با اوزون تراپی مو آشنا شوید

مهنوش مختاری
مهنوش مختاری
11:07، 1401/01/25
با اوزون تراپی مو آشنا شوید
1 رای    میانگین 5/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!

با اوزون تراپی مو آشنا شوید


ریزش مو، شوره سر، موخوره، وزی مو و غیره مشکلاتی است که همگی ما حداقل یک بار در تمام عمر خود با آن‌ها مواجه شده‌ایم. روش‌های زیادی برای حل این مشکلات وجود دارد؛ ولی اگر به دنبال روش درمانی 100% موثر، کم‌تهاجمی و با کمترین عوارض جانبی ممکن‌ هستید، اوزون تراپی مو  را پیشنهاد می‌کنیم. با این مطلب از مجله آدینا همراه باشید تا با این روش موثر بیشتر آشنا شوید. همچنین برای آموزش حرفه ای و یادگیری کامل درباره کراتین مو و آشنایی با کراتین تراپی، پروتئین تراپی، و کلاژن تراپی می توانید در دوره کراتینه مو آدینا شرکت کنید.

اوزون تراپی مو چیست؟

اوزون گازی طبیعی است که از سه اتم اکسیژن تشکیل شده است. مطابق با آخرین تحقیقات روز دنیا، اوزون در تعداد و ماندگاری موی سر تاثیر بسزایی دارد. دقت کنید ریشه بسیاری از مشکلات چه در حوزه پوست و چه در حوزه مو، به اکسیژن‌رسانی ناقص بافت مورد نظر بازمی‌گردد. طبیعتا با افزایش میزان اکسیژن به این بافت‌ها، بسیاری مشکلات خودبه‌خود حل خواهند شد. باید بدانید این متد باعث افزایش ضخامت تک‌تک تارهای مو، جلوگیری از ریزش مو، درمان شوره سر، درمان موخوره، از بین بردن شکنندگی موها و افزایش حجم‌موها می‌شود.

برای این روش از دستگاه مخصوص (مایکرومیست) استفاده می‌شود که اکسیژن را به اوزون تبدیل می‌کند.

آموزش اوزون تراپی مو

در این روش، موهای سر با کمک یک کاور در محوطه کابینی دستگاه مخصوص (مایکرومیست) قرار می‌گیرند. این محوطه کابینی حاوی بخار آب با دمای 40 درجه است، البته میزان دمای بخار آب کاملا قابل‌تنظیم است.

مدت زمان اوزون تراپی مو توسط این دستگاه حدود 4 الی 5 دقیقه طول می‌کشد. به دلیل دمای بالای بخار آب، فولیکول‌های تحریک شده مو باز می‌شوند و بدین ترتیب، اتم‌های اکسیژن و قطرات آب به عمق ساقه و ریشه مو نفوذ می‌کنند.  

پس از تحریک و باز شدن فولیکول‌های مو، مولکول‌های آب با کمک امواج فوق صوت، تجزیه شده تا اوزون تشکیل شود. حال انرژی را قطع می‌کنند؛ در نتیجه، مولکول‌های اوزون به   O2و O1 تبدیل می‌شوند.

اتم اکسیژن خاصیت اکسیداسیون قوی دارد. این اتم‌ها از طریق فولیکول‌های تحریک‌ و باز شده مو وارد عمق ساقه و ریشه مو می‎شوند و با 80 تا 85 درصد از عناصر تشکیل‌دهنده مو ترکیب می‌شود. نتیجه این عمل، از بین رفتن میکروب‌ها، باکتری‌ها و قارچ‌ها در مو و پوست کف سر است.

آخرین مرحله، سرد کردن ناگهانی محوطه کابینی دستگاه است. این فرایند (cooling)، باعث ایجاد یک شوک به موها و در نتیجه بسته شدن تک‌تک فولیکول‌های آن می‌شود. بدین ترتیب، اتم‌های اکسیژن در بافت مو مسدود می‌شوند.

این روش، برای افرادی که از ریزش مو (حتی ریزش مو سکه‌ای) رنج می‌برند، بسیار جوابگوست؛ البته به شرطی که ریزش مویشان ژنتیکی نباشد.

اوزون تراپی موی سر باعث تقویت، آبرسانی، نرم‌کنندگی و استحکام تارهای مو شده و آن‌ها را به‌خوبی ضدعفونی می‌کنند. 

خوبی این روش آن است که به هیچ وجه از مواد شیمیایی استفاده نمی‌شود و می‌توان برای انواع مختلف مو (دکلره، موی آسیب‌دیده، موی رنگ شده، موی طبیعی، موی فر، موی صاف و غیره) استفاده کرد.

می‌توان گفت هزینه این روش، برای افرادی که به دنبال راه‌های ارگانیک برای درمان مشکلات خود هستند، مقرون‌به‌صرفه است.

بیشتر بخوانید: صفر تا صد بوتاکس مو

اوزون تراپی مو چگونه انجام می‌شود؟اوزون تراپی مو چگونه انجام می‌شود؟

اوزون تراپی با دستگاه مایکرومیست

دستگاه مایکرومیست، همان دستگاه مخصوص اوزون تراپی مو است و جزء جدیدترین و مدرترین تجهیزات در حوزه زیبایی، پوست و مو به شمار می‌رود. مهم‌ترین ویژگی‌های این دستگاه عبارت است از:

  • آبرسانی عمیق تارهای مو
  • جذب کامل مواد درمانی به عمق ریشه مو
  • درمان پوست کف سر چرب
  • درمان و جلوگیری از شوره سر و دیگر بیماری‌های مربوط به پوست کف سر
  • بهترین مکمل برای فوتوتراپی و پی.آر.پی
  • بهترین وسیله برای درمان پس از ترمیم و کاشت مو
  • قابل تلفیق با انواع مختلف داروهای موضعی جهت استفاده به پوست کف سر و درمان ساقه مو
  • درمان 100% موهای آسیب‌دیده
  • ترمیم کوتیکول و کوتکس مو
  • بخشیدن شفافیت و درخشندگی مو به مدت طولانی
  • کنترل و قطع ریزش مو و کمک به رشد 2 برابری موها
  • استحکام تارهای مو و کمک به ضخیم شدن آن‌ها
  • استریلیزه و ضدعفونی کردن ساقه مو و کف سر
  • کنترل PH پوست کف سر

قیمت دستگاه اوزون تراپی مو

بسته به مدل، قیمت این دستگاه بین 11.500.000 تومان تا 18.000.000 تومان متغیر است.

تعداد جلسات اوزون تراپی مو

تعداد جلسات و همچنین فاصله زمانی میان آن‌ها، کاملا به وضعیت سلامتی مو و مشکلاتی که فرد با آن دست‌به‌گریبان است، بستگی دارد. ولی حداقل 2 جلسه لازم و ضروروی است.

آیا اوزون تراپی مو را صاف می‌کند؟

اوزون تراپی یک روش درمان عالی برای احیا کردن موهای آسیب‌دیده، دمیج و وز است، به همین دلیل به نظر می‌رسد که این روش موها را صاف‌تر می‌کند. ولی اگر موهایتان ذاتا فر است، برای صاف کردنشان، باید روشهای دیگر را امتحان کنید زیرا اوزون تراپی هیچ کمکی در این خصوص به شما نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: آشنایی با انواع ماسک موی خانگی

درمان موهای وز و آسیب دیده با اوزون تراپی مودرمان موهای وز و آسیب دیده با اوزون تراپی مو

فواید اوزون تراپی مو

در ادامه با فواید اوزون تراپی مو آشنا خواهیم شد:

درمان ریزش موی سر

دلایل ریزش مو گوناگون‌اند: تغییرات هورمونی، پیر شدن بیولوژیکی بدن، کمبود مواد مغذی، استرس، ژنتیک و بیماری‌ها.

اوزون تراپی مو در حقیقت رساندن اتم‌های اکسیژن به فولیکول موست. این روش، در جوانسازی و تقویت غدد موی سر تاثیر خارق‌العاده‌ای دارد، زیرا باعث افزایش خون‌رسانی و مواد مغذی به این بافت بدن می‌شود. تمامی این عوامل در درمان ریزش موی سر تاثیر بسزایی دارند.

دقت کنید اگر دلیل ریزش موهایتان ژنتیکی باشد، این روش کمک خاصی به شما نمی‌کند. اگر به دلیل بیماری با مشکلات ناشی از ریزش مو دست به گریبان هستید، توصیه می‌کنیم در قدم اول، برای بازگرداندن سلامتی‌تان قدم موثری بردارید.

رطوبت‌رسانی به عمق مو

یکی از مهم‌ترین مواردی که باعث از بین رفتن رطوبت مو و وزی و خشکی آن می‌شود، استفاده مکرر از رنگ مو و دکلره است. اوزون تراپی مو با محبوس کردن رطوبت در ساقه مو، باعث رطوبت‌رسانی عمیق به آن می‌شود و در نتیجه وزی مو را از بین برده و ظاهری درخشنده و ابریشمی به آن می‌بخشند.

دقت کنید این روش برای محافظت از رنگ مو نیز بسیار موثر است، زیرا باعث تقویت پپتون‌ها می‌شود؛ پپپتون‌ها در تقویت پیوندهای تارهای مو و رنگ مو نقش بسیار موثری دارند. 

بیشتر بخوانید: ویتامینه مو چیست؟

فواید اوزون تراپی موفواید اوزون تراپی مو

افزایش حجم مو

اوزون تراپی، باعث تقویت و تغذیه بهتر فولیکول‌های مو می‌شود. بعلاوه باعث ضدعفونی و استریلیزه کردن پوست کف سر شده، موخوره را کنترل می‌کند و در نهایت تارهای نازک مو را ضخیم‌تر و قوی‌تر می‌کنند. تمامی این مسائل در کنار هم، باعث رشد چندبرابری موهای سر می‌شوند.

افزایش خونرسانی به پوست کف سر

یکی از بارزترین ویژگی این روش درمانی، افزایش خون‌رسانی در پوست سر است. افزایش گردش خون در این ناحیه، به معنای تغذیه بهتر فولیکو‌ل‌های مو و در نتیجه تقویت و رشد بیشتر موهاست.

همچنین، خون‌رسانی بیشتر، سبب از بین بردن عفونت‌های میکروبی به صورت کاملا طبیعی می‎شود.

درمان و جلوگیری از شوره سر

شوره سر، خارش و پوسته‌پوسته شدن پوست کف سر یکی از رایج‌‌ترین مشکلات در میان همه افراد است. تحقیقات بسیاری ثابت کرده‌اند که اوزون تراپی مو خواص ضدمیکروبی، ضدقارچی و ضدباکتری بسیار قوی دارد. در نتیجه، با از بین رفتن عوامل مشکل‌زا، مشکل شوره سر خودبه‌خود حل می‌شود.

جلوگیری از سفید شدن زودرس موها

سفیدی زودرس موها می‌تواند به دلیل نرسیدن مواد مغذی کافی به فولیکول‌های مو باشد.

در این روش، سرعت جذب مواد مغذی توسط فولیکول‌ها مو افزایش می‌یابد و در نتیجه، از سفیدی موها در سن جوانی جلوگیری می‌کند.

دقت کنید اگر دلیل سفیدی موهایتان ارثی باشد، این روش،کمک زیادی به شما نخواهد کرد.

عوارض اوزون تراپی مو

این روش یکی از امن‌ترین و بی‌خطرترین روش‌های درمانی و غیرتهاجمی است. ولی با وجود این، ممکن است عوارض و مشکلات موقتی برای برخی افراد به دنبال داشته باشد:

  • سوزش چشم و آبریزش بینی: معمولا بعد از 2 تا 3 ساعت از بین می‌رود.
  • حالت تهوع و استفراغ به دلیل حساسیت به بوی اوزون: این عارضه در عرض چند ساعت از بین می‌رود.
  • سردردهای ملایم: شایع‌ترین عوارض این اثر، سردردهای ملایم است که معمولا پس از 2 تا 3 روز اثری از آن باقی نمی‌ماند.

بیشتر بخوانید: هر آنچه باید در مورد کراتین مو بدانید

عوارض اوزون تراپیعوارض اوزون تراپی

نکته مهم: استفاده زیاد از اوزون، اثرات مخرب و سمی روی بدن افراد دارد. به همین دلیل، به شدت توصیه می‌کنیم حتما این روش را با مراجعه به کلینیک‌های معتبر و زیر نظر پزشک متخصص انجام دهید.

اوزون تراپی مو در بارداری

تاکنون هیچ تاثیرات منفی قابل‌توجه در این زمینه گزارش نشده است؛ ولی با وجود این، توصیه می‌شود زنان باردار در طی 9 ماه بارداری خود، از انجام آن چشم‌پوشی کنند.

جمع‌بندی

این روش، یک روش عالی، کم‌تهاجمی و تقریبا ایمن برای رفع مشکلاتی نظیر درمان شوره سر، جلوگیری و درمان موخوره، استحکام تارهای نازک، ضدعفونی‌ کردن پوست کف سر و تنظیم PH آن، افزایش خون‌رسانی به پوست سر و رساندن مواد مغذی بیشتر به فولیکول‌های مو است.

در نهایت تاکید می‌کنیم که برای انجام این روش، حتما به پزشک متخصص و متبحر مراجعه کنید تا از عوارض ناشی از آن ایمن باشید.

مهنوش مختاری
مهنوش مختاری

در دانشگاه فیزیک خوندم و اون را تا ارشد ادامه دادم. علاقه من به نویسندگی از اونجایی کلیک خورد که شروع کردم به نوشتن اولین مقاله‌ام در دانشگاه. سرچ کردن در گوگل، یادگیری و به روز بودن اطلاعات، نه تنها بخشی از کاریه که انجام می‌دم، بلکه تبدیل شده به یک سرگرمی بی‌نظیر؛ طوری‌که خیلی وقت‌ها متوجه گذر زمان نمی‌شم.

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت مدرسه زیبایی آدینا مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف

رشته‌های تحصیلی پیشنهادی