آشنایی با انواع بافت مو

تحریریه آدینا
تحریریه آدینا
13:37، 1401/01/29
آشنایی با انواع بافت مو
1 رای    میانگین 5/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!

آشنایی با انواع بافت مو


بافت مو روشی بی‌دردسر و کم‌هزینه برای زیبا کردن موها است. امروزه به‌دلیل اقبال زیاد خانم‌ها به انواع بافت مو، تنوع زیادی در آن به‌وجود آمده است و آرایشگران، دست به ابداع مدل‌های متنوعی برای بافت مو زده‌اند. برای آشنایی بیشتر با انواع بافت مو و آموزش بافت مو با ما در این مقاله همراه باشید. همچنین برای آموزش حرفه ای و یادگیری انواع مدل های کوتاهی مو به صورت عملی می توانید در دوره پیشرفته کوتاهی مو آدینا شرکت کنید.

بافت مو فرانسوی

مدل فرانسوی یکی از محبوب‌ترین و معروف‌ترین انواع بافت است. درعین‌حال روش این نوع از بافت مو به کمی دقت نیاز دارد و با چندبار تمرین می‌توانید آن را اجرا کنید. اگر بتوانید به‌خوبی از پس سفت نگه داشتن موها بربیایید، می‌توان مدل فرانسوی را یک بافت مو آسان دانست.
بافت فرانسوی جذاب است و ظاهری کژوال به شما می‌بخشد. این بافت برای شرکت در کلاس‌های ورزشی یا طبیعتگردی که در آن امکان شستن زودبه‌زود موها وجود ندارد عالیست.
برای آموزش بافت مو فرانسوی، مراحل زیر را دنبال کنید:

  •  برای بافت مو فرانسوی ابتدا موهایتان را به‌خوبی شانه و به سه قسمت تقسیم کنید. اگر قرار است بافت در قسمت پشتی موهایتان انجام شود، دسته کوچکی از بالای موهایتان را به شکل V جدا و به سه قیمت تقیسم کنید. رج اول را ساده بافت بزنید.
  •  حالا به‌جای آنکه دسته سمت راست را به بخش میانی بافت انتقال دهید، بخشی از موهای کنار دسته سمت راست را هم بردارید و سپس عمل بافت را انجام دهید.
  •  این کار را برای هر دسته سمت چپ و راست انجام دهید و هربار برای بافت زدن بخشی از موها را به دسته فعلی اضافه کنید.
  •  این کار را تا اتمام تمام موها و ورودشان به بافت ادامه دهید.
  •  انتهای موها را بافت ساده بزنید و ببندید.

بافت مو فرانسوی

بافت مو هلندی

بافت موی هلندی به علت برجستگی خاصی که دارد، مورد علاقه بسیاری از افراد است. این بافت مو، روش ساده‌ای دارد و شبیه به بافت فرانسوی است؛ اما به‌این‌دلیل که درست برعکس بافت فرانسوی اجرا می‌شود، ممکن است ابتدای کار کمی گیج شوید.
برای اجرای آسان بافت موی هلندی کافیست براساس روش زیر عمل کنید:

  • موهایتان را شانه بزنید و به سه قسمت تقسیم کنید.
  •  برخلاف بافت معمولی که از راست شروع به کار می کنید، کار را از سمت جپ آغاز و دسته سمت چپ را از زیر دسته میانی رد کنید. سپس دسته سمت راست را از زیر رشته میانی رد کنید.
  •  بعد از اینکه رج اول بافت را زدید، دسته‌ای مو به دسته سمت چپ اضافه کنید و کار بافت را به همان روش بالا اجرا کنید. این کار را برای سمت راست هم تکرار کنید و تا انتها به همین روش پیش بروید.
  •  وقتی به جایی رسیدید که دیگر مویی باقی نمانده بود و همه موها در بافت قرار گرفتند، ادامه کار را با همان روش از چپ به راست بافت بزنید و ببندید.

بیشتر بخوانید: با اوزون تراپی مو آشنا شوید

بافت مو هلندی

بافت مو آفریقایی

بافت آفریقایی یکی از معروف‌ترین و متداول‌ترین انواع بافت مو از جلوی سر است. این نوع بافت به شما ظاهری اسپرت می‌دهد و کمک می‌کند تا موهای مرتبی داشته باشید.
بافت آفریقایی برای موهای کوتاه هم گزینه‌ای مناسب محسوب می‌شود و برای انجام آن الزامی به داشتن موی بلند نیست.
برای اجرای این روش بافت مراحل زیر را دنبال کنید:

  •  موهایتان را کامل تقسیم‌بندی کنید. هربار دسته‌ای از موها را جدا کنید و اگر موی بلندی دارید، باقی دسته‌ها را با کش ببندید.
  •  دسته‌ای باریک از جلوی مو جدا کنید و به روش فرانسوی تا انتها بافت بزنید.
  •  کار را با بستن کش در انتهای دسته تمام کنید و سراغ دسته دیگری بروید.
  •  این کار را تا مقداری که دوست دارید ادامه دهید.

بافت مو تیغ ماهی

بافت موی تیغ‌ماهای یکی دیگر از مدل‌های محبوب بافت است که برخلاف ظاهر آن، به سادگی انجام می‌شود. شما می‌توانید بافت تیغ ماهی را به‌صورت یک‌طرفه، دوطرفه، پشت سر و فرانسوی اجرا کنید.
اما درحالت کلی شما باید بافت پایه تیغ ماهی را یاد بگیرید که به صورت زیر است:

  • موهایتان را به دو قسمت تقسیم کنید.
  •  یک رشته نازک از موهای سمت چپ و یک رشته نازک از سمت راست را انتخاب کنید.
  •  موی جدا کرده از سمت راست را از روی موهایتان عبور دهید و به سمت چپ بچسبانید.
  •  موی جدا شده از سمت چپ را هم از روی موهایتان عبور دهید و به سمت راست بچسبانید.
  •  دوباره یک رشته از سمت راست جدا کنید و با عبور از موهای راست، به سمت چپ بچسبانید و در طرف مقابل هم این کار را تکرار کنید.
  •  کار را تا انتها ادامه دهید و موهایتان را با کش مو ببندید.

بافت مو اکستنشن

اکستنشن مو برای کسان یکه موهای کوتاه یا کم‌پشتی دارند و درعین‌حال می‌خواهند تغییری به ظاهر خود بدهند، گزینه‌ای عالی است. البته بافت مو با اکستنشن کمی فنی‌تر است و اگر به کار وارد نباشید، به کمک یک آرایشگر و متخصص زیبایی نیاز پیدا خواهید کرد.
برای بافت مو اکستنشن به قلاب نیاز دارید. مسئله مهمی که باید درنظر بگیرید این است که اکستنشن نباید به ریشه مو شما بافته شود. ابتدا موهایتان را یک دور بافت بزنید و سپس اکستنشن را با قلاب به انتهای ساقه مو بچسبانید و بافت را شروع کنید.

بافت مو با مهره

  •  نصب مهره به موی بافته شده، یکی از انواع بافت‌‌های جذاب دخترانه است. برای این کار باید جند دسته کوچک از موها را جدا کنید و آن‌ها را بافت ساده بزنید.
  •  حالا نوبت جدا کردن فویل است. تکه‌های کوچکی از فویل را به‌صورت مستطیل ببرید و جدا کنید. تکه‌های فویل نباید از یک چهارم یا یک پنحم طول موهای بافته شده بزرگ‌تر باشند.
  •  فویل را به انتهای رشته بافته شده مو بپیچید و آن را دور مو سفت کنید. این کار را تا زمانی ادامه دهید که فویل کاملا دور مو جمع شود و ابعاد نازکی پیدا کند.
  •  مهره‌ها را از انتهای فویل وارد بافت مو کنید. انتهای فویل را به‌صورتی جمع کنید که مهره از آن نیفتد.

بافت مو رنگی

بافت موی رنگی از دیگر کارهایی است که برای داشتن ظاهری اسپرت و جذاب می‌توانید انجام دهید.
این کار برای دختران نوجوان و کودکان هم بسیار جذاب و مناسب است. شما می‌توانید برای داشتن بافت مو رنگی از کاموا یا لمه استفاده کنید.
بافت مو با روش زیر یکی از بهترین و ساده‌ترین راه‌های بافت مو رنگی است. دستورالعمل زیر را دنبال کنید.

  •  ابتدا موها را شانه کنید تا گره آن باز شود و بخش‌هایی از مو که تمایل دارید بافته شود را مشخص کنید.
  •  موهایتان را بافت ساده بزنید. اگر دوست دارید مو سفت‌تر شود بالای مو را هم با کش ببندید.
  •  سه رشته کاموا با رنگ موردعلاقه خود جدا کنید. رشته کامو باید دوبرابر طول موهای بافته شده شما باشد. کامواها را از وسط تا بزنید، با بخش میانی آن یک حلقه درست کنید و آن حلقه را به ریشه موی بافته شده خود ببندید.
  •  حالا بخشی از کامو را کنار موی بافته شده نگه دارید و باقی کاموا را به دور موهایتان بپیچید. این کا را تا انتها ادامه دهید.

بیشتر بخوانید: کامل‌ترین روتین مراقبت از مو

جمع بندی

بافت مو یکی از راه‌های ساده، زیبا و درعین‌حال ارزان برای زیباسازی و آرایش موها محسوب می‌شود. امروزه انواع بسیار زیادی از بافت مو وجود دارند که کافیست کمی تمرین کنید تا بتوانید با مهارت و به‌صورت حرفه‌ای موهایتان را ببافید.
شما می‌توانید این کار با تماشای ویدئوهای آموزشی و عکس‌هایی که مرحله‌به‌مرحله بافتن را به کاربران یاد می‌دهند انجام دهید. اما اگر دوست داشتید کار بی‌نقصی انجام دهید و موهایتان مرتب باشد، می‌توانید از یک آرایشگر متخصص بافت کمک بگیرید

تحریریه آدینا
تحریریه آدینا

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت مدرسه زیبایی آدینا مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف

رشته‌های تحصیلی پیشنهادی