آشنایی با تاتو خط چشم

تحریریه آدینا
تحریریه آدینا
14:23، 1401/02/30
آشنایی با تاتو خط چشم
2 رای    میانگین 4.5/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!

آشنایی با تاتو خط چشم


شما جزو کدام دسته هستید؛ آن‌ها که هرروز جلوی آینه می‌ایستند و با صبر و حوصله جالبی سرگرم آرایش کردن می‌شوند یا آن عده از زنان پرمشغله و کم‌حوصله‌ای که حتی علاقه‌ای به کشیدن یک خط چشم کوتاه و ساده ندارند و وسوسه شده‌اند که به سراغ یکی از انواع آرایش دائم مثل تاتو خط چشم بروند؟

عضو هر گروهی که باشید ایرادی ندارد و نشان‌دهنده سلیقه شماست. جالب اینجاست افرادی که به سراغ آرایش دائم می‌روند اهل تنوع و تغییر سلیقه نیستند و می‌توانند با یک تغییر دائمی روی چهره‌شان به‌خوبی کنار بیایند. شاید خواندن این مقاله قبل از اینکه تصمیمتان را برای انجام تاتوی خط چشم قطعی کنید، پاسخ بخش زیادی از کنجکاوی‌های طبیعی شما را بدهد؛ ازجمله اینکه تاتو خط چشم انجام بدهیم یا نه. همچنین برای آموزش حرفه ای اکستنشن مژه و اجرا روی ماکت و مدل زنده به صورت عملی می‌توانید در دوره پیشرفته اکستنشن مژه آدینا شرکت کنید.

تاتو خط چشم چیست؟

تاتوی خط چشم که به خط چشم دائم یا میکروپیگمنتیشن خط چشم هم معروف است یکی از انواع آرایش دائمی چهره و مخصوص چشم به شمار می‌رود. از طرف دیگر اگر چشم فرد دچار عوارضی مثل افتادگی چشم، اثر زخم، افتادگی پلک و موارد مشابه باشد با این آرایش دائمی چشم می‌تواند علائم را پنهان کرد و از نتیجه هم راضی بود.

انواع تتو خط چشم را بیشتر بشناسید

برای اینکه آرایش دائمی چشم با حالت چشم و در کل، حالت چهره همخوانی داشته باشد، انواع تاتو برای آن طراحی‌شده تا با سلیقه مشتری همسو باشد. شاید برایتان جالب باشد که در ادامه با انواع تاتو خط چشم بیشتر آشنا شوید.

تاتوی چشم نازک

این تتوی خط چشم مناسب چشم‌های ریز طراحی‌ شده است. در مورد این حالت چشم باید اضافه کنیم که چشم‌های ریز قدرت مانور کمتری به آرایشگر برای آرایش‌های شلوغ یا پررنگ می‌دهند. بنابراین در کنار به چشم آمدن تاتو باید این اصل را رعایت کرد تا آرایش روی چشم، بیرون‌زدگی نداشته و با شکل کلی چهره هم تناسب داشته باشد.

بیشتر بخوانید: آشنایی با اکستنشن مژه

تاتو خط چشم نازک باید متناسب با چشم های ریز باشد.

تاتو خط چشم نازک باید متناسب با چشم های ریز باشد.

از طرف دیگر قرار است با این مدل تتو، چشم‌ها درشت‌تر به نظر بیایند. پس توصیه می‌کنیم آرایش‌های شلوغ و غلیظ را فراموش کنید و اصلاً به سراغ خط چشم‌های پهن نروید. برای انجام تاتو خط چشم ریز باید به این شکل عمل کرد که خط تاتو از گوشه چشم با ظرافت زیادی به سمت بیرون کشیده شود.

تاتو خط چشم پهن

این نوع تتو حالت بسیار گیرا و خاصی به چشم‌ها می‌بخشد. باید اضافه کنیم که چشم‌های بادامی و چشم‌هایی که حالت پف‌دار دارند بیشتر از دیگر حالت‌های چشم، پذیرای این مدل تتو هستند.

روش کشیدن خط تاتو به این صورت است که ابتدا خط نازکی را باید رسم کرد و تقریباً از نیمه پلک بالایی این خط پهن‌تر می‌شود تا درنهایت به انتهای چشم می‌رسد. همچنین ناگفته نماند برای نمایش کوچک و گردتر چشم‌ها توصیه می‌کنیم تاتوی خط مژه داخل چشم را هم امتحان کنید. پهنا و اندازه خط را کمتر از خط چشم عادی در نظر بگیرید.

تتو خط چشم پایین

مایل هستید چشم‌هایتان کمی درشت‌تر جلوه کنند؟ ترفند جذاب خط چشم دائم بالا و پایین را امتحان کنید. تاتو خط چشم پایین (روی پلک پایینی) باعث می‌شود تا چشم‌ها درشت‌تر به نظر بیایند. در یک‌کلام اگر قصد تأثیرگذاری و دلربایی بیشتری دارید، انتخاب تتوی پلک پایین هوشمندانه است!

تاتوی خط چشم‌های گربه‌ای

یکی از گیراترین حالت چشم‌ها، چشم گربه‌ای است که در نگاه اول می‌تواند اطرافیان را جذب کند. مهم‌ترین ویژگی چشم گربه‌ای بالا بودن پلک بالا و کشیدگی چشمگیر آن در مقایسه با خود چشم است.

چشم‌های گربه‌ای تقریباً شبیه به چشم‌های بادامی هستند با این تفاوت که اولی کشیدگی پلک بیشتری دارد. برای افزایش تناسب و قرینگی چشم بهتر است تاتو خط چشم گربه‌ای را طوری ادامه داد که دنباله‌دار نباشد. تتو را باید طوری کشید که نه خیلی نازک باشد و نه خیلی کلفت.

درواقع حفظ حالت طبیعی چشم، به دلیل زیبایی ذاتی آن، در این نوع میکروپیگمنتیشن چشم مهم است. در ادامه می‌توان برای زیباتر کردن خط تتو مقداری از آن را با تکنیک سایه shading پخش کرد تا تبدیل به تاتو خط چشم مخملی شود.

تتوی اروپایی

این نوع تاتو ازجمله رایج و ساده‌ترین نوع تاتوی خط چشم است. تاتو خط چشم اروپایی شامل یک خط نازک و مینیاتوری روی مژه‌های بالایی است. البته ناگفته نماند که این تتو برای هر حالت چشمی مناسب است. تتو اروپایی برای آن چشم‌هایی بیشتر کاربرد دارد که حالت افتادگی و خستگی دارند و با یک خط مشکی یا رنگی می‌توان روح و زندگی تازه‌ای به آن‌ها بخشید.

تاتو خط چشم بن مژه

این نوع تاتو یک آرایش نیمه دائم چشم به‌حساب می‌آید. روش انجام آن به دو صورت است که در ادامه می‌خوانید:

◄ با جوهر مخصوص روی خط مژه‌ها، خط اضافه می‌شود تا درنهایت فضای خالی بین مژه پر شود. این خط اضافه روی خط مژه زیبایی چشم‌ها را دوچندان می‌کند.

بیشتر بخوانید: معرفی انواع خط چشم

این تاتو برای پرکردن فاصله خالی بین مژه‌هاست

این تاتو برای پرکردن فاصله خالی بین مژه‌هاست

◄ با کشیدن یک خط نازک بالای خط مژه، حالت چشم تغییر می‌کند. البته بنا به سلیقه مشتری می‌توان این خط را ساده تاتو کرد یا تاتو خط چشم بن مژه دنباله‌دار انجام داد.

تتو خشم چشم بن مژه برای چه افرادی مناسب است؟

این نوع تاتو خط چشم بیشتر مناسب آن دسته از افرادی است که مژه‌های نازک و کم‌پشتی دارند و دلشان می‌خواهد تغییری در حالت چشم‌هایشان ایجاد کنند. این نوع تتو فقط برای پرتر کردن خط مژه استفاده می‌شود و ازنظر نازک یا پهن بودن خط چشم، قرار نیست تغییری روی چشم‌ها ایجاد شود.

آیا تتوی خط چشم درد دارد؟

برای گرفتن جواب بهتر است اول به خودتان مراجعه کنید! آستانه تحمل درد شما چقدر است؟ اگر این نوع اقدامات زیبایی مخصوصاً روی پوست حساس صورت ازنظر شما دردناک نیست که هیچ. ولی اگر به‌طورکلی اهل درد کشیدن و تحمل آن نیستید بهتر است از تاتوکار بخواهید از پماد بی‌حس‌کننده برای انجام تاتو استفاده کند.

نکته دیگر به مهارت و سرعت عمل تاتوکار برمی‌گردد. اگر فرد باتجربه، تیزدست و بسیار بادقتی باشد می‌تواند در کمترین زمان ممکن و با کمترین درد، خواسته شما را برآورده کند؛ بی‌آنکه صدای اعتراضتان شنیده شود!

بهترین رنگ تاتو خط چشم چیست؟

به‌طورکلی وقتی صحبت از خط چشم می‌شود، رنگ مشکی گزینه اول و بهتر است. اما امروزه رنگ‌های متنوع بیشتری در اختیار تاتوکار قرار گرفته که دست او را برای پیشنهاد دادن به مشتری باز می‌گذارد. در کنار رنگ مشکی، رنگ‌های خنثی و گرم مخصوصاً قهوه‌ای روشن هم برای تتوی چشم مناسب هستند. همچنین اگر به رنگ‌ها و آرایش‌های فانتزی علاقه دارید می‌توانید میکروپیگمنتیشن خط چشم را با رنگ‌های متفاوتی مثل قرمز یا آبی هم امتحان کنید.

مهم: همه این توضیحات به‌شرطی انجام‌شدنی است که شما خط چشم قدیمی نداشته باشید. چون در این صورت، تاتوکار باید برای گرفتن نتیجه کار جدید، ترکیب رنگ خاصی را متناسب با تاتو خط چشم قدیمی در نظر بگیرد.

ماندگاری تتو خط چشم‌ها چقدر است؟

تاتو خط چشم معمولاً عمر چهارساله دارد. با به پایان رسیدن این زمان می‌توانید برای تجدید و تمدید آن اقدام کنید. البته ناگفته نماند که اگر تاتوکار فرد باتجربه‌ای نباشد و از مواد باکیفیت استفاده نکند، تتوی شما ممکن است چند روز بعد کمرنگ شود.

عوارض جانبی تاتو خط چشم

تتوی خط چشم ممکن است عوارض جانبی زیر را داشته باشد:

احتمالاً باعث عفونت می‌شود

به همین دلیل بارها تأکید کردیم که حتماً برای انجام تتوی خط چشم به آرایشگاه یا کلینیک زیبایی معتبر و باسابقه مراجعه کنید. اصل استریل و بهداشتی بودن تمامی تجهیزات را همیشه مهم و جدی بگیرید.

بیشتر بخوانید: بن مژه بهتر است یا خط چشم؟

بهتر است عوارض تاتو خط چشم را هم درنظر بگیرید

بهتر است عوارض تاتو خط چشم را هم درنظر بگیرید

ممکن است توده گوشتی اضافه بسازد

گرانولوم یا توده گوشتی اضافه از دیگر عوارض تاتوی خط چشم است. این مشکل درواقع واکنش سیستم دفاعی بدن در برابر پیگمنت های رنگی تزریق‌شده به پوست است.

احتمالاً باعث شکل‌گیری زخم می‌شود

کافی است به پوستتان نگاهی بیندازید. اگر جای لک و آکنه و زخم هنوز پس از سال‌ها روی پوست باقی‌مانده است، این عمل زیبایی هم ممکن است برای شما همراه با یک یادگاری باشد!

دائمی بودن

این موضوع مهم است! اگر اهل مد و تغییر و تنوع هستید، هر نوع آرایش دائمی می‌تواند حوصله شما را سر ببرد. بنابراین پیش از اینکه درگیر این عوارض جانبی شوید به تصمیم خود کاملاً فکر کنید.

روش پاک کردن میکروپیگمنتیشن خط چشم

چهار روش زیر رایج‌ترین روش‌های پاک‌سازی تاتوی خط چشم هستند که با آن‌ها بیشتر آشنا می‌شوید:

پاک‌سازی با اسید میوه

این محلول از قدیمی‌ترین روش‌های پاک کردن خط تتو است. توصیه می‌کنیم این روش را انتخاب نکنید چون عوارضی مثل عفونت‌های پوستی و جای زخم و ماندگاری همیشگی رد قرمز حس بدی به شما می‌دهد. همچنین احتمال شکل گرفتن گوشت اضافی و ورم پلک در پاک‌سازی با اسید میوه هست.

پاک کردن تاتو خط چشم با اسکین ساز

با کمک قلم میکروپیگمنتیشن، لایه‌هایی با عمق سه‌دهم میلی‌متر ایجاد می‌شود. در مرحله بعدی، محلول آماده‌ای را به نقطه موردنظر تزریق می‌کنند. این محلول، جوهر تاتو را می‌خورد و دیواره‌های تاتو را سست می‌کند.

با از بین رفتن این دیواره، بدن هم جوهر را به‌عنوان جسم خارجی شناسایی و دفع می‌کند. با گذشت 3-4 روز، پوست خشکی باقی می‌ماند و درنهایت از روی پلک جدا می‌شود. تجدید تاتو بعد از دو ماه با این روش پاک‌سازی به‌راحتی امکان‌پذیر است.

پاک‌سازی تتو با لیزر

با کمک دستگاه لیزر، رنگ‌دانه‌های پوست هدف قرار می‌گیرند. با تخریب ذرات رنگ رنگ‌دانه‌ها، سلول‌های ایمنی بدن عمل دفع ذرات رنگ را انجام می‌دهند. توجه داشته باشید که اگر قصد پاک کردن تاتو خط چشم با لیزر را دارید حتماً باید به پزشک متخصص و باتجربه مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید: کاشت مژه والیوم یا کلاسیک؟

پاک کردن با روش ارگانیک

با روش‌های رایج برای برداشتن تاتوی خط چشم آشنا شوید

با روش‌های رایج برای برداشتن تاتوی خط چشم آشنا شوید

روش ارگانیک یکی از به‌روزترین روش‌های پاک‌سازی تاتو است. تاتوکار با ماساژ پلک‌ها، مواد ریموو را وارد پوست می‌کند و پس از 20 ثانیه با دستگاه میکروپیگمنتیشن، رنگ تاتو به سطح پوست می‌رسد و خروجی رنگ کاملاً مشخص است.

توجه داشته باشید اگر این روش را انتخاب می‌کنید حتماً باید مراقبت‌های پس‌ازآن را کاملاً رعایت کنید؛ کرم‌های ترمیم‌کننده کمک می‌کنند جای زخم در بازه زمانی 4-7 هفته‌ای از بین برود. البته شکل مراقبت و کیفیت پوست فرد هم درروند بهبودی مؤثر است.

کلام آخر

تاتو خط چشم یکی از به‌روزترین اقدامات زیبایی در دنیا به شمار می‌رود. برای آن دسته از زنانی مناسب است که قصد دارند برای مدتی طولانی یا همیشه یک نوع آرایش دائم روی صورت داشته باشند و مشکلی با این موضوع ندارند. تتو خط چشم به دلیل حساس بودن عضو موردنظر حتماً باید به‌وسیله یک کارشناس تاتوکار باتجربه و حرفه‌ای در آرایشگاه یا کلینیک زیبایی معتبر انجام شود. برای دریافت اطلاعات از دوره‌ها،‌ سایت آموزشگاه آرایشگری آدینا مراجعه کنید.

تحریریه آدینا
تحریریه آدینا

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت مدرسه زیبایی آدینا مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف

رشته‌های تحصیلی پیشنهادی