آشنایی با رایج‌ترین اشتباهات آرایشی خانم‌ها

مهنوش مختاری
مهنوش مختاری
16:12، 1401/02/23
آشنایی با رایج‌ترین اشتباهات آرایشی خانم‌ها
1 رای    میانگین 5/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!

آشنایی با رایج‌ترین اشتباهات آرایشی خانم‌ها


میکاپ زمانی شما را زیبا می‌کند که به درستی انجام شود. اگر در خرید لوازم آرایشی دقت کافی به خرج ندهید یا با اصول میکاپ آشنا نباشید، در نهایت نتیجه چندان زیبایی به دست نخواهید آورد. در ادامه این مطلب از مجله آدینا قصد داریم تا شما را با رایج‌ترین اشتباهات آرایش آشنا کنیم.

اشتباهات آرایشی رایج چیست؟

یکی از رایج‌ترین اشتباهات در میکاپ، استفاده زیادی از کرم‌پودر است که پوست را پیرتر از چیزی که واقعا هست نشان می‌دهد.

بعلاوه، استفاده بیش از حد از اسکراب‌ها نیز باعث خشکی پوست می‌شود که نتیجه آن نمود بیشتر چین‌وچروک‌هاست.

سومین اشتباه بزرگ در میکاپ صورت، عدم استفاده از ضدآفتاب پیش از آرایش است. بسیاری از خانم‌ها به غلط تصور می‌کنند که کرم‌پودر و پنکک می‌تواند از پوستشان در برابر آفتاب محافظت کند. این درحالی است که هیچ‌یک از کرم‌های آرایشی، SPF ضدآفتاب‌ها را ندارند.

اشتباهات آرایشی رایجاشتباهات آرایشی رایج

البته مواردی دیگر چون عدم از بین بردن موهای زائد صورت قبل از میکاپ، عدم رسیدگی به پوست، عدم استفاده از مرطوب‌کننده و پرایمر قبل از میکاپ، آرایش لب خشک و پوسته‌پوسته، استفاده از لوازم آرایشی بی‌کیفیت، انتخاب رنگ اشتباه کانسیلر و کرم‌پودر، جرء اشتباهات رایج آرایشی به حساب می‌آیند.

در ادامه با این اشتباهات بیشتر آشنا خواهیم شد.

اشتباهات آرایش چشم

استفاده زیاد از خط‌چشم

کشیدن خط‌چشم نیاز به مهارت دارد که با تمرین و تکرار به دست می‌آید. همچنین باید بدانید چه مدل خط‌چشم به چه فرم چشمانی می‌آید. برای مثال، خط‌چشم ضخیم و کلفت برای چشمان درشت و بیرون‌زده بسیار زیباست، ولی حالت زشت و نازیبایی به چشمان ریز و تو رفته می‌دهد.

دقت کنید خط‌چشم غلیظ، ضخیم و پررنگ (به ویژه برای زیر چشم) در کنار رنگ‌های تیره، چشم‌ها را کوچک‌تر نشان می‌دهد. بعلاوه، ممکن است زیر چشمانتان پخش شود که ظاهری چندان خوشایندی به وجود نمی‌آورد. پس اگر دوست دارید زیر چشمان خود خط‌چشم بکشید، پیشنهاد می‌کنیم به جای آن، از سایه روشن استفاده کنید.

سایه چشم

سایه چشم همان‌طور که می‌تواند چشمانی زیبا و خیره‌کننده بیافریند، همین‌طور نیز می‌تواند نازیباترین و بدشکل‌ترین حالت چشم را خلق کند.

یکی از مهم‌ترین اصول در میکاپ، محو کردن آرایش است. یکی از بهترین راه‌ها برای محو کردن اشتباهات آرایش، استفاده از سایه‌های بی‌رنگ یا کمرنگ است. با این سایه‌ها به سادگی می‌توانید خطوط اشتباه را به طرز خارق‌العاده‌ای محو کنید، گویی هیچ‌وقت وجود نداشته‌اند.

بیشتر بخوانید: هر آنچه باید در مورد مژه مصنوعی بدانید

اشتباهات آرایش چشماشتباهات آرایش چشم

هنگام سایه زدن، به این نکات دقت کنید:

  • اگر از سایه‌های پودری استفاده می‌کنید، ابتدا باید براش مخصوص را در سایه زده و آن را روی پلک‌های خود بکشید و سعی کنید تا سایه را به صورت یکدست روی پلک خود پخش کنید.
  • دقت کنید اگر از رنگ‌های مختلفی استفاده می‌کنید، بهتر است از براش‌های متفاوتی استفاده کنید، زیرا در غیر این‌صورت، سایه‌ای نامرتب خواهید داشت.
  • در صورتی‌که صورت لاغری دارید، ‌تا جایی‌که می‌توانید از سایه‌های تیره دوری کنید زیرا پلک شما را افتاده و چشمانتان را گودتر نشان می‌دهد.
  • اگر پشت پلکتان، چین‌وچروک دارد، سعی کنید از سایه‌های پودری استفاده نکنید زیرا چهره‌تان را بی‌روح و بی‌طراوت نشان می‌دهد.

استفاده از فرمژه بعد از ریمل زدن

یکی دیگر از اشتباهات آرایش، استفاده از فرمژه بعد از ریمل زدن است. درحالیکه باید قبل از ریمل، از آن استفاده کرد.

اگر روی مژه‌هایتان ریمل زدید، زمانی مجازید که از فرمژه استفاده کنید که ریمل روی مژه‌هایتان کاملا خشک شده باشد، در غیر این‌صورت، مژه‌هایتان به هم می‌چسبند و ظاهری نازیبا برایتان رقم خواهند زد.

عدم استفاده از پرایمر چشم

اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که زیاد از سایه چشم استفاده می‌کنند، باید خرید پرایمر چشم را جزء اولویت‌های خرید لوازم آرایشی قرار دهید. زیرا این محصول، در دوام، ماندگاری و زیبایی میکاپ چشم، اثر خارق‌العاده‌ای دارد.

همیشه به یاد داشته باشید که پرایمر چشم، خطر پخش شدن سایه در اطراف چشم را تا حد زیادی کاهش می‌دهد؛ بعلاوه، چین‌وچروک نازک دور چشم را به خوبی می‌پوشاند.

عدم رعایت ترتیب استفاده از محصولات آرایش چشم

یکی دیگر از اشتباهات آرایش چشم، عدم رعایت ترتیب هنگام میکاپ چشم است. همیشه بعد از پرایمر چشم، باید اول خط چشم کشید، سپس سایه زد و در آخر از ریمل استفاده کرد.

اشتباهات آرایش ابرو

اگر می‌خواهید از مداد، سایه یا ریمل رنگی ابرو استفاده کنید، در درجه اول، به رنگ آن دقت کنید تا کاملا متناسب و هماهنگ با رنگ ابروهایتان باشد.

نکته بعدی این است که این ابزارها برای این هستند که ایرادهای موجود در ابروها را برطرف کنند. از کادر کشیدن و پهن کردن غیرطبیعی ابروهایتان جدا خودداری کنید؛ زیرا این‌کار نتیجه‌ای جز ظاهری غیرطبیعی و تا حدی مضحک نخواهد داشت. همیشه سعی کنید با کمک خطوط ظریف و باریک، نقاط توخالی میان ابروها را پر کنید.

بیشتر بخوانید: معرفی انواع ماسک چشم

رایج‌ترین اشتباهات آرایش ابرورایج‌ترین اشتباهات آرایش ابرو

اشتباهات آرایش مژه

استفاده نادرست از فرمژه

فرمژه، اصولا باید قبل از ریمل زدن استفاده شود. به یاد داشته باشید استفاده غلط از فرمژه باعث شکستن مژه و آسیب به کوتیکول‌های تارک‌های مژه می‌شود.

عوض نکردن مژه‌های مگنتی

مژه‌های مگنتی معجزه صنعت زیبایی هستند. این مژه‌ها باکمک آهنربا به تارک‌های مژه می‌چسبند و از نظر ظاهر، کاملا مانند مژه‌های طبیعی هستند. ولی این نکته را به خاطر داشته باشید که عمر مفید این مژه‌های مصنوعی‌، بین 3 تا حداکثر 6 ماه است.

یکی از فاحش‌ترین اشتباهات آرایش مژه این است که بسیاری از خانم‌ها، مژه‌های مگنتی‌شان را تمیز نمی‌کنند. این مژه‌ها باید حداقل هر دو هفته یکبار با کمک پنبه آغشته به مواد پاک‌کننده آرایش چشم یا روغن کودک تمیز شوند.

عدم پاک کردن آرایش و ریمل چشم پیش از خوابیدن

عدم پاک کردن آرایش چشم و ریمل چشم پیش از خواب در طولانی‌مدت، باعث فرسایش قرنیه و التهاب چشم می‌شود.

همچنین ریمل باقی‌مانده روی مژه‌ها می‌تواند باعث بسته شدن فولیکول‌های تارک‌های مژه و غدد چربی پلک شود. نتیجه چنین امری، التهاب و برآمدگی‌های کوچکی با نام استایس یا هوردولوم است که نه تنها برای سلامت چشمانتان به شدت مضر است، بلکه زیبایی‌تان را نیز تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

مالیدن چشم‌ها

یکی دیگر از اشتباهات آرایش، مالیدن چشم‌هاست. دقت کنید مهم‌ترین وظیفه مژه‌ها جلوگیری از تماس مستقیم گردوخاک با چشم است. با مالیدن چشم، درحقیقت دارید محافظت از چشم‌هایتان را با دست خودتان از بین می‌برید.

مالیدن چشم‌ها از رایج‌ترین اشتباهات آرایشمالیدن چشم‌ها از رایج‌ترین اشتباهات آرایش

استفاده از کاشت یا اکستنشن مژه

اگر به فکر اکستشن مژه یا کاشت مژه هستید، باید به دنبال یک فرد با مهارت بسیار بالایی باشید. یکی از مهم‌ترین اصول هنگام اکستنشن یا کاشت مژه این است که این مژه‌ها نباید خیلی سنگین یا خیلی بلند باشند. یک کاشت اشتباه، به سادگی به فولیکول‌های تارهای مژه، صدمات غیر قابل‌جبرانی وارد می‌کند.

استفاده همیشگی از ریمل‌های ضدآب

گرچه ریمل‌های ضدآب برای مهمانی‌های شب، استخر و تعطیلات کنار ساحل، بهترین گزینه‌ به شمار می‌آیند، ولی استفاده از آن‌ها برای مصرف روزانه، از فاحش‌ترین و البته خطرناک‌ترین اشتباهات آرایش است. زیرا پاک کردن آن‌مشکل است و باعث کنده شدن تارک‌های مژه می‌شود.

استفاده از ریمل تاریخ مصرف گذشته

همیشه به یاد داشته باشید که نهایت می‌توان از ریمل‌ها (پس از باز شدن پلمپ‌شان) تا سه ماه استفاده کرد. مایع بودن ریمل، یعنی آنکه مستعد رشد باکتری‌ها و انواع آلودگی‌هاست. استفاده از ریمل تاریخ مصرف گذشته، یعنی نزدیک‌تر شدن به خطر عفونت چشم.

فاحش‌ترین اشتباهات آرایش مژه: کندن مژه‌های مصنوعی

تحمل مژه‌های مصنوعی برای بسیاری از خانم‌ها سخت است. این دسته خانم‌ها به محض تمام شدن مهمانی، بدون شستن دست‌ها و پاک کردن آرایش چشم، اقدام به کندن مژه‌های مصنوعی می‌کنند. تنها خوبی این روش، کندن مژه‌های طبیعی‌تان است!

مژه‌های مصنوعی باید به ملایمت برداشته شوند. برای این منظور، پنبه‌ای را با روغن کودک آغشته کنید و ابتدا چسب مژه را از بین ببرید. سپس به آرامی مژه‌ مصنوعی را (از وسط) به سمت بیرون بکشید. گرچه این‌کار کمی زمان‌بر است، ولی ارزشش را دارد؛ زیرا که مژه‌هایتان را سالم نگه می‌دارید!

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره بوتاکس مژه

اشتباهات آرایشی لب

رژلب نامناسب: انتخاب رژلب اشتباه، از فاحش‌ترین اشتباهات میکاپ لب است. رژلبی که انتخاب می‌کنید باید کاملا متناسب با موقعیتی باشد که در آن قرار دارید. برای مثال، استفاده از رژلب قرمز جیغ برای محیط‌های کاری یا دانشگاه، انتخابی کاملا اشتباه است. بعلاوه، اگر قرار است در طول روز از یک رژلب استفاده کنید، بهتر است از رژلب‌هایی با ماندگاری بالا استفاده کنید تا در صورت خوردن یا نوشیدن از روی لب‌هایتان پاک نشود. در نهایت، به این نکته نیز دقت کنید اگر سن شما بالاست، بهتر است به دنبال رنگ‌های دخترانه جیغ برای رژلب نباشید تا وقارتان زیر سوال نرود.

خط‌لب ناصحیح: همیشه رنگ خط‌لب باید متناسب با رنگ رژلب باشد. اگر رژلبتان روشن است، از خط‌لب تیره استفاده نکنید، زیرا فرم لب‌هایتان را از حالت طبیعی خارج می‌کند. همچنین دقت کنید جای درست خط‌لب برای لب پایین، محدوده خارجی لب‌ و برای قسمت بالای لب، درست زیر قسمت سفید بالای آن است.

اشتباهات آرایشی لباشتباهات آرایشی لب

اشتباهات آرایشی صورت

عدم استفاده از پرایمر

پرایمر از مهم‌ترین زیرسازهای آرایش است که مانع برق افتادن پوست می‌شود. پس برخلاف باور غلط، پرایمر نه تنها یک وسیله غیرضروری نیست، بلکه داشتنش در کیف آرایشی هر خانمی لازم و ضروری است.

مقدار اشتباه کرم‌پودر

اندازه درست کرم‌پودر مانند هر وسیله آرایشی دیگر بسیار مهم است. در صورتی‌که از مقدار کمی کرم‌پودر استفاده کنید، همه قسمت‌ها به خوبی کاور نمی‌شوند، در نتیجه پوستی دو رنگ خواهید داشت. اگر مقدار زیادی کرم‌پودر استفاده کنید، به درستی روی پوستتان نمی‌خوابد (یا به اصطلاح می‌ماسد) که در نهایت، باعث میکاپی نازیبا خواهد شد.

توصیه ما این است که همیشه مقدار کمی کرم‌پودر برای شروع استفاده  کنید و پس از پخش آن و در صورت نیاز، از مقدار بیشتری بزنید.

استفاده اشتباه از برس یا اسفنج آرایشی

یکی دیگر از اشتباهات آرایشی خانم‌ها، استفاده از یک براش برای همه مصارف است. برای مثال، کاربرد براش تخت سایه، برای میکاپ چین (گوشه خارجی) چشم است نه چیز دیگر.

همچنین، هیچ‌گاه از اسفنج خشک استفاده نکنید. اسفنج خشک، نه تنها هیچ کارایی ندارد، بلکه باعث خراب کردن میکاپتان نیز می‌شود. به همین منظور، توصیه می‌کنیم ابتدا اسفنج خود را زیر آب خوب بخیسانید و بعد از فشار دادن و خارج کردن آب اضافی‌اش، از آن استفاده کنید. دقت کنید اسفنج نباید روی پوست کشیده شود؛ روش استفاده صحیح از آن، به صورت حرکات ضربه‌ای است.  

اشتباهات آرایشی خانم‌ها در استفاده از براش‌ها و اسفنج‌هااشتباهات آرایشی خانم‌ها در استفاده از براش‌ها و اسفنج‌ها

زدن کانسیلر قبل از کرم‌پودر

یکی دیگر از اشتباهات رایج آرایشی زدن کانسیلر قبل از کرم‌پودر است. لطفا به این موضوع دقت کنید که کرم‌پودر بیس آرایش شماست و باید اول از همه زده شود. از کانسیلر تنها برای نقاط مورد نیاز صورت استفاده کرد.

نکته مهم: رنگ کانسیلر شما باید یک یا دو درجه از رنگ کرم‌پودرتان روشن‌تر باشد.

عدم استفاده از اصلاح‌کننده رنگ (color corrector)

در برخی از خانم‌ها سیاهی دور چشم به حدی است که استفاده از کانسیلر به تنهایی جوابگو نیست. یکی از حقه‌ها در چنین مواردی، استفاده از رنگ طوسی است.

همچنین می‌توانید برای پوشاندن سیاهی، قرمزی و جای جوش از کانسیلرهای رنگی یا (color corrector) استفاده کنید که معمولا به صورت پالتی به فروش می‌رسند.

استفاده نادرست از برنرز

یکی دیگر از فاحش‌ترین اشتباهات آرایش، خرید یک برنزر نادرست است. رنگ برنرز باید با توجه به رنگ پایه پوست انتخاب شود. همچنین، خیلی از خانم‌ها، از برنزر برای قسمت‌های اشتباه صورت استفاده می‌کنند و یا به مقدار زیادی به بخش‌های صحیح صورت می‌زنند.

در واقع، هدف از برنزر، زاویه دادن به صورتتان و روح‌بخشیدن به آن است. به همین دلیل، از آن برای پیشانی (در صورتی‌که پیشانی بلندی دارید)، پایین‌ترین استخوان گونه، استخوان فک صورت و کانتور بینی استفاده می‌شود.

نکته مهم دیگر در استفاده از برنزر این است که زمانی‌ می‌توانید از آن‌ها به عنوان‌ها کانتور استفاده کنید که توناژ طوسی داشته باشند نه نارنجی.

استفاده نادرست از هایلایتر

هایلایتر را باید تنها برای بخش‌های خاصی از صورت (که قصد براق‌کردنشان را دارید) استفاده کرد. استفاده بیش از حد از هایلایتر، باعث ایجاد یک چهره غیرطبیعی می‌شود.

هایلایتر را تنها برای استخوان بالای گونه، بالای لب و قسمت وسط آن، نوک بینی و استخوان زیر ابرو استفاده می‌کنند.

هایلایترها در رنگ‌های مختلفی در بازار موجودند. در انتخاب رنگ هایلایتر دقت کنید، زیرا باید متناسب با رنگ‌های دیگر میکاپ باشند.

بیشتر بخوانید: کانتور چشم چیست؟

روش صحیح زدن هایلایترروش صحیح زدن هایلایتر

استفاده از کرم‌پودر متناسب با سن

یکی دیگر از رایج‌ترین اشتباهات آرایش، استفاده از کرم‌پودر بدون توجه به سن است. هرچه سن بالاتر می‌رود، چین‌وچروک‌های پوستی نمایان‌تر می‌شوند. بنابراین، کرم‌پودری که برای یک دخترخانم 20 ساله مناسب است، به هیچ وجه به یک خانم 40 ساله توصیه نمی‌شود زیرا قادر به کاور صحیح پوست نیست.

استفاده نادرست از رژگونه

به طورکلی، خانم‌ها در استفاده از رژگونه به 2 دسته تقسیم می‌شوند: آن‌هایی که از رژگونه استفاده نمی‌کنند و آن‌هایی که نمی‌دانند چگونه باید از آن استفاده کرد.

رژگونه باید دقیقا روی سیب گونه و به صورت مورب به سمت بیرون صورت کشیده شود. برای آنکه سیب گونه‌تان را تشخیص بدهید، بخندید؛ قسمتی که بیشتر نمایان می‌شود، سیب گونه‌تان است.

دقت کنید که استفاده زیاد از رژگونه باعث ایجاد یک حالت غیرطبیعی و نازیبا می‌شود.

عدم استفاده از پرایمر سایه

یکی دیگر از اشتباهات آرایش، میکاپ چشم بدون استفاده از پرایمر است. اگر بدون استفاده از پرایمر، اقدام به سایه زدن روی پلک چشم خود بکنید، نتیجه کار، جمع شدن سایه داخل خطوط پلک چشم و همچنین ماندگاری کم آن است.

می‌توان به جای استفاده از پرایمر، از کانسیلر نیز برای روی پلک استفاده کرد. فقط دقت کنید اگر از کانسیلر استفاده می‌کنید، حتما باید در انتها از پودر فیکس استفاده کنید.

ریمل زیاد برای مژه‌های پایینی

گرچه مژه‌های پایینی نیز به ریمل نیاز دارند؛ ولی زیادی ریمل زدن به آن‌ها، نه تنها در زیبایی چشم‌ها تاثیری ندارد و فرم آن‌ها را زشت و نازیبا می‌کند، بعلاوه، باعث می‌شود تا چین‌وچروک زیر چشم بیشتر به چشم بیاید.

مژه‌های پایینی را به اندازه‌ای ریمل بزنید تا رنگ بگیرند و تارهای آن مشخص شوند.  

رایج‌ترین اشتباهات آرایش صورت: استفاده نادرست از رنگ‌های سایه

استفاده از رنگ‌های سایه، اصول خاص خود را دارد. معمولا برای قسمت‌های خارجی چشم از سایه‌های تیره‌تر و برای گوشه‌های داخلی، از سایه‌های روشن‌تر استفاده می‌کنند.

دقت کنید اگر می‌خواهید یک سایه اسموکی داشته باشید، تنها رنگی که نیاز دارید، مشکی نیست. بلکه احتمالا باید از رنگ‌های آجری، قهوه‌ای یا طوسی نیز برای چین پلک خود استفاده کنید. در اینجا یک نکته ظریف ولی مهمی وجود دارد که این رنگ‌ها، باید در هماهنگی کامل با میکاپ شما باشند.

عدم استفاده از پودر فیکس یا اسپری فیکس

یکی دیگر از اشتباهات آرایش، عدم استفاده از پودر فیکس یا اسپری فیکس است. بسیاری ازخانم‌ها به غلط تصور می‌کنند که خرید این وسیله، چندان مهم نیست، ولی اگر می‌خواهید میکاپ بادوامی داشته باشید، چاره‌ای جز استفاده از آن ندارید.

بعلاوه، رژگونه پودری یا سایه پودری روی کرم، به خوبی پخش نمی‌شوند و شبیه لک درست سر جای خود باقی می‌مانند. به همین دلیل بهتر است قبل از استفاده از آن‌ها، از پودر فیکس استفاده کنید.

اسپری‌های فیکس نیز باعث یکدست شدن و بادوام شدن میکاپ می‌شوند و همچنین از پخش شدن آن نیز جلوگیری می‌کنند.

چطور میزان اشتباهات آرایشی را به حداقل برسانیم؟

برای به حداقل رساندن این اشتباهات، دانستن اصول صحیح میکاپ الزامی است. بعلاوه، آرایش کردن در محیطی با نور مناسب نیز تاثیر زیادی در به حداقل رساندن اشتباهات آرایشی دارد. ویدئوهای زیادی در یوتیوب وجود دارند که اصول صحیح میکاپ کردن را آموزش می‌دهند. اکیدا توصیه می‌کنیم برای اینکه میکاپی طبیعی و زیبا داشته باشید، حتما زمانی را برای یادگیری اختصاص بدهید. برای آموزش اصولی و حرفه ای میکاپ می توانید در دوره آموزش میکاپ مدرسه زیبایی آدینا شرکت کنید.

به یاد داشته باشید میکاپی زیباست که روی پوستی صاف و درخشان انجام شود. به همین دلیل، توصیه می‌کنیم که روتین مراقبت پوستی را جدی بگیرید و هیچ‌گاه با آرایش نخوابید.

بیشتر بخوانید: انواع سایه چشم را می‌شناسید؟

در آخر:

پایان این مقاله را با چند عکس اشتباهات آرایشی به پایان می‌بریم تا درک بهتری از مطالبی داشته باشید که در اینجا مطرح کردیم.

اشتباهات آرایش ابرواشتباهات آرایش ابرو

روش صحیح رژگونه زدنروش صحیح رژگونه زدن

شایع‌ترین اشتباهات ارایش: قاب‌بندی ابرو، استفاده ناصحیح از برنزر، استفاده زیاد از کرم‌پودرشایع‌ترین اشتباهات ارایش: قاب‌بندی ابرو، استفاده ناصحیح از برنزر، استفاده زیاد از کرم‌پودر

از اشتباه رایج آرایشی در خانم‌ها: عدم استفاده از کرم‌پودر متناسب با سناز اشتباه رایج آرایشی در خانم‌ها: عدم استفاده از کرم‌پودر متناسب با سن

اشتباه رایج آرایشی: استفاده از کاشت یا اکستنشن مژه‌های بلند و سنگیناشتباه رایج آرایشی: استفاده از کاشت یا اکستنشن مژه‌های بلند و سنگین

رایج‌ترین اشتباهات آرایش روزانه:استفاده از رژلب‌هایی که متناسب با موقعیت اجتماعی نیسترایج‌ترین اشتباهات آرایش روزانه:استفاده از رژلب‌هایی که متناسب با موقعیت اجتماعی نیست

مهنوش مختاری
مهنوش مختاری

در دانشگاه فیزیک خوندم و اون را تا ارشد ادامه دادم. علاقه من به نویسندگی از اونجایی کلیک خورد که شروع کردم به نوشتن اولین مقاله‌ام در دانشگاه. سرچ کردن در گوگل، یادگیری و به روز بودن اطلاعات، نه تنها بخشی از کاریه که انجام می‌دم، بلکه تبدیل شده به یک سرگرمی بی‌نظیر؛ طوری‌که خیلی وقت‌ها متوجه گذر زمان نمی‌شم.

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت مدرسه زیبایی آدینا مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف

رشته‌های تحصیلی پیشنهادی