همه چیز در مورد تاتو ابرو

محبوبه معصوم نیا
20:29، 1401/01/27
همه چیز در مورد تاتو ابرو
2 رای    میانگین 4.5/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!

همه چیز در مورد تاتو ابرو


امان از ابرو و مشکل تقارن آن! ابروهای ما یکی از مهم‌ترین فاکتورهای تعیین‌کننده زیبایی و تناسب در صورت محسوب می‌‌شوند. به همین دلیل بسیاری از خانم‌ها وقت زیادی را برای مرتب کردن و ایجاد تقارن در آن صرف می‌کنند. یکی از روش‌هایی که در دو دهه گذشته برای اصلاح ایرادات ابرو به‌کار می‌رود تاتو ابرو است. برای آشنایی بیشتر با این تکنیک زیبایی با ما همراه باشید. همچنین برای آموزش حرفه ای و یادگیری کامل لیفت، لمینت و بوتاکس تراپی مژه می‌توانید در دوره لیفت و لمینیت مژه و ابرو آدینا شرکت کنید.

تاتو ابرو چیست؟

تاتو ابرو یکی از آن تکنیک‌هایی است که همه حداقل اسمش را شنیده‌اند. این روش، راهی برای ترمیم دائمی و زیبایی همیشگی ابرو مورد استفاده قرار می‌گیرد.
این تکنیک برای کسانی مناسب است که می‌خواهند به‌صورت دائمی نیاز به مداد ابرو و سایه را از بین خواهد برد.
اگر می‌خواهید تاتو کنید، باید بدانید که دو نوع اصلی تاتو ابرو وجود دارد: نیمه دائمی و دائمی.

تاتو ابرو چیست

در تاتوی دائمی، جوهر مستقیما زیر پوست و در لایه‌های عمیقتر آن تزریق می‌شود، اما در نوع نیمه‌دائمی آرایشگران و اپراتورهای رنگ، به‌جای جوهر از رنگدانه استفاده می‌کنند و رنگدانه نسبت به روش دائمی در بخش سطحی‌تر پوست تزریق می‌شود.
نکته دیگری که باید نسبت به تاتوی دائمی بدانید این است که در نوع نیمه‌دائمی بعد از کمرنگ شدن رنگدانه، ردی آبی یا سبزمانند روی پوست به‌جا می‌ماند.

بیشتر بخوانید: هر آنچه باید در مورد مژه مصنوعی بدانید

انواع تاتو ابرو

به‌غیر از متد تاتو، براساس نوع طراحی تاتوی ابرو هم انواع مختلفی وجود دارد که در ادامه با آن آشنا خواهید شد:

  •  تاتو ابروی سنتی

احتمالا همه شما بعد از شنیدن نام تو، تصویر تاتو ابروی سنتی به ذهنتان می‌رسد. این روش، قدیمی‌ترین تاتو ابرو زنانه است و نمای غیرطبیعی دارد. بعید است آرایشگری با وجود انواع تاتو ابرو جدید همچنان این تکنیک را به شما پیشنهاد کند.
در این روش تاج ابرو نسبت به دم آن کمرنگ‌تر است و هرچه به سمت انتهای ابرو نزدیک می‌شوید، رنگ تاتو بیشتر خواهد شد.

  •  تاتو ابرو به روش هاشور

هاشور روشی ترمیمی است که به شما کمک می‌کند نقایص ابروهایتان را اصلاح کنید. آرایشگران در این روش با ایجاد خطوط نازک و مویی، سعی در پرپشت‌تر نشان دادن تارهای ابرو و بهبود شکل ظاهری آن دارد.

  •  میکروپیگمنتیشن

میکروپیگمنتیشن یکی دیگر از انواع تاتو ابرو جدید است که به‌خاطر نمای زیبا و طبیعی و البته روش کم‌عارضه به محبوبیت زیادی رسیده است.
در این روش آرایشگران با استفاده از دستگاه میکروپیگمنتیشن و سوزن‌های بسیار نازک و ریز، رنگدانه‌هایی را به لایه‌های سطحی پوست تزریق می‌کند.
این روش هم برای اصلاح ظاهر ابرو و هم پرتر نشان دادن آن مورد استفاده قرار می‌گیرد. با این متد می‌توانید تاتو ابرو دخترانه و زیبایی داشته باشید.

  • شیدینگ

شیدینگ از دیگر روش‌های تاتو ابرو زیبا است که به شما کمک می‌کند ابروهای نسبتا فانتزی و پرپشت داشت باشید. این روش با ایجاد ظاهری سایه‌مانند روی ابروهای شما به‌صورت طبیعی نمای زیبا و بی‌نقصی به آن می‌بخشد.

  • فیبروز ابرو

فیبروز ابرو یکی از روش‌های تاتوی موقت است و بعد از نهایتا یک سال از بین خواهد رفت و شما به شارژ مجدد آن نیاز پیدا خواهید کرد.
در فیبروز ابرو هم مانند روش میکروپیگمنتیشن رنگدانه‌ها روی لایه‌های سطحی پوست تزریق می‌شوند.

فواید تاتو ابرو

درصورتی که قصد تاتو ابرو دارید، اما مردد هستید و نمی‌دانید که این تصمیم را عملی کنید یا نه، باید عوارض و فواید تاتو ابرو را مورد بررسی قرار دهید. برای این کار، موارد زیر را مطالعه کنید:

  •  زیبایی دائمی
    درصورتی‌که تاتو ابرو به‌خوبی اجرا شود، برای مدتی طولانی یا به‌صورت دائمی ظاهری زیبا به چهره شما می‌بخشد و به‌این‌ترتیب نیاز شما به لوازم آرایشی کاهش زیادی خواهد یافت.
  •  ابروهای طبیعی
    تاتو برخلاف تصور عمومی، صرفا همان شکل کلاسیک سیاه و پررنگ مصنوعی نیست؛ بلکه متدهای تاتو ابرو جدید به شما کمک می‌کند ابروهای زیبا در طبیعی‌ترین شکل ممکن داشته باشید.
  •  صرفه‌جویی در هزینه‌ها
    وقتی نیاز به لوازم آرایشی ابرو برای همیشه از بین برود، طبیعتا در هزینه‌ها صرفه‌جویی خواهید کرد.

فواید تاتو ابرو

  •  رفع نواقص ابرو
    تاتو روشی دائمی برای از بین بردن نواقص ابرو است. این روش به شما کمک می‌کند تا ابروهای زیبا و بدون نقصی داشته باشید.
  •  از شر کثیف‌کاری و لک خلاص خواهید شد
    فرض کنید قرار است برای شنا به دریا یا استخر بروید یا به‌هردلیلی قرار است صورتتان خیس شود. لوازم آرایشی چشم هرچقدر هم که ضدآب باشند بالاخره از یک جایی به بعد پاک یا پهش خواهند شد و برایتان دردسر ایجاد خواهند کرد.
    اما روش‌های تاتو ابرو به شما کمک می‌کند که بدون هیچ‌گونه کثیف‌کاری ابروها مرتب و آراسته‌ای داشته باشید.

عوارض تاتو ابرو

اگر قصد تاتو کردن ابروهایتان را دارید، بهتر است از عوارض احتمالی آن هم آگاه شوید. تعدادی از این عوارض احتمالی را با هم مرور می‌کنیم:

  •  احتمال عفونت‌های سطحی
    یکی از عوارض شایع تاتو ابرو عفونت‌های سطحی یا التهاب پوست است؛ مخصوصا اگر این کار در محیط بهداشتی انجام نشود.
  •  عفونت‌های ویروسی یا بیماری‌هایی که از طریق خون و سرنگ منتقل می‌شوند
    یکی از موارد مهمی که باید هنگام تاتو ابرو درنظر داشته باشید این است که حتما مطمئن شوید آرایشگر از سرنگ استریل و لوازم ضدعفونی استفاده می‌کند؛ چون در غیراینصورت احتمال انتقال ویروس‌هایی مانند HIV، هپاتیت بی، سی و کزاز افزایش پیدا خواهد کرد.
  •  واکنش‌های آلرژیک
    ممکن است پوست شما بعد از تاتو ابرو به رنگ و یا رنگدانه مورداستفاده حساسیت نشان دهد. به‌همین دلیل بهتر است قبل از انجام کار از آرایشگر درخواست کنید که روی بخش کوچکی از پوستتان تست حساسیت انجام دهد.

بیشتر بخوانید: معرفی انواع ماسک چشم

تاتو ابرو در بارداری

گفته‌ها و شنیده‌ها درمورد تاتو ابرو در حاملگی زیاد است. بسیاری از پزشکان معتقدند که گرچه هنوز تاثیر جوهر یا رنگدانه انواع تاتو روی جنین یا مادران باردار اثبات نشده است، اما بهتر است برای احتیاط از تاتو زدن در دوره حاملگی خودداری کنید.
بااین‌حال دسته‌ای دیگر از پزشکان اظهار می‌کنند که این کار در دوره بعد از سه ماهه اول بی‌خطر است و می‌توان این کار را انجام داد.
البته به‌دلیل تغییرات هورمونی و وضعیت شکننده سلامتی در دوره بارداری، توصیه می‌کنیم که از انجام این کار در بارداری خودداری و آن را به بعد از زایمان موکول کنید.

تاتو ابرو بهتر است یا میکروبلیدینگ؟

تاتو ابرو سنتی نسبت به میکروبلیدینگ روشی قدیمی‌تر است و قاعدتا تکنیک میکرو به آن ارجحیت دارد. این تکنیک نسبت به تاتو ابرو عوارض جانبی کمتری دارد، به‌سادگی پاک می‌شود و نمای طبیعی‌تری هم خواهد داشت.
به همین دلیل ما به شما توصیه می‌کنیم میان این دو متد، میکرو بلیدینگ را انتخاب کنید.

تاتو ابرو چقدر ماندگاری دارد؟

ماندگاری نتایج تاتو ابرو بیش از هرچیزی به نوع پوست و شرایط مراقبت از آن وابسته است. اما درمجموع در روش‌های نیمه‌دائمی تاتو ابرو باید انتظار ماندگاری بین 8 تا 15 ماه را داشته باشید.
تکنیک میکروبلیدینگ بین 8 تا 10 ماه و تکنیک میکروپیگمنتیشن بین 12 تا 15 ماه ماندگار است.

تاتو ابرو


مراقبت بعد از تاتو ابرو

اگر دوست دارید این عمل بدون عوارض شدید انجام شود و بهترین نتیجه ممکن را بگیرید، موارد مراقبتی زیر را بعد از تاتو ابرو درنظر داشته باشید:

  •  بعد از تاتو ابرو از وازلین، کرم یا موم مراقبتی استفاده کنید.
  •  در هفته‌های ابتدایی بعد از تاتو به استخر یا دریا نروید.
  •  حمام آفتاب را در هفته‌های ابتدایی ممنوع کنید.
  •  تا یک هفته بعد از تاتو، از محصولات آرایشی و مراقبتی استفاده نکنید.
  •  همچنین سعی داشته باشید بین هفت تا ده روز بعد از تاتو از ورزش سنگنین دوری کنید.

سوالات متداول درزمینه تاتو ابرو

  • آیا می‌توانم بعد از تاتو ابرو صورتم را بشویم؟
    بله؛ البته به‌شرطی که عمل شستشو را بدون شوینده‌های حاوی عطر و یا مواد شیمیایی قوی انجام دهید.
  • آیا می‌توانم تاتوی ابروی خود را پاک کنم؟
    حتی تاتو ابروی دائمی را هم می‌توان با لیزر پاک کرد. به‌همین دلیل نباید نگرانی خاصی از بابت پاک کردن آن داشته باشید.
    آیا تاتو ابرو محو می‌شود؟
    بله! حتی تاتو ابرو دائمی هم بعد از مدتی به‌تدریج محو می‌شود و به شارژ مجدد نیاز خواهد داشت.
  • تاتو ابروی سه بعدی چیست؟
    تکنیک سه بعدی یکی از انواع تاتو ابرو زیبا است که هدف از آن، پرتر نشان دادن ابروی شماست. در این روش رنگ‌های تاتو شده شبیه به موهای واقعی خواهند بود و شکلی طبیعی دارند.
  • آیا می‌توانم شکل ابروی خود را قبل از تاتو انتخاب کنم؟
    دروقع اولین قدم در تاتو ابرو همین است. شما باید قبل از انجام کار، فرم دلخواه خود را با مشورت آرایشگر انتخاب کنید و الگوی ابرویتان هم با صورتتان تناسب داشته باشد تا درنهایت کار، خوب از آب دربیاید.
  • آیا تاتو ابرو دردناک است؟
    آرایشگر قبل از کار صورت شما را بی‌حس خواهد کرد که چیزی را حس نکنید، البته درد تاتو چندان زیاد نیست و شما را اذیت نخواهد کرد.

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره بوتاکس مژه

جمع‌بندی

یادتان باشد که هدف از تاتو ابرو درنهایت این است که ظاهر شما زیباتر به‌نظر برسد و نقص‌های صورتتان اصلاح شود. حتما قبل از انجام کار با آرایشگر مشورت کنید و مدلی را انتخاب کنید که با صورت شما سازگاری بیشتری دارد. اگر دفعه اولی است که تاتو ابرو را انجام می‌دهید، بهتر است از روش‌های استفاده کنید که ماندگاری کمتری دارند تا اگر نتیجه کار موردپسندتان نبود، به‌سادگی پاک شود و مشکل خاصی در حذف آن نداشته باشید. با آموزشگاه آرایشگری آدینا به رسیدن فکر کن!

محبوبه معصوم نیا

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت مدرسه زیبایی آدینا مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف

رشته‌های تحصیلی پیشنهادی