکلره، پایین مو را با کمک رنگی غیرتیره، روشن می‌کنند. تفاوت رنگ ریشه و انتهای مو در سامبره چشمگیر نیست.

بیشتر بخوانید: لمه مو چیست و چه کاربردها و مزایایی دارد؟

تفاوت سامبره مو با دیگر تکنیک‌هاتفاوت‌های  سامبره مو با دیگر تکنیک‌ها

سامبره برای چه کسانی مناسب است؟

سامبره بیشتر مناسب موهای بلند است، زیرا در سامبره موجب تغییر رنگ ملایمی در موها می‌شود؛ بنابراین هرچه بلندای طول مو بیشتر باشد، این شیب ملایم رنگ خود را بهتر نشان می‌دهد.

مراحل انجام سامبره

مرحله نخست: در این مرحله، باید رنگ ساقه مو به پایه رسیده ‌شود. برای این منظور می‌توان از پودر دکلره، کرم روشن‌کننده و... استفاده کرد. روش مناسب برای به پایه رساندن ساقه مو، با توجه به نوع رنگ مو و جنس مو انتخاب می‌شود. پس از دکلره کردن و رسیدن مو به پایه مورد نظر، آن را شسته و خشک کنید. در نهایت از تونر مو برای آبرسانی را هم فراموش نکنید.

اگر مشتاقید که سامبره مو بدون دکلره را امتحان کنید، می‌توانید موهای خود را با رنگ موی خیلی روشن بی‌رنگ کنید. این تکنیک بیشتر مناسب افرادی با موهای روشن است. برای موهای تیره و بسیار مشکی، روش بی‌رنگ کردن بدون دکلره کمی مشکل است، ولی باز تا حد زیادی به جنس موی افراد و رنگدانه‌های آن بستگی دارد.

مرحله دوم: از مزیت‌های سامبره این است که رنگ ریشه حفظ می‌شود. ولی اگر موهای سفید زیادی دارید، بهتر است ریشه موهایتان را رنگ کنید. مرحله دوم برای این دسته از افراد، انتخاب رنگ ریشه و رنگ ساقه مو است (رنگ ساقه باید یک یا دو درجه روشن‌تر از رنگ ریشه باشد).

مرحله سوم: مرحله سوم در سامبره مو، ایجاد سایه‌ای میانی است. این قسمت برای میانه مو است. میانه مو باید از رنگ ریشه کمی روشن‌تر و از رنگ ساقه کمی تیره‌تر باشد. برای ایجاد سایه، باید رنگ از میانه مو به سمت انتهای مو مالیده شود، ولی نباید به ساقه مو برسد. درصورتی‌که به ساقه مو رسید، باید سریعا پاک شود. با این روش، شیب ملایمی که در سامبره به دنبال آنیم، به دست می‌آید. به یاد داشته باشید بهتر است رنگ میانی یک درجه روشن‌تر از رنگ ریشه باشد.

مرحله چهارم: در این مرحله، نوبت به رنگ ساقه و نوک موها می‌رسد. این رنگ باید از رنگ ریشه و رنگ میانی روشن‌تر باشد.

مرحله پنجم: حالا باید موها را کامل شست و با باد ملایم سشوار خشک کرد. سعی کنید برای آنکه سامبره مو خود را به‌زیبایی نشان دهد تا از تماشای آن لذت ببرید، حتما موهایتان را براشینگ کنید.

بیشتر بخوانید: معرفی انواع شینیون موی کوتاه

مراحل انجام سامبره مومراحل انجام سامبره مو

محبوب‌ترین رنگ‌ها برای سامبره

قهوه‌ای چرک و بلوند: از زیباترین رنگ‌ها برای سامبره مو بلند، چند خط بلوند روی پایه قهوه‌ای چرک است. این اطمینان را به شما می‌دهیم که خودتان از جلوه موهایتان به وجد خواهید آمد.

قهوه‌ای روشن و بلوند بلوطی: بی‌شک لایه‌های بلوند طلایی روی پایه قهوه‌ای روشن یکی از خاص‌ترین رنگ‌ها برای سامبره است.

لایه‌های قهوه‌ای برای موهای تیره: اگر پایه موهایتان تیره است و خواهان یک تغییر رنگ ملایم روی آن‌ها هستید، سامبره قهوه‌ای بهترین انتخاب برای شماست. این گزینه باعث جوان‌تر نشان دادن چهره‌تان می‌شود.

 بلوند کردن جلوی مو: این روش، یکی از بهترین روش‌ها برای روشن‌تر کردن چهره است. در این روش، رنگ جلوی مو روشن است و هرچه به سمت انتها پیش‌ می‌رویم، رنگ مو تیره‌تر می‌شود. این روش، علاوه‌بر اینکه ظاهر موهایتان را پرپشت‌تر نشان می‌دهد، صورت‌تان را نیز روشن‎تر نشان خواهد داد.

مشکی و طلایی: موهای مشکی در هر ترکیبی زیباست. ولی همراه کردن آن با طلایی، ظاهری بسیار شیک و خیره‌کننده به شما می‌بخشد. اگر زمینه موهایتان مشکی است، توصیه ما به شما این مدل سامبره مو است.

لایه‌های نقره‌ای روی پایه مو بلوند: این مدل، نه تنها برای افراد مسن، بلکه برای دختران جوان نیز بسیار مناسب و انتخابی جسورانه خواهد بود.

کاراملی: اگر موهای فر با پایه قهوه‌ای دارید، لایه‌های کاراملی را برای سامبره انتخاب کنید، زیرا جلوه‌ای ویژه به آن می‌بخشد.

عسلی: اگر رنگ پایه موهایتان قهوه‌ای است، می‌توانید از رنگ عسلی برای سامبره استفاده کنید. این سامبره، به‌طور ویژه به افرادی توصیه می‌شود که موهای فر یا موج‌دار دارند.

سامبره طلایی روی موهای بلوند: این ترکیب، ترکیبی بی‌نظیر و خاص به ویژه برای مهمانی‌های شب و رسمی است. پیشنهاد ما این است که این مدل را با یک لباس مشکی شیک کوتاه ست کنید تا از ظاهر متفاوت و بسیار زیبای خود نهایت لذت را ببرید.

سامبره پلاتینی: شاید در نگاه اول با رنگ قهوه‌ای و طلایی اشتباه گرفته شود، ولی اگر به نوک موها با دقت نگاه کنید، متوجه می‌شوید که انتهای مو به رنگ پلاتین درخشانی است.

بیشتر بخوانید: معرفی انواع مدل موی عروس

سامبره  پلاتینی موسامبره  پلاتینی مو

سامبره مو کوتاه

برای سامبره مو در خانه (و برای موهای کوتاه) به یک اکسیدان 10درصد، دکلره، مسواک، ظرف رنگ و رنگ‌های دلخواهتان نیاز دارید.

اکیدا پیشنهاد می‌کنیم قبل از سامبره، به رنگ چشم، رنگ پوست و رنگ پایه موی خود دقت کنید. بهتر است قبل از اقدام برای سامبره مو در خانه، حتما با افرادی خبره که در انتخاب رنگ‌های مناسب برای افراد با سلیقه‌ها و چهره‌های متفاوت تبحر دارند، مشورت کنید. اگر خواهان بهترین نتیجه و کیفیت از انجام سامبره موهایتان هستید، حتما از یک آرایشگر متخصص و ماهر کمک گیرید.

اگر موهای مشکی کوتاهی دارید، دستتان برای سامبره بسیار باز است. سامبره قهوه‌ای، بلوند دودی، خاکستری، بلوطی، طلایی و حتی بنفش روی موهای مشکی جلوه زیبایی به چهره شما می‌بخشد.

جمع‌بندی

مراقبت از موی سامبره‌شده بسیار حائز اهمیت است که نباید آن را نادیده بگیرید. برای این منظور، استفاده از مرطوب‌کننده‌های مو، کراتینه کردن موها، استفاده از محصولات مراقبتی ویژه موهای رنگ و دکلره‌شده، حمام نکردن با آب داغ، استفاده از سشوار با حرارت ملایم، استفاده از کلاه استخر هنگام شنا کردن و... مجموعه مراقبت‌هایی است که باید به آن‌ها توجه داشته باشید.

مهنوش مختاری
مهنوش مختاری

در دانشگاه فیزیک خوندم و اون را تا ارشد ادامه دادم. علاقه من به نویسندگی از اونجایی کلیک خورد که شروع کردم به نوشتن اولین مقاله‌ام در دانشگاه. سرچ کردن در گوگل، یادگیری و به روز بودن اطلاعات، نه تنها بخشی از کاریه که انجام می‌دم، بلکه تبدیل شده به یک سرگرمی بی‌نظیر؛ طوری‌که خیلی وقت‌ها متوجه گذر زمان نمی‌شم.

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت مدرسه زیبایی آدینا مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف

رشته‌های تحصیلی پیشنهادی