آشنایی با انواع مدل‌های چتری مو

تحریریه آدینا
تحریریه آدینا
14:12، 1401/02/15
آشنایی با انواع مدل‌های چتری مو
1 رای    میانگین 4.0/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!

آشنایی با انواع مدل‌های چتری مو


چتری مو از آن چیزهایی است که هرکسی دوست دارند، هرچند وقت یک بار تجربه آن را داشته باشد. البته برای بسیاری از افراد، چتری مو کمی ریسک به‌نظر می‌رسد و می‌ترسند که با فرم صورت یا مویشان سازگار نباشد. اما نگران نباشید. این مقاله را تا انتها بخوانید تا مدل موی چتری مناسب خود را پیدا کنید. همچنین برای آموزش حرفه ای و یادگیری انواع مدل های کوتاهی مو به صورت عملی می توانید در دوره کوتاهی مو آدینا شرکت کنید.

چتری مو

همیشه داشتن چتری مو  وسوسه‌برانگیز است، اما ترس این که حجم کم جلوی مو، بیش‌از اندازه کوتاه باشد، یا صورت را چاق نشان دهد و با فرم کلی صورت سازگار نباشد؛ افراد را از داشتن این مدل منصرف می‌کند. البته می‌توان با هر فرم و اندازه مو، چتری مناسبی داشت. فرقی ندارد دنبال چتری موی کوتاه باشید یا چتری موی بلند؛ صورت گرد داشته باشید یا لاغر. درهرصورت مدلی از چتری پیدا خواهد شد که به شما خواهد آمد.

در ادامه از پرطرفدارترین انواع چتری با شما صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

چتری مو

چتری مو

چتری موی فر

کسانی که موی فر دارند باید دقت بیشتری برای داشتن چتری به خرج دهند. چتری موی فر یکی از آن مواردی است که تحت تاثیر عوامل بسیاری قرار دارد و اگر به آن عوامل توجه کنید، خواهید توانست فرم زیبایی به موی خود بدهید.

برای داشتن چتری در موی فر به عوامل زیر توجه کنید:

  • رطوبت می‌تواند فر مو را بیشتر کند. به همین دلیل قبل کوتاه کردن مو به میزان رطوبت شهرتان توجه کنید تا مو تحت تاثیر آب‌وهوا از آنچه درنظر گرفتید، کوتاه‌تر نشود.
  • از چتری مو به سبک دهه هفتاد بهره بگیرید. این چتری از مرکز به سمت شقیقه بلندتر می‌شود و درعین فرم کلاسیک، ظاهر زیبایی به شما خواهد بخشید.
  • بهترین حالت برای چتری مو فر این است که در حالت طبیعی خود و به‌صورت حلقه حلقه باشد. به همین دلیل اصراری بر اتوکشی مو نداشته باشید.

چتری مو کم پشت

مدل‌های زیر بهترین انتخاب برای چتری مو در حالت کم‌پشت هستند:

  • چتری‌های با حاشیه: این نوع چتری به شما کمک می‌کند که موی خود را پرپشت‌تر از آنچه هست، نشان دهید. در این مدل حاشیه‌های چتری هم به‌صورت تکه‌ای کوتاه است تا به‌عنوان بخشی از جلوی مو نشان داده شود.
  • چتری بلند: سعی کنید مو را از زیر قرص صورت کوتاه کنید. این مدل چتری مو به موی شما عمق و بعد بیشتری می‌بخشد و بیشتر مناسب موهای کم‌پشت و لخت است.
  • چتری گلوگاهی: این چتری که مدلی نسبتا جدید است، ظاهری شبیه چتری‌های لایه‌ای ایجاد می‌کند و علاوه‌بر پرتر نشان دادن مو، کمک می‌کند تا صورتتان هم کشیده‌تر به‌نظر برسد.
  • چتری کلاسیک: این مدل که به‌عنوان چتری مو دخترانه هم شناخته می‌شود، به‌ این دلیل که به مقدار زیادی مو نیاز ندارد، به صورت و فرم موهایتان خواهد آمد. کافی‌ست لبه‌های نازک مو را تا روی پیشانی کوتاه کنید تا به این فرم برسید.

بیشتر بخوانید: هر آنچه راجع به کوتاهی مو باید بدانید

موی چتری برای برای صورت گرد و تپل

هدف از انتخاب چتری مو صورت‌ گرد و تپل این است که با اضافه کردن کمی زاویه و استخوان، آن را کشیده‌تر نشان دهید. اگر صورت گردی دارید، قبل از انتخاب نوع چتری به موارد زیر حتما توجه کنید:

  • از زاویه غافل نشوید. قبل از انتخاب هر مدلی، دقت کنید که حتما فرم زاویه‌ای داشته باشد و بخش زیادی از مو را به خود اختصاص دهد تا درنهایت صورتتان کشیده‌تر و لاغرتر به‌نظر برسد.
  • از انواع چتری که گوشه‌های کشیده‌ای دارند و می‌توانند صورتتان را پوشش دهند استقبال کنید.
  • هرچقدر تکه‌ها در چتری کمتر و بلندتر باشند، صورتتان فرم لاغرتری خواهد گرفت. از مدل‌هایی که از این قاعده پشتیبانی می‌کنند استقبال کنید.
  • چتری‌هایی که بر حاشیه تاکید دارند، بهترین انتخاب برای شما هستند. این چتری‌ها با ایجاد حاشیه روی گونه و فک، به شما کمک می‌کنند شکل بیضی به صورتتان بدهید و فرم آن را اصلاح کنید.

چتری مو صورت گرد

چتری مو صورت گرد

مدل موی چتری کره ای

موج کره‌ای تمام دنیا را گرفته است و نمی‌توان این واقعیت را انکار کرد. آرایش و زیبایی هم یکی از حوزه‌هایی است که تحت تاثیر موج کره‌ای قرار دارد. این روزها چتری مو کره‌ای طرفداران زیادی پیدا کرده است و همه به‌خاطر ظاهر زنانه و شیک آن، دوست دارند که یک‌بار امتحانش کنند.

چتری کره‌ای درواقع لایه نازکی از حاشیه مو را دربر می‌گیرد و اندازه آن هم در نقطه‌ای میان مژه بالایی چشم و ابرو است. این چتری به‌خاطر ظاهر ظریف و نمای طبیعی، مانند یک کانتور طبیعی عمل می‌کند و صورتتان را باریک‌تر نشان خواهد داد. برای آنکه بدانید این مدل چتری مناسب شما است یا نه؛ موی خود را به‌صورت دم اسبی ببندید و با یک شانه ظریف بخش انتهای موی بسته‌شده را روی صورتتان بریزید تا بتوانید این مدل چتری را شبیه‌سازی کنید. به‌همین سادگی!

اگر صورت گردی دارید ممکن است این مدل با ظاهرتان سازگار نباشد. ضمنا یادتان باشد که اگر پوستتان چرب است، احتمال اینکه مویتان به‌سرعت چرب شود و ظاهر چتری از دست برود هم بالاست.

چتری مو برای صورت کشیده

اگر صورت کشیده‌ای دارید در این زمینه خوش‌شانس هستید. تقریبا اکثر انواع چتری مو با فرم صورتتان سازگار است و کار سختی در انتخاب نخواهید داشت. شما می‌توانید چتری‌های پر بالای ابرو را انتخاب کنید یا چتری‌تان لبه‌دار و بلند باشد؛ درهرصورت فرم صورتتان زیباتر خواهد شد.

البته متخصصین توصیه می‌کنند که بهترین نوع چتری برای شما این است که مو را تا بالای ابرو کوتاه کنید تا تعادل را به صورتتان بازگردانید. این نوع چتری صورتتان را زیبا و دخترانه جلوه خواهد داد. خبر خوب اینکه اجرای آن هم کار سختی نیست و می‌توانید آن را به‌سادگی در خانه انجام دهید. فقط یادتان باشد که حتما قبل از کوتاه کرد چتری، مو را خوب بشویید و خشک کنید تا اندازه دقیق آن دستتان باشد. برای حالت دادن به چتری کوتاه مو هم کار سختی ندارید. فقط یک برس پارویی مناسب و یک سشوار تهیه کنید تا به‌سادگی به موهایتان فرم بدهید.

چتری موی تیکه تیکه

دنبال مدل موی چتری فشن هستید؟ پیشنهاد ما به شما چتری موی تکه‌ای است. این مدل چتری مو همیشه محبوب بوده و طرفداران زیادی دارد چون این مدل به شما کمک می‌کند ظاهری بانمک داشته باشید و درعین‌حال همیشه به‌روز به‌نظر برسید.

اگر موی لخت و بلندی دارید، این مدل چتری بهترین انتخاب برای شماست و می‌تواند به‌سادگی زیبایی آن را به نمایش بگذارد. همچنین این مدل به شما کمک می‌کند تا بدون هیچ دردسری به موهایتان حالت بدهید و هرطور که دلتان خواست آن را سشوار بکشید. البته یادتان باشد که چتری موی تکه‌ای انواع مختلفی دارد و شما باید براساس جنس مو و یا حالت صورتتان، یک مدل مناسب را انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید: رنگ موی مناسب شما چیست؟

چتری مو تیکه‌ای

چتری مو تیکه‌ای

در آخر

به نظر می‌رسد با خواندن این مقاله به این نتیجه رسیده باشید که چتری مو به همه افراد می‌آید. هنر آرایشگر این است که بتواند بهترین مدل چتری را براساس ظاهر افراد تشخیص و آن را به مشتری پیشنهاد دهد.

اگر دوست دارید تغییری آنی به ظاهرتان بدهید اما فکر می‌کنید که حوصله مرتب کردن هرروزه چتری‌هایتان را ندارید یا می‌ترسید که زود از ظاهر آن دلزده شوید، می‌توانید به مدل چتری مو مصنوعی یا چتری اکستنشن مو فکر کنید. این مدل‌ها به‌سادگی روی مو نصب می‌شوند و هروقت که دوست داشتید می‌توانید آن را دربیاورید. ضمن اینکه نسبت به اکستنشن موی بلند ارزان‌تر هستند و می‌توانید آن را به‌سادگی تهیه کنید.

همچنین این مدل‌ها برای افرادی که موهای نازک و کم‌پشتی دارند هم انتخاب مناسبی است و می‌تواند به پرتر نشان دادن مو کمک کند.

 

تحریریه آدینا
تحریریه آدینا

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت مدرسه زیبایی آدینا مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف

رشته‌های تحصیلی پیشنهادی